Nee, want je hebt het geld wat is opgenomen uit het DLK niet gebruikt voor je eigen woning.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:40 schreef bmwdevil het volgende:
Even een casus:
Bouwdepot 15K
Aflossen DLK 5K
Bij het afsluiten van de hypotheek is een DLK afgelost en in de hypotheek opgenomen. Daarnaast is een bouwdepot afgesloten voor de nodige verbouwingen aan het huis, de rente hierover is dus aftrekbaar. Nu is de rente over het aflossen van het DLK in beginsel niet aftrekbaar. Maar wat als je nou zou kunnen aantonen dat je in totaal voor meer dan EUR 20K aan verbouwingen aan het huis hebt uitgevoerd (dus bouwdepot volledig benut), kan je dan alsnog de rente over het DLK deel aftrekken?
Nope.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:09 schreef Jeter het volgende:
Ik heb een KEW, moet ik de waarde van het gespaarde/belegde in die KEW ook nog ergens opgeven in Box 1?
Pas als het tot uitkering komt/de hypotheek wordt afgelost, krijg je er mee te maken.quote:Of alleen als ik het heb opgenomen?
Volgens mij niet. (Volgens mij wordt ie ook bruto ingehouden. Een deel van de WGA premie kan netto worden ingehouden. Al doe ik dit even uit het hoofd.)quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:38 schreef mefke79 het volgende:
twee vragen:
1. WIA verzekering die rechtstreeks wordt ingehouden door de werkgever, mag je die ook opvoeren bij arbeidsongeschiktheidsverzekering? Ik moet overigens nog kijken of ie van bruto of netto loon in gehouden wordt.
Dit kan alleen als het bruto op het loon wordt ingehouden en vervolgens weer netto wordt vergoed. Je kunt het niet in je aangifte verwerken.quote:2. mijn man hebben ze bij aanmelding bij de vakbond verteld dat het fiscaal aftrekbaar is. Hij betaald de contributie zelf, wordt niet verrekend met zijn loon. Klopt het dat je dat kan aftrekken en zo ja, waar dan?
Oke! Bedankt voor je snelle reactie!quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:55 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nope.
[..]
Pas als het tot uitkering komt/de hypotheek wordt afgelost, krijg je er mee te maken.
Jaarlijkse tegemoetkoming voor chronisch zieken en gehandicaptenquote:Op donderdag 10 maart 2011 02:16 schreef xaban06 het volgende:
Vraag 2:
Is er nog een aftrekpost voor chronische zieken?
Het zal al vaker gevraagd zijn, maar is het altijd de laatste weken van juni of kan het ook mei worden?quote:Als de aangifte vóór 1 april 2011 bij de belastingdienst binnen is, krijg je doorgaans vóór 1 juli 2011 bericht.
tussen 1 april en 1 juli over het algemeen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:06 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Het zal al vaker gevraagd zijn, maar is het altijd de laatste weken van juni of kan het ook mei worden?
En let wel, "je krijgt bericht" betekent niet automatisch "je krijgt je geld terug".quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:59 schreef Nizno het volgende:
[..]
tussen 1 april en 1 juli over het algemeen.
Zal elkaar niet veel mis lopen, hoop ikquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:16 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
En let wel, "je krijgt bericht" betekent niet automatisch "je krijgt je geld terug".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |