abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93893863
quote:
VVD maant Donner tot haast met kooprecht huurders Uitgegeven: 9 maart 2011 22:18
Laatst gewijzigd: 9 maart 2011 22:20

AMSTERDAM De VVD vindt dat minister Donner van Binnenlandse Zaken moet opschieten met het kooprecht voor sociale huurwoningen.

© NU.nl/Gera NielandDat zegt Kamerlid Betty de Boer tegen NU.nl.

Het kooprecht is opgenomen in het regeerakkoord. Donner moet daar nu echt haast mee maken. Wij willen nog voor de zomer resultaat zien.

Kooprecht biedt huurders van sociale huurwoningen de mogelijkheid om tegen een relatief aantrekkelijke prijs hun huis te kopen. Woningcorporaties zouden moeten worden aangespoord om zoveel mogelijk huizen vrij te geven, aldus de VVD.

Noodsignaal

De VVD reageert hiermee op een noodsignaal van de Woonbond, die vreest voor een grote groep gedupeerden. Veel huurders zouden hard worden geraakt door nieuwe regels voor sociale huurwoningen.

Het bezit van een eigen huis is liberaal, sociaal en werkt emanciperend. Een eigen huis stimuleert goed onderhoud. En dat is weer positief voor de buurt, aldus De Boer.

Hogere inkomens

De VVD vindt dat mensen met lagere en middeninkomens ook voor eigen woningbezit in aanmerking moeten komen. Dit is wat ons betreft niet alleen voor de hogere inkomens. Het recht op koop geeft een grote groep mensen nu die kans.

Vanaf 1 januari 2011 mogen corporaties geen woningen meer toewijzen aan huishoudens met een inkomen hoger dan 33.614 euro. Vooral mensen met een middeninkomen dreigen buiten de boot te vallen, omdat ze net te veel verdienen. In de vrije sector of op de koopmarkt in steden als Amsterdam is deze groep vrijwel kansloos, aldus de VVD.

Kooprecht

Uit onderzoek in opdracht van de NHG (Nationale Hypotheek Garantie) blijkt dat het kooprecht haalbare kaart is. Een kwart van de 2,4 miljoen huurders geeft aan graag een huis kopen.

Volgens de VVD kunnen corporaties in deze vraag voorzien. Zij hebben 32 procent van de totale Nederlandse woningmarkt in eigendom. Kortom de woningen zijn er, de mensen ook, nu graag wat daadkracht van de minister."

Was deze al voorbij gekomen 8-)
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:05:45 #152
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93893927
quote:
Een kwart van de 2,4 miljoen huurders geeft aan graag een huis kopen.
Xeno krijgt het nog druk met zijn heilige missie. Dat zijn 600000 man die hij op andere gedachten moet zien te brengen. 600000 man die wel zo'n beetje klaar zijn met die hele "vrijheid" onzin waar in de praktijk niets van terecht komt...
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:24:30 #153
324665 meth77
to do or not to do
pi_93894312
Lijkt me een goed plan als de woningcorporaties die woningen aanbieden tegen de executiewaarde, zeg maar 80% van de WOZ waarde en de overheid afziet van de overdrachtsbelasting en NHG garantie
pi_93894400
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:24 schreef meth77 het volgende:
Lijkt me een goed plan als de woningcorporaties die woningen aanbieden tegen de executiewaarde, zeg maar 80% van de WOZ waarde en de overheid afziet van de overdrachtsbelasting en NHG garantie
Ziet de overheid dan ook af van de HRA voor die huizen. :P
pi_93894403
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:24 schreef meth77 het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd onder welke voorwaarde de corporaties de huizen aan gaan bieden, willen ze überhaupt wel van de huizen af? of gaan ze gewoon hoge prijzen vragen omdat niemand dat gaat betalen?
eten!!!
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:30:02 #156
324665 meth77
to do or not to do
pi_93894440
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ziet de overheid dan ook af van de HRA voor die huizen. :P
De overheid moet alle HRA verlagen tot 30% IB, das duidelijk, en tzt omzetten gelijk met de huursubsidie naar een woontoeslag
pi_93894501
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bij mij is hij gelijk gebleven zelfs. Alleen rioolheffing hebben ze 20% verhoogd :')
En, hoeveel zijn jouw huurkosten omhoog gegaan?
Afgelopen jaar? ik meen 1,3% In verbant met de crisis vonden ze verdere verhoging niet 'sociaal' :)
Ik als vuige gore scheefhuurder kon mij daar wel in vinden, zelfs al zouden ze er dit jaar 6,3% van maken dan is er nog geen reden tot paniek. Paniek is er wel bij mensen die nu hun variabele rente zien stijgen of opnieuw de rente moeten vastzetten *O*
En dat word alleen maar vervelender, binnenkort staan de kranten weer vol met huilie huilie verhalen over de grote boze banken met hun hoge rentetarieven, we lezen natuurlijk niets over de enorme schulden die superleners zijn aangegaan :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93894602
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Was deze al voorbij gekomen 8-)
Hoe lost de VVD daar het tekort mee op aan betaalbare huurwoningen?
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:37:56 #159
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93894642
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Daar is geen tekort aan. Mensen moeten alleen wat realistischer gaan denken en een fatsoenlijke definitie van betaalbaar gebruiken. Dubbeltje-eerste-rang is niet meer van deze tijd.
pi_93894704
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:28 schreef janatwork het volgende:

[..]

Ik ben ook heel benieuwd onder welke voorwaarde de corporaties de huizen aan gaan bieden, willen ze überhaupt wel van de huizen af? of gaan ze gewoon hoge prijzen vragen omdat niemand dat gaat betalen?
Te zien aan de prijs die ze hier voor hun afgedankte troep vragen zullen de voorwaarden niet gunstig zijn :')
Over het algemeen ben je bij volledige financiering inclusief k.k. en een hypotheekvorm waarbij je aflost meer kwijt als dat je aan huur betaald, zelfs na teruggave van de HRA. Je moet dus wel knettergek zijn om in een dalende markt een woning te kopen die binnen no time aanzienlijke onderhoudskosten met zich mee gaat brengen _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_93894736
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:37 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Daar is geen tekort aan. Mensen moeten alleen wat realistischer gaan denken en een fatsoenlijke definitie van betaalbaar gebruiken. Dubbeltje-eerste-rang is niet meer van deze tijd.
Total bull shit, enkel een argument om je eigen falende beslissingen te rechtvaardigen :W
I'll sing you a lullaby.
pi_93894745
Daar is een term voor :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93894761
Ik kan er even niet op komen :)
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:41:32 #164
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93894769
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Te zien aan de prijs die ze hier voor hun afgedankte troep vragen zullen de voorwaarden niet gunstig zijn :')
Over het algemeen ben je bij volledige financiering inclusief k.k. en een hypotheekvorm waarbij je aflost meer kwijt als dat je aan sociale huur betaald, zelfs na teruggave van de HRA. Je moet dus wel knettergek zijn om in een dalende markt een woning te kopen die binnen no time aanzienlijke onderhoudskosten met zich mee gaat brengen _O-
Even een belangrijk stukje toegevoegd.
Dat is nu inderdaad nog waar. Over een jaar of twee, drie zijn de scheefhuurders echter aangepakt en dan is jouw huur echt niet meer lager dan wat je aan hypotheek zou betalen voor hetzelfde huis.
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:42:22 #165
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93894791
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Total bull shit, enkel een argument om je eigen falende beslissingen te rechtvaardigen :W
Mijn argumenten bull noemen is een vorm van cognitieve dissonantie om jouw huurkeus te rechtvaardigen :)
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:42:48 #166
324665 meth77
to do or not to do
pi_93894808
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

overlaten aan de markt en meer vergunningen en grond beschikbaar stellen
http://www.wijkbijduurste(...)jecten/vrije-kavels/
pi_93894878
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:42 schreef meth77 het volgende:

[..]

De VVD? Die gaat helemaal niets doen om de problemen op te lossen. Zolang de banksters meer invloed hebben op de VVD gebeurt er helemaal niets. Je zal als kleine aannemer maar jarenlang 'trots' op de VVD gestemd hebben :') _O- w/
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:48:06 #168
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93894955
In de geheime bijlage bij het partijprogramma van de VVD wordt Xeno specifiek genoemd als voorbeeld van scheefhurend asbestslachtoffer met een lekkend dak. Aangezien geconstateerd werd dat Xeno bijzonder content is met zijn situatie is deze hele problematiek daardoor als laagste prioriteit aangemerkt :)
pi_93894956
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:42 schreef meth77 het volgende:

http://www.wijkbijduurste(...)jecten/vrije-kavels/
CPO's :')

Dat houd in dat je eigenlijk niets mag bepalen anders dan de indeling van je woning _O-

En wat doet de m2 prijs? Die zal vast wel een 'de-VVD-is-goed-voor-grondspeculanten' prijskaartje hebben?
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:55:16 #170
324665 meth77
to do or not to do
pi_93895182
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:48 schreef Whuzz het volgende:
In de geheime bijlage bij het partijprogramma van de VVD wordt Xeno specifiek genoemd als voorbeeld van scheefhurend asbestslachtoffer met een lekkend dak.
_O-
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:56:44 #171
324665 meth77
to do or not to do
pi_93895229
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:48 schreef xenobinol het volgende:

[..]

CPO's :')

Dat houd in dat je eigenlijk niets mag bepalen anders dan de indeling van je woning _O-

En wat doet de m2 prijs? Die zal vast wel een 'de-VVD-is-goed-voor-grondspeculanten' prijskaartje hebben?
Ja absoluut maar dan wordt er niets verkocht
Daarnaast wilde gemeente ook geld hebben en die verleend geen medewerking als de gemeente er niet ook fors op verdient

Iedereen wil werk en inkomsten dus de speculant moet verkopen voor 100 Euro, de boer krijgt 20 euro, de gemeente verkoopt voor 200 euro, iedereen blij

http://www.wijkbijduurste(...)erkoop-vrije-kavels/

Kavels zijn 120m2 dus grond kost 40.000 euro, huis erop 120.000 euro en klaar is kees voor 160.000 VON
pi_93895254
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:32 schreef xenobinol het volgende:
. Paniek is er wel bij mensen die nu hun variabele rente zien stijgen of opnieuw de rente moeten vastzetten *O*
Ach nu neem je opeens de banken in bescherming dat je het normaal vind dat deze bedrijven sinds 2008 een extra toeslag op de variabele rentes hebben gezet. Zolang je kopers maar negatief kan neerzetten in dit topic.
pi_93895315
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Censuur52 moet het vast met mij eens zijn, dit is een gevalletje 'cognitieve dissonantie' !

quote:
Cognitieve dissonantie

Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren. Het tegenovergestelde van cognitieve dissonantie is cognitieve consonantie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie

Ding ding ding, we have a winner!
pi_93895333
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:57 schreef Basp1 het volgende:

Ach nu neem je opeens de banken in bescherming dat je het normaal vind dat deze bedrijven sinds 2008 een extra toeslag op de variabele rentes hebben gezet. Zolang je kopers maar negatief kan neerzetten in dit topic.
Nee hoor... ik wijs al jarenlang op het risico van de stijgende rente, dat doet niets af aan mijn mening over de criminele praktijken van banken. Maar ik heb ook geen medelijden met megalomane grootleners die in de problemen gaan komen, laat die maar naar de schuldhulpverlening toe gaan voor een oplossing. Vrij normaal toch?
I'll sing you a lullaby.
pi_93895422
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:59 schreef Scorpie het volgende:

Censuur52 moet het vast met mij eens zijn, dit is een gevalletje 'cognitieve dissonantie' !

Ik wil best toegeven dat ik niet verwacht had dat de zeepbel tot deze proporties zou kunnen groeien, ik heb kennelijk het verstand van mijn medemens overschat.... een fout die ik niet meer zal maken..... klop, klop, klop :P
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')