abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93846064
Nog een muziekje voor t slapen gaan dan?

Voor de softies...(behalve de beelden dan)
Volgens mij is het meisje op 19 sec dezelfde als de topicfoto...

En voor de Rockers...
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:13:13 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93846200
Wat is de stand van zaken nu??
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_93846227
voor niets zitten wachten... :(
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:16:01 #254
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93846267
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:14 schreef pippicaro het volgende:
voor niets zitten wachten... :(
:o Waarop?
pi_93846273
100+ journalists kept waiting 8 hrs in #Tripoli hotel lobby for Moammar #Gadhafi -- he did one intvu with Turkish journalist... and left
pi_93846299
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat is de stand van zaken nu??
Iedereen ligt op bed en ome Mo zit aan de whisky.
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:18:15 #257
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93846327
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:o Waarop?
Zie TT.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:18:44 #258
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93846340
Edit, excuus
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:20:41 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93846394
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:16 schreef pippicaro het volgende:
100+ journalists kept waiting 8 hrs in #Tripoli hotel lobby for Moammar #Gadhafi -- he did one intvu with Turkish journalist... and left
Onvoorspelbare en zwaar geschifte man he??
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:20:59 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93846403
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:17 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Iedereen ligt op bed en ome Mo zit aan de whisky.
Thanks ;)
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:34:50 #261
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93846678
Ik moet maar eens gaan pitten, houdoe tot morgen :W
pi_93846721
ik duik er ook in...truste :W
pi_93846739
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:34 schreef Nibb-it het volgende:
Ik moet maar eens gaan pitten, houdoe tot morgen :W
ik kom net weer online ,..vroeg me al af ; was de speech zo slaapwekkend dat het hier in 1 x zo stil was?? niks bijzonders dus ? (beelden CNN ???)

weltrusten !
hoezo adhd ?
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:39:21 #264
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93846789
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:37 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

ik kom net weer online ,..vroeg me al af ; was de speech zo slaapwekkend dat het hier in 1 x zo stil was?? niks bijzonders dus ? (beelden CNN ???)

weltrusten !
Er is geen speech geweest :P.

Mja :W!
pi_93846829
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:39 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Er is geen speech geweest :P.

Mja :W!
:{ niks meer vanachter het "gordijn'gekomen?

nouhjah ... is maar goed dat ik me even alleen met mn fles wijn heb bezig gehouden :P
laterZZ goodnight! :O
hoezo adhd ?
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:45:56 #266
2651 svann
night-hawk
pi_93846911
Ploeg ik daar het hele topic voor door...

Hoe is het eigenlijk met de voedseldistributie?
Libië is toch erg afhankelijk van import daarvan?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 9 maart 2011 @ 02:10:46 #267
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93847320
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:45 schreef svann het volgende:
Ploeg ik daar het hele topic voor door...

Hoe is het eigenlijk met de voedseldistributie?
Libië is toch erg afhankelijk van import daarvan?
Dat komt voor een belangrijk deel uit Egypte en Turkije, dus daar heeft de oppositie minder last van dan Ghaddafi.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2011 @ 02:11:09 #268
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_93847328
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

:Y Als je tegen het bloed, geschreeuw en rondvliegende lappen vlees kan.
Natuurlijk is dat ingrijpend maar het is een groot verschil tussen als je als soldaat op ongewapende burgers schiet en dus zelf verantwoordelijk bent voor die rondvliegende lappen vlees of wanneer je daar als getuige en verslaggever bent.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:46 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

totdat je een bom op je kop krijgt
Als je in je auto stapt loop je ook risico. Meer dan 700 verkeersdoden per jaar in Nederland. :{w

Geen idee of ik geschikt zou zijn als oorlogsverslaggever hoor, waarschijnlijk niet, ik zou me veels te druk maken over de slachtoffers. Bij het zien van die reportage dacht ik alleen dat die verslaggevers toch een stuk spannender leven hebben. Dat heeft voor mij best iets aantrekkelijks. :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 02:11:37 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93847338
:o Worden we wakker??
  woensdag 9 maart 2011 @ 02:18:56 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93847457
Toch niet?? Dan ga ik ook zo... MOEEEEEE -O-
  woensdag 9 maart 2011 @ 02:25:22 #271
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93847528
Ik ook. Trusten :W
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93848042
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 02:11 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat ingrijpend maar het is een groot verschil tussen als je als soldaat op ongewapende burgers schiet en dus zelf verantwoordelijk bent voor die rondvliegende lappen vlees of wanneer je daar als getuige en verslaggever bent.

[..]

Als je in je auto stapt loop je ook risico. Meer dan 700 verkeersdoden per jaar in Nederland. :{w

Geen idee of ik geschikt zou zijn als oorlogsverslaggever hoor, waarschijnlijk niet, ik zou me veels te druk maken over de slachtoffers. Bij het zien van die reportage dacht ik alleen dat die verslaggevers toch een stuk spannender leven hebben. Dat heeft voor mij best iets aantrekkelijks. :)
Druk maken over slachtoffers leer je wel af denk ik. Je geeft aan van spanning te houden. Als je interesse hebt voor de situatie in Libië zoals wij allemaal hier, heb je bovengemiddeld interesse voor ellende denk ik .
Wij vinden de situatie in Libië ook verschrikkelijk, maar we praten niet zoals veel mensen die zich afvragen waarom er oorlog is maar zich er nooit in verdiepen. Andere mensen gaan liever naar een blije KUTmusical. Je kan in beide interesse hebben, maar dat goed nieuws geen nieuws is blijft overeind.

Het Midden-Oosten is ook een verdomd interessante regio en niet omdat het zo'n vrolijke bedoening is daar. Maar het is wel de ongepolijste werkelijkheid met veel emoties.
Ik bedoel: je zal maar correspondent in Oslo zijn of zo, dan wil je ook liever dood denk ik.
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2011 @ 05:41:32 #273
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_93848158
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 03:51 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Druk maken over slachtoffers leer je wel af denk ik. Je geeft aan van spanning te houden. Als je interesse hebt voor de situatie in Libië zoals wij allemaal hier, heb je bovengemiddeld interesse voor ellende denk ik .
Wij vinden de situatie in Libië ook verschrikkelijk, maar we praten niet zoals veel mensen die zich afvragen waarom er oorlog is maar zich er nooit in verdiepen. Andere mensen gaan liever naar een blije KUTmusical. Je kan in beide interesse hebben, maar dat goed nieuws geen nieuws is blijft overeind.

Het Midden-Oosten is ook een verdomd interessante regio en niet omdat het zo'n vrolijke bedoening is daar. Maar het is wel de ongepolijste werkelijkheid met veel emoties.
Ik bedoel: je zal maar correspondent in Oslo zijn of zo, dan wil je ook liever dood denk ik.
Het is geen interesse in ellende. Er is ook veel ellende in de Congo, Bangladesh en Mexico om maar een paar te noemen. Persoonlijk heb ik daar weinig aandacht voor.
Behalve wanneer het direct onderdeel van het geopolitieke spel wordt.
Een aardbeving in Haiti is heel erg voor de mensen daar en ik krijg er heus wel wat van mee. Maar zodra de Amerikanen onder het mom van "humanitaire hulp" een hoop troepen en materiaal naartoe sturen, het vliegveld veranderen in een militaire basis en simpelweg het land overnemen blijf ik het volgen. Ook al heeft de media er allang geen aandacht meer voor.

De meest cruciale regio in het huidige geopolitieke spel loopt grofweg vanaf Libië totaan Kazachstan. Daar speelt zich het gevecht om invloed af. Het zit stampvol olie en gas en andere belangrijks grondstoffen en vormt het hart van het supercontinent Europa, Azië en Afrika (World-Island) met alle belangrijke doorgangroutes.

Deze landen hebben we het grofweg over:

Libië moet je even bijdenken.

Zou je bijvoorbeeld kruisjes zetten waar de Amerikanen, al dan niet samen met de UK en Nato etc., "War on Terror" operaties hebben uitgevoerd dan krijg je hetzelfde kaartje.
Zou je aanstrepen waar twijfelachtige regimes met de steun van het westen in het zadel zitten, grotendeels hetzelfde.

In geopolitieke termen is dit het moderne Heartland.

"Who rules the Heartland commands the World-Island,
Who rules the World-Island controls the world."

Het is een simplificatie maar het biedt een leidraad om de ontwikkelingen een plek te geven.

Dan wordt het bijvoorbeeld duidelijker waarom Rusland tegen militaire interventie is.

quote:
Het Midden-Oosten is ook een verdomd interessante regio
:Y
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:15:51 #274
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93851285
bencnn Spoke to medical student-turned fighter Yahya Ali. Said he received 4 hours training on how to use anti-aircraft gun. #Libya
Twitter - 1 uur geleden

NRC:
De gevechten in Libië zijn vanochtend vroeg hervat. Pro-Gaddafitroepen nemen het op tegen opstandelingen die het regime van de leider omver willen werpen. Maar na hevige gevechten gisteren lijkt de opmars van de demonstranten gestuit. Nrc.nl doet live verslag.

10.09 uur: Ondertussen bereiken ons vanuit Zawiyah zorgelijke berichten over flinke aantallen doden en gewonden. De stad, inmiddels omsingeld door Gaddafis troepen, werd vanochtend tijdens de uitzending van Gaddafis speech bestookt met mortieren. Reuters meldt dat een demonstrant rept van vele doden. Deze zijn waarschijnlijk ook gevallen bij de gevechten van gisteren. Zawiyah wordt volgens diverse internationale media met zeker vijftig tanks en tientallen jeeps gevuld met strijders aangevallen.

10.01 uur: De Libische staats-tv zond de toespraak van Gaddafi vanochtend vroeg uit, maar het is niet duidelijk van wanneer deze dateert. Hij riep Libiërs op het oosten van het land, dat nu in handen is van demonstranten, te heroveren. Verder gaf Gaddafi wederom de schuld van alle onrust aan Al Qaida. Cellen uit Egypte, Afghanistan en Algerije zouden samen met Palestijnen het land willen saboteren. Ook het buitenland moest het ontgelden omdat de internationale gemeenschap Libië niet zou willen helpen in haar strijd tegen Al Qaida.

9.55 uur: Gaddafi hield een provocerende speech waarin hij machten die van buitenaf komen de schuld gaf van de opstand in Libië. De leider straalde een toegenomen vertrouwen uit en kwam vechtlustig over. In zijn typische onsamenhangende stijl gaf hij te kennen geen enkele zin te hebben in gesprekken met de oppositie of compromissen te sluiten.

9.49 uur: Kolonel Moammar Gaddafi heeft vanochtend in alle vroegte weer op de Libische staats-tv gesproken. We zijn nu bezig een transcriptie van zijn relaas te verwerken.

9.39 uur: In de westelijke stad Zawiyah, ongeveer 50 kilometer ten westen van Tripoli, naderen tanks van Gaddafis troepen het door demonstranten bezette centrum. We kunnen de tanks zien, ze zijn overal!, meldde een demonstrant vanuit de stad zojuist aan Reuters.

9.25 uur: Hevige gevechten vonden gisteren ook plaats in de belangrijke oliestad Ras Lanuf. Al Jazeera maakte daar naderhand de schade op in onderstaande reportage.

c_/ Goedemorgen!
2019: The Great Awakening
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:37:46 #275
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93851883
Espresso met Moammar Gaddafi (nrc/vanderkwast)
Nog voordat Moammar Gadaffi een slok van zijn espresso heeft genomen, gaat hij tekeer tegen de Nationale Libische Raad. Het is een leugen dat ik met hen zou praten over mijn vertrek. Hij slaat met zijn vuist op tafel. Niemand in de espressobar in Tripoli kijkt op. Ze kennen Gadaffi. Praten? zegt hij. Ik wil helemaal niet met opstandelingen praten. Ik wil ze neerknallen. Voorzichtig vraag ik naar het lot van de drie Nederlandse militairen die zijn gevangengenomen. Die laat ik voorlopig niet vrij, zegt Gadaffi. Eerst moet bewezen worden dat ze geen softdrugs transporteerden voor Al-Qaeda. De opstandelingen zijn door hen gedrogeerd. Even lijkt hij van zijn espresso te gaan drinken, maar dan zegt hij: Niemand komt in heldere toestand tegen mij in opstand!

Ik confronteer de Libische leider met het eisenpakket dat op internet circuleert. Maar ook nu is het antwoord ontkennend. Het is absolute nonsens, zegt Gaddafi, dat ik het land zou verlaten in ruil voor 10 miljoen dollar, een bontmuts van John Galliano en volledige bescherming voor mijn hele familie. Zijn espresso wordt koud, maar dat lijkt hem niets uit te maken. Hij verheft zijn stem en spreekt schande over het ultimatum dat hem gisteren is gesteld door de Nationale Libische Raad. Charlie Sheen laat zich verjagen, zegt hij. Gadaffi niet. Im winning. Even denk ik dat er nog meer gaat komen. Maar dan zegt Moammar Gaddafi: En nu een espresso.

c_/

2019: The Great Awakening
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')