abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93892143
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 02:29 schreef WammesWaggel het volgende:
De enige reden dat die Zwitsers toen vrij zijn gekomen is dankzij de bemiddeling van de (toen) vrind van Kadaffi de heer Berlusconi, die vriendschap is nu niet zo hecht meer.

Heeft Nederland wellicht iets te bieden aan PyongYang in ruil voor enige bemiddeling? :7
Ah fuck, we gaan toch niet de levens van 3 mensen bovenop onze landsbelang en nationale veiligheid stellen? :')

We moeten hen helaas desnoods als een offer bekijken. Die dienden ook niet voor niets in het militair, en waren zich ervan bewust dat ze op enige moment zouden kunnen overlijden, dat is namelijk risico van het vak.

Als het ordinaire Nederlandse burgers waren zoals die Zwitserse zakenmannen kan ik me goed voorstellen dat we actiever zouden bemiddelen.

Maar ja, als militair moet je soms je leven op het spel zetten ten gunste van je land, en soms ook the ultimate sacrifice maken. En dit is niets anders.

Die Zwitsers zaten overigens 1,5 jaar en 2 jaar vast, respectievelijk.
  Moderator donderdag 10 maart 2011 @ 02:46:19 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93892183
ja in nazi Duitsland misschien!

maar in een land als Nederand is het voor een regering van levensbelang om die kerels weer levend terug te krijgen (zonder al te veel consessies) en met een goed verhaal bij pauw en witteman te laten aanschuiven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_93892239
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 02:46 schreef sp3c het volgende:
ja in nazi Duitsland misschien!

maar in een land als Nederand is het voor een regering van levensbelang om die kerels weer levend terug te krijgen (zonder al te veel consessies) en met een goed verhaal bij pauw en witteman te laten aanschuiven
Ik snap dat je niet zomaar mensenlevens kwijt wilt maar helaas moet je geld voor de eieren kiezen soms. Al is het niet leuk.

Jij wilt mogelijk honderden levens riskeren door militair ingrijpen ten koste van deze 3 deugnieten die hun missie niet juist konden uitvoeren? :')

Nee, laat ze daar eerder hun sacrifice maken, ze zullen de eer van het hele land verdienen. Het is beter eervol te sterven dan schaamtevol te leven.
  Moderator donderdag 10 maart 2011 @ 03:00:18 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93892282
honderden???

wat ben je van plan *)
pi_93892334
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 03:00 schreef sp3c het volgende:
honderden???

wat ben je van plan *)
Jij had het over militair ingrijpen toch? :D

Wel ben ik het met je eens overigens dat we hard moeten proberen via diplomatieke middelen die 3 terug te krijgen (levend) maar je moet toch ergens de grens leggen.
  Moderator donderdag 10 maart 2011 @ 03:09:50 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93892351
nie over militair ingrijpen met honderden militairen iig en al helemaal niet over ingrijpen met het risico op honderden doden (=duizenden militairen) eerlijk gezegd
pi_93892364
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 03:09 schreef sp3c het volgende:
nie over militair ingrijpen met honderden militairen iig en al helemaal niet over ingrijpen met het risico op honderden doden (=duizenden militairen) eerlijk gezegd
Goed, dan is het wel een optie misschien. Soort SWAT team/arrestatieteam actie. Alleen maar hopen dat het lukt dan :{
  Moderator donderdag 10 maart 2011 @ 03:13:15 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93892368
iets meer dan dat gokik

het is hopen dat het niet nodig is natuurlijk
pi_93892436
Zoiets kan Nederland natuurlijk alleen met steun van de VS of een naburig land en die lenen geen vliegvelden uit voor F16's en Chinooks als Khadaffi daar misschien nog wel een paar jaar zit... dus laten wij in die zin redden maar vergeten.

Eigenlijk zie ik alleen een redding gebeuren in de zin dat KCT zich bij de rebellen zou kunnen voegen bij de bestorming van Tripoli om dan als eerste rap bij onze helden te kunnen zijn...
pi_93909187
Knapen sprak in Qatar over militairen Libië

DOHA - Staatssecretaris Ben Knapen (Buitenlandse Zaken) heeft met de premier en de minister van Buitenlandse Zaken van Qatar gesproken over de drie gevangen Nederlandse militairen in Libië. Dat zei hij donderdag tijdens het staatsbezoek van koningin Beatrix aan het emiraat. Qatar kent de regio erg goed en kan dus van nut zijn. Verder wilde Knapen niets kwijt over de gesprekken.

Knapen vervangt minister Uri Rosenthal en mag zich in het buitenland ook minister noemen.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_93912642
Militairen komen vrij

TRIPOLI - De drie Nederlandse miliraiten in Libie komen vrij. Dit heeft de Libische staatstelevisie bekend gemaakt.

Bron; www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_93913000
quote:
4s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:12 schreef Cobra4 het volgende:
Militairen komen vrij

TRIPOLI - De drie Nederlandse miliraiten in Libie komen vrij. Dit heeft de Libische staatstelevisie bekend gemaakt.

Bron; www.telegraaf.nl
Khaddafi is niet te vertrouwen
pi_93913242
RTL Nieuws meldt dat de 3 vandaag vrij worden gelaten.
pi_93913378
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:26 schreef Cobra4 het volgende:
Totdat ze aan boord van dat vliegtuig stappen en dat vliegtuig landt in Europa weten we het niet zeker. Hij speelde ook een soortgelijke truc met die Zwitsers door een vliegtuig leeg te sturen daarnaartoe, vergeet dat niet.
pi_93913618
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:29 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Totdat ze aan boord van dat vliegtuig stappen en dat vliegtuig landt in Europa weten we het niet zeker. Hij speelde ook een soortgelijke truc met die Zwitsers door een vliegtuig leeg te sturen daarnaartoe, vergeet dat niet.
Dat weet ik. Daarom ga ik ook niet speculeren.
pi_93914687
Meer nieuws nu in Het Journaal en Éénvandaag
pi_93915941
Fritswester: We hebben, als het goed is, zo beeld van zoon Kadaffi die praat over vrijlating Nederlanders.
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2011 @ 18:35:48 #68
230491 Zith
pls tip
pi_93915960
Het deed me deugd te horen van de minister dat Nederland zich niet laat chanteren. Past ook goed bij het feit dat Nederland niet aandringt op het vliegverbod en de oppositie niet wilt erkennen, en dat na hiertegen te stemmen de soldaten waarschijnlijk zullen worden vrijgelaten.. :Y Nee, we laten ons niet chanteren hoor!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_93916205
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:35 schreef Zith het volgende:
Het deed me deugd te horen van de minister dat Nederland zich niet laat chanteren. Past ook goed bij het feit dat Nederland niet aandringt op het vliegverbod en de oppositie niet wilt erkennen, en dat na hiertegen te stemmen de soldaten waarschijnlijk zullen worden vrijgelaten.. :Y Nee, we laten ons niet chanteren hoor!
Noem je dat chantage? Is Nederland gechanteerd?
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:47:38 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_93916468
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:26 schreef Cobra4 het volgende:
w/ w/ w/

Erg goed nieuws.. was even bang dat ze op de Libische staatsTV zouden worden gestraft of zoiets vreselijks.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_93916527
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

w/ w/ w/

Erg goed nieuws.. was even bang dat ze op de Libische staatsTV zouden worden gestraft of zoiets vreselijks.
Jij denkt aan Brother Iran? :D
pi_93916554
Ze komen wel vrij. Let maar op mijn woorden.
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2011 @ 19:45:21 #73
230491 Zith
pls tip
pi_93919666
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:49 schreef Afketser het volgende:
Ze komen wel vrij. Let maar op mijn woorden.
Wist men al vanaf dag 1 :O
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_93919787
Komt die Blonde straks weer uitgebreid op tv.... :@
pi_93920317
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:45 schreef Zith het volgende:

[..]

Wist men al vanaf dag 1 :O
Ja dat zei ik.. ze komen echt wel vrij hoor. Maak je geen zorgen. Ik zei het al vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')