Dan kom je al snel bij de commerciële programma's uit. Die kunnen dat automatisch.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:07 schreef Swennus het volgende:
Is er een programma voor particulieren om de kosten van de eigenwoning zo optimaal te verdelen?
hoe doen jullie dat normaal? gewoon van alles proberen?
Ik ben dan ook meer van het ingewikkeld denken.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:12 schreef Serinde het volgende:
[..]
De KOR had ik even niet bij stilgestaan. Zelfs in deze situatie denk ik te simpel![]()
Die tip wordt wel vaker gegeven (en in de wind geslagen).quote:JohnDDD: als je je werkzaamheden uitbreidt, lijkt het me sowieso een strak plan om iemand te zoeken die je met de administratie kan helpen (met de opzet, aandachtspunten, tips e.d. bedoel ik). Als je haast maakt, kan diegene je ook helpen met het invullen van de aangifte 2010
Nope. Voor beide.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:50 schreef kthxbye het volgende:
Zijn vaccinaties (voor een reis) aftrekbaar van de belasting? En ik heb medicijnen voor een chronische allergie, waarvan ik het eigen risico van 2010 heb betaald (165 euro), het klopt toch dat ik dat ook mag aftrekken van de belasting?
Waarom niet, als ik vragen mag?quote:
bronquote:Geneeskundige en heelkundige hulp
Als geneeskundige en heelkundige hulp zijn aftrekbaar van de inkomstenbelasting, voor zover niet vergoed, de kosten voor:
• De kosten van inenting.
• De kosten van medicijnen zoals door een arts voorgeschreven, inclusief homeopathische medicijnen.
Ik zag de kosten voor inenting niet expliciet meer op de site van de belastingdienst staan.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:48 schreef kthxbye het volgende:
[..]
Waarom niet, als ik vragen mag?
[..]
bron
Als jij een voorlopige aanslag 2010 destijds hebt aangevraagd heb jij daar de situatie moeten schatten van geheel 2010 sinds het niet vanaf een bepaalde maand kan worden aangevraagd.quote:Op woensdag 23 maart 2011 00:17 schreef 314 het volgende:
pff, ze vragen zelf om alle gegevens, maken dan een schatting, en dan zitten ze er 400 naast.. volgend jaar beter, als ze uitgaan van volledig 2010 om te schatten voor 2011, ik denk dat ze ernaast zitten omdat ik in april 2009 heb gekocht, en ze daarom geen volledig jaar als info voor de schatting hadden (?)
Voor de WOZ waarde zou je kunnen kijken naar de waarde in het economische verkeer van soortgelijke woningen om daarvan uit te gaan. Dus ervan uitgaand van een afgebouwde woning.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:26 schreef McLaren_Fan het volgende:
Vraag mbt aankoop nieuwbouwhuis.
In de aangifte moet de aankoopprijs incl. de aankoopkosten opgegeven worden. Bij een nieuwbouwhuis, opleverdatum eind 2011, moet ik dan toch de koop-/aanneemsom, meerwerk en de aankoopkosten opgeven? En toch niet alleen de betaalde termijn, koopsom grond en aankoopkosten???
Bij de gevraagde WOZ-waarde kan ik een schatting maken van de waarde eind 2010 (dus ong. Gelijk aan de betaalde termijnen?), of moet ik de verwachtte WOZ-waarde schatten met uitgangspunt een afgebouwde woning?
Lees hierboven.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:33 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag. Ik heb in 2010 een nieuwbouwhuis gekocht. Ik heb nu alle gegevens verzameld en wil mijn belastingaangifte invullen.
Maar nu krijg ik de vraag of ik een woning heb (hoofdverblijf) . Echter dit is nog niet mijn hoofdverblijf. Het wordt nog gebouwd en ik woon nog bij mijn ouders. Hoe vul ik dit goed in zodat ik wel alle gemaakte kosten kan aftrekken van de belasting.
alvast bedankt.
Nou heb ik in 2009 studiekosten gemaakt. En dit in 2010 opgegeven bij de aangifte over 2009. (mede) Hierom heb ik geld terug gekregen. Moet ik dat bedrag nou hier invoeren? Lijkt me niet, want ik heb het pas in 2010 afgetrokken. Anders zou het ook betekenen dat je netto uiteindelijk niets terug krijgt, want volgend jaar staat die vraag er natuurlijk weer...quote:Kreeg u of uw fiscale partner in 2010 een bedrag terug of een vergoeding voor bedragen die u al vóór 2010 hebt afgetrokken? Dan moet u deze aftrek in 2010 herstellen.
Je mag studiekosten van 2009 niet aftrekken in de aangifte van 2010 (als je dat bedoelt tenminste, want echt duidelijk is het niet).quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:39 schreef KomtTijd... het volgende:
Vraagje: Ik moet bij "teruggekregen bedragen e.d." invullen. Uit de help:
[..]
Nou heb ik in 2009 studiekosten gemaakt. En dit in 2010 opgegeven bij de aangifte over 2009. (mede) Hierom heb ik geld terug gekregen. Moet ik dat bedrag nou hier invoeren? Lijkt me niet, want ik heb het pas in 2010 afgetrokken. Anders zou het ook betekenen dat je netto uiteindelijk niets terug krijgt, want volgend jaar staat die vraag er natuurlijk weer...
Dat bedoel ik niet.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:45 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je mag studiekosten van 2009 niet aftrekken in de aangifte van 2010 (als je dat bedoelt tenminste, want echt duidelijk is het niet).
Ok, dat wou ik dus weten. Het gaat dus puur om studiefinanciering enzo. Vond het al vaag, want het bedrag wat je terugkrijgt van de belastingdienst is natuurlijk helemaal niet per definitie voor je studie.quote:En je hebt geen kosten (die je eerder hebt afgetrokken) vergoed gekregen, je hebt belasting terug gekregen.
het bedrag dat je terugkrijgt over 2009 is de te veel betaalde belasting over 2009 dus hoef je dan niet bij je aangifte 2010 mee te nemen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:05 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet.
[..]
Ok, dat wou ik dus weten. Het gaat dus puur om studiefinanciering enzo. Vond het al vaag, want het bedrag wat je terugkrijgt van de belastingdienst is natuurlijk helemaal niet per definitie voor je studie.
Je moet ¤ 360,- betalen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:48 schreef lelouch het volgende:
Er staat in mijn overzicht
Te betalen inkomsten belasting: 360
en het blokje er onder is: Verschuldigde inkomsten belasting: 2.374
Ik snap het niet meer? Moet ik nou betalen of krijg ik terug en wat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |