abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:27:31 #121
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93838704
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:45 schreef Mishu het volgende:
Middelen? Was da?
http://www.belastingdiens(...)mens-01.html#P12_883
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_93850110
Vooraf ingevulde gedaan, mooi lui.

Krijg ~een vakantie terug, scheelt weer.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:40:56 #123
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_93855715
Even een casus:

Bouwdepot 15K
Aflossen DLK 5K

Bij het afsluiten van de hypotheek is een DLK afgelost en in de hypotheek opgenomen. Daarnaast is een bouwdepot afgesloten voor de nodige verbouwingen aan het huis, de rente hierover is dus aftrekbaar. Nu is de rente over het aflossen van het DLK in beginsel niet aftrekbaar. Maar wat als je nou zou kunnen aantonen dat je in totaal voor meer dan EUR 20K aan verbouwingen aan het huis hebt uitgevoerd (dus bouwdepot volledig benut), kan je dan alsnog de rente over het DLK deel aftrekken?

[ Bericht 1% gewijzigd door bmwdevil op 09-03-2011 12:41:20 (Correctie) ]
pi_93855746
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:40 schreef bmwdevil het volgende:
Even een casus:

Bouwdepot 15K
Aflossen DLK 5K

Bij het afsluiten van de hypotheek is een DLK afgelost en in de hypotheek opgenomen. Daarnaast is een bouwdepot afgesloten voor de nodige verbouwingen aan het huis, de rente hierover is dus aftrekbaar. Nu is de rente over het aflossen van het DLK in beginsel niet aftrekbaar. Maar wat als je nou zou kunnen aantonen dat je in totaal voor meer dan EUR 20K aan verbouwingen aan het huis hebt uitgevoerd (dus bouwdepot volledig benut), kan je dan alsnog de rente over het DLK deel aftrekken?
Nee, want je hebt het geld wat is opgenomen uit het DLK niet gebruikt voor je eigen woning.
pi_93860866
Ik heb een KEW, moet ik de waarde van het gespaarde/belegde in die KEW ook nog ergens opgeven in Box 1?

Of alleen als ik het heb opgenomen?
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:38:03 #126
100412 mefke79
komt goed!
pi_93869904
twee vragen:
1. WIA verzekering die rechtstreeks wordt ingehouden door de werkgever, mag je die ook opvoeren bij arbeidsongeschiktheidsverzekering? Ik moet overigens nog kijken of ie van bruto of netto loon in gehouden wordt.

2. mijn man hebben ze bij aanmelding bij de vakbond verteld dat het fiscaal aftrekbaar is. Hij betaald de contributie zelf, wordt niet verrekend met zijn loon. Klopt het dat je dat kan aftrekken en zo ja, waar dan?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:55:26 #127
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93870612
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:09 schreef Jeter het volgende:
Ik heb een KEW, moet ik de waarde van het gespaarde/belegde in die KEW ook nog ergens opgeven in Box 1?
Nope.
quote:
Of alleen als ik het heb opgenomen?
Pas als het tot uitkering komt/de hypotheek wordt afgelost, krijg je er mee te maken.
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:57:27 #128
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93870692
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 18:38 schreef mefke79 het volgende:
twee vragen:
1. WIA verzekering die rechtstreeks wordt ingehouden door de werkgever, mag je die ook opvoeren bij arbeidsongeschiktheidsverzekering? Ik moet overigens nog kijken of ie van bruto of netto loon in gehouden wordt.
Volgens mij niet. (Volgens mij wordt ie ook bruto ingehouden. Een deel van de WGA premie kan netto worden ingehouden. Al doe ik dit even uit het hoofd.)
quote:
2. mijn man hebben ze bij aanmelding bij de vakbond verteld dat het fiscaal aftrekbaar is. Hij betaald de contributie zelf, wordt niet verrekend met zijn loon. Klopt het dat je dat kan aftrekken en zo ja, waar dan?
Dit kan alleen als het bruto op het loon wordt ingehouden en vervolgens weer netto wordt vergoed. Je kunt het niet in je aangifte verwerken.
pi_93870991
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 18:55 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nope.

[..]

Pas als het tot uitkering komt/de hypotheek wordt afgelost, krijg je er mee te maken.
Oke! Bedankt voor je snelle reactie!

En dat duurt nog wel even, voordat ie afgelost wordt.. ;)
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:29:39 #130
100412 mefke79
komt goed!
pi_93875625
ManAtWork, thanks!
Ik ga voor die WIA nog even kijken of het nou een individuele verzekering is of een collectieve. Ik heb een individuele en die kan je wel aftrekken, vandaar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93883304
Ik heb even een oh-fuck moment: ik heb vandaag aangifte gedaan over 2010. Ik woon samen met mijn vriendin, en ik werk terwijl zij nog studeert. Daarom is het erg aantrekkelijk om fiscaal partnerschap te gebruiken, zodat ik haar heffingskorting op mijn inkomen mag toepassen. Dit levert ons een teruggave van ongeveer 1800 euro op. Dit schijnt allemaal okay te zijn, maar daar slaat mijn oh-fuck moment niet op. Van belang: heeft zij nu niet teveel verdiend (inkomenslimiet) voor de IB-groep, zodat ze haar stufi moet terugbetalen (2200 euro)?. En zo ja, kan ik mijn aangifte nog aanpassen?
8)7
Bijgeloof brengt ongeluk.
pi_93891700
Mijn vader zit sinds enkele jaren in de ziektewet. Van het UWV ontvangt hij een WIA uitkering. Daarnaast ontvangt hij via Colland Verzekeren een aanvullende uitkering.

Vraag 1:
Hij moet nu dus aangifte doen over 2010. Waar moet hij deze inkomsten invullen?

- Loon, ziektewetuitkeringen, fooien en dergelijke
of
- AOW, pensioen, lijfrente, WAO, WIA, Anw, bijstand en andere uitkeringen die onder de loonheffing vallen.

Vraag 2:
Is er nog een aftrekpost voor chronische zieken?
pi_93894744
@Mas

De uitbetaling van de AHK is geen inkomen. Jij past de heffingskorting niet toe op jouw inkomen, zij benut namelijk de belasting die jij betaald hebt ;)

@xaban06

De uitkering van de WIA en de aanvullende uitkering moeten bij de vroegere dienstbetrekking neergezet worden, dus bij - AOW, pensioen, lijfrente, WAO, WIA, Anw, bijstand en andere uitkeringen die onder de loonheffing vallen.

Er is geen vaste aftrekpost voor chronische zieken per 2009 meer. Je kan natuurlijk kijken of er nog bepaalde medische kosten aftrekbaar zijn.
pi_93896229
Ok, ik heb zojuist alles ingevuld.
Zelfde als andere jaren, alleen in juli andere werkgever.
En 2-3-2010 is er een kleine bij ons geboren.

Alleen aangifte van man inkomen zoals elk jaar.
Krijg elke maand al een x bedrag terug, zoals ook al jaren.

En nu ineens 4000 euro terug betalen?

Wat kan ik verkeerd gedaan hebben.
pi_93897319
Ik krijg ineens ~1700 terug. In 2010 getrouwd, vrouw werkt niet. Vind het een beetje vreemd. Iets van heffingskorting ofzo wat ik krijg. Ik hoop maar dat het klopt :)
pi_93897459
Eigen woning vergeten of andere aftrekposten waarvoor je een maandelijkse teruggaaf hebt ontvangen?

Anders zou ik zeggen betreffende de andere werkgever dat er over het totaal bedrag te weinig loonheffing is afgedragen, echter 4000 betalen is dan behoorlijk hoog. Tenzij er sprake is van een behoorlijk inkomen :P

@xaban06

Je vrouw ontvangt een uitbetaling van de algemene heffingskorting omdat je fiscaal partner van elkaar bent en zij geen inkomen heeft. Jij draagt deze belasting dan af en ontvangt zij er een teruggaaf voor. Geniet ervan nu het nog kan, hij wordt namelijk langzaam afgebouwd.
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:10:30 #137
188514 whoeier
If it was an option, I did it
pi_93897615
Hmm er rest mij toch een vraagje, m'n vriendin en ik wonen inmiddels al 1,5 jaar samen, mag ik haar dan tot mijn fiscale partner rekenen of niet. Ik kan me ergens nog herinneren dat er een klein half jaar geleden nogal wat ophef over was.. Kan er niks over vinden bij de BD zelf of in het programma wat meldt dat je volgens de officiële documenten partner dient te zijn ( lees: samenlevingscontract, huwelijks verklaring ).

Maar goed om de ruzie niet te verergeren met de BD die ik al heb, mag het nu wel of niet?
pi_93897720
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 02:16 schreef xaban06 het volgende:

Vraag 2:
Is er nog een aftrekpost voor chronische zieken?
Jaarlijkse tegemoetkoming voor chronisch zieken en gehandicapten
Elk jaar in september betaalt UWV de jaarlijkse tegemoetkoming arbeidsongeschikten van ¤ 350 netto aan mensen die (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt zijn. Het bedrag is een compensatie voor de extra kosten die gemaakt zijn voor ziekte of handicap. Deze tegemoetkoming voor mensen die arbeidsongeschikt zijn, is onderdeel van de Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten (Wtcg).

Wie krijgt de tegemoetkoming?
Iemand die arbeidsongeschikt is, krijgt de jaarlijkse tegemoetkoming van UWV als hij op 1 juli 2010:

http://www.uwv.nl/Werkgev(...)eschikte_mensen.aspx
pi_93897748
Ligt eraan voor welk belastingjaar jij bedoeld.

Voor het jaar van 2010 kun jij nog kiezen voor fiscaal partnerschap als jij:

-een jaar meer dan zes maanden onafgebroken een gezamenlijke huishouding.
-beiden gedurende die periode bij de gemeente ingeschreven op hetzelfde adres.
-beiden gedurende die periode 18 jaar of ouder. Als u als ouder en kind samenwoont, moet u beiden bij aanvang van het kalenderjaar 27 jaar of ouder zijn.

Dan is het nog een keuze die je kan maken, per 2011 is het gewijzigd.

Als je gehuwd bent of geregistreerd partner dan bent je elkaars fiscale partner.

Voor ongehuwden:

Woont u ongetrouwd samen en staat u allebei op hetzelfde adres bij de gemeente ingeschreven? Dan bent u fiscale partners als u aan 1 van de volgende voorwaarden voldoet:
- U hebt samen een notarieel samenlevingscontract. U moet dan allebei meerderjarig zijn.
- U hebt samen een kind.
- U of degene met wie u samenwoont heeft een kind en de ander heeft dit kind erkend.
- U staat als partners geregistreerd bij een pensioenfonds.
- U bent allebei eigenaar van de woning die uw hoofdverblijf is.
pi_93898430
Ik was gewoon de rente van de hypotheek vergeten.
Die is dus niet automatisch ingevuld.
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:50:16 #141
188514 whoeier
If it was an option, I did it
pi_93899056
Shugosha , dankjewel voor het snelle antwoorden.
pi_93899057
De rente wordt niet automatisch ingevuld, als het meezit vanaf volgend jaar wel.
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:53:22 #143
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_93899169
¤1600 terug *O*
pi_93899367
132 bij betalen.
Nog raar, normaal altijd wat terug. Maar goed. Beter dan 4000 euro :)
pi_93899941
Dankzij fiscaal partnerschap met mijn nog studerende vriendin in totaal 1850 euro terug. Dat is een erg prettige meevaller, aangezien ik deze maand ook ben overgegaan van een tijdelijk naar een vast contract (met een forse salarisverhoging), zodat ik dubbel salaris gekregen heb (januari werd in februari betaald, en februari ook :D ). Eindelijk geen arme student meer!
Bijgeloof brengt ongeluk.
pi_93906705
quote:
Als de aangifte vóór 1 april 2011 bij de belastingdienst binnen is, krijg je doorgaans vóór 1 juli 2011 bericht.
Het zal al vaker gevraagd zijn, maar is het altijd de laatste weken van juni of kan het ook mei worden?
  Moderator / Miss SHO donderdag 10 maart 2011 @ 15:14:13 #147
22592 crew  Ole
pi_93907049
Downloaden lukt niet :?
Nou ja, morgen maar even op mijn werk proberen dan :{
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 10 maart 2011 @ 17:59:55 #148
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_93914596
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:06 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Het zal al vaker gevraagd zijn, maar is het altijd de laatste weken van juni of kan het ook mei worden?
tussen 1 april en 1 juli over het algemeen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_93915251
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:59 schreef Nizno het volgende:

[..]

tussen 1 april en 1 juli over het algemeen.
En let wel, "je krijgt bericht" betekent niet automatisch "je krijgt je geld terug".
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_93915487
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:16 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

En let wel, "je krijgt bericht" betekent niet automatisch "je krijgt je geld terug".
Zal elkaar niet veel mis lopen, hoop ik :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')