quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:38 schreef Id_do_her het volgende:
Jack Daniel, bekend van de whiskey Jack Daniel's is gestorven aan een bloedvergiftiging. Hij was een keer vroeg naar zijn werk gegaan en was de combinatie van zijn kluis weer eens vergeten. Uit frustratie schopte hij tegen zijn kluis, zijn teen was kapot en raakte geïnfecteerd, hij stierf daardoor enige tijd later.
Er was een reclamecampagne in de metro van Londen met een foto van Jack Daniel en de leus: "Moral: Never go to work early."
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:17 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Dat Nederland het enige land is geweest dat Engeland heeft veroverd
Vorige delen: 1, 2quote:Op maandag 7 maart 2011 20:15 schreef spacer1 het volgende:
Telit dit in regards to die afstandskill:
quote:Op zondag 6 maart 2011 20:01 schreef Fratz het volgende:
Op alle klokken in de film Pulp Fiction is het 4:20. En je kan het vanavond checken op Veronica.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:35 schreef Dastan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hm, hier staat de klok toch echt op 8.20 uur.
quote:
quote:There is a persistent myth that that all the clocks in the movie are set to 4:20 (although, certainly all the clocks on the wall in the pawn shop are set to 4:20). However, in at least two scenes it is obvious that this is not the case. In the "Bonnie Situation" while Jimmy, Vince and Jules are drinking coffee in the kitchen, the clock clearly reads 8:15. Secondly, when Vince and Jules go to retrieve the briefcase, it is "7:22 in the a.m.". The significance of the time 4:20 is that it is slang for smoking marijuana.
Orca's kunnen ook moorden uit wraak en voor hun plezier.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:59 schreef hexta het volgende:
Orca's jagen niet alleen voor voer. Ze trainen het jagen. Dit doen ze in groepen.
Zo hebben ze de taktiek om een zeehond van een ijs schots te krijgen door er met 4 orkas van de bijv. rechter onderkant tegenaan te duwen, terwijl links een adere orca staat te wachten tot ze zeehond er af glijdt.
House maakte gebaseerd daarop tegen die Australische dokter ooit een geniale opmerking:quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:40 schreef Ethanolic het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk ook koningin van Canada, Nieuw-Zeeland, Australië en nog veel meer landen is. Echt nooit geweten
Die was een keer bij De wereld draait door.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:03 schreef Id_do_her het volgende:
Deze vond ik ook wel leuk, iedereen kent de Addams Family wel. Dit is Lurch:
[ afbeelding ]
Lurch werd gespeeld door de Nederlandse acteur (afkomstig uit Den Haag) Carel Struyken:
[ afbeelding ]
Kijk ik bijna nooit.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:03 schreef Dastan het volgende:
[..]
Die was een keer bij De wereld draait door.
Klopt, ik wist wel dat hij eigenlijk heel aardig en leuk is, maar hij speelt altijd van die vage rollen. Die creepy gast uit Men in Black in dat restaurant is hij volgens mij ook.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:05 schreef Dastan het volgende:
O, was wel grappig. Torende boven iedereen uit. Ondanks zijn uiterlijk een heel zachte, vriendelijke man.
Je hebt gelijk dat mensen het verwarren, maar het is wel degelijk in een oogopslag te zien of het hoog- of laagwater wordt.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 08:26 schreef Bart het volgende:
Mensen die dus na een blik op de zee gelijk kunnen zeggen dat het eb dan wel vloed is, weten niet waar ze het over hebben.
Daar kun je het soms aan zien. Maar niet altijd, het verschil tussen twee minuten voor laagwater en twee minuten na laagwater is niet te bepalen aan de hand van nat zandquote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:23 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat mensen het verwarren, maar het is wel degelijk in een oogopslag te zien of het hoog- of laagwater wordt.
Je moet gewoon kijken of er een groot deel van het strand nat is....
Inderdaad zijn er 4 minuten waar je het niet kan zien.... En ook als het heel hard regent! Maar dan ga ik meestal ook niet naar het strandquote:Op woensdag 9 maart 2011 07:40 schreef Bart het volgende:
[..]
Daar kun je het soms aan zien. Maar niet altijd, het verschil tussen twee minuten voor laagwater en twee minuten na laagwater is niet te bepalen aan de hand van nat zand ;-).
Aardappelen en tomaten bijvoorbeeld worden ook gezien als 'Nederlands' maar komen oorspronkelijk in Europa niet eens voor.quote:Op woensdag 9 maart 2011 04:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
De tulp komt oorspronkelijk uit Turkije.
In de 17de eeuw was de tulp een zeer populaire bloem in Turkije.
Bij de Turkse sultans de tulpen vooral zeer geliefd.
In het Turks heette de tulp, die overigens uit de vlakte van Mongolië is overgewaaid, lale.
Hij werd echter meestal "tulipan" genoemd vanwege de vorm die sterk deed denken aan de
toen gedragen tulband.
Via de geleerde Clusius die bezig was met het aanleggen van een hortus voor de universiteit
van Leiden, kwam de tulp in Nederland terecht.
Dat de oorsprong van Aardappelen ligt in Peru wist ik, maar van tomaten weetquote:Op woensdag 9 maart 2011 11:03 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Aardappelen en tomaten bijvoorbeeld worden ook gezien als 'Nederlands' maar komen oorspronkelijk in Europa niet eens voor.
Tomaten komen ook uit dat gebied ongeveer, midden/zuid-Amerika.quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat de oorsprong van Aardappelen ligt in Peru wist ik, maar van tomaten weet
ik het eigenlijk niet..
Ah... gevondenquote:Op woensdag 9 maart 2011 11:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat de oorsprong van Aardappelen ligt in Peru wist ik, maar van tomaten weet
ik het eigenlijk niet..
ah.. ja, ik had het al gevonden !quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:09 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Tomaten komen ook uit dat gebied ongeveer, midden/zuid-Amerika.
Ik hoefde het niet te zoeken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ah.. ja, ik had het al gevonden !
ikke welquote:Op woensdag 9 maart 2011 11:13 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik hoefde het niet te zoeken.
Edit: "xitomatl" betekend volgens mij "zwellend fruit".
Ja, in de VS.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:08 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat het in sommige landen vaak voorkomt dat gebouwen geen 13e etage hebben.
[ afbeelding ]
Ook schijnen vliegtuigen meestal geen 13e rij te hebben.
Serieus ?quote:Op zondag 13 maart 2011 20:08 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat het in sommige landen vaak voorkomt dat gebouwen geen 13e etage hebben.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 13 maart 2011 20:08 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[ afbeelding ]
Zo zocht ik me vroeger als kind altijd een ongeluk naar een klavertje vierquote:
En aan de andere kant danquote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klavertjevierquote:Op maandag 14 maart 2011 00:52 schreef Pandora73 het volgende:
Klavertje vier is volgens mij een ander ras dan de gewone klaver.
Je kan toch zien of dat het stijgt of daaltquote:Op dinsdag 8 maart 2011 08:26 schreef Bart het volgende:
Het water kan heel hoog staan, terwijl het eb is. Heel veel mensen denken namelijk dat eb laagwater is, en vloed hoogwater, maar niets is minder waar. Eb is namelijk het dalen van water, vloed is het stijgen van het waterniveau. Precies daar tussenin zitten hoogwater en laagwater. Direct na het hoogste punt gaat het water weer dalen en is het dus al eb, totdat het een kort moment laagwater is waarna het gelijk weer vloed is.
Mensen die dus na een blik op de zee gelijk kunnen zeggen dat het eb dan wel vloed is, weten niet waar ze het over hebben.
Tientallen heb ik er nog hier ingeseald van echt 10 jaar terug ofzo. Bewaar ze in een Donald Duck pocketquote:Op maandag 14 maart 2011 00:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zo zocht ik me vroeger als kind altijd een ongeluk naar een klavertje vier![]()
[ afbeelding ]
Dan lag je uren in het grasveld te zoeken![]()
Was zeker weer een maniertje van mijn moeder om me ''zoet te houden ...
Het werkte wel trouwens(dat zoet houden dan)
Ik ga denk ik maar een handeltje beginnen in penisverlengersquote:Op maandag 14 maart 2011 01:34 schreef Ansu het volgende:
Mannen van de Karamonjong-stam in het Afrikaanse Oeganda hangen af en toe een zware steen aan hun mannelijk geslachtsdeel totdat deze tot 40 cm is uitgerekt. Om te vermijden dat hij dan nergens tegenaan slingert, leggen de mannen er dan 1 of meer knopen in.
Er bestaan ook klavers met nog meer of minder blaadjes:quote:Op maandag 14 maart 2011 00:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klavertjevier
Een klavertjevier (ook wel klavertje vier of klavervier) is een zeldzame mutatie van een klaver die uit vier deelblaadjes bestaat.
...
quote:Nog veel zeldzamer zijn klaverbladen met meer of minder blaadjes. De Zwitserse klaverbladverzamelaar Ramon Mayer bezat er 1027, waarvan 1 eenbladige, 5 tweebladige, 869 vierbladige, 147 vijfbladige, 4 zesbladige exemplaren en 1 zevenbladig exemplaar.
Zo heb je ook een wet in New York dat je niet achterstevoren mag lopen terwijl je pinda's eet, in Alaska mag je een eland niet vanuit een vliegtuig bekijken, in Oklahoma is het illegaal om een vis zat te voeren en in Florida is het volgens de wet niet toegestaan om seks te hebben met een stekelvarken.quote:Op maandag 14 maart 2011 02:09 schreef t-helmonder het volgende:
ik heb ooit ergens gehoord(op tv volgens mij) dat het in een van de amerikaanse staten verboden was slapende ijsberen te fotograferen terwijl je ze wel dood mag schieten voor de jacht:S beetje vreemd kan iemand mij hier misschien wat meer over vertellen.
Daarom is het ook niet gek dat het de schoonste stad ter wereld is. (Toch?)quote:Op maandag 14 maart 2011 08:46 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
En in Singapore is kauwgom verboden en krijg je een dikke boete als je iets op straat gooit.
Zo komt het woord caravan van het Frans voor le car (wat ze overigens uit het Engels gejat hebben) avant: de auto ervoor. De Engelsen hebben dat weer verbasterd tot caravanquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:49 schreef Maanvis het volgende:
Bij snacken denken we meteen aan amerikaanse toestanden, maar wist je dat het woord snack van oorsprong uit Nederland komt? Het is namelijk in het Engels geïntroduceerd naar aanleiding van het Nederlandse woord snakken. En wij hebben het dan weer teruggepakt!
De eerste officiële taal die in Engeland gesproken werd was Frans.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zo komt het woord caravan van het Frans voor le car (wat ze overigens uit het Engels gejat hebben) avant: de auto ervoor. De Engelsen hebben dat weer verbasterd tot caravan
Klopt als een bus.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:49 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Daarom is het ook niet gek dat het de schoonste stad ter wereld is. (Toch?)
Ja maar als je vanaf beneden gaat tellen is de 14e eigenlijk nog steeds gewoon de 13equote:Op zondag 13 maart 2011 20:08 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moest even weten waar die onzin over dat getal vandaan komt...quote:Op maandag 14 maart 2011 09:07 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja maar als je vanaf beneden gaat tellen is de 14e eigenlijk nog steeds gewoon de 13e. Maarja het nummertje staat er niet voor...
quote:Getal 13
12 voltooid een cyclus, er zijn 12 astrologische tekens, 12 maanden.
13 herbegint de cyclus. Dus is het een getal van transformatie of het begin van een nieuwe cyclus of een nieuwe ronde op de spiraal. Het is een boodschap om het oude los te laten en het nieuwe binnen te laten komen. Het getal 13 brengt de boodschap "wees niet bang van Magere Hein." Verandering hoeft niet beangstigend te zijn... het is enkel "slecht" als men zich ertegen verzet.
13 is gunstig maar het is sterk transformerend en dus hangt haar betekenis af van de persoon die blootgesteld is aan haar energieresonantie. Een persoon die weerstand biedt of niet klaar is voor de beweging kan dat ervaren wat "ongeluk" genoemd wordt, maar in werkelijkheid is het zogenaamde "ongeluk" niet meer of minder dan de gebeurtenissen die een stagnatie met geweld breken. De negatieve betekenis is eigenlijk verkeerd. Gebeurtenissen komen met een boodschap en zetten ons in beweging als we niet in beweging komen vanuit onze vrije wil.
Dus hangt de betekenis van 13 ervan af hoe het gebruikt wordt en hoe bereidwillig we zijn om ons te verbinden met verandering. Merk ook op dat de samengestelde getallen 1 + 3 = 4, wat een "vierkant" is, een stabiele fundering is. Dus aan de basis van verandering ligt het schijnbaar tegengestelde idee van stabiliteit en een permanente fundering.
Bron: The Kabbalah Centre.
Weet ik dat ook weerquote:Op maandag 14 maart 2011 09:12 schreef Dastan het volgende:
[..]
Weetje: het is: 'dat sluit als een bus' en 'dat klopt als een zwerende vinger'.
http://www.dumblaws.com/, hele website vol met dit soort dingen.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:37 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Zo heb je ook een wet in New York dat je niet achterstevoren mag lopen terwijl je pinda's eet, in Alaska mag je een eland niet vanuit een vliegtuig bekijken, in Oklahoma is het illegaal om een vis zat te voeren en in Florida is het volgens de wet niet toegestaan om seks te hebben met een stekelvarken.
Al betwijfel ik of alles nogsteeds in werking is [of hoe zeg je zoiets met een wet?]quote:- It is illegal to wear a fake moustache that causes laughter in church. [Alabama]
- Owners of flamingos may not let their pet into barber shops. [Alaska]
- Donkeys cannot sleep in bathtubs. [Arizona]
- Honking ones car horn at a sandwich shop after 9 PM is against the law. [Arkansas]
- It is a misdemeanor to shoot at any kind of game from a moving vehicle, unless the target is a whale. [California]
- Establishments which sell alcohol must have enough lighting to read text inside them. [Colorado]
- In order for a pickle to officially be considered a pickle, it must bounce. [Connecticut]
- A special law prohibits unmarried women from parachuting on Sunday or she shall risk arrest, fine, and/or jailing. [Florida]
- No one may carry an ice cream cone in their back pocket if it is Sunday. [Georgia]
- All residents may be fined as a result of not owning a boat. [Hawaii]
- You may not fish on a camels back. [Idaho]
- It is forbidden to fish while sitting on a giraffes neck. [Illinois]
- One-armed piano players must perform for free. [Iowa]
- If two trains meet on the same track, neither shall proceed until the other has passed. [Kansas]
- A woman may not buy a hat without her husbands permission. [Kentucky]
- Biting someone with your natural teeth is simple assault, while biting someone with your false teeth is aggravated assault. [Louisiana]
- It is illegal to expectorate from any second-story window. [Maine]
- Its illegal to take a lion to the movies. [Maryland]
- No gorilla is allowed in the back seat of any car. [Massachusetts]
- It is illegal to let your pig run free in Detroit unless it has a ring in its nose. [Michigan]
- A person may not cross state lines with a duck atop his head. [Minnesota]
- It is illegal to teach others what polygamy is. [Mississippi]
- It shall be unlawful to provide beer or other intoxicants to elephants. [Missouri]
- It is illegal for married women to go fishing alone on Sundays, and illegal for unmarried women to fish alone at all. [Montana]
- It is illegal for bar owners to sell beer unless they are simultaneously brewing a kettle of soup. [Nebraska]
- Its still legal to hang someone for shooting your dog on your property. [Nevada]
- You cannot sell the clothes you are wearing to pay off a gambling debt. [New Hampshire]
- It is against the law for a man to knit during the fishing season. [New Jersey]
- You may not carry a lunchbox down Main Street of Las Cruces [New Mexico]
- Eating while swimming in the ocean is prohibited. [New York]
- Elephants may not be used to plow cotton fields. [North Carolina]
- It is illegal to lie down and fall asleep with your shoes on. [North Dakota]
- It is illegal for more than five women to live in a house. [Ohio]
- Fish may not be contained in fishbowls while on a public bus. [Oklahoma]
- Juggling is strictly prohibited without a license in Hood RIver [Oregon]
- It it illegal to sleep on top of a refrigerator outdoors. [Pennsylvania]
- You may not sell toothpaste and a toothbrush to the same customer on a Sunday in Providence. [Rhode Island]
- When approaching a four way or blind intersection in a non-horse driven vehicle you must stop 100 ft from the intersection and discharge a firearm into the air to warn horse traffic. [South Carolina]
- No horses are allowed into Fountain Inn unless they are wearing pants. [South Dakota]
- It is illegal to use a lasso to catch a fish. [Tennessee]
- It is illegal for one to shoot a buffalo from the second story of a hotel. [Texas]
- It is illegal to detonate any nuclear weapon. [utah]
- Women must obtain written permission from their husbands to wear false teeth. [Vermont]
- It is illegal to tickle women. [Virginia]
- Dancing and drinking may not occur at the same establishment in Lynden [Washington]
- Roadkill may be taken home for supper. [West Virginia]
- State Law made it illegal to serve apple pie in public restaurants without cheese. [Wisconsin]
- You may not take a picture of a rabbit from January to April without an official permit. [Wyoming]
Daar had ik die wetten ook vandaan die ik gepost had.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:40 schreef saaw het volgende:
[..]
http://www.dumblaws.com/, hele website vol met dit soort dingen.
Kleine greep:
[..]
Al betwijfel ik of alles nogsteeds in werking is [of hoe zeg je zoiets met een wet?]
quote:Op maandag 14 maart 2011 16:22 schreef t-helmonder het volgende:
in sommige staten in amerika krijg je toch levenslang als je drie keer dezelfde misdaad begaat, lijkt me wel lachen,
gevangene 1: ik zit levenslang want ik heb mn vrouw en kinderen vermoord.
gevangene 2: ik zit levenslang ik heb drie keer mn ezel in bad gedaan
Haha die voetbalclubquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
De langste plaatsnaam is: (163 letters)![]()
Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop
Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan
Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit
Deze plaats bevindt zich in Thailand.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bangkok
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |