Wegens een leaseauto en de komst van een een kleinere oldtimer voor de vrouw moet ik deze Mercedes helaas verkopen.
Ik heb de W124 sinds februari 2010 in bezit en heb hem zelf geimporteerd uit Duitsland en laten keuren bij de RDW in Schiedam.
Info op een rij :
Merk : Mercedes
Type : W124
Motor : 230 E Benzine
Vermogen : 135 PK
Transmissie : Automaat 4 versnellingen
Gewicht : 1290 kilo
Bouwjaar : 25-07-1985
Eerste toelating NL : 12-04-2010
APK vervaldatum : 29-06-2012
Kilometerstand : 285.000
Deze Mercedes is voorzien van een injectiemotor, dus geen gedoe met slecht starten in de winter.
Opties / Kenmerken :
• Groen Pullmaninterieur
• Elektrische ramen voor
• Elektrische spiegel passagierszijde
• Toerenteller
• Economymeter
• Buitentemperatuurmeter
• Bestuurderstoel in hoogte verstelbaar
• Armsteun voor en achter
• Stoelverwarming op beide stoelen voor
• Elektrische wegklapbare hoofdsteunen op de achterbank
• Blaupunkt audiosysteem met 4 speakers en versterker en autoradio
• Elektrische antenne die automatisch in en uitschuift bij het aan- en uitzetten van het audiosysteen
• Lekvrij elektrische schuif/kanteldak wat geruisloos en zonder problemen zijn werk doet
• Stuurbekractiging
• ABS
• Orginele krik
• Wielsleutel + verbandsetje in de hoedenplank
• Originele gevarendriehoek in de achterklep
• Distributieketting die nog netjes strak staat, dus geen riem die binnenkort vervangen hoeft te worden
• Trekhaak met afneembare kogel
• Auto staat op 15 inch stalen velgen met originele wieldoppen ( 1 ontbreekt er nu maar die regel ik nog)
• Banden voor zijn Pirreli banden met 4,5 mm profiel
• Banden achter hebben nog 2 mm profiel
Onderhoudhistorie :
Februari 2010 :
• Volledig getectyleerd aan de onderkant
• De voor en achterschermen zijn deels vervangen voor nieuwe exemplaren, dit is netjes gelast maar slecht overgespoten
• Kriksteunen zijn opnieuw ingelast
• Bakolie + filter automaatbak vervangen
• Beide spoorstangen vervangen
• Reflectoren koplampen vervangen
Augustus 2010 :
• Nieuwe koelvloeistof
• Nieuwe motorolie + filter
• Nieuwe stuurbekrachtigingsolie + filter.
• Voor nieuwe schijven + blokken
• Achter nieuwe remschoenen
• Achter nieuwe handremschoenen
• Voor nieuwe schokbrekers, toplagers en stof hoezen
• Voor nieuwe stabilisatie rubbers en reactiestangen
• Opnieuw uitgelijnd
• Nieuw luchtfilter
• Nieuwe thermostaat
• Nieuwe isolatiemat onder motorkap gelijmd
Mei 2011 :
• Nieuwe uitlaat compleet vanaf de katalysator
• Band van reservewiel vervangen door een gloednieuwe Bridgestone B25 195/65-15
• Deurvanger LA vervangen (deur ging soms slecht dicht)
• Brandstoffilter vervangen
• Nieuwe ruitenwisser
Pluspunten :
+ Auto start, rijdt, stuurt, remt en schakeld heerlijk
+ Auto kan erg goed meekomen in het verkeer
+ Interieur op een plek op de bestuurdersstoel na, in erg goede staat
+ Bodem, dorpels en overige onderdelen van het chassis onder de auto zijn keihard
+ Alles wat elektrisch is werkt
+ Auto is qua geluid erg goed geīsoleerd, als ik voor het stoplicht staat kijk ik serieus wel eens naar de toerenteller of de motor überhaupt nog draait, je hoor het echt niet

+ Er zit een extra pomp in het koelwatercircuit, zodat je in de winter een stuk sneller een warme binnenruimte hebt
+ Er zit een thermostaat in het verwarmingsysteem, je kan het aantal graden instellen en een ventiel zorg ervoor dat de gewenste temperatuur wordt bereikt, en zal pas weer warme lucht gaan blazen zodra de temperatuur zakt.
Dit is zelfs onafhankelijk regelbaar voor de bestuurders alsmede de passagier op de voorstoel
+ Stoelverwarming heeft een soort van turbostand, zodat je in de winter in enkel ogenblikken warme billen hebt, na een minuut of 5 schakelt hij automatisch terug naar de normale stoelverwarming
Minpunten :
- Auto heeft hier en daar wat roest op het lakwerk, zeker niet rot maar wat oppervlakte roest (zie ook de foto's)
- Motor heeft een tikje, al bij 2 Mercedes garage's geweest en die zeggen beide dat het een tikkende klepstoter is, geen probleem om hier mee te blijven door te rijden.
- Bestuurdersstoel heeft de bekende instapschade, dit is verholpen door een groen stukje leer maar dat zou netter kunnen (het slijt nu iig niet meer verder uit)
Maargoed foto's zeggen meer dan woorden

:
![2j1vaya.jpg]()
![8yyp6u.jpg]()
![2hx27x1.jpg]()
![2uxw7wn.jpg]()
![2qcidlz.jpg]()
![312h9wx.jpg]()
![2wcp2dz.jpg]()
![ht71uv.jpg]()
![2dr6lfn.jpg]()
![wlouc0.jpg]()
Nieuw reservewiel
![20l03g4.jpg]()
![2dak48w.jpg]()
Nieuw uitlaatsysteem
De conclusie :
Het is zeker niet de mooiste W124, maar technisch gezien wel een heel goed exemplaar.
Verder heeft hij voor een auto van dit bouwjaar als best wat luxe !
Als je ziet wat er vervangen is kan je er jaren mee door rijden zonder noemenswaardig onderhoud.
Bij de APK van vandaag kreeg ik complimenten dat de auto technisch in een erg goede staat is en nog lang mee kan.
Ze hebben alleen de banden hoeven oppompen, en de koplampen moeten afstellen, met een uur stond ik weer buiten

Mijn vraagprijs voor de Mercedes bedraagt ¤ 2500, gezien de technische toestand lijkt me dit een nette prijs.
Bieden mag altijd in dit topic of per PM.
Auto is te bezichtigen en proef te rijden in Oud-Beijerland (net onder Rotterdam)
Verzekering kost ongeveer ¤ 60 per jaar.
Vragen ?
[ Bericht 2% gewijzigd door junkiexp op 29-06-2011 23:46:12 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019