Dan bel je even met de belastingdienst, dan weet je het zekerquote:Op maandag 7 maart 2011 09:01 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Omdat ik zeker wil weten dat m'n aangifte verstuurd is. Maar daar lijkt het nu niet op.
Mja, dat gaan we maar doen dan.quote:Op maandag 7 maart 2011 09:03 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dan bel je even met de belastingdienst, dan weet je het zeker
Tanx!quote:Op maandag 7 maart 2011 09:30 schreef Shugosha het volgende:
Klopt dat er geen kenmerk tevoorschijn komt. Gaat tevens over een verzendbevestiging, is per definitie niet zo dat het ontvangen is. Wil je weten of hij binnen is bel dan gewoon even met de belastingtelefoon, die kunnen het snel nakijken.
Wordt volgend jaar gefixed in het programma dat het kenmerk weer tevoorschijn komt.
Nee, ik zie het net op de sitequote:Op maandag 7 maart 2011 10:20 schreef Shugosha het volgende:
Zorgtoeslag, huurtoeslag, kindgebondenbudget, kinderopvangtoeslag hoef je niet in te vullen op de aangifte.
Ah! Oke.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:27 schreef Shugosha het volgende:
Stopzetten zie je meteen af van het complete recht hierop. Je kan kijken of je met je hogere inkomen nog eventueel recht hebt op de toeslagen. Bij de zorgtoeslag mag je gezamenlijke toetsingsinkomen niet hoger zijn dan 54.264 (van jezelf + toeslagpartner).
Thnx! Ik ga er zo snel mogelijk (weer) mee aan de slag...quote:Op zondag 6 maart 2011 17:50 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Probeer met bovenstaande eens wat er nu aan vragen over blijft.
Ja, moet je salderen met je hypotheekrente.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:15 schreef theywerebulletsmofo het volgende:
Om te voorkomen dat ik iets vergeet op te geven en ik terug moet gaan betalen wil ik nog even iets checken.
Op ons fiscale jaaroverzicht van de hypotheek staat ook een bedrag "rentevergoeding bouwdepot". Moet je die ook opgeven? Zo ja, waar kan ik dat dan vinden?
Oké thanks! Gewoon aftrekken van het hypotheekrentebedrag dus. Ga ik doen. Dan kan hij daarna de 'deur uit'quote:Op maandag 7 maart 2011 22:09 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja, moet je salderen met je hypotheekrente.
De aangifte van 2010 normaal invullen. Bij het middelen krijg je de eerste 545 euro tussen het verschuldigde en opnieuw berekende bedrag niet terug.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:28 schreef Meesteroog het volgende:
Ik heb een tweetal vragen alvorens ik mijn belastingaangifte 2010 doe. Ik wil mijn inkomen van 2011 gaan middelen over 2011, 2010 en 2009.
- Moet ik bij de aangifte van 2010 nog iets speciaals doen?
- Ik heb collegegeld en boeken betaald in 2009 en 2010, kan ik deze bij het middelen nog aftrekken en zo ja, hoe werkt dat?
Nee en nee.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:28 schreef Meesteroog het volgende:
Ik heb een tweetal vragen alvorens ik mijn belastingaangifte 2010 doe. Ik wil mijn inkomen van 2011 gaan middelen over 2011, 2010 en 2009.
- Moet ik bij de aangifte van 2010 nog iets speciaals doen?
- Ik heb collegegeld en boeken betaald in 2009 en 2010, kan ik deze bij het middelen nog aftrekken en zo ja, hoe werkt dat?
Nee, want je hebt het geld wat is opgenomen uit het DLK niet gebruikt voor je eigen woning.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:40 schreef bmwdevil het volgende:
Even een casus:
Bouwdepot 15K
Aflossen DLK 5K
Bij het afsluiten van de hypotheek is een DLK afgelost en in de hypotheek opgenomen. Daarnaast is een bouwdepot afgesloten voor de nodige verbouwingen aan het huis, de rente hierover is dus aftrekbaar. Nu is de rente over het aflossen van het DLK in beginsel niet aftrekbaar. Maar wat als je nou zou kunnen aantonen dat je in totaal voor meer dan EUR 20K aan verbouwingen aan het huis hebt uitgevoerd (dus bouwdepot volledig benut), kan je dan alsnog de rente over het DLK deel aftrekken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |