abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94100951
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Moet jij eens tijdens de WK of EK met een Duits nummerbord gaan rondrijden.
ja maar, ja maar, dan mag het!
pi_94101979
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:40 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Wat een vmbo redenering...

Jij hebt op TV 'God bless America' en dat ze op sommige scholen de Pledge of Allegiance afleggen dus moeten zel wel allemaal ontzettend patriottisch zijn en dus zijn ze vanzelfsprekend niet in staat feiten van meningen te onderscheiden?

Geen speld tussen te krijgen nee :')
Jezus wat ben jij een zielig ventje zeg. Jij verwacht werkelijk een uitgebreide reactie van mij waarbij ik inga op allerlei details nadat jouw eerste bijdrage aan deze discussie dit was --> :')

Dat was jouw reactie op mijn opmerking en dan denk jij dat ik mijn best ga doen om mijn mening zo goed mogelijk te motiveren _O-

De pledge of allegiance en dat "God bless America" wat vrij vaak gezegd wordt door vooraanstaande politici (ook door Obama) zijn duidelijk symptomen van een patriottistische maatschappij. Ik heb zelf Amerikaanse kennissen en heb tijdens mijn reizen veel Amerikanen ontmoet en ze zeggen allemaal dat Amerika veel te patriottistisch is en ook veel patriottischer dan bijv. de Europese landen.

En dan komt Applepie langs en die denkt het allemaal wel weer beter te weten en gaat vervolgens op een kinderachtige manier de discussie aan en gaat vervolgens anderen betichten van VMBO gedrag :')

Echt wat een idioot ben jij gast :')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_94102070
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Jezus wat ben jij een zielig ventje zeg. Jij verwacht werkelijk een uitgebreide reactie van mij waarbij ik inga op allerlei details nadat jouw eerste bijdrage aan deze discussie dit was --> :')

Dat was jouw reactie op mijn opmerking en dan denk jij dat ik mijn best ga doen om mijn mening zo goed mogelijk te motiveren _O-

De pledge of allegiance en dat "God bless America" wat vrij vaak gezegd wordt door vooraanstaande politici (ook door Obama) zijn duidelijk symptomen van een patriottistische maatschappij. Ik heb zelf Amerikaanse kennissen en heb tijdens mijn reizen veel Amerikanen ontmoet en ze zeggen allemaal dat Amerika veel te patriottistisch is en ook veel patriottischer dan bijv. de Europese landen.

En dan komt Applepie langs en die denkt het allemaal wel weer beter te weten en gaat vervolgens op een kinderachtige manier de discussie aan en gaat vervolgens anderen betichten van VMBO gedrag :')

Echt wat een idioot ben jij gast :')
En wederom lul je er weer compleet omheen, je zit vast he.
  maandag 14 maart 2011 @ 17:51:52 #229
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94102391
quote:
2s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:28 schreef vergezocht het volgende:

[..]

:')

Amerikanen zijn in ieder geval veel opdringeriger over vaderlandsliefde dan Nederlanders. Die hangen de vlag ook overal buiten, en kunnen bijna geen kritiek tolereren van buitenlanders over hun land. Nederlanders doen dat wel, en gaan zelf ook mee in de kritiek.
_O- Nederlanders zijn er als de kippen bij als het gaat om verdediging van het land. Nou ok, op internet dan. :')

Geweldig voorbeeld, en zeer vermakelijk topic ook:

9 Reasons why GOD HATES HOLLAND!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_94106137
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En wederom lul je er weer compleet omheen, je zit vast he.
Ik lul helemaal nergens om heen :') En waar bemoei jij je mee, mijn reactie was bedoeld voor iemand die zelf niet de moeite neemt om normaal te reageren dus waarom zou ik mijn argumenten kracht proberen bij te zetten voor zo iemand.

Weet jij zelf nog wel waar dit over gaat? Volgens mij ging het er om dat jij vond dat ik maar een mening uitte en ik zeg dat ik deze mening onderbouw met feiten. Dus wat is nu precies datgene waar ik me uit moet lullen? Of is het soms geen feit dat er een pledge of allegiance is of dat Obama en anderen vaak alleen hun eigen land laat zegenen door God?

Gaan we nu werkelijk een discussie houden over of het wel of niet waar is dat Amerikanen patriottistischer zijn dan de gemiddelde Europeaan?
pi_94107075
Wat in ieder geval feiten zijn, zijn de cijfers in het artikel in OP :)
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94112370
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:51 schreef popolon het volgende:

[..]

_O- Nederlanders zijn er als de kippen bij als het gaat om verdediging van het land. Nou ok, op internet dan. :')

1. The Dutch language is the only language in the world that doesn't have a word for virgin. In a country where drugs, postnatal abortion, gay marriage, prostitution and sex with children are all completely legal, the concept is simply completely unknown. They even have a political party "Christen Unie" which actively promotes sex with children! Psalm 9:17 "... into hell ... all the nations that forget God."
2. The Dutch are the only people in the world who think that the Dutch can play football. They never won anything, their most disastrous moment being 1974 when their players had so much sex and alcohol before the world cup final with Germany that they forgot to show up.
3. The Dutch gay cowards army is the worst in the world. Whenever they get scared they simply run away no matter how many innocent people will die because of that. The Dutch claim to have an air force but no one has ever actually seen it in action. Their parliament has been debating whether or not to buy just a single military airplane for decades. Revelation 21:8 "... whoremongers ..."
4. The Dutch are always telling the rest of the world how to behave. No one ever listens. Matthew 24:51 "... hypocrites ..."
5. The only people actually working in Holland are the Polish and the Turks. All other people are on welfare because they are too stoned to work. Geert Wilders, an Indonesian bisexual who dyed his hair blonde and wears blue contact lenses to look more like a German Nazi, is trying to change all this, but everyone is too stoned to notice. Proverbs 12:24 "... the lazy man ..."
6. Since everything in Holland is legal, they have a lot of empty prisons. No one in Holland knows what those are meant for. The Dutch are rumored to have a police force but they are too stoned to do anything useful with the exception of producing insane amounts of speeding tickets. Romans 1:30 "... inventors of evil things ..."
7. The Dutch have an ugly hat wearing silly excuse for a queen who is not even Dutch as both her husband, father and grandfather all were Nazis who escaped criminal prosecution by joining the royal family. To keep the family line pure her retarded son Alexander is married to Máxima Zorreguieta who personally shot thousands of Argentinian farmers before she was forced to escape into the royal family as well. No one in the Dutch royal family speaks Dutch. 1 Corinthians 6:9 "... inherit the kingdom ... adulterers ..."
8. The depraved little Dutch boy why is rumored to have used his finger to stop the flow of water from a dyke did not actually use his finger to achieve that... Romans 1:29 "... fornication ..."
9. Right after betraying Anne Frank at the end of the Second World War the Dutch immediately started to slaughter as many innocent women and children in Indonesia as possible. This ended after the Americans kicked the Dutch out and restored peace and prosperity in Indonesia. Romans 1:32 "... worthy of death ... have pleasure in them ..."[/q]
:D.
I´m back.
pi_94112593
Een reactie daar op:
quote:
Cranky is that the place where all drugs are legal even the devil weed marijuana? I have heard( Never been there!) that they even have whores in store front windows dressed in very little clothing, is that true? What are they thinking, its not Wal-Mart. I also heard that the country is filled with dyke's. No wonder God hates them, drug addicts whores and lesbos. It sure sounds a lot like Denmark.
I´m back.
pi_94120125
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:44 schreef Ryan3 het volgende:
They even have a political party "Christen Unie" which actively promotes sex with children!
Andre, is dat waar? ;(
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94120504
We hebben in ieder geval wel de SGP die nu beweert dat het einde der tijden nabij is w/
Voltaire.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:52:53 #236
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_94122147
Ergens in de komende 25 jaar... ik vind dat een verdraaid lange tijd om te moeten wachten om iemand uit te lachen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_94122204
Ja das weer een beetje jammer inderdaad :P
Voltaire.
  maandag 14 maart 2011 @ 23:05:14 #238
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94122994
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
Een reactie daar op:

[..]

Geweldig toch? 't Mooiste is nog dat er tientallen Nederlanders dachten dat 't serieus was gezien de reacties. :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_94123068
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik lul helemaal nergens om heen :') En waar bemoei jij je mee, mijn reactie was bedoeld voor iemand die zelf niet de moeite neemt om normaal te reageren dus waarom zou ik mijn argumenten kracht proberen bij te zetten voor zo iemand.

Weet jij zelf nog wel waar dit over gaat? Volgens mij ging het er om dat jij vond dat ik maar een mening uitte en ik zeg dat ik deze mening onderbouw met feiten. Dus wat is nu precies datgene waar ik me uit moet lullen? Of is het soms geen feit dat er een pledge of allegiance is of dat Obama en anderen vaak alleen hun eigen land laat zegenen door God?

Gaan we nu werkelijk een discussie houden over of het wel of niet waar is dat Amerikanen patriottistischer zijn dan de gemiddelde Europeaan?
Nee jij stelt dat ze daardoor meningen en feiten niet kunnen onderscheiden om jezelf vervolgens onsterfelijk belachelijk te maken door zelf meningen als feiten te brengen :')
pi_94126770
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:06 schreef tjoptjop het volgende:

Nee jij stelt dat ze daardoor meningen en feiten niet kunnen onderscheiden
Moeilijker kunnen onderscheiden...moeilijker... Snap je dat of is dat te genuanceerd voor je zwart-witte wereldbeeld?

quote:
om jezelf vervolgens onsterfelijk belachelijk te maken door zelf meningen als feiten te brengen :')
Dat de pledge of allegiance bestaat in de VS en dat er veelvuldig "God bless America" geroepen wordt dat is mijn mening???? :')

En dat deze verschijnselen voortkomen uit een meer dan gemiddelde patriottistische instelling dat is ook mijn mening? Waarom hebben ze in de VS dan een pledge of allegiance volgens jou? Waar komt dat vandaan? Dat doen ze vast omdat ze niet trots zijn op hun land :')

En waarom wordt er zelfs door de meest machtige man van de wereld regelmatig "God bless America" geroepen en niet "God bless the world" terwijl hij een voorbeeldfunctie heeft voor de hele wereld? Het zal wel mijn mening zijn dat dat iets te maken heeft met een bepaalde nationale trots :')

En dan zeg je dat ik mij onsterfelijk belachelijk maak :N misschien moet je eerst maar eens je middelbare school afmaken voordat je je mengt in discussies voor volwassenen |:(
pi_94126887
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:51 schreef popolon het volgende:

[..]

Hoe kom je bij die link? Je gaat me toch niet vertellen dat jij je in de christelijke gemeenschap begeeft Popolon?
pi_94126907
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 19:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Europeanen worden in ieder geval niet geindoctrineerd met allerlei patriottistische onzin, waardoor ze beter feiten van meningen kunnen onderscheiden.
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hard he, de waarheid over je favoriete land :')
nuff' said :')
pi_94127305
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:15 schreef tjoptjop het volgende:

nuff' said :')
Gozer wat snap je niet :')

Wat is dan de waarheid volgens jou? Dat Europeanen evenveel geindoctrineerd worden met patriottisme als Amerikanen? Of dat Europeanen nog meer geindoctrineerd worden met patriottisme dan Amerikanen?

Jij bent zeker ook zo'n gast die roept dat de evolutie niet bewezen is en dat het maar een theorie is :')
pi_94127428
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Gozer wat snap je niet :')

Wat is dan de waarheid volgens jou? Dat Europeanen evenveel geindoctrineerd worden met patriottisme als Amerikanen? Of dat Europeanen nog meer geindoctrineerd worden met patriottisme dan Amerikanen?

Jij bent zeker ook zo'n gast die roept dat de evolutie niet bewezen is en dat het maar een theorie is :')
Nee dat jij heel leuk loopt te ouwehoeren dat ze moeilijker meningen van feiten kunnen onderscheiden, iets wat jij brengt als feit wat het natuurlijk uitermate ironisch maakt aangezien jij hetzelfde doet als waar je Amerikanen van beschuldigd, nl meningen als feiten brengen. Mooie cirkelredenering
pi_94127484
Overigens vwb vaderlandsliefde, ooit wel eens in Frankrijk geweest?
pi_94127692
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:27 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nee dat jij heel leuk loopt te ouwehoeren dat ze moeilijker meningen van feiten kunnen onderscheiden, iets wat jij brengt als feit wat het natuurlijk uitermate ironisch maakt aangezien jij hetzelfde doet als waar je Amerikanen van beschuldigd, nl meningen als feiten brengen. Mooie cirkelredenering
Jij vindt het serieus mijn mening dat Amerikanen patriottistischer zijn?
pi_94127748
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Jij vindt het serieus mijn mening dat Amerikanen patriottistischer zijn?
Dat bedoel ik, je lult er compleet omheen. Ik, en appelpunt hebben het over jouw stelling dat ze moeilijker feiten en meningen kunnen onderscheiden :')

jeez |:(
pi_94128115
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:28 schreef tjoptjop het volgende:
Overigens vwb vaderlandsliefde, ooit wel eens in Frankrijk geweest?
Ik ben in een heleboel landen geweest ja en daarom weet ik ook redelijk goed waar ik het over heb.

Ik snap niet eens waarom hierover een discussie gehouden moet worden :{

Volgens mij kunnen we toch vaststellen dat hoe groter en belangrijker een land is, hoe patriottistischer een land is. Amerika is 1 van de grootste landen ter wereld, het is het machtigste land ter wereld en het is het rijkste land ter wereld. Dat zijn al automatisch redenen waarom men in Amerika patriottistisch, al helemaal omdat het voor de Amerikanen vaak "us and the rest of the world is".

Amerika is al eeuwenlang een voorloper op allerlei gebieden. Ze hebben een geweldige grondwet, ze hebben de wereld gered tijdens de Tweede Wereldoorlog en ook tijdens de eerste volgens mij. Ze hebben New York City, 1 van de meest geweldige steden ter wereld, ze hebben Las Vegas, Miami, Los Angeles, San Francisco en Chicago.

Ze waren de eerste mensen op de maan. De nieuwste technologische vindingen komen uit Amerika. De pc, het internet, enz. komt daar allemaal vandaan. De hele wereld kijkt naar films uit Hollywood, een filmindustrie die ongeevenaard is over de hele wereld. We luisteren met zn allen Amerikaanse muziek, we volgen Amerikaanse trends, Amerikaanse bedrijven zijn toonaangevend... en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het is heel begrijpelijk dat de Amerikanen vol trots zijn over hun land en dat na 9/11 hun trots is doorgeschoten naar patriottisme. De keerzijde van deze grotendeels terechte trots is alleen dat men sneller een nogal eenzijdig beeld van de wereld erop nahoudt, waardoor zij moeilijker feiten van meningen kunnen onderscheiden.

Dat was niet zo moeilijk toch?
pi_94128127
Je hebt een bord voor je kop, ik ben weg
pi_94128171
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, je lult er compleet omheen. Ik, en appelpunt hebben het over jouw stelling dat ze moeilijker feiten en meningen kunnen onderscheiden :')

jeez |:(
Hierboven staat een wat meer uitgebreide uitleg over waarom ik zeg wat ik zeg. Even een tip voor de volgende keer: vraag er gewoon naar op een normale manier ipv je vriendje appelpunt na te praten nadat hij op een kinderachtige manier reageerde op een post van mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')