Zag dat er tegenwoordig ook al versterkers waren met die functie ingebouwd, o.a. Engl had zoiets.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:58 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, er zijn een paar merken die ze maken, sowieso Marshall en Koch [gespot bij Peter Pan Speedrock], en elke keer heten ze iets anders
Ja, Orange doet het soms ook, geloof met de Tiny Terror, schakelbaar van een paar watt tot de volledige 15[?] ofzo. Best wel cool. En je hebt de ruimte er wel voor vaak, alleen zit niet iedereen op die functie te wachten, en dan is produceren zonder die functie goedkoper zodat je marge groter wordtquote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:02 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zag dat er tegenwoordig ook al versterkers waren met die functie ingebouwd, o.a. Engl had zoiets.
Het is ook niet waanzinnig groot, maar ik werk nu ook precies zo in een iets kleinere kamer(2 bij 2) met een bed er bij.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:01 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat is niet groot, zeker niet als je er nog wat gitaren, versterkers, keyboard en een buro met de computer, mengtafel/interface en monitors in kwijt moet.
Klopt, schakelbaar tussen 7 en 15 watt. Vox (AC4?) en Hayden hebben het ook in hun kleine buizentops.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:04 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, Orange doet het soms ook, geloof met de Tiny Terror, schakelbaar van een paar watt tot de volledige 15[?] ofzo. Best wel cool. En je hebt de ruimte er wel voor vaak, alleen zit niet iedereen op die functie te wachten, en dan is produceren zonder die functie goedkoper zodat je marge groter wordt
Maar het kan ideaal zijn in de slaapkamer, of zelfs de studio. Buizen volgas, dus de fijne oversturing, maar een lekker subtiel volume.
Ja, dat is wel een geinig ding!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt, schakelbaar tussen 7 en 15 watt. Vox (AC4?) en Hayden hebben het ook in hun kleine buizentops.
Maar om op te nemen zou ik toch eerder zoiets nemen.
http://www.thomann.de/nl/randall_isolation_12c_b_stock.htm
Dat t misschien een waste is dat je dat bij zo'n klein hokje doet is weer een ander verhaalquote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Jawel, ben er nu ook al ruim 1 jaar mee bezig.
Heb er niet veel geld in zitten, ik schat rond de 200euro totaal.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:28 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Dat t misschien een waste is dat je dat bij zo'n klein hokje doet is weer een ander verhaal
Mijn Dual Terror kan je schakelen van 7/15/30 watt. Maar ook op 7 watt is vol volume met de gain flink open niet te doen in huis...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:04 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, Orange doet het soms ook, geloof met de Tiny Terror, schakelbaar van een paar watt tot de volledige 15[?] ofzo. Best wel cool. En je hebt de ruimte er wel voor vaak, alleen zit niet iedereen op die functie te wachten, en dan is produceren zonder die functie goedkoper zodat je marge groter wordt
Maar het kan ideaal zijn in de slaapkamer, of zelfs de studio. Buizen volgas, dus de fijne oversturing, maar een lekker subtiel volume.
vind ik al een hoop centen hoorquote:Op woensdag 9 maart 2011 00:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb er niet veel geld in zitten, ik schat rond de 200euro totaal.
Buizen? speel je clean?quote:Op woensdag 9 maart 2011 08:42 schreef Niles-Crane het volgende:
Ik heb een 50 watt versterker in een kamer van 2,5x2 staan, maar dat gaat prima hoor. Kan dat te maken hebben omdat die een master volume heeft?
Ik heb ook een 2x80 Watt Marshall versterker, maar dat is op geen enkele manier te vergelijken met buizen. Een buizenversterker gaat echt ontzettend vee harder.quote:Op woensdag 9 maart 2011 08:42 schreef Niles-Crane het volgende:
Ik heb een 50 watt versterker in een kamer van 2,5x2 staan, maar dat gaat prima hoor. Kan dat te maken hebben omdat die een master volume heeft?
Geen typisch telecatser nummer, maar wel twangy: sweet home alabamaquote:Op woensdag 9 maart 2011 11:31 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Hmz wie weet er leuke twangy telecasternummers ?
Die is wel relaxed jaquote:Op woensdag 9 maart 2011 11:37 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Geen typisch telecatser nummer, maar wel twangy: sweet home alabama
een weber mass ofzo kan ook goed natuurlijk, maar dan mis je nog de kracht die de speakers geven.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:04 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Misschien bedoel ik die dan, in ieder geval zo'n klein buizenbakje van Orangequote:Op woensdag 9 maart 2011 08:32 schreef Cynic het volgende:
[..]
Mijn Dual Terror kan je schakelen van 7/15/30 watt. Maar ook op 7 watt is vol volume met de gain flink open niet te doen in huis...
En transistor, die kan heel zacht ook goed geluid geven, dat is het grote voordeel van transistors.quote:Op woensdag 9 maart 2011 08:42 schreef Niles-Crane het volgende:
Zowel de tiny terror als de dual terror kun je schakelenquote:Op woensdag 9 maart 2011 12:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Misschien bedoel ik die dan, in ieder geval zo'n klein buizenbakje van Orange
Haha, ok danquote:Op woensdag 9 maart 2011 12:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zowel de tiny terror als de dual terror kun je schakelen
Egnater Rebel, done...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:02 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zag dat er tegenwoordig ook al versterkers waren met die functie ingebouwd, o.a. Engl had zoiets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |