abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93970607
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:40 schreef formerjellybean het volgende:
Dat bedoel ik dus met obsessie, je zit op facebook en probeert alsnog te kijken of ze nog facebook heeft, vervolgens begin je over dat maart jouw maand is, en dat ze gelogen heeft. Je zit nog steeds of je het toe wil geven of niet onderzoek te doen naar haar leven.

Het vrienden verhaal doet er niet meer toe maar ik vind het eerlijk gezegd ongezond om je zo te verdiepen in het leven van iemand die al gezegd heeft je niet meer in haar leven te willen.

Je blijft heel erg steken op een punt leer verder te gaan en haar ook los te laten , er komt heus wel weer een ander.
Wat doe je hier nog?
Ik was nieuwsgierig of ze nog wat had gezegd over haar reis naar Londen (ik weet hiervan omdat ze het me verteld heeft).
Je gooit met termen als obsessie en ongezond terwijl je maar een fractie weet.

Maar ik mag aannemen dat jij nooit benieuwd bent hoe het met je ex is? Dat je nooit aan hem denkt bij bepaalde dingen?

Je doet er zo bot enlullig over terwijl ik gewoon tegen een paar dingen aanloop die je krijgt te voortduren tijdens het verwerken.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_93970980
Het is misschien bot en lullig maar je blijft gewoon zelf in een cirkeltje ronddraaien dat elke keer op hetzelfde uitkomt.

En ja ik ben soms nog wel eens nieuwsgierig naar een ex maar ik ga niet meer naar dingen op onderzoek omdat ik het eigenlijk veel belangrijker vind om me op mijn eigen leven te richten dan op iemand die niet meer in mijn leven is en waar ik geen contact meer mee heb.

En waarom ik hier ben omdat ik net als goofy af en toe meeleest en soms toch wel advies wil geven.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:00:20 #78
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_93971472
Er is ook wel verschil over hoe je over je ex denkt natuurlijk.

Mij interesseert het bv geen moer meer wat ze doet en met wie en hoe ze over me praat met anderen. Boeit me echt niks. Lekker laten gaan. Als ze zich daar beter bij voelt: vooral doen. Als ik over haar praat dan gebeurt dat zonder emotie. Ik denk ook wel eens terug aan de leuke en minder leuke momenten, maar het verschil zit hem erin dat ik er niks bij voel. Het doet me niks. Mensen die nog in de rouwperiode zitten kunnen dat nog niet, die schieten gelijk vol met emoties.

En ik zal er minder moeite mee hebben gehad met verwerken omdat dit niet mijn eerste relatie is geweest. Ik heb er ondertussen alweer een paar versleten. Dat helpt je ook om je emoties beter onder controle te houden.

[ Bericht 8% gewijzigd door goofy_goober op 11-03-2011 20:09:42 ]
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_93971976
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:50 schreef formerjellybean het volgende:
Het is misschien bot en lullig maar je blijft gewoon zelf in een cirkeltje ronddraaien dat elke keer op hetzelfde uitkomt.

En ja ik ben soms nog wel eens nieuwsgierig naar een ex maar ik ga niet meer naar dingen op onderzoek omdat ik het eigenlijk veel belangrijker vind om me op mijn eigen leven te richten dan op iemand die niet meer in mijn leven is en waar ik geen contact meer mee heb.

En waarom ik hier ben omdat ik net als goofy af en toe meeleest en soms toch wel advies wil geven.
Circeltjes draaien? Geen idee hoor, maar misschien blijf ik ergens 'hangen', maar jullie 'adviezen' zijn telkens ook hetzelfde.
Ik denk persoonlijk dat dit dieper zit dan jullie denken en dat komt met name door onderstaand dikgedrukte:
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:00 schreef goofy_goober het volgende:
Er is ook wel verschil over hoe je over je ex denkt natuurlijk. Mij interesseert het bv geen moer meer wat ze doet en met wie en hoe ze over me praat met anderen. Boeit me echt niks. Lekker laten gaan. Als ze zich daar beter bij voelt: vooral doen. Als ik over haar praat dan gebeurt dat zonder emotie. Ik denk ook wel eens terug aan de leuke en minder leuke momenten, maar het verschil zit hem erin dat ik er niks bij voel. Het doet me niks. Mensen die nog in de rouwperiode zitten kunnen dat nog niet, die schieten gelijk vol met emoties. En ik zal er minder moeite mee hebben gehad omdat dit niet mijn eerste relatie is geweest. Ik heb er ondertussen alweer een paar versleten. Dat helpt je ook om je emoties beter onder controle te houden.
Zij is echt m'n eerste liefde en verder zijn er maar weinig meisjes die me zien staan en zijn er weinig meisjes die ik zie staan.

Het doet gewoon pijn om te weten dat we elkaar misschien wel nooit meer zullen zien. En het ergste is: dat zij hier extra voor gekozen heeft.
Zij, de persoon waar ik al zolang zoveel van hou, dumpt me nu en het diepst van de zee... dat is een harde klap die eventjes verwerkt moet worden. En ja, daardoor komt het dat ik af en toe bleef checken hoe het met dr is.
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:12:27 #80
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_93972174
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:09 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Circeltjes draaien? Geen idee hoor, maar misschien blijf ik ergens 'hangen', maar jullie 'adviezen' zijn telkens ook hetzelfde.
Tja, adviezen worden echt niet anders als je steeds op hetzelfde punt blijft hangen. ;)

En ik ben van mening dat totaal geen contact ook het beste is voor jullie. Vooral voor jou.
pi_93972378
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:12 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Tja, adviezen worden echt niet anders als je steeds op hetzelfde punt blijft hangen. ;)

En ik ben van mening dat totaal geen contact ook het beste is voor jullie. Vooral voor jou.
Nouja, ik denk dat ik 'dieper' advies nodig heb... en dan bedoel ik meer in de richting dat mijn denkwijze en haar beeld gewoon anders moet worden. Ik idealiseer haar nog altijd teveel en merk dat er nauwelijks verbetering in komt.

En dat geen contact het beste is geloof ik intussen wel, al zal ik haar op een tig aantal momenten wel (erg) blijven missen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_93972585
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:15 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Nouja, ik denk dat ik 'dieper' advies nodig heb... en dan bedoel ik meer in de richting dat mijn denkwijze en haar beeld gewoon anders moet worden. Ik idealiseer haar nog altijd teveel en merk dat er nauwelijks verbetering in komt.

En dat geen contact het beste is geloof ik intussen wel, al zal ik haar op een tig aantal momenten wel (erg) blijven missen.
Is het dan geen idee om professionele hulp te zoeken? Baat het niet, dan schaadt het niet... Niks om je voor te schamen toch?
pi_93972630
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:18 schreef Mr.Myst het volgende:

[..]

Is het dan geen idee om professionele hulp te zoeken? Baat het niet, dan schaadt het niet... Niks om je voor te schamen toch?
Hoe weet ik of ik dit echt nodig heb?
En in mijn tijd van werkloosheid (momenteel) ben ik niet in staat om dure psychologen te betalen (en ik denk niet dat m'n verzekering zoiets volledig dekt)
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:19:51 #84
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_93972633
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:35 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik ben niet meteen de knapste en heb daarom nooit veel aandacht geklregen van meiden. Zij was de eerste die mij zag staan en ook van me hield, maar dan ook ÉCHT van me hield. Sinds het tussen ons uitging in 2006 tot aan november 2009 (toen het weer 'aan' ging) heb ik nooit echt aandacht gekregen van meisjes... ja een klein kut relatietje van 4 weken.
(On)zekerheid straal je uit. Meiden hebben zo door of je sterk in je schoenen staat of dat je een twijfelaar bent. Een goede relatie komt je niet aanwaaien hoor, daar moet je tijd insteken. Ga lekker sporten ofzo, maak je endorfine aan, voel je je beter. En wanneer je je beter voelt, voel je je ook zelfverzekerder en val je meer op bij de meiden. Nee, je valt niet op als je telkens bezig bent met je ex. Dat is niet aantrekkelijk. Positieve of negatieve aandacht heb je zelf in de hand. :)
pi_93972863
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:19 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hoe weet ik of ik dit echt nodig heb?
En in mijn tijd van werkloosheid (momenteel) ben ik niet in staat om dure psychologen te betalen (en ik denk niet dat m'n verzekering zoiets volledig dekt)
Dat weet je pas op het moment dat je het probeert (en niet na één sessie, maar pas na een sessie of drie/vier). Ik leef op dit moment ook van een uitkering, meestal wordt het vergoed door je ziektenkostenverzekeraar (8 behandelingen, evt. nog 4 bij een aanvullend pakket, iig bij mij zo).

Mijn advies: Leg je probleem voor aan de huisarts, die kan een afspraak maken met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige (SPV). Dit wordt vergoed... Daar kun je dan mee praten, en mocht hij/zij het idee hebben dat ze je niet kunnen helpen, kunnen ze je doorsturen naar een psycholoog.

No offense, maar zo doorgaan kan niet, daar ga je aan onderdoor. Dat wil je toch ook niet? :)
pi_93973046
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:23 schreef Mr.Myst het volgende:

[..]

Dat weet je pas op het moment dat je het probeert (en niet na één sessie, maar pas na een sessie of drie/vier). Ik leef op dit moment ook van een uitkering, meestal wordt het vergoed door je ziektenkostenverzekeraar (8 behandelingen, evt. nog 4 bij een aanvullend pakket, iig bij mij zo).

Mijn advies: Leg je probleem voor aan de huisarts, die kan een afspraak maken met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige (SPV). Dit wordt vergoed... Daar kun je dan mee praten, en mocht hij/zij het idee hebben dat ze je niet kunnen helpen, kunnen ze je doorsturen naar een psycholoog.

No offense, maar zo doorgaan kan niet, daar ga je aan onderdoor. Dat wil je toch ook niet? :)
Daar heb je ook zeker wel gelijk in, maar wat Goofy hierboven zegt klinkt opzich ook wel logisch. Was begonnen met intensief judo beoefenen, maar ben een tijdje geblesseerd geweest. Komende vrijdag ga ik er weer tegenaan.

Opzich gaat het ook wel beter, maar ik vind persoonlijk dat er teveel momenten zijn waarop ik haar mis en daar wil ik van af.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_93973076
Het is inderdaad wel anders als het je 1 ste is, en ik weet natuurlijk ook niet hoe oud je bent, want denk ook dat dat wel meespeelt.
Ikzelf ben in de 30 bijna 40 aan en dan sta je ook anders en heb je heel wat mensen zien komen en gaan.
Het is ook een beetje dat je soms gewoon even streng voor jezelf moet zijn en keuzes maken ter eigen bescherming, tuurlijk ben je soms nieuwsgierig maar je moet jezelf ook beschermen en daar niet door laten leiden als je toch al weet dat je er alleen maar gestressed door raakt.

Tip blijft vooral veel afleiding om juist die valkuil te voorkomen .
pi_93973515
Ik snap je wel neo, maar er komt idd heus wel een ander...maar dan moet je je ex wel echt gaan loslaten, mischien loop je zo wel andere leuke meiden mis...je zegt zelf al dat er een meid leuk op cp was, al is dat een onmogelijke opgave... maar toch dat bewijst wel dat er nog veel meer leuke meiden zijn.... ;)
pi_93973596
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:26 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Daar heb je ook zeker wel gelijk in, maar wat Goofy hierboven zegt klinkt opzich ook wel logisch. Was begonnen met intensief judo beoefenen, maar ben een tijdje geblesseerd geweest. Komende vrijdag ga ik er weer tegenaan.

Opzich gaat het ook wel beter, maar ik vind persoonlijk dat er teveel momenten zijn waarop ik haar mis en daar wil ik van af.
't Is een tip, je moet ermee doen wat je zelf wil. Op zich is het lastig om de stap te zetten, maar nogmaals, het is niks om je voor te schamen.

Sporten kan ook helpen, voor mij wordt dat wat lastiger a.t.m.

Voor mij was het ook m'n eerste liefde, de eerste in alles. Ik heb er nog dagelijks last van, heb ze twee dagen met de carnaval gezien, en ben ook m'n ex-schoonouders bijna elke dag met de carnaval gesproken.
Als je ex-schoonmoeder dan nog even vraagt hoe het met je gaat, en dat ze nog wilde mailen, nou dan doet dat je wel wat hoor. Ik schoot even vol om eerlijk te zijn.
Daarna echter gewoon weer doorgegaan met carnaval vieren, het was ontzettend lastig, maar ik heb ook wel een leuke tijd gehad. Gezellig met m'n nichtje en d'r vriend, een oom, en een vriend en drie vriendinnen. Was een leuke groep, het enige wat miste was m'n ex. Die stond met twee mensen, waarvan ze aan één daarvan een enorme hekel heeft. Die heeft het dus echt niet zo naar haar zin gehad, lang niet zo leuk als ik het heb gehad iig.
Verder qua meiden niks gebeurt, maar daar was ik ook niet op uit :)

Zo, nu ga ik een filmpje kijken. Doe misschien nog wel een keer een uitgebreider verslag van de laatste weken, ik kom hier nog maar weinig. Ik lees wel volop mee, maar zelf posten is wat minder op 't moment.
pi_93973835
Valt me idd ook op dat de mensen die hun eerste echte liefde zijn kwijt geraakt, hier het meeste posten/moeite mee hebben (waaronder ikzelf :') ) Zegt toch wel wat....Als ik in mijn omgeving kijk dan heeft bijna iedereen al zoiets meegemaakt, en nu ben ik aan de beurt, zo zie ik het wel eingelijk..want wie blijft er nou nog echt bij zijn eerste liefde? dat zijn er niet veel... het zal wel een les zijn....
pi_93981960
Wat aardig kan helpen het te relativeren; bedenk dat je, voordat je je ex leerde kennen, ook c.q. wel degelijk een leven had, gelukkig was, een toekomst had, etc etc.

Overigens ben ik het zelf niet zo met FJB eens, ik ben ook al wat een old-timer hier ;) , maar ik had er er na de laatste breuk wel ff wat lastiger mee dan mijn allereerste breuk. 't Is imo allemaal een afgeleide van hoe intens je een bepaalde relatie hebt ervaren, de redenen van de breuk, hoe dat ging e.d.

Overigens voor zij die al wat langer lurken hier: persoonlijk is mijn motto 'time will tell' in volle omvang gaande en hebben we weer dagelijks contact, en in de weekenden zowat op t belachelijke af :+ . Zodra ik meer te melden heb komt dat wel :)
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_93983134
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:57 schreef Wanderingwhy het volgende:
Wat aardig kan helpen het te relativeren; bedenk dat je, voordat je je ex leerde kennen, ook c.q. wel degelijk een leven had, gelukkig was, een toekomst had, etc etc.
Mijn ex en ik gingen eind november 2006 uit elkaar en ze verbrak op ongeveer dezelfde manier het contact eind januari 2007... ik heb me tot en met augustus 2008 (september 2008 kregen we weer vriendschappelijk contact) incidenteel kut gevoeld om t feit dat ze permanent uit m'n leven was :{

Help?
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 11 maart 2011 @ 23:34:24 #93
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_93983875
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 23:19 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Mijn ex en ik gingen eind november 2006 uit elkaar en ze verbrak op ongeveer dezelfde manier het contact eind januari 2007... ik heb me tot en met augustus 2008 (september 2008 kregen we weer vriendschappelijk contact) incidenteel kut gevoeld om t feit dat ze permanent uit m'n leven was :{

Help?
Het is nu 2011 en je leeft nog steeds.

Het komt echt wel goed.. dat hoop ik voor jou, voor mij en iedereen die met liefdesverdriet zit.

Succes met de judo trouwens. Ik ga binnenkort ook weer beginnen met een sport. Heb jaren Taekwondo gedaan en ga binnenkort eens karate doen denk ik.
There is a long line down from heaven.
pi_93984154
Soms is het makkelijker om gewoon een vrouwtje te hebben. Dan hoef je je ook niet druk te maken over andere vrouwen, lekker makkelijk.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 23:48:12 #95
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_93984637
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 23:19 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Help?
Ik zou toch maar eens een afspraak plannen met je huisarts voor een doorverwijzing naar de psycholoog, want als je je bijna twee jaar kut voelt om een ordinaire vreemdgangster dan kunnen wij je niet helpen. Een maand of wat terug zat je nog te roepen dat je er al overheen was. Waar is die jongen gebleven? Pick yourself up man. :{

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 23:39 schreef Male23 het volgende:
Soms is het makkelijker om gewoon een vrouwtje te hebben. Dan hoef je je ook niet druk te maken over andere vrouwen, lekker makkelijk.
Een ander vrouwmens krijgen wordt lastig als je nog zo met de vorige in je hoofd zit.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 23:53:40 #96
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_93984964
Goedennacht!

Alles goed? hier gaat het redelijk ben een beetje somber.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 00:07:42 #97
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_93985801
Want..?
pi_93985824
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 23:48 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Ik zou toch maar eens een afspraak plannen met je huisarts voor een doorverwijzing naar de psycholoog, want als je je bijna twee jaar kut voelt om een ordinaire vreemdgangster dan kunnen wij je niet helpen. Een maand of wat terug zat je nog te roepen dat je er al overheen was. Waar is die jongen gebleven? Pick yourself up man. :{

[..]

Een ander vrouwmens krijgen wordt lastig als je nog zo met de vorige in je hoofd zit.
Ik kon me incidenteel wel eens rot voelen toen... toen was er trouwens nog helemaal geen sprake van vreemdgaan of iets in die richting.
En de reden waarom ik dacht dat het goed ging is omdat het contact tussen ons goed was (dacht ik, zij liet niets merken van onvrede ofzo), had een baan en nog geen geblesseerde schouder.
Ja, verschillende dingen bij elkaar + een dip na je vakantie maakt me eventjes een emotioneel wrak :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_93987862
Het valt idd op dat mensen na hun eerste liefde de grootste klap krijgen :P

Dat was voor mij de eerste keer ook.. Je hebt namelijk het gevoel dat je nooit meer iemand vind etc. Maar daarna kwam nummer 2 en daar heb ik meer verdriet van omdat het heftiger was, alleen WEET ik dat het dit keer ook goed komt.. Ik kwam immers ook sterker uit de eerste keer :P Het VOELT alleen af en toe nog steeds alsof er niks beters meer komt, maar dat is een kwestie van tijd en iemand leuks tegenkomen ;)

Bananenman komt morgen weer langs!
Ik hoop dat het nu allemaal wat minder zenuwachtig en gespannen verloopt, haha ;)
Iemand nog leuke ideeën voor wat we kunnen doen om het luchtig te houden :P?

@ Neo, misschien werkt een psycholoog idd wel, want zoals je zelf al aangeeft gaan onze adviezen niet diep genoeg.. En je loopt er na een tijd nog steeds heel erg mee.. En het was je eerste vriendin, dus als het echt nog zo diep zit dan kun je het altijd proberen!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 01:33:49 #100
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_93990240
Zijn banaan pellen? inkoppertje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')