Ze verdedigen zich tegen een moordenaar, wat had je dan in gedachten?quote:Op zondag 6 maart 2011 22:47 schreef Mr_Memory het volgende:
Wat denken jullie, is het een goede zaak dat de demostranten nu bewapend zijn?
Nee dat heeft ie niet. Hij begon met geweld, de demonstraties begonnen ongewapend en geweldloos.quote:Het ergste is dat Gadaffie nu een "legitieme" rede heeft om keihard terug te slaan met zijn leger.
En nog een stukje beerput.quote:Op zondag 6 maart 2011 22:49 schreef yavanna het volgende:
Ex-Met police commissioner to profit from £4m deal to train 100 Libyan police
Dat was in Egypte ook het geval, maar daar bleven ze gewoon demostreren.quote:Op zondag 6 maart 2011 22:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze verdedigen zich tegen een moordenaar, wat had je dan in gedachten?
Dat is zo en dat gaf ook een golf van kritiek op het Kadaffie regieme.quote:Nee dat heeft ie niet. Hij begon met geweld, de demonstraties begonnen ongewapend en geweldloos.
Daar vochten ze niet tegen het leger. Ze vochten tegen de politie met stenen en stokken. En tegen de thugs.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:04 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat was in Egypte ook het geval, maar daar bleven ze gewoon demostreren.
Volgens mij gaf dat ook veel meer resultaat.
[..]
Wat denk je dat er gebeurd als de oppositie nou de wapens neer legt? Dat Ghaddafie zijn leger en geheime dienst opdoekt en een hippie-democratie gaat inrichten?quote:Dat is zo en dat gaf ook een golf van kritiek op het Kadaffie regieme.
Nu beide zijde bewapend zijn kan je weinig zeggen van een militaireactie van de pro's.
Nee, je moet je niet bang laten maken door ouderwetsche propaganda. In Tunesie en Egypte is het ook niet de moslims tegen de rest.quote:Op zondag 6 maart 2011 22:53 schreef Dance99Vv het volgende:
Ja , maar een derde wereldoorlog zit niemand op te wachten, zal dan ook nog eens de christelijke tegen de moslims worden , de bekende broedermoord.
daar bemoeide de westerse wereld zich er niet militair meequote:Op zondag 6 maart 2011 23:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, je moet je niet bang laten maken door ouderwetsche propaganda. In Tunesie en Egypte is het ook niet de moslims tegen de rest.
quote:Op zondag 6 maart 2011 22:53 schreef Dance99Vv het volgende:
zal dan ook nog eens de christelijke tegen de moslims worden , de bekende broedermoord.
Mooi, dan heb je vast wel tijd om de laatste FP in de OP te pasten?quote:Op zondag 6 maart 2011 23:15 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ik lees mee maar journalistiek heb ik pauze
Sociale onvrede plus toegang tot internet dat snelle massale communicatie biedt voor iedereen.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:20 schreef Mercer het volgende:
Wat is de belangrijkste oorzaak van dit hele rijtje revoluties?
dat is niet mijn werk, sorry (das teveel werk)quote:Op zondag 6 maart 2011 23:21 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Mooi, dan heb je vast wel tijd om de laatste FP in de OP te pasten?![]()
Libische rebellen laten Britten vrij
En dank
Goeie.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Sociale onvrede plus toegang tot internet dat snelle massale communicatie biedt voor iedereen.
Overheden en bedrijven die de wereld verdelen en burgers die in opstand komen.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:20 schreef Mercer het volgende:
Wat is de belangrijkste oorzaak van dit hele rijtje revoluties?
Idd maar stokken en stenen zijn wat anders dan luchtafweergeschut en geweren en dergelijke.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar vochten ze niet tegen het leger. Ze vochten tegen de politie met stenen en stokken. En tegen de thugs.
Dan heb je me verkeerd begrepen, er is nu geen weg meer terug voor de antie's.quote:Wat denk je dat er gebeurd als de oppositie nou de wapens neer legt? Dat Ghaddafie zijn leger en geheime dienst opdoekt en een hippie-democratie gaat inrichten?
Dat internet was er al. Waardoor komt de sociale onvrede? Volgens mij is er namelijk maar één belangrijkste oorzaak, en dat is de enorme stijging van voedselprijzen. En dat komt dus omdat de VS geld aan het printen is. Of?quote:Op zondag 6 maart 2011 23:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Sociale onvrede plus toegang tot internet dat snelle massale communicatie biedt.
er zijn vele wegen die naar rome leiden.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:22 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Idd maar stokken en stenen zijn wat anders dan luchtafweergeschut en geweren en dergelijke.
Stenen en stokken is in de wereldopinie nog steeds ongewapend.
Daar denken israelieten heel anders over m.b.t. palastenen
[..]
Dan heb je me verkeerd begrepen, er is nu geen weg meer terug voor de antie's.
De wapens neerleggen is nu geen optie meer, ik vroeg me alleen af of dit de juiste weg is.
Dat internet is er pas een paar jaar voor de gemiddelde Arabische burger.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:24 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat internet was er al. Waardoor komt de sociale onvrede? Volgens mij is er namelijk maar één belangrijkste oorzaak, en dat is de enorme stijging van voedselprijzen. En dat komt dus omdat de VS geld aan het printen is. Of?
Ah, dus jij bent zo'n slaafje. Altijd braaf doen wat je verteld wordt.De eerste ook die meestal een kogel door zijn kop krijgt, maar dat terzijde.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:05 schreef Mercer het volgende:
Tja, niet overal hebben ze democratie. Als ik hier gewapend de ppv en de vvd uit de regering wil hebben, dan krijg ik ook een kogel door mijn hoofd. Dus ja. Ik zeg opbokken met die rebellen en laat Ghadaffi maar lekker zitten daar, zo slecht is hij nog niet.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |