Deze trend is te vinden in de hele maatschappij. Uiteindelijk draait het er meestal op uit dat we de overheid verantwoordelijk houden die dan weer meer idiote regels in het leven roept.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Enige nuance in dezen is noodzakelijk. Het zou mij veel waard zijn als we eens af zouden stappen van het steeds maar zoeken naar een schuldige.
ik voor mij zou veel blijer zijn als we met zn alleen gewoon wat meer opletten in het verkeer. van mij hoeft die gast niet gevierendeeld in het gevang hoor. ik ben allang blij wanneer mensen hun auto goed afstellen (spiegels, stoelen, etc...) en zich bezighouden met proper rijden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Enige nuance in dezen is noodzakelijk. Het zou mij veel waard zijn als we eens af zouden stappen van het steeds maar zoeken naar een schuldige.
Ook voor jou. Atrikel 6quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:44 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk inderdaad. Wellicht keek hij ook net opzij, omdat hij iets tegen zijn vriendin zei. Het is dus speculeren.
[..]
We zullen zien wat de rechter ervan gaat maken. Niet huilen als de strafmaat lager is dan de eis hè?
Als blijkt dat hij te laag zat om een goed overzicht te hebben van de weg, dan is hij gewoon schuldig. Zeker als blijkt dat mits hij een hogere zitpositie had gehad, dat hij dan de weg wel had kunnen zien. Het feit dat de dader bekend was met de wegensituatie daar zou mijnsinziens zeer zwaar moeten wegen in deze.quote:Artikel 6
Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat.
Ja en nee.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:33 schreef Ener-G het volgende:
Mwoa ik denk dat de bestuurder toch wel enige schuld treft, vanwege zijn houding. Terecht dat ie daarvoor gestraft wordt.
Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Autorijden is gevaarlijk. Zolang mensen zich daar maar van bewust blijven. Het begint met simpele dingen. Zoals geen richting aangeven. Mensen denken dat dat geen kwaad kan, maar juist je richting aangeven is de enige vorm van communicatie met je mede weggebruikers. Helaas wordt daar zelden tot nooit een bekeuring voor gegeven.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:48 schreef simmu het volgende:
[..]
ik voor mij zou veel blijer zijn als we met zn alleen gewoon wat meer opletten in het verkeer. van mij hoeft die gast niet gevierendeeld in het gevang hoor. ik ben allang blij wanneer mensen hun auto goed afstellen (spiegels, stoelen, etc...) en zich bezighouden met proper rijden.
Prachtig, maar ik wist al wat het artikel betekende.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:49 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ook voor jou. Artikel 6
[..]
Als blijkt dat hij te laag zat om een goed overzicht te hebben van de weg, dan is hij gewoon schuldig. Zeker als blijkt dat mits hij een hogere zitpositie had gehad, dat hij dan de weg wel had kunnen zien. Het feit dat de dader bekend was met de wegensituatie daar zou mijnsinziens zeer zwaar moeten wegen in deze.
Vooral de verlichting goed afstellen ben ik dankbaar voor, aangezien ik de nodige uren per jaar in het donker rijd.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:48 schreef simmu het volgende:
[..]
Ik ben allang blij wanneer mensen hun auto goed afstellen (spiegels, stoelen, etc...) en zich bezighouden met proper rijden.
Daarmee is eigenlijk al het antwoord gegeven wat of wie het ongeluk veroorzaakt heeft.quote:De twee meisjes spelen bij de brug.
Op een plek waarvan de ouders hadden gezegd dat dat daar niet mag.
Want te gevaarlijk.
Dan moeten ouders er dus op toezien, of niet, maar als ze het niet doen betekent dat natuurlijk niet dat iemand anders schuldig is.quote:Maar kinderen doen dat dan toch, zal de officier van justitie later zeggen, omdat het kinderen zijn.
Als de neus van jouw auto daar is, dan zie je nog niets omdat je neus omhoog wijst. Op het moment dat de auto recht staat gaat het om ongeveer 10 meter. Dan heb je nog 1,2 seconden om te reageren en stil te staan.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:39 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Wat begrijp je niet aan 12 meter na het hoogste punt op het bruggetje?
Zie boven: dat is zeer de vraag.quote:Als hij rechtop had gezeten had hij de kinderen wel gezien (zoals uit het onderzoek naar voren is gekomen). Met 30km/uur had hij dan waarschijnlijk net op tijd kunnen remmen.
Ik ken dat artikel heel goed. Kun je alles aan ophangen. Daarmee is het nog geen goede zaak.quote:Wat jij vind doet helemaal niet terzake. Je beschuldigt mensen van zich niet aan feiten te houden maar doet zelf alleen maar aannames. Een jurist van lik me vestje
[quote]
Ik doe geen aannames, maar ik baseer mij op het rechtbankverslag. En ik concludeer niet, ik zeg dat het er op lijkt.
Maar taalkundig ben jij niet zo geweldig, zo blijkt inmiddels...
[quote]
tip. Lees artikel 6 van de verkeerswet eens door.
Mee eens.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarmee is eigenlijk al het antwoord gegeven wat of wie het ongeluk veroorzaakt heeft.
[..]
Dan moeten ouders er dus op toezien, of niet, maar als ze het niet doen betekent dat natuurlijk niet dat iemand anders schuldig is.
doe je anders nu zelf net zo goed.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:59 schreef devl1nsect het volgende:
Wat deden de kinderen op straat? Is het hen niet geleerd om goed uit te kijken voordat je oversteekt en niet met een bal op straat te voetballen?
Waarom waren de kinderen op straat? Nee, dat doet er niet toe. Meneer zat onderuit gezakt dus het is zijn schuld.
Gelijk de vinger wijzen.
Dat wist kennelijk iedereen. En niemand die er iets aan deed.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:44 schreef simmu het volgende:
het artikel stelt dat die gast een buurtbewoner is die prima weet dat kinderen daar vaak spelen.
De verantwoordelijkheid ligt m.i. met name bij diegenen die wisten dat er een groot gevaar zat op dat punt en het gewoon lieten bestaan.quote:let wel; ik zeg niet dat die gast een losgeslagen racekindermoordenaar is. ik stel slechts dat hij niet goed opgelet heeft! en als je aan het verkeer deelneemt heb je die verplichting. de kinderen hebben die ook, maar zijn daar simpelweg minder toe in staat dan een volwassene, waardoor het zwaartepunt van de verantwoordelijkheid bij de volwassene komt te liggen.
Juist. Stop de persen. Kinderen op straat, dat dat kan in Nederland.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:59 schreef devl1nsect het volgende:
Wat deden de kinderen op straat? Is het hen niet geleerd om goed uit te kijken voordat je oversteekt en niet met een bal op straat te voetballen?
Waarom waren de kinderen op straat? Nee, dat doet er niet toe. Meneer zat onderuit gezakt dus het is zijn schuld.
Gelijk de vinger wijzen.
Helaas wel.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
Deze trend is te vinden in de hele maatschappij.
quote:
Ook dat is, net als kinderen die zich aan de regels houden, een utopie. Het is onmogelijk om altijd perfect op te letten. Voor iedereen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:48 schreef simmu het volgende:
ik voor mij zou veel blijer zijn als we met zn alleen gewoon wat meer opletten in het verkeer.
tsja. da's dan inclusief de automobilist in kwestie he. die kwam net zo goed uit die buurt en wist ook dat er daar vaak kinderen spelen (iig volgens het al vaak aangehaalde artikel hier).quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat wist kennelijk iedereen. En niemand die er iets aan deed.
En het dan gek vinden als het een keer mis gaat?
[..]
De verantwoordelijkheid ligt m.i. met name bij diegenen die wisten dat er een groot gevaar zat op dat punt en het gewoon lieten bestaan.
Precies!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Daarmee is eigenlijk al het antwoord gegeven wat of wie het ongeluk veroorzaakt heeft.
Precies!quote:Dan moeten ouders er dus op toezien, of niet, maar als ze het niet doen betekent dat natuurlijk niet dat iemand anders schuldig is.
Ik geef het gewoon op. De meeste hier zijn vergeten dat ze ooit zlf kind waren. Vergeten hoe het was om gewoon lekker helemaal op te gaan in je spel en alles en iedereen om je heen te vergeten. Ik zie ze helaas hier in mijn wijk (ook 30km/uur) ook. Mensen die gewoon doorrijden als er een voetbal de weg oprolt. Sterker nog...gaan uitwijken richting waar de voetbal vandaan kwam zodat ze hem niet raken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Juist. Stop de persen. Kinderen op straat, dat dat kan in Nederland.
Laten we gewoon alle kinderen opsluiten, dan kunnen ze ook geen automobilisten in de weg lopen.
Waarom kinderen op straat zijn? Om te spelen. Ik zie ze heel vaak buiten spelen.
Er zijn automobilisten die tegen alles zullen ageren dat hun liefhebberij in gevaar brengt, of het nu om verplichte winterbanden gaat of om kinderen die op straat spelen. Meestal zijn het mannen die veel betekenis ontlenen aan hun auto.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:07 schreef simmu het volgende:
ik snap wat dat betreft die hele discussie hier niet. automobilisten moeten hun verantwoordelijkheid nemen. dus: je auto correct afstellen, goed op blijven letten en rekening houden met de verkeerssituatie. volgens mij is bijna iedereen hier dat wel met elkaar eens.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Er zijn automobilisten die tegen alles zullen ageren dat hun liefhebberij in gevaar brengt, of het nu om verplichte winterbanden gaat of om kinderen die op straat spelen. Meestal zijn het mannen die veel betekenis ontlenen aan hun auto.
Ik weet niet hoe lang zijn vriendin is en of zij haar zitting op de hoogste stand had. Ze kan maarzo een kop groter zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:10 schreef Grijsmuisje het volgende:
Zijn vriendin zag dus kinderen en hij zag niets...?
Mag je dan niet concluderen dat hij niet goed genoeg keek, hij HAD ze kunnen zien, want vriendin zag ze ook.
deze ookquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:10 schreef Grijsmuisje het volgende:
Zijn vriendin zag dus kinderen en hij zag niets...?
Mag je dan niet concluderen dat hij niet goed genoeg keek, hij HAD ze kunnen zien, want vriendin zag ze ook.
Ja ik dacht ik gooi hem er even inquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:12 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
![]()
Deze post verdient wel de dagprijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |