Maar ik neem aan dat jij ook weet dat je dan een zeldzaamheid bent...quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ja, ik hou me daar prima aan sinds ik ook eens bijna een kind onder de auto had die vanachter een geparkeerde auto vandaan kwam. Het scheelde echt weinig en ik ben me een ongeluk geschrokken. Binnen de bebouwde kom houd ik me altijd aan de snelheid. Buiten de bebouwde kom is een ander verhaal.
Dus je geeft nu zelf ook toe dat je grapjes maakt in je relaas.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zoek het woord ironie eens op in het woordenboek...
Dag trolletje!quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:47 schreef Stokstaart het volgende:
Dus je geeft nu zelf ook toe dat je grapjes maakt in je relaas.
Gelukkig maar.
Het scheelde dus weinig en je had bijna een dartel kind wreed uit het leven gerukt. Moet daar dan niet ook een gevangenisstraf op staan? Bijna of helemaal hangt immers ook van het toeval af, en jij hebt een gevaarlijke situatie gecreeerd waarin het ook fout had kunnen lopen. Ik zie geen reden om dat dan niet streng te bestraffen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ja, ik hou me daar prima aan sinds ik ook eens bijna een kind onder de auto had die vanachter een geparkeerde auto vandaan kwam. Het scheelde echt weinig en ik ben me een ongeluk geschrokken.
Je geeft eerder zelf te kennen een gedeelte van je posts louter sarcastisch te bedoelen, en vervolgens noem je mij een trolletje alleen omdat ik je hier op aanspreek?quote:
Nee, ik gaf aan dat die enkele opmerking overduidelijk ironie bevatte.quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:13 schreef Stokstaart het volgende:
Je geeft eerder zelf te kennen een gedeelte van je posts louter sarcastisch te bedoelen, en vervolgens noem je mij een trolletje alleen omdat ik je hier op aanspreek?
Daar heeft het OM in belangrijke mate aan meegeholpen. OM weet natuurlijk dondersgoed dat ze geen, of op z'n best een zeer zwakke zaak hadden. Ondertussen naar buiten brengen dat hij betrokken was bij 2 ongelukken om de indruk te wekken dat hij brokkenmaker is. En om nog maar te zwijgen naar de ouders toe die gewoon misleid worden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
het gaat toch niet om de gerechtelijke uitspraak. Die is geweest en hij is onschuldig bevonden.
Het gaat om de publieke opinie en die heeft hij gewoon tegen.
Ik haalde dat er niet uit hoor, je had namelijk eerder gepost zelf ook in de laagste stoelstand rond te rijden. Dus god knows wat voor bizarre opvattingen jij er aangaande dat onderwerp op na houdt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, ik gaf aan dat die enkele opmerking overduidelijk ironie bevatte.
Een BMW 3-serie is nou geen "bijzonder sportieve en lage auto", tis een doodnormale sedan / coupé en geen Donkervoort of Lotus Elise waarbij je lager dan gemiddeld zit.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:21 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als het idd om een BMW van dat type gaat, spreek je al van een bijzonder sportieve en lage auto. De stoel dan ook nog eens in de laagste positie zetten geeft je gewoon een verminderd overzicht.
Als je lengte jouw beperkt in je overzicht (en dus de verkeersveiligheid in gedrang raakt) is het ook aan jou om dan maar een andere auto te kopen waarbij je het overzicht wel hebt.
Het gaat om een speciale uitvoering zoals je misschien elders reeds hebt gelezen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een BMW 3-serie is nou geen "bijzonder sportieve en lage auto", tis een doodnormale sedan / coupé en geen Donkervoort of Lotus Elise waarbij je lager dan gemiddeld zit.
Deze misinterpretatie geeft is een indicatie voor het feit dat jij in deze zaak wel meer feiten misinterpreteert.
Wat voor een speciale uitvoering dan?quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:16 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het gaat om een speciale uitvoering zoals je misschien elders reeds hebt gelezen.
Daarnaast ziet het OM kennelijk ook argumenten om in hoger beroep te gaan, dus wie weet is mijn boerenlullen interpretatie achteraf toch niet zo achterlijk als jij nu inschat.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat voor een speciale uitvoering dan?
Op de foto's die ik heb gezien lijkt het een doodgewone 3-serie.
Ok dat is dan helder.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:36 schreef von_Preussen het volgende:
Nee, dat is gewoonweg een standaard 3-serie. Niet eens de sportieve coupé-versie, maar de gewone sedan (5-deurs).
Het is een E36, alleen dat is de interne ontwikkelingscode van BMW en heeft niks met versies etc. te maken.
Of de wegbeheerder kan een lekker zware claim verwachten..quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:40 schreef tjoptjop het volgende:
Ik mag hopen op een weer een vrijspraak en een goede claim naar het OM toe (al weet ik niet of dat kan)
Sedan is 4 deursquote:Op woensdag 30 maart 2011 19:36 schreef von_Preussen het volgende:
Nee, dat is gewoonweg een standaard 3-serie. Niet eens de sportieve coupé-versie, maar de gewone sedan (5-deurs).
Het is een E36, alleen dat is de interne ontwikkelingscode van BMW en heeft niks met versies etc. te maken.
Ja hoor. Indien de zaak zonder straf of maatregel eindigt... Niet dat je dan smartegeld krijgt, maar je kan wel kosten claimen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:40 schreef tjoptjop het volgende:
en een goede claim naar het OM toe (al weet ik niet of dat kan)
Misschien moet je gewoon eens naar een BMW dealer gaan en kijken wat je ziet als je de stoel in de laagste stand hebt staan als jij werkelijk denkt dat het zo vreemd is.quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:45 schreef Stokstaart het volgende:
Ik haalde dat er niet uit hoor, je had namelijk eerder gepost zelf ook in de laagste stoelstand rond te rijden. Dus god knows wat voor bizarre opvattingen jij er aangaande dat onderwerp op na houdt.
En laten we eerlijk wezen, of die stoel nu in de hoogste of laagste stand stond is een verschil van 5 centimeter? Dat zou het ongeluk echt niet hebben weten te verhinderen, daarvoor speelt die rol een te minieme factor.quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon eens naar een BMW dealer gaan en kijken wat je ziet als je de stoel in de laagste stand hebt staan als jij werkelijk denkt dat het zo vreemd is.
Ok dat is ook waar.quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En laten we eerlijk wezen, of die stoel nu in de hoogste of laagste stand stond is een verschil van 5 centimeter? Dat zou het ongeluk echt niet hebben weten te verhinderen, daarvoor speelt die rol een te minieme factor.
Het mag dan wel een ongeluk zijn maar auto rijden brengt een zekere verantwoordelijkheid met zich mee. Tijdens de eerste lessen van je rijles leer je als het goed is basis vaardigheden zoals: een goede zithouding, spiegels stellen zodat je goed zicht hebt, en niet boven de 30 km in een woonwijk rijden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is nooit bij je opgekomen dat het in het geheel niet de schuld van de automobist hoeft te wezen. Als een kind vanachter een stilstaande auto wegkomt heb je maar heel weinig snelheid nodig om hem/ haar dood te rijden zonder dat het jouw schuld hoeft te zijn.
De meeste mensen zullen echt niet zitten te wachten op het dood rijden van iemand anders. Het lijkt mij persoonlijk op zijn zachts gezegd traumatiserend.
Niemand hier weet in welke positie de stoel stond en de rechter heeft niet bewezen geacht dat de stand van de stoel ook maar iets met het ontstaan van het ongeval te maken heeft gehad.quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:06 schreef stewieej het volgende:
Maar als je de verantwoordelijkheid neemt om een auto te besturen, en je gaat als een mongool in de ligstand rijden zodat je totaal geen overzicht hebt. En dan ook nog eens 30 km te hard is het net zo erg zo niet erger dan met drank op achter het stuur rijden.
Er worden ook gevangenisstraffen uitgedeeld voor het doodrijden van iemand in het verkeer.quote:Ik las verhalen van iemand zijn broertje welke doodgereden was en de dader kreeg een aantal uren taakstraf. Daar was mijn vorige reactie op gebaseerd. Ik denk dat er weinig mensen zijn die bewust mensen gaan aanrijden maar wanneer er consequent te hard gereden wordt, in een positie waarin je totaal geen overzicht hebt, in een woonwijk dan kan je erop wachten. En dan neem ik persoonlijk geen genoegen met wat uren taakstraf als het iemand is die mij lief is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |