Dit is nou een leuk weetje, heb je daar toevallig een bron oid van?quote:Op maandag 21 maart 2011 10:59 schreef Aether het volgende:
Een ton (geld) heet zo omdat een gulden indertijd precies 10 gram woog.
Een 100.000 gulden woog dan 1000 kg = 1 ton.
quote:Op maandag 21 maart 2011 14:13 schreef PiRANiA het volgende:
Ik zou wel wat vaker bronnen willen zien.
In Korea wordt je naam in het rood weergegeven indien je overleden bent. Een aantal mensen zijn zich doodgeschrokken (quote:Op maandag 14 maart 2011 09:14 schreef Id_do_her het volgende:
Vier klinkt in het Japans als 'dood' en negen als 'pijn' of 'marteling', acht is het geluksgetal.
Er zijn geen stoelen met stoelnummer vier, negen en dertien bij Nippon Airways.
quote:Op maandag 21 maart 2011 14:24 schreef Thijz het volgende:
[..]
In Korea wordt je naam in het rood weergegeven indien je overleden bent. Een aantal mensen zijn zich doodgeschrokken () toen ze hun nieuwe visitekaartjes kregen opgestuurd vanuit Nederland.
Bijna elk dier is toch kleurenblind omdat ze ipv kleine soort prisma's als pupil cilindervormige pupillen hebben waardoor ze alleen grijstinten zien.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Is dat ooit aangetoond door middel van een andere kleur lap?
Alsof er visitekaartjes worden gedrukt voor dode mensen.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:24 schreef Thijz het volgende:
[..]
In Korea wordt je naam in het rood weergegeven indien je overleden bent. Een aantal mensen zijn zich doodgeschrokken () toen ze hun nieuwe visitekaartjes kregen opgestuurd vanuit Nederland.
volgens mij bullshit.quote:Een ton (geld) heet zo omdat een gulden indertijd precies 10 gram woog.
Een 100.000 gulden woog dan 1000 kg = 1 ton.
Ik neem aan het flesje dan, niet de inhoudquote:Op maandag 21 maart 2011 12:12 schreef Sinceria het volgende:
...
Coca-cola was oorspronkelijk groen.
...
Volgens mij gebruiken ze in het buitenland de term ton niet voor geld.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:17 schreef ebutyouyou het volgende:
[..]
volgens mij bullshit.
in het buitenland is een ton toch ook 100.000? dus dan moet hun munt ook precies 10 gram gewogen hebben. wel heel toevallig?
Overigens is de uitdrukking 'hamvraag' recenter dan je denkt.quote:[Nieuws] P i e t e r grinnikt, "De Amerikaanse bevelhebber, die in een islamitisch land opereert, heet Ham..."
Never mind de ondertiteling; dit was de beste kwaliteit die ik kon vinden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:28 schreef Id_do_her het volgende:
(...)
Het Engelse woord 'assassin' is afgeleid van hashashin, een krijgersorde uit Perzië van tussen het jaar 1000 en 1200. Het waren een soort ninja's die gericht doelen uitschakelden zoals belangrijke politieke figuren of hoge generaals. Het woord 'assassin' was een oorspronkelijk scheldnaam voor deze krijgers. De betekenis was dat ze van een lagere klassen zouden zijn door hun 'laffe' methoden, het woord 'hashish' is afgeleid van zoiets als 'gepeupel'
Hun naam was hashashin omdat jonge rekruten onder de invloed van hasj werden gebracht wat ze leidde naar een 'voorproefje' van het paradijs. De leider Hassan-i-Sabbah zei dat alleen hij de mogelijkheid had om ze terug te laten keren naar het paradijs, dat zorgde ervoor dat de rekruten erg loyaal werden en alles deden wat hij zei, en het moorden en uitschakelen deden ze met groot succes.
(...)
Er is wel een vrij lange periode geweest dat een (destijds zilveren) gulden 10 gram woog. Maar of dat inderdaad de bron van een 'ton' is geweest, durf ik niet te zeggen.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:17 schreef ebutyouyou het volgende:
[..]
volgens mij bullshit.
in het buitenland is een ton toch ook 100.000? dus dan moet hun munt ook precies 10 gram gewogen hebben. wel heel toevallig?
Ik heb het direct geprobeerdquote:Op maandag 21 maart 2011 19:36 schreef Rewimo het volgende:
Als je met je ene schouder en je voet tegen een muur geleund staat (zijwaarts dus), kun je je andere voet niet optillen zonder om te vallen
Niet helemaal waar. Het lukt mij net:quote:Op maandag 21 maart 2011 19:36 schreef Rewimo het volgende:
Als je met je ene schouder en je voet tegen een muur geleund staat (zijwaarts dus), kun je je andere voet niet optillen zonder om te vallen
Ja, maar dat is dus niet de bedoelingquote:Op maandag 21 maart 2011 19:39 schreef PiRANiA het volgende:
Niet helemaal waar. Het lukt mij net:
[ afbeelding ]
gewoon je voet een beetje draaien.
Broodje aapquote:Op maandag 21 maart 2011 19:43 schreef MichaelCampwood het volgende:
Je kunt niet niezen met je ogen open.
Schijnbaar om te voorkomen dat ze eruit floepen (hoe gek het ook klikt)
Dat zei je nietquote:Op maandag 21 maart 2011 19:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus niet de bedoelingDe zijkant van je voet moet je tegen de muur zetten.
Ik heb eens gehoord dat het de inhoud was die oorspronkelijk groen was, maar na wat googlen lijkt het erop dat dat een mythe is.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:56 schreef MichaelCampwood het volgende:
[..]
Ik neem aan het flesje dan, niet de inhoud
het is volgens mij toeval...volgens wiki is de herkomst al veel ouder maar niet echt duidelijkquote:Op dinsdag 22 maart 2011 01:02 schreef Hilzillah het volgende:
Geen weetje maar een vraag waar ik wel een antwoord op zou willen...
De watergeuzen veroveren Den Briel op de Spanjaarden (op 1 april verloor Alva zijn bril).
Waarom vieren andere landen 'April fools'.
Heeft het ergens met elkaar te maken of is het 'gewoon' toevallig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |