Ik ben de Alpha en de Omega, Schepper van Het Universum, maar toch heb ik ont-zet-tend veel last van mannen die elkaar in hun poepertjes nemen.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:51 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik heb net For the Bible Tells Me So gezien en ik vond het een indrukwekkende docu. Gaat over religieuze homo haat in Amerika. Sommige verhalen waren gewoon zo triest.
Omdat het (relatief) makkelijk is, denk ik.quote:Op zaterdag 2 april 2011 18:45 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik ben de Alpha en de Omega, Schepper van Het Universum, maar toch heb ik ont-zet-tend veel last van mannen die elkaar in hun poepertjes nemen.![]()
Geloof en homo's. Waarom zit het ze zo dwars? Waarom hoor je christenen nooit over die andere regeltjes die ook een zonde zijn, zoals kleren met twee verschillende stoffen dragen?
En toch staat beide letterlijk in de Bijbel. Het is bij bepaalde orthodoxe joodse stromingen zelfs een beroep om te bepalen of kleding koosjer is in die zin.quote:Op zaterdag 2 april 2011 18:48 schreef wonderer het volgende:
Homo's verstoren de natuurlijke ordening zoals God het bedoeld heeft, kleren met verschillende stoffen niet.
Ja, dat weet ik. Maar bovenstaande is de redenering die Christenen volgen, voor zover ik weet. God heeft Adam en Eva geschapen, niet Adam en Steven, etc, yaddaa (uiteindelijk komt het er natuurlijk op neer dat homo's samen geen kinderen kunnen krijgen dus geen nieuwe zieltjes om het geloof in stand te houden).quote:Op zaterdag 2 april 2011 18:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En toch staat beide letterlijk in de Bijbel. Het is bij bepaalde orthodoxe joodse stromingen zelfs een beroep om te bepalen of kleding koosjer is in die zin.
Ah ok. Niet dat ik iets te schaften heb met de Bijbel hoor, of eender welk heilig boekquote:Op zaterdag 2 april 2011 18:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar bovenstaande is de redenering die Christenen volgen, voor zover ik weet. God heeft Adam en Eva geschapen, niet Adam en Steven, etc, yaddaa (uiteindelijk komt het er natuurlijk op neer dat homo's samen geen kinderen kunnen krijgen dus geen nieuwe zieltjes om het geloof in stand te houden).
Oh ja, en sommigen zullen nog zeggen dat door de komst van Jezus het oude testament niet meer geldig is, en dan verwijzen ze voor het goedpraten van de homohaat naar Paulus, geloof ik, die zo'n beetje alles haatte.
Die vooroordelen over een andere seksualiteit dan hetero zijn er inderdaad heel veel. Zeker als biseksueel, veel mensen denken dat biseksuelen niet monogaan kunnen zijn. Dat fabeltje ben ik echt spuugzat.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:22 schreef Countess het volgende:
[..]
Awww zielig, kunnen je tere oogjes daar niet tegen?![]()
Ik vind dat respect voor een ieder, homo of niet, niet op een geforceerde manier afgedwongen moet worden. Ik moet eerlijk zeggen: eerder heb ik gereageerd in een topic over de homozoen op een abri. Wat mij betreft droeg het nergens toe bij om de acceptatie verder te ontwikkelen (haters blijven haters of zien het als een provocatie).
Ik vond de zoen er smakeloos uitzien, maar dat had niks te maken met de geaardheid van het koppel. Helaas werd mijn mening totaal verkeerd opgevat, terwijl ik het helemaal niet zo negatief bedoelde. Ik heb geen hekel aan of moeite met homo´s of homoseksueel gedrag, maar ik weet dat er mensen bestaan die er wél echt misselijk van worden.
De uitspraak van Micson vind ik ietwat overdreven, maar misschien meent hij het echt. Echter, als je anale homoseks vies vindt, hoe groot is de kans dat je daarmee geconfronteerd wordt door homoseksuele koppels in het dagelijks leven?
Wat ik altijd bagger vind, is dat mensen een oordeel moeten hebben over homoseksualiteit als seksualiteit an sich. In algemene zin vind ik het vervelend dat mensen zo snel over elkaar oordelen.
Het lijkt me zo vervelend als je vaker verantwoording af moet leggen omdat je geen hetero bent
Ja, en stel nou dat Gerard Joling gewoon hetero was? Dan was het gewoon een vervelende vent, en was er niks aan de hand. Maar het komt natuurlijk door zijn geaardheid, dat hij zo is.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:23 schreef wonderer het volgende:
Goed, sorry, dat was iets te boud gesteld. Het irriteert me dat mensen zo makkelijk de beweegredenen van anderen denken te kunnen bepalen.
En steeds als iemand zegt "die nichten he, daar kan ik echt niet tegen", vraag ik me af hoe vaak ze in vredesnaam met van die overdreven kerels geconfronteerd worden, want ik zie ze dus echt niet. Dus dan snap ik niet wat ze dan "overdreven" noemen en heb ik het idee dat het niveau Gerard Joling is.
Ik ook niet, maar ik heb genoeg discussies gevolgd met Christenen om dit eruit te distillerenquote:Op zaterdag 2 april 2011 18:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ah ok. Niet dat ik iets te schaften heb met de Bijbel hoor, of eender welk heilig boek
Ja, niemand heeft een hekel aan heterovrouwen omdat Patty Brard zo vervelend is, of aan heteromannen wegen Emiel Ratelbandquote:Op zaterdag 2 april 2011 19:11 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, en stel nou dat Gerard Joling gewoon hetero was? Dan was het gewoon een vervelende vent, en was er niks aan de hand. Maar het komt natuurlijk door zijn geaardheid, dat hij zo is.
Whehehe maar dat is denk ik de eeuwige "vloek" van deel uitmaken van een minderheid: je wordt meteen als exemplair gezien.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik heb genoeg discussies gevolgd met Christenen om dit eruit te distilleren
[..]
Ja, niemand heeft een hekel aan heterovrouwen omdat Patty Brard zo vervelend is, of aan heteromannen wegen Emiel Ratelband
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 2 april 2011 18:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar bovenstaande is de redenering die Christenen volgen, voor zover ik weet. God heeft Adam en Eva geschapen, niet Adam en Steven, etc, yaddaa (uiteindelijk komt het er natuurlijk op neer dat homo's samen geen kinderen kunnen krijgen dus geen nieuwe zieltjes om het geloof in stand te houden).
Oh ja, en sommigen zullen nog zeggen dat door de komst van Jezus het oude testament niet meer geldig is, en dan verwijzen ze voor het goedpraten van de homohaat naar Paulus, geloof ik, die zo'n beetje alles haatte.
Homo's hebben vaak wel iets aanstellerigs en zijn toch aandachtshoeren.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:11 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, en stel nou dat Gerard Joling gewoon hetero was? Dan was het gewoon een vervelende vent, en was er niks aan de hand. Maar het komt natuurlijk door zijn geaardheid, dat hij zo is.
Degenen die jij opmerkt misschien. En verder is er niks mis mee, dat nichterige.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Homo's hebben vaak wel iets aanstellerigs en zijn toch aandachtshoeren.
Er is vanalles mis mee, maar dat weet jij ook wel.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Degenen die jij opmerkt misschien. En verder is er niks mis mee, dat nichterige.
Nee, dat weet ik niet. Integendeel, ik weet dat ik er geen enkel probleem mee heb.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is vanalles mis mee, maar dat weet jij ook wel.
Alweer zo iemand die gehersenspoeld is door de subsidieverslindende homopropagandamachine.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet. Integendeel, ik weet dat ik er geen enkel probleem mee heb.
Jouw voorkeur is geen waarheid over het goede.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alweer zo iemand die gehersenspoeld is door de subsidieverslindende homopropagandamachine.
Dat verhaal hang ik niet op. Ik heb wel iets tegen homo's en daarnaast erger ik me mateloos aan dat aanstellerige gedoe van ze.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:33 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik ben dus echt allergisch voor dat hele verhaal van "Ja ik heb niks tegen homo's maar dan moeten ze niet zo nichterig doen". Dat is gewoon een voorwaarde scheppen, een handvat om toch negatief te mogen doen over "sommige" homo's.
Hypocriet vind ik het. Je hebt wel een of geen probleem met hoe iemand is, hoe hij handelt is een tweede.
Zo erger ik me aan jouw lompheid.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat verhaal hang ik niet op. Ik heb wel iets tegen homo's en daarnaast erger ik me mateloos aan dat aanstellerige gedoe van ze.
Het interesseert me werkelijk niets wat een homo van mijn standpunten vindt.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:35 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Zo erger ik me aan jouw lompheid.
Welke propaganda hebben we het dan over? We worden denk ik meer blootgesteld aan dogma's en huis-tuin-en-keuken-biologie à la "maar het is gewoon niet natuurlijk" dan andersom. Al is het maar middels al die lamme grapjes die "gewoon moeten kunnen".quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alweer zo iemand die gehersenspoeld is door de subsidieverslindende homopropagandamachine.
Ik ben geen homo. Dus mij kun je daarmee niet op mijn ziel trappen. Maar als andere mensen je niet interesseren omdat ze homo zijn, hoeven we ons verder ook niet druk te maken over wat jij ergens van vindt.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het interesseert me werkelijk niets wat een homo van mijn standpunten vindt.
Alleen homo's of ook hetero's zoals ik?quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het interesseert me werkelijk niets wat een homo van mijn standpunten vindt.
Je bent gehersenspoeld.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:37 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Alleen homo's of ook hetero's zoals ik?
Ook gehersenspoeld dus. Arm Nederland.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:37 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Ik ben geen homo. Dus mij kun je daarmee niet op mijn ziel trappen.
En zo diskwalificeer je stelselmatig iedereen die je mening niet deelt. Moet erg eenzaam zijn daar waar jij uithangtquote:
Ik ben fatsoenlijk opgevoed en niet gehersenspoeld door een subsidiemachine die vindt dat wij homoseksualiteit normaal moeten vinden.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:40 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik snap niet waarom mensen (Halcon bijvoorbeeld) iets tegen homo's hebben. Zo opgevoed denk ik?
Meer dan genoeg mensen die homoseksualiteit niet normaal vinden.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En zo diskwalificeer je stelselmatig iedereen die je mening niet deelt. Moet erg eenzaam zijn daar waar jij uithangt
Ik denk dat het gros van de homohaat niet zou bestaan als het niet aangeleerd was inderdaad. Wat dat betreft vind ik Halcons argument van "gehersenspoeld" nogal opmerkelijk.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:40 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik snap niet waarom mensen (Halcon bijvoorbeeld) iets tegen homo's hebben. Zo opgevoed denk ik?
Ik vind het bespottelijk, daar kan je toch niet mee "discussieren"? Sowieso is enige vorm van dialoog al onmogelijk, aangezien hij rotsvast in zijn eigen mening zit.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:42 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk dat het gros van de homohaat niet zou bestaan als het niet aangeleerd was inderdaad. Wat dat betreft vind ik Halcons argument van "gehersenspoeld" nogal opmerkelijk.
Normaal is een ander woord voor gangbaar, veel voorkomend, de meerderheid. Jij bent ongetwijfeld in een groot aantal opzichten ook niet normaal.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meer dan genoeg mensen die homoseksualiteit niet normaal vinden.
Maar waarom vind je homoseksualiteit niet normaal?quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Veel van die meiden van 14/15 jaar met veel make up zijn ook aandachtshoeren. Daar hoor je ook niemand over. Maakt het uit? Laat ze lekker aandachtshoer spelen of heb een hekel aan ze omdat ze aandachtshoer zijn, en niet omdat ze toevallig homoseksueel zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Homo's hebben vaak wel iets aanstellerigs en zijn toch aandachtshoeren.
Omdat de mens zo gemaakt is dat 'n man en vrouw samen een kind kunnen 'maken'. Twee mannen kunnen dat niet en twee vrouwen ook niet.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:44 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Maar waarom vind je homoseksualiteit niet normaal?
http://studenten-kamers.u(...)d-homo-niet-normaal/quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:42 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk dat het gros van de homohaat niet zou bestaan als het niet aangeleerd was inderdaad. Wat dat betreft vind ik Halcons argument van "gehersenspoeld" nogal opmerkelijk.
Volgensmij zijn er genoeg mensen op de wereld, en is dat het probleem niet.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat de mens zo gemaakt is dat 'n man en vrouw samen een kind kunnen 'maken'. Twee mannen kunnen dat niet en twee vrouwen ook niet.
Nou en. Mensen krijgen op natuurlijke wijze gemiddeld 8 a 9 kinderen. Maar zo natuurlijk willen hetero's ook niet meer zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat de mens zo gemaakt is dat 'n man en vrouw samen een kind kunnen 'maken'. Twee mannen kunnen dat niet en twee vrouwen ook niet.
Ja, ik vind jou niet normaal, met zulke uitspraken. Ik ken streng gelovige Christenen die minder erg zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen op de wereld inderdaad. Al zouden er in Europa wat meer kinderen geboren moeten worden en in Afrika wat minder. Dat is echter nog geen reden om homoseksualiteit te tolereren. Het is iets wat opgekomen is in deze tijd, een tijd waarin de aandachtsprostitutie drastisch is toegenomen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:48 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Volgensmij zijn er genoeg mensen op de wereld, en is dat het probleem niet.
Net als vrouwen emancipatie. We noemen het vooruitgang.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen op de wereld inderdaad. Al zouden er in Europa wat meer kinderen geboren moeten worden en in Afrika wat minder. Dat is echter nog geen reden om homoseksualiteit te tolereren. Het is iets wat opgekomen is in deze tijd, een tijd waarin de aandachtsprostitutie drastisch is toegenomen.
Volgensmij is homoseksualiteit al iets ouder dan 'deze tijd.'quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen op de wereld inderdaad. Al zouden er in Europa wat meer kinderen geboren moeten worden en in Afrika wat minder. Dat is echter nog geen reden om homoseksualiteit te tolereren. Het is iets wat opgekomen is in deze tijd, een tijd waarin de aandachtsprostitutie drastisch is toegenomen.
Vroeger bestond het ook al.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is in deze tijd opgekomen. Voorheen waren veel minder mensen bezig met dat soort dingen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:52 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Volgensmij is homoseksualiteit al iets ouder dan 'deze tijd.'
Het werd onderdrukt.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is in deze tijd opgekomen. Voorheen waren veel minder mensen bezig met dat soort dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |