abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:27:28 #76
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_93878685
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze willen al meer dan een week een no-fly zone.
Ik hoor ze overal roepen dat ze geen militair ingrijpen willen, een no-fly zone is militair ingrijpen :{

/confused
AFC AJAX
pi_93878965
Goedkoop refuelen in Tripoli, ik spreek uit ervaring, 6 maanden gelee (civil aviation).
pi_93880679
quote:
15s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:27 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik hoor ze overal roepen dat ze geen militair ingrijpen willen, een no-fly zone is militair ingrijpen :{

/confused
Ze willen geen militaire interventie maar wel een no-fly zone. Ze beseffen alleen niet dat daarvoor een luchtaanval vereist is op rader instalaties en luchtafweergeschut en eventueel op de vliegvelden. Onze vliegtuigen zijn namelijk niet bestand tegen radar/warmte geleide raketten bestand ;(
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:09:00 #79
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_93881252
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:59 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ze willen geen militaire interventie maar wel een no-fly zone. Ze beseffen alleen niet dat daarvoor een luchtaanval vereist is op rader instalaties en luchtafweergeschut en eventueel op de vliegvelden. Onze vliegtuigen zijn namelijk niet bestand tegen radar/warmte geleide raketten bestand ;(
En daarom dus ook "een no-fly zone is militair ingrijpen"
AFC AJAX
pi_93881990
Inderdaad.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_93884098
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik vind schending van mensenrechten wel een goed excuus voor een aanval op Libië
De agressie tegen Irak vond je wel geslaagd? Een aanval op China of Iran lijkt je wel wat?

Even afgezien van de volkenrechterlijke problemen met onuitgelokte agressie, lijkt het mij ook nogal simplistisch overkomen vaak: 'We moeten iets doen! Wat? Iets!' En hoe ga je met situatie x om en situatie y, wat zijn je doelen, wat zijn je grenzen, waarom doe je het? Er is wel meer nodig voor een goed excuus.
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:03:35 #82
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93884793
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

De agressie tegen Irak vond je wel geslaagd? Een aanval op China of Iran lijkt je wel wat?

Even afgezien van de volkenrechterlijke problemen met onuitgelokte agressie, lijkt het mij ook nogal simplistisch overkomen vaak: 'We moeten iets doen! Wat? Iets!' En hoe ga je met situatie x om en situatie y, wat zijn je doelen, wat zijn je grenzen, waarom doe je het? Er is wel meer nodig voor een goed excuus.
Tja, je neemt mensenrechten serieus of niet. Maar niet aanvallen en wel handel drijven lijkt me ook niet de bedoeling.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93886174
Niet aanvallen en wel handel drijven, lijkt mij meestal wel de bedoeling.
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:52:57 #84
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93887147
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:31 schreef Monidique het volgende:
Niet aanvallen en wel handel drijven, lijkt mij meestal wel de bedoeling.
Handel drijven met een massamoordenaar en terrorist? Nee, daar ben ik niet voor.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator donderdag 10 maart 2011 @ 01:34:21 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93890790
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:59 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

het is in principe geen vereiste

je kunt een nofly zone ook afdwingen dmv schepen of zelfs grondgebonden luchtverdediginseenheden.
maar het is natuurlijk effectiever met jachtvliegtuigen dat wel

als Khadaffi besluit daar op te schieten maakt hij het zichzelf alleen maar moeilijker gok ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_93891886
Khadaffi asiel aanbieden in Macau met een zak geld en onschendbaarheid van vervolging voor hem en 30 van zijn volgers is een stuk goedkoper.
  Moderator donderdag 10 maart 2011 @ 02:36:15 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93892048
moettie het wel aannemen
pi_93892084
Make him an offer he can't refuse, capice? :7
  Moderator donderdag 10 maart 2011 @ 02:40:43 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93892112
ik geloof niet dat die kerel heel helder denkt eerlijk gezegd :D

die denkt, wauw ze houden echt van mij omdat het publiek iedere keer begint te juichen alstie wat gezegd heeft
pi_93892184
Zo iemand moet je wellicht gewoon wegpromoveren, hem een functie aanbieden met nog meer juichende mensen.... een soort opperhoofd in Katanga dan wellicht?
Als gezant van de Afrikaanse Unie? als je het mooi brengt met special effects op CNN als invitatie dan hapt hij... hij is er ijdel genoeg voor. :D

Anders is de Afrikaanse-Unie nog zoekende naar iemand om de piraten een lesje te leren in Somalie, er zijn legio kansen maar vanuit het PR standpunt is dat voor het Westen met haar tribunaaltje nabij Jokertje en Barbie natuurlijk geen optie.
pi_93892198
Wetten zijn waardeloos als je ze niet kan handhaven.

Wat is dan het praktische nut van een no-fly zone? Dat kan alleen gehandhaafd worden door militair ingrijpen, misschien beseft de VN zich dit wel. Vandaar stond die eis niet in hun verdrag van vorige week.

Want zonder die interventie doen de Libiers dat vliegen toch, en wij kunnen hen niet tot stoppen dwingen :{
  Moderator donderdag 10 maart 2011 @ 02:49:37 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93892215
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 02:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Zo iemand moet je wellicht gewoon wegpromoveren, hem een functie aanbieden met nog meer juichende mensen.... een soort opperhoofd in Katanga dan wellicht?
Als gezant van de Afrikaanse Unie? als je het mooi brengt met special effects op CNN als invitatie dan hapt hij... hij is er ijdel genoeg voor. :D

Anders is de Afrikaanse-Unie nog zoekende naar iemand om de piraten een lesje te leren in Somalie, er zijn legio kansen maar vanuit het PR standpunt is dat voor het Westen met haar tribunaaltje nabij Jokertje en Barbie natuurlijk geen optie.
zou wel een optie zijn ja

gewoon secretaris generaal van de VN maken, dan istie binnen 2 seconden vertrokken, kan die zijn lol op wbt lange saaie speeches en heeft niemand er last meer van _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')