Mitiga is toch Oost-Tripoli? Niet Oost Libië? Of is er nog een Mitiga?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:02 schreef Nibb-it het volgende:
Weten jullie of de stad Mitiga in het oosten bezet is door de rebellen of door Gaddafi's troepen?
Dat zou mooi zijn, want dat is waar de Hinds gestationeerd zijn.quote:2.49pm: Earlier we heard reports that the Mitiga airbase had defected to anti-Gaddafi supporters. Martin Chulov tweets to confirm:
@martinchulov The Mitiga air base is confirmed to have fallen in Tripoli. #Libya. #Ghaddafi. Planes that strafed citizens took off from here.
Ja, een paar kilometer van Tripoli dacht ikquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mitiga is toch Oost-Tripoli? Niet Oost Libië? Of is er nog een Mitiga?
Ah, juist.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:05 schreef Nibb-it het volgende:
Via the Guardian:
[..]
Dat zou mooi zijn, want dat is waar de Hinds gestationeerd zijn.
[..]
Ja, een paar kilometer van Tripoli dacht ik.
Ik postte half serieus ook al zoiets. En als Mitiga is gevallen, snap ik het gedoe van afgelopen paar dagen. Dat "feesten" en zo. Ze waren gewoon vet aan het vechten in Ghaddafi's bolwerk.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:01 schreef sunny16947 het volgende:
Het lijkt op een truc om de media te gijzelen, zodat ze niet naar het front kunnen om de werkelijke barbaarse toestand te verslaan. Er komt ook geen tweet of ander bericht binnen.
Dat bericht wat ik postte van the Guardian was al van de 25equote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik postte half serieus ook al zoiets. En als Mitiga is gevallen, snap ik het gedoe van afgelopen paar dagen. Dat "feesten" en zo. Ze waren gewoon vet aan het vechten in Ghaddafi's bolwerk.
Ohquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:16 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat bericht wat ik postte van the Guardian was al van de 25e
Geen bevestiging.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:16 schreef MangoTree het volgende:
Malik_73 #Libya. The gunfire in Tripoli on Sunday morning is reported to have been an attempted military uprising against Gaddafi.
Malik_73 #Libya. Sunday morning firing in Tripoli, then former PM on tv asking for talks, now reported exit deal. All linked.
Iemand meer hierover?Hallo allen weer.
Helemaal niksquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:34 schreef Dance99Vv het volgende:
was even eten ....nog nieuws van het front in libie en van die speech ?
nog iets gemist?
Die beelden als ze door het stadje rijden doen me aan Irak denken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:35 schreef shomila het volgende:
LibyaFeb17_com LibyaFeb17.com
BREAKING: Sky News video report on Az Zawiya now online - #feb17 #libya - libyafeb17.com/2011/03/breaki
2 minutes ago
http://www.libyafeb17.com(...)g-shelled-right-now/
Geen koffie?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:41 schreef Bartholomaeus het volgende:
gpdMiddleEast
Zojuist kwamen er paar rebellen langs die kip met rijst uitdeelden aan de aanwezige journalisten. Iedereen zit nu te schransen. Lekker!
soms komt tie met echt nieuws maar hij is ook een mens (een hollanderquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:41 schreef Bartholomaeus het volgende:
gpdMiddleEast
Zit nu in het enige kamertje in #Benghazi waar er nog internet is. Soort van persruimte, naast het gebouw waar de rebellen vanuit opereren. Zojuist kwamen er paar rebellen langs die kip met rijst uitdeelden aan de aanwezige journalisten. Iedereen zit nu te schransen. Lekker! buiten nu de dagelijkse anti-Kadhafi demonstratie. Overal lopen jongens met vlaggen en geweren, iedereen draagt baret, lijkt op Che Guevara. Omdat er nauwelijks politie/gezag is in Benghazi zijn er inmiddels al vijf journalisten beroofd door criminelen.... ...Maar ik moet toegeven, die rebellen hier zijn uiterst vriendelijk. Nog nooit zoiets gezien. je hebt nergens toestemming voor nodig... ...je mag alles filmen, kunt zo naar frontlinie toerijden, je wordt niet gehinderd, mag iedereen interviewen, ieder kantoor binnenlopen... ...Zoveel openheid is echt heel uniek. geweldig! Wat een verschil met taliban of hezbollah die journalisten eindelooooooooooos tegenwerken. ...als ik thuis ben, ga ik weer eens 'Homage to Catalonia' van George Orwell herlezen...Barcelona 1937, Benghazi 2011...
Waar ik me aan stoor is dat 'ie doet alsof de anti's een soort van Hezbollah of Taliban zijn. Die 'rebellen' vechten voor hun vrijheid en deden dat eerst zonder geweld. Toen werden ze aangevallen door pro's en toen MOESTEN ze wel geweld terug gebruiken. Anders werd hun revolutie de kop in gedrukt en dan zou alles hetzelfde blijf als toen het al was. En dan zouden zeer waarschijnlijk de demonstranten een straf krijgen.
Ik heb gewoon tranen in me ogen van dat filmpje.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:39 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Die beelden als ze door het stadje rijden doen me aan Irak denken.
Het filmpje is nu vervangen voor een andere? Deze is heftiger, krijg er kippenvel vanquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:45 schreef shomila het volgende:
[..]
Ik heb gewoon tranen in me ogen van dat filmpje.
Ja ik ben een emo muts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |