abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95067643
Livelink, wat een zware tijd voor jullie. Wat knap dat Job zich zo goed wist te houden. Het lijkt me moeilijk om Job nu niet je mogen spreken. Ook voor hem. Mag hij jullie ook post sturen?
Heel veel sterkte.

Ik vind het eigenlijk wel heel lief klinken Trui. EN herkenbaar van toen ik klein was.

Mijn kleuter gaat inmiddels ruim een maand naar school. Ik merk dat hij zich ineens heel snel ontwikkelt. Hij lijkt zoveel groter en wijzer. En hij kan ineens klok lezen.(uur, half uur, kwartier) en ook een beetje rekenen.(optellen en aftrekken tot 10)
Hij is voor de eerste keer verliefd op een meisje uit zijn klas. Zo schattig! O+
pi_95067951
Heerlijk toch zo fantaseren trui O+

Appelsap, dat klinkt fijn. En wat gaat hij al snel zeg :o
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:32:38 #203
144006 chacama
Ondernemend!
pi_95069599
@Trui, dan snap ik het nu wat beter. Dan is het inderdaad wat Snoopy zegt: lekker fantaseren. O+

Appelsap, dat gaat hard bij die kanjeer van je!
pi_95075592
Appelsap wat gaat hij hard!

Ik zit even met iets. Kim is nu zo'n 1,5 jaar zindelijk (overdag)
Maar sinds een paar weken plast ze heel vaak in haar broek, echt dat die dan zeiknat is. Thuis, op school en bij Boddaert.
Iemand nog tips om dat te voorkomen? We komen er niet achter hoe het komt. Alleen soms met spelen, maar haar regelmatig naar de wc sturen helpt ook lang niet altijd.
Het is ondertussen zowat elke dag wel raak en soms zelfs meerdere keren per dag.
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:52:21 #205
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95076417
zo'n periode hebben we met Cato ook gehad ingrid. ik heb niet echt tips voor je. wij hebben gezorgd dat er extra setjes reservekleren op school lagen voor haar, en thuis ook zonder al te veel morren steeds maar weer verschoond. op een gegeven moment werd het wel weer minder. nu gaat 't alleen soms nog mis.
in de haak.
  † In Memoriam † dinsdag 5 april 2011 @ 19:06:10 #206
37843 lady-wrb
kortaf
pi_95082128
is er al gekeken of ze blaasontsteking heeft?
pi_95082311
Een paar weken geleden getest, kan wel nogmaals laten testen voor de zekerheid.
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:11:35 #208
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_95082380
Misschien is het een uiting van stress of onrust? Misschien hangt het samen met de thuiskomst van Tyler?
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 6 april 2011 @ 03:42:03 #209
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_95106171
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:08 schreef trui het volgende:
..... en zou ze graag eens een kakkerlak in 't echt zien. (ieuw).
Zou ze heel teleurgesteld zijn als dit een kakkerlak blijkt te zijn? Dit was 't vriendje van jongste, toen hij een jaar of 3 was. Hij heeft een heel huis voor 'm gemaakt, met een bedje, en een computer, en een vloerkleedje. De foto is gemaakt door 'm in een doosje te doen, cellofaantje erover heen, even schudden en *klik*.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 6 april 2011 @ 08:39:46 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95107465
Oh brrrr Gao! :o :D
  woensdag 6 april 2011 @ 08:57:15 #211
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95107767
hihi aaaargh! mooie foto wel, gao!! :D helaas heb ik ze ook wel eens in 't echt mogen aanschouwen. vooral op aruba vroeger, daar liepen soms hele grote rond (waardoor ik 's nachts nooit alleen naar de wc durfde). maar ik zal 'm eens aan cato laten zien. :)
in de haak.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:18:28 #212
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_95112030
Ik kon ze altijd ruiken, in een kastje achter het fornuis, waar we niet bij konden. Toen ik er een keer niet was, hebben ze daar gif in gespoten. Later werd me verteld dat op dat moment stromen kakkerlakken tevoorschijn kwamen uit de dichtsbijzijnde wc. Blijkbaar hadden ze een verbinding tussen keukenkastjes en wc. Ieuw!
pi_95112664
ieuw!
In Artis zitten ze keurig achter glas O-)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 april 2011 @ 11:51:54 #214
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95113280
Zaza :D

Wij hebben gisteren de eerste Elternstammtisch gehad: een bijeenkomst met ouders van de kinderen uit Christans klas. Niet iedereen was er maar we hebben toch wel nuttige dingen besproken. Zoals het feit dat alle kinderen moeite hebben met twee leraressen (waaronder de klasselerares :{ ) en dat voor die twee vakken het klassengemiddelde ook lager is dan in andere vakken.

Nu is Christan toevallig heel goed in Engels, maar het laatste proefwerk was echt heel slecht gemaakt door de klas als geheel. En naar het schijnt loopt de klas meer dan een hoofdstuk van het boek achter op de twee parallelklassen. Ook voor Mathe (rekenen/wiskunde) is het gemiddelde aan de lage kant. Alle andere vakken gaan goed dus het is niet zo dat het niveau van de klas zo slecht is, maar blijkbaar hebben die twee leerkrachten moeite met deze klas.

De klasseouder (heet dat zo? :D ) gaat dit nu namens alle ouders aankaarten bij de leraar die de laagste klassen begeleidt, om te bespreken wat hieraan gedaan kan worden. Het ziet er namelijk naar uit dat de klasselerares volgend jaar meegaat met de klas en dat is wellicht niet zo'n goed idee ;)

En verder gaan we voor de zomervakantie een feest organiseren voor de klas, ergens met zijn allen bbq-en of picknicken :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_95119405
Ooo Pluk van de Petteflet, die is hier ook zo favoriet!
hier in de buurt staat een grote flat, en Meike is er ook van overtuigd dat Pluk daar woont. Soms ziet ze Dollie er ook weleens vliegen.

Appelsap, wat fijn dat het zo goed gaat met Damian! Het gaat snel ineens he, met de ontwikkeling....ze worden snel wijs...
Zo schrijft Meike haar eigen naam ineens....en cijfers...en ze zegt dat ze zich dat allemaal zelf leert. Knap kind heb ik toch haha
Morgen een kijkavond op school, ben benieuwd!

Balen Ingrid, dat het ineens niet zo goed gaat met de zindelijkheid.
Ik zou haar in ieder geval elk uur even naar de wc sturen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 6 april 2011 @ 14:55:09 #216
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_95120576
Aan de andere kant, als je teveel bezig gaat zijn met naar de wc sturen, natte spullen, boos worden bereik je niet wat je wilt.
Ik heb hier al eens eerder over gehoord, en het advies toen van de opvoedkundige was, laat het los, praat er niet teveel over.
Natte broek, oke verschonen maar geen heissa erover maken.
Op vaste tijden naar de wc sturen.
Nadat iedereen was gestopt om hem steeds te sturen, en er steeds over praten (ook van als je netjes op de wc plast dan ..., het werd teveel een obsessie, hij kon er echt weinig aan doen) ging hij ineens keurig op de wc plassen en werd het broekplassen minder.
(het kan ook nog een vorm van aandacht vragen zijn, bedenk even goed of er niks is/kan zijn wat dwars zit?)
pi_95123097
Succes ermee Ingrid!

Rewimo, leuk dat er een feest georganiseerd wordt. En het klinkt erg fijn dat jullie zo bij school betrokken worden.

Leuk he Karin!! Leuk zo'n kijkavond. Had Meike nou laatst al een rapport gekregen?
Bevalt de school helemaal? Is het wat je ervan verwacht had?
Ik merk echt dat wij de juiste school hebben uitgekozen! Heel zorgzaam, we worden goed op de hoogte gehouden, 2 lieve juffen en ze ondernemen zoveel leuke dingen. In een maand tijd is er een kleding en speelgoedmarkt op school geweest, een modeshow, hebben ze een ontbijt op school gehad en zijn ze naar een restaurant geweest om soep te maken ivm het nieuwe thema eten. Ben er helemaal blij mee.

Oh nog een vraag. Damian heeft sinds een paar maanden wratjes op zijn benen. Het worden er steeds meer. Moet je met zoiets naar de huisarts als het zich uitbreidt? Normaal verdwijnt het toch vanzelf? Ik vind het zo vies en lelijk. Het liefst zie ik ze vandaag nog verdwijnen.
  woensdag 6 april 2011 @ 15:57:16 #218
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95123189
zijn het waterwratjes? die moeten vanzelf overgaan inderdaad, maar dat kan wel een tijd duren (soms zelfs jaren). gewone wratten daar zou ik zeker even door de huisarts / een huidarts naar laten kijken. die gaan meestal niet zomaar weg.
in de haak.
  woensdag 6 april 2011 @ 16:00:55 #219
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_95123326
Als het waterwratjes zijn helpt het om betadinecreme er op te doen en wassen met betadine-zeep. hier zijn ze dan zomaar weg. Met een weekje ofzo.

Dan moeten het wel waterwratjes zijn natuurlijk. Hier hebben ze er onder gezeten. Gelukkig is het nu over.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_95123343
dat klinkt als een leuke school appelsap!!
Leuk dat ze zoveel dingen organiseren! En dat je er een goed gevoel bij hebt, heel belangrijk!

Bij Meike op school werden we laatst op het schoolplein opgewacht door alle leraren die (sochtends om half 9!!! :o ) een dans gingen doen als opening van een nieuw project!
Heel leuk. _O_
Het is een leuke school zover ik het kan beoordelen. Wat alleen wel jammer is is dat ik de juf een briefje heb gegeven dat oma over een x aantal dagen jarig was, en dat ze niks heeft gemaakt. Toen alsnog op de dag zelf thuis nog even wat geknutseld, maar het was wel een beetje sneu, want haar nicht en neef hadden wel een "wensje" gemaakt op school.
Maar goed, als het niet erger wordt als dit.... ;)
Ze heeft een juf die net van school komt, en ik kan me voorstellen dat haar hoofd weleens wil overlopen.

Zijn het waterwratjes? Die gaan vanzelf wel, maar kan wel ff duren.
De dokter kan ze er ook afschrapen, maar dat is wel pijnlijk geloof ik
Ik heb ook al gehoord dat sudocreme kan helpen.
Voor het slapen gaan insmeren met sudo, en dan duurt het maar even en dan is het weg?
Ik heb het hier nog niet meegemaakt gelukkig, maar dat is wat ik ervan hoorde.
  woensdag 6 april 2011 @ 16:27:52 #221
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95124518
is dat zo gebruikelijk dan, zo'n 'wensje' op verzoek?
in de haak.
  woensdag 6 april 2011 @ 16:45:31 #222
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_95125182
Ik wilde het net zeggen Trui. Op onze school gebeuren dat soort dingen helemaal niet eigenlijk. alleen als er een baby geboren is maken ze iets. maar verjaardagen eigenlijk nooit. en al helemaal niet de verjaardag van oma of opa.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 6 april 2011 @ 16:48:59 #223
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_95125337
Ik heb dat ook nooit meegemaakt, dat op school tijd vrijgemaakt werd om te knutselen op verzoek. Inderdaad alleen als er een baby geboren is. :)
pi_95125411
Wij doen dat ook niet op school. Daar is gewoon echt niet aan te beginnen, als ieder kind iets voor zijn vader, moeder, broertjes, zusjes, opa's en oma's moet maken heb je daar zo'n beetje een dagtaak aan. Misschien dus even aan de juf vragen of ze zoiets uberhaupt wel doen op school? :)
pi_95126057
we kregen een papier mee met regels, waarop stond dat als er een vader, moeder, opa, oma, broertje of zusje jarig was er iets gemaakt mocht worden, Moest het aangegeven worden op een papiertje een aantal dagen vantevoren

tis hier wel gebruikelijk dus.
Ach en no big deal hoor, t was alleen een beetje sneu voor dr toen haar nichtje er naar vroeg... "heb jij geen wensje gemaakt voor oma?"
  woensdag 6 april 2011 @ 17:07:02 #226
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_95126116
Bij onze kinderen op school is dat wel gebruikelijk. Tot groep 3 kunnen de kinderen een kleurplaat o.i.d. maken voor opa/oma/vader/moeder. Meestal gebeurt dat in de 'speel'tijd in de klas, volgens mij.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 6 april 2011 @ 21:26:44 #227
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_95139547
Bij ons op school doen ze niet eens wat voor moederdag en vaderdag. Niet dat ik dat erg vind, hoor.

Wij hebben inmiddels al een paar keer contact gehad met het UMC. Job gaat redelijk. Hij had al wel een aantal keer 'laten zien waarom hij daar was', zoals ze dat zo mooi omschreven, maar dat werd wel als positief beoordeeld :?
Hij is de jongste van de groep, dus hij moet zich wel zien te handhaven, maar dat ging wel goed.
Echt een beeld van hoe het gaat, krijg je toch niet helemaal van de telefoontjes. We werden net wel gebeld dat hij vanmiddag de schommel tegen zijn hoofd had gekregen en een behoorlijke buil had en even naar de arts was geweest om nagekeken te worden. Dat is dan wel hard, dat je weet dat je kind pijn heeft en dat je er dan helemaal niet kunt zijn. Wel netjes dat ze even bellen.

Ik heb de pm's gelezen, maar heb nog even niet de puf om te reageren. Dat komt nog wel.

Verder las ik hier goede berichten over blije kleuters (Meike en Damian ^O^ ) en grote kinderen (Christan ^O^ ) en iets minder goede berichten over Kim. Ik hoop dat het een fase is die weer snel voorbij gaat, Ingrid.
En foto's van kakkerlakken negeer ik :6
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_95139917
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
--KNIP--

Zijn het waterwratjes? Die gaan vanzelf wel, maar kan wel ff duren.
De dokter kan ze er ook afschrapen, maar dat is wel pijnlijk geloof ik
Ik heb ook al gehoord dat sudocreme kan helpen.
Voor het slapen gaan insmeren met sudo, en dan duurt het maar even en dan is het weg?
Ik heb het hier nog niet meegemaakt gelukkig, maar dat is wat ik ervan hoorde.
Amber had ze heel erg. Ik kreeg toen de tip: onder de douche wassen met bethadine scrub, goed afdrogen en idd insmeren met sudocreme. Binnen een week of 3 waren ze allemaal wg!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_95140020
livelink, :* voor jullie!! Lijkt mee heel zwaar!

*O* Fijn dat Meike en Damian het zo naar hun zin hebben op school!! Amber vindt het ook nog steeds heel leuk!

Bij ons wordt er wel geknutselt voor vaderdag/moederdag maar niet voor verjaardagen ofzo.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 6 april 2011 @ 21:39:04 #230
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95140335
oh livelink wat naar van die buil... maar inderdaad wel goed dat ze je even op de hoogte brengen. sterkte maar weer!!! :* ik vind 't ook positief dat hij zich niet alleen maar braaf gedraagt daar. dat betekent toch dat hij 'zichzelf' durft te zijn. en des te sneller/beter kunnen ze hem en z'n lastige gedrag leren kennen en begrijpen. heb je een beetje vertrouwen at hij daar in goede handen is?
in de haak.
pi_95140662
fijn dat je goed op de hoogte gehouden wordt livelink, hoe moeilijk me dat ook weer lijkt.
Wanneer zien jullie hem weer?
  woensdag 6 april 2011 @ 21:48:28 #232
11682 Moonah
Jolie femme
pi_95140965
Dankjewel voor je update Livelink. En ik ben het met Trui eens qua interpretatie van 'positief'.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 6 april 2011 @ 21:49:42 #233
37150 livelink
pi_95141049
Vrijdagmiddag om 16.15 mogen we hem weer ophalen en dan zondagmiddag om 16.15 weer terugbrengen (maar daar wil ik nog even niet aan denken).
Ik heb wel vertrouwen dat hij daar in goede handen is, Trui. Maar ik heb nog helemaal geen beeld hoe Job het nou allemaal ervaart. Het lijkt me zo moeilijk voor hem.
  woensdag 6 april 2011 @ 23:02:50 #234
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_95146377
Livelink, toen ik logeerweekenden verzorgde voor kinderen met een stoornis in het autistisch spectrum hielp het echt als een kind 'zichzelf' liet zien. voor de beeldvorming, het begrip naar ouders maar vooral ook om manieren te zoeken daarmee om te gaan. Ook hield het vaak in dat het thuis niet leidde tot een extra uitbarsting zodat de ouders mss een weekend ontzien waren maar daarna 3dubbel aan de slag moesten.

Ik vind het zo ontzettend knap dat jullie het aangedurfd hebben. Het is hartstikke tegennatuurlijk maar ik hoop dat het uiteindelijk voor veel goeds zorgt. Laad je zelf ook een beetje op?
Ik wens jullie heeeeel veel succes en wijsheid. (En een heel fijn weekend samen.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 7 april 2011 @ 13:04:33 #235
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_95164186
Livelink, ik wil jullie veel sterkte wensen :*.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_95169366
Nog iets meer dan 24 uur livelink, dan zie je je knul weer ! Dapper hoe jullie er mee omgaan ! :*
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_95226043
Livelink hoe is het met Job nu hij thuis is ?
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zondag 10 april 2011 @ 22:24:47 #238
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_95322305
Ik wil hier ook weer eens gaan meeposten en meelezen, lange tijd niet gedaan. :@ Maar eerst even teruglezen :Y
Make love, not war ☮
  Licht Ontvlambaar maandag 11 april 2011 @ 09:51:47 #239
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95333133
Livelink, hoe was jullie weekend?

En een compleet andere vraag aan iedereen, zijn er kinderen die muziekles krijgen? En zo ja, wat, met welke leeftijd begonnen, vinden ze het leuk :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 11 april 2011 @ 10:14:57 #240
37150 livelink
pi_95333712
Weekend was redelijk, we zijn zelf wel een tikje in de fout gegaan door het weekend veel te vol te plannen. Leermoment, zullen we maar zeggen.

Job heeft muziekles gehad. Begonnen met AMV (Algemene Muzikale Vorming) toen hij bijna 5 was. Dat vond hij erg leuk en hij is ook muzikaal. Daarna heeft hij vorig jaar in de Muzikale Speeltuin rondgedarteld. Dat heeft onze muziekschool als overgangsfase tussen AMV en het echt daadwerkelijk kiezen voor een instrument. Hij vond het nog steeds erg leuk, maar door zijn gedragsproblemen werd dat wel al een stukje moeilijker. Daarna wilden we hem eigenlijk op drumles doen, maar dat hebben we dit jaar maar even niet gedaan. Zit wel in de planning voor als het weer beter gaat. Job wil zelf eigenlijk het liefst in het kinderkoor, maar daar zitten alleen maar meisjes in. Dat is eigenlijk wel jammer. Katja heeft nooit enige ambitie gehad om op muziekles te gaan, dus zijn we er bij haar ook niet aan begonnen.
  Licht Ontvlambaar maandag 11 april 2011 @ 10:23:46 #241
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95333957
Ah, van die leermomentjes heb ik ook regelmatig ;) Hoe was het Job bevallen, de afgelopen week? Of heeft hij er niet veel over verteld? En zijn buil, was die alweer geslonken?

Isa wil heel graag op muziekles, is ook echt wel muzikaal aangelegd :) Notenleer enzo doen ze hier vanaf groep 4/acht jaar. Eerder kan wel, maar dan moet je bij een harmonie en dat zie ik niet echt zitten. Ze hebben bij de muziekschool ook een soort orientatiecursus, waarbij je verschillende instrumenten kunt uitproberen. Maar die is jammergenoeg op dinsdagmiddag, tegelijk met balletles. Isa wil graag viool leren spelen... Ik weet niet of ik dat zo zie zitten :P
pi_95334477
Morris heeft een oriëntatiecursus 'tokkel en toets' gedaan op de Muziekschool Dat vond hij erg leuk.
En hij heeft er ook wel gevoel voor. Alleen de Muziekschool zelf vind ik niet zo geweldig.
HIj wil erg graag op vioolles :? :D dus als hij zijn zwemdiploma('s) heeft mag dat van mij. Er is een moeder van een jongetje dat in zijn klas heeft gezeten die thuis vioolles geeft. Daar gaan we dan eens mee praten. Want volgens mij moeten ze toch wel regelmatig oefenen en ik wil graag weten hoe dat dan zit :)
  maandag 11 april 2011 @ 10:42:36 #243
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_95334523
Mijn oudste dochter heeft een orienterende muziekcursus gedaan, was heel leuk. In huis hebben we een muziekkamer met een drumstel, keyboard, gitaren en kleine instrumentjes.
ik heb het met haar wel eens over vioolles gehad en het lijkt haar leuk. Ik ben aan t kijken wanneer het hier mogelijk is. Ze is nu 5.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_95334760
Oh leuk ja,muziek!! Zo gaaf als je een instrument kan bespelen vind ik!

Livelink, ik heb niet zo goed meegekregen wat voor traject jullie nu in zijn geslagen met job, ik begrijp dat hij door de week niet thuis is, voor hoe lang is dat? Zwaar denk ik hè? Sterkte hoor, met de hele situatie.

Vrijdag heeft meike de bruiloft van haar juf, wordt vast een leuk feestje!
We hebben feesthoeden gemaakt, de kinderen gaan bellenblazen, ze hebben een groot doek versierd, en de juf krijgt een broodtrommel met een foto van de kinderen erop, en een bioscoopbon.
Leuk vind ik!
Nu nog even meike bewerken, die wil haar prinsessenjurk aan dan! Haha, dat doen we maar niet.
Ze gaat woensdag weer bij een vriendinnetje spelen, leuk hoor!
  Licht Ontvlambaar maandag 11 april 2011 @ 11:18:36 #245
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95335721
Klinkt heel leuk Karin!

Wat grappig dat viool zo in trek is :D Ik zag bij onze muziekschool dat dwarsfluit ook een optie is om mee te beginnen, daarvoor hoeft ze nog geen 8 te zijn. Maar eerst het C diploma (net als Morris, zwemles afmaken) en dan gaan we eens kijken.

Hebben jullie ook sportweek op school, volgende week, of is dat niet landelijk?
  maandag 11 april 2011 @ 11:22:07 #246
11682 Moonah
Jolie femme
pi_95335799
Karin, in het autismetopic staat het eea over Job. ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_95335815
Ik post hier over Mikael eigenlijk nooit, maar heb nu even een vraag,

Mikael zit nu op school N in een combiklas van groep 0/1/2. Hij zit officieel in groep 1. Vaak draait ie mee met de werkjes van groep 2. Maar vaak ook niet. Hij is op school met de knutselwerkjes bv heel erg onzeker er wil dan niet mee doen. " De oudere kindjes maken het veel beter dan mij en dat vind ik niet leuk dus wil ik niet." Is iets wat we vaak horen. Op school doen ze daar verder niet moeilijk over en mag ie knutselwerkje van groep 1 maken. Nu is het de bedoeling dat ie na de zomervakantie naar groep 2 gaat. Maar nu verhuizen we volgende maand. En gaat hij naar een andere school. School K. Op school K hebben ze aparte klassen. Dus losse groep 0/1 en losse groep 2. Nu twijfel ik wat ik moet doen. Aangezien Mikael vaak best heel onzeker is en hij rond die tijd veel veranderingen krijgt ben ik bang dat groep 2 teveel voor hem is. Qau toetsen is ie echt toe aan groep 2 maar toch vind ik het eng. Een ander huis, andere school en broertje of zusje erbij. Alles komt in 1 keer. De juf op school K zegt: Als ie groep 2 niet kan kan ie altijd het jaar over doen. Maar dan moet ie volgend jaar weer wennen aan een nieuwe klas. Nu dacht ik er zelf over om hem groep 1 over te laten doen op school K. Zodat ie rustig kan wennen en zodat misschien zijn zelfvertrouwen weer beetje omhoog gaat. Hij is dan ook nog maar net 5 dus zou voor leeftijd wel kunnen.
Wat zouden jullie doen? Groep 2 met de kans dat ie nog onzekerder word en volgend jaar weer groep 2 moet, of misschien niks aan de hand en ij draait gewoon goed mee. Of nog een keer groep 1 met in de hoop dat zijn zelfvertrouwen opgekrikt word en dat ie volgend jaar klaar is voor groep 2 maar met de kans dat ie ich gaat vervelen omdat ie qau ontwikkeling wel aan groep 2 toe is!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 11 april 2011 @ 11:23:01 #248
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_95335828
Livelink, ik heb even terug gelezen, wat heftig zeg maar ook wat een dappere beslissing van jullie. Fijn dat de 1e week goed is gegaan, muv de buil, maar dan kan gebeuren. Heel veel succes en sterkte met alles!! :*

Wat leuk om te lezen van al die kinderen die nu net naar school gaan. O+ Zo bijzonder ook vind ik.

Wat muziekles betreft... Twan wil graag op gitaarles. Hij is echter nu bezig met een (thuis) typcursus. Een aangezien hij na de vakantie met voetbal naar de E-groep gaat en misschien andere trainingsdagen heeft, wachten we in ieder geval even met gitaarles tot na de zomervakantie. Hij gaat dan in een klasje bij een privéleraar. Ik hoop dat ie wat aanleg heeft. Lijkt me zo leuk.
Make love, not war ☮
pi_95336041
Menicole, ik zou dnk ik met zijn juf van nu gaan praten, die kan je ook goed vertellen waar hij nu staat en wat hij aan zou moeten kunnen.

Thanks moonah, daar had ik nog niet gezocht!
pi_95336421
Ja de juf van nu zegt in eerste instantie groep 2. Maar toen had ik nog niet verteld dat we gingen verhuizen. Op deze school had ik het ook wel gedaan omdat het toch een combiklas is. Maar toen ik vertelde dat ie naar school K ging waar geen combiklas was wilde ze overleggen met de andere juf en er volgende week op terug komen. Ze willen dan in ieder geval een overdrachtdossier maken voor de nieuwe school!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')