abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:35:27 #51
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_93859707
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:21 schreef Zwollesjappie het volgende:

[..]

ja klopt alleen lukt dat niet, ik kan ook mijn ondertittel niet aanpassen omdat er geen knop staat met: Opslaan ofzo,
ik heb het zo staan omdat ik dan een een topic kan komen, waar je vanaf 18 pas in kan :P
Ah, daar komt de aap uit de mouw. TS heeft de extra tijd nodig om rond te neuzen in KPD :')
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:39:16 #52
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_93859813
Wat is KPD?
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:23:37 #53
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_93878472
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:10 schreef Zwollesjappie het volgende:

[..]

Ik heb vooral moeite met slapen idd maar dat komt door tinnitus, met uitgaan te dicht bij een box gestaan, en heb daar een piep/ruis voor het leven aan overgehouden..

Voor de rest kost ik meer aandacht, omdat ik sneller boos kan worden en ergens in kan doorslaan, te druk idd heb ook ritalin. :)
Dus omdat jij zo nodig bij een box moest staan heb je nu een piep/ruis. Leg mij eens uit wat de link is tussen die piep/ruis en adhd?

Stop gewoon met janken en ga gewoon werken zoals iedereen. :r
Neerkomen wel!
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:57:03 #54
297051 schaal_9
Caissière B
pi_93880532
Edit: mag weg.

[ Bericht 50% gewijzigd door schaal_9 op 09-03-2011 22:20:39 ]
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:12:42 #55
297051 schaal_9
Caissière B
pi_93881502
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:58 schreef Zwollesjappie het volgende:

[..]

Ik ken een oud klasgenoot idd en heb de oude uitkering, hij is binnen en doet geen flikker idd. :) Maar of je daar blij mee moet zijn, hij is autist en speeld wow :P
Ik hou van werken, gewoon bezig zijn. :)
Klopt. De oude Wajong is een goede regeling, maar als je (met begeleiding) kan werken maar dat toch nalaat, is heel slecht voor je maatschappelijke positie. Maar menig autist zal dat een worst wezen en de uitkering is hoog genoeg als hij de deur niet uitkomt.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_93883023
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:12 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Klopt. De oude Wajong is een goede regeling, maar als je (met begeleiding) kan werken maar dat toch nalaat, is heel slecht voor je maatschappelijke positie. Maar menig autist zal dat een worst wezen en de uitkering is hoog genoeg als hij de deur niet uitkomt.
Valt vies tegen hoor.
Het valt onder het minimumloon.. maar okay het is meer dan de bijstand.
pi_93883677
[quote]1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:27 schreef Auti het volgende:

[..]

Die een of andere reden is dus een aangeboren en aantoonbare fuck up in de hersenen, chemische balans van bepaalde stofjes enzo.

:')

Dikke bullshit. Iedereen is wel eens impulsief/vermoeid/afwezig en ga zo maar door. Het zou wat zijn als iedereen bij het minste of geringste maar naar huis gaat onder werktijd onder de noemer: Ik heb last van mn adhd/add enz.

Als je in Zuid-Amerika zou wonen en samen met je familie hele dagen de vuilnisbelten afstruinde naar bruik/eetbaar materiaal, zou je het gore lef niet hebben om af te haken ivm met 'een beetje onrust in je hoofd'...
pi_93883781
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:46 schreef child_of_the_matrix het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 9 maart 2011 14:27 schreef Auti het volgende:

[..]

Die een of andere reden is dus een aangeboren en aantoonbare fuck up in de hersenen, chemische balans van bepaalde stofjes enzo.

:')

Dikke bullshit. Iedereen is wel eens impulsief/vermoeid/afwezig en ga zo maar door. Het zou wat zijn als iedereen bij het minste of geringste maar naar huis gaat onder werktijd onder de noemer: Ik heb last van mn adhd/add enz.

Als je in Zuid-Amerika zou wonen en samen met je familie hele dagen de vuilnisbelten afstruinde naar bruik/eetbaar materiaal, zou je het gore lef niet hebben om af te haken ivm met 'een beetje onrust in je hoofd'...
het een is niet vergelijkbaar met het andere ondanks dat je zelf ongetwijfeld wel dat idee hebt.
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:49:55 #59
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_93883890
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:46 schreef child_of_the_matrix het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 9 maart 2011 14:27 schreef Auti het volgende:

Dat 1e klopt, maar dat is 'normaal'. Echter wanneer dat mensen aantoonbaar ernstig belemmert in bepaalde bezigheden dan spreek je van een stoornis. Is dat nou zo moeilijk om te begrijpen? :')
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:50:42 #60
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_93883951
Je moet je dik schamen TS, vuige profiteur.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_93884371
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:49 schreef Menu_69 het volgende:

[..]

Dat 1e klopt, maar dat is 'normaal'. Echter wanneer dat mensen aantoonbaar meer belemmert in bepaalde bezigheden dan spreek je van een stoornis. Is dat nou zo moeilijk om te begrijpen? :')
Hou toch op met je stoornis. Als morgen alle uitkeringen afgeschaft worden en er geen enkel vangnet meer is, moet je eens zien hoe snel al die zogenaamde zielige mensen opeens in staat zijn wel die 40 uur per week te halen.

Ik beweer niet dat iedereen met een wajong uitkering een slappeling is, maar ik ben wel van mening dat mensen die vanwege adhd/add en dat soort bullshit een uitkering ontvangen tuig van de laagste soort is en ik ben overtuigt van het feit dat als die groep mensen door omstandigheden(het wegvallen van het sociale vangnet) gedwongen wordt om in hun eigen levensbehoefte te voorzien, ze dat prima kunnen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:32:19 #62
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_93886221
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:56 schreef child_of_the_matrix het volgende:

[..]

Hou toch op met je stoornis. Als morgen alle uitkeringen afgeschaft worden en er geen enkel vangnet meer is, moet je eens zien hoe snel al die zogenaamde zielige mensen opeens in staat zijn wel die 40 uur per week te halen.

Ik beweer niet dat iedereen met een wajong uitkering een slappeling is, maar ik ben wel van mening dat mensen die vanwege adhd/add en dat soort bullshit een uitkering ontvangen tuig van de laagste soort is en ik ben overtuigt van het feit dat als die groep mensen door omstandigheden(het wegvallen van het sociale vangnet) gedwongen wordt om in hun eigen levensbehoefte te voorzien, ze dat prima kunnen.
Het feit dat bepaalde mensen onterecht gediagnosticeerd worden met een bepaalde stoornis of dat er mensen zijn die misbruik maken van zoiets als de wajong, betekent niet dat er geen mensen zijn met een serieuze stoornis.

In dat kader is het zinvoller om je te richten tegen een deel van de psychiatrie dat 'faalt' en tegen mensen die misbruik maken van bepaalde voorzieningen, in plaats van al die mensen over 1 kam te scheren.

En wat bedoel je met 'adhd/add en dat soort bullshit'? Vind jij psychiatrische ziektes als borderline, schizofrenie etc. ook allemaal bullshit?
pi_93887573
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:23 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Dus omdat jij zo nodig bij een box moest staan heb je nu een piep/ruis. Leg mij eens uit wat de link is tussen die piep/ruis en adhd?

Stop gewoon met janken en ga gewoon werken zoals iedereen. :r
Leer eens lezen, hij werkt gewoon en hij zegt alleen maar dat hij geen slaapproblemen heeft door de adhd, maar door iets anders. De rest verzin je er zelf bij hoor, jankerd. :')
-
  donderdag 10 maart 2011 @ 00:09:10 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93887975
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:14 schreef Zwollesjappie het volgende:
ik ben begin april 18 en ik heb een paar maanden geleden bij het uwv een afspraak gehad.
De arts heeft toegezegd dat ik hem krijg, ik werk nu al bijna fulltime bij een restaurant maar ik kan met wajong minder werken voor het zelfde geld ofzo de wajong vult het bedrag aan enzo..
En als ik me baan kwijt raak, kan ik terugvallen op wajong, en helpt de jobcoach mee naar een nieuwe baan.

Nou is mijn scooter half stuk, en wil ik een speedfight 2 kopen van de week.
Alleen dat betekend dat ik geen geld meer heb tijdelijk voor anderen dingen.
Dus ik heb een aantal vragen.

Als je een uitkering krijgt, krijg je hem dan precies op de dag dat je jarig bent gestort? of een maand erna pas? en hoe gaat dat met die ziektekosten? moet je dat ook de eerste dag dat je 18 bent betalen?
Want als ik de eerste dag gelijk ziektekosten moet betalen, en ik ontvang nog geen wajong word het misschien moeilijk, dus deze 2 zaken ben ik erg benieuwd naar.

Fijne middag! :)
Ik heb zojuist het formulier op deze site ingevuld.
http://www.uwv.nl/particu(...)eren/FP14014498.aspx
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 10 maart 2011 @ 00:10:55 #65
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93888069
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:27 schreef Auti het volgende:

[..]

Die een of andere reden is dus een aangeboren en aantoonbare fuck up in de hersenen, chemische balans van bepaalde stofjes enzo. Dat er wellicht veel foute diagnoses worden uitgedeeld of dat er ADHD'ers zijn die wel tot op acceptabel niveau kunnen meedraaien doet niet af aan de stoornis.
Dit spreekt elkaar tegen. Je zegt dat het een aangeboren een aantoonbare fuck up is, hoe kan het dan toch vaak fout gediagnosteerd worden?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 10 maart 2011 @ 00:13:29 #66
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_93888172
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 00:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dit spreekt elkaar tegen. Je zegt dat het een aangeboren een aantoonbare fuck up is, hoe kan het dan toch vaak fout gediagnosteerd worden?
Omdat er bij de diagnose geen gebruik wordt gemaakt van de technieken om het op hersenniveau te bekijken. Wat in ieder geval wel klopt, is dat het aangeboren is.
  donderdag 10 maart 2011 @ 00:15:06 #67
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93888261
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 00:13 schreef Menu_69 het volgende:

[..]

Omdat er bij de diagnose geen gebruik wordt gemaakt van de technieken om het op hersenniveau aan te tonen. Wat in ieder geval wel klopt, is dat het aangeboren is.
Lijkt het je dan wellicht verstandiger om dit op hersenniveau aan te tonen alvorens over te gaan tot medicatie als ritalin?
Een gedicht over Maanvis
pi_93888915
Ik ben een beetje moe, krijg ik nu ook een zakje geld?
Weet iemand toevallig wat de wajong per jaar kost voor de overheid?
Gr. Gr.
  donderdag 10 maart 2011 @ 00:44:35 #69
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_93889291
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 00:33 schreef unox_worst het volgende:
Ik ben een beetje moe, krijg ik nu ook een zakje geld?
Weet iemand toevallig wat de wajong per jaar kost voor de overheid?
Valt volgens mij nog wel mee. Enkele honderden miljoenen max. Zeg maar net zoveel als 1 megalomaan projectje van de overheid (de kilometerheffing bijv.)
pi_93889500
quote:
12s.gif Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef Menu_69 het volgende:

[..]

Valt volgens mij nog wel mee. Enkele honderden miljoenen max. Zeg maar net zoveel als 1 megalomaan projectje van de overheid (de kilometerheffing bijv.)

Volgens mij als we dit soort belachelijke regelingen en al die hobbyprojectjes van de overheid is stopzetten dan zijn we klaar met bezuinigen.
Gr. Gr.
  donderdag 10 maart 2011 @ 00:57:25 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93889747
quote:
12s.gif Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef Menu_69 het volgende:

[..]

2008:

quote:
De Wajong kost de samenleving nu 1,75 miljard euro aan uitkeringen. Feitelijk zijn de kosten nog hoger, aangezien deze jongeren niet werken en dus geen belasting afdragen. Ook geeft de overheid tientallen miljoenen uit aan de reïntegratie van deze jongeren en 2,2 miljard euro aan sociale werkplaatsen waar 15 procent van de Wajong'ers werkt.

Bron: http://www.elsevier.nl/we(...)-levenslang-ziek.htm
Kortom, rond de 2 miljard euro kost het uiteindelijk.

De kilometerheffing is zo ontworpen dat deze zichzelf terug zal verdienen. Dus als ie nog ooit ingevoerd gaat worden dan is dat een neutrale methode.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 10 maart 2011 @ 01:01:33 #72
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_93889888
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 00:57 schreef Maanvis het volgende:
Kortom, rond de 2 miljard euro kost het uiteindelijk.

De kilometerheffing is zo ontworpen dat deze zichzelf terug zal verdienen. Dus als ie nog ooit ingevoerd gaat worden dan is dat een neutrale methode.
Nah, voorlopig zal er niets ingevoerd worden en de kosten zijn al 200 miljoen so far. Maar het is slechts 1 voorbeeldje. Je wilt niet weten hoeveel geld er wordt verspeeld aan allerlei projecten.

Net zo waanzinnig iig als de kosten die deels onterecht voor de wajong gemaakt worden.
  donderdag 10 maart 2011 @ 01:13:41 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93890236
Voor de geïnteresseerden hier nog een overzichtje van 2005 dat ik net gemaakt heb, dat aangeeft met welke redenen mensen zoal in de wajong zaten in 2005;

En hier hetzelfde grafiekje voor de WAO in 2005;

Maar even terug naar de Wajong.
Hier het aantal mensen dat volledig is afgekeurd en eht aantal mensen dat gedeeltelijk is afgekeurd.

Kortom, eigenlijk mag je die 90000 psychisch afgekeurden wel vermenigvuldigen met wat een gemiddelde Wajong uitkering is.

[ Bericht 32% gewijzigd door Maanvis op 10-03-2011 01:29:48 ]
Een gedicht over Maanvis
pi_93892566
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:56 schreef child_of_the_matrix het volgende:

[..]

Er zal best een groep zijn die misbruik maken van de situatie, maar ontkennen dat ADHD een geboren 'afwijking' is, komt gewoon dom over. 8)7 Of die mensen ook daadwerkelijk een uitkering nodig hebben is een ander verhaal.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 10 maart 2011 @ 08:15:33 #75
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93893216
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 04:24 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Er zal best een groep zijn die misbruik maken van de situatie, maar ontkennen dat ADHD een geboren 'afwijking' is, komt gewoon dom over. 8)7 Of die mensen ook daadwerkelijk een uitkering nodig hebben is een ander verhaal.
Da's natuurlijk per geval anders. Ik vind dat iedereen iets kan. Bij ADHD en de meeste vormen van autisme vind ik het me erg moeilijk voor te stellen dat die persoon niets zou kunnen. Aan de andere kant zijn er misschien niet genoeg banen voor deze personen, dus misschien moeten die gecreëerd worden.
Misschien moeten WAJONGers eerst 2 jaar verplicht worden te werken in een gecreëerde baan, bijv. in de groenvoorziening/lopende band werk, voordat ze recht hebben op een WAJONG uitkering als ze zelfs bij dergelijk werk niet functioneren.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')