quote:12:53pm
Singer Yusuf Islam - formerly known as Cat Stevens - has released his latest song, My People, inspired by the popular revolutions of Tunisia and Egypt.
You can download the song for free from his website.
quote:http://motherjones.com/po(...)usa-engage-sanctions
As Muammar Qaddafi's violent backlash against protestors has intensified, the US has swiftly taken action to punish his brutal response to Libya's popular uprising. Earlier this week, President Obama announced that he would pursue harsh, unilateral sanctions against the Libyan government in an effort to choke off its funds and resources. Qaddafi's regime has drawn nearly universal condemnation, and the move has drawn rare bipartisan support in Congress. But one Washington lobbying group—which represents some of the nation's biggest oil companies—has opposed the Obama administration's strategy.
Bron: de Pers.quote:'Kaddafi zet tanks in tegen rebellen Zawiyah'
Troepen die loyaal zijn aan de Libische leider Muammar Kaddafi hebben zaterdag met tanks de aanval ingezet op de westelijke stad Zawiyah. Dat meldden getuigen tegen de Arabische tv-zenders al-Arabiya en al-Jazeera. Rebellen hebben Zawiyah, dat 50 kilometer ten westen van de hoofdstad Tripoli ligt, sinds vorige week in handen.
,,Nu, met alle artillerie, tanks en pantservoertuigen, zien we gevechten en moordpartijen die we niet eens zagen in Irak'', zei een getuige tegen al-Arabiya. ,,De gevechten hebben nu plaats in de stad. Er is sprake van zwaar geweervuur in alle wijken en moskeeën hebben de jihad (heilige oorlog) afgekondigd tegen deze brigades'' van Kaddafi.
Al-Jazeera meldde net als de concurrerende satellietzender dat tanks op woningen in Zawiyah hebben geschoten. Al-Jazeera maakte ook melding van zware gevechten in de stad.
Vrijdag zou Zawiyah ook al het toneel zijn geweest van zware gevechten. Toen zouden de troepen van Kaddafi ook al tanks hebben ingezet in een poging het verzet te breken.
De Libische staatstelevisie claimde vrijdag al de overwinning op ,,de gewapende terroristen'' in Zawiyah. Een rebellenleider zou bij de gevechten zijn gedood. Zeker dertig tanks, negentien transportvliegtuigen en tal van wapens zouden zijn veroverd op de rebellen. Een woordvoerder van Kaddafi zwakte dat later af. De zegsman zei dat Zawiyah ,,niet volledig, maar bijna'' in handen van de autoriteiten was.
Kaddafi is er alles aan gelegen om Zawiyah weer in handen te krijgen. De stad ligt niet alleen dichtbij de hoofdstad Tripoli, maar is ook een van de symbolen van het verzet tegen zijn dictatoriale bewind. Tijdens een persreis waarmee Kaddafi's regime wilde tonen dat het de stad nog beheerste, bleek het tegenovergestelde. Voor de ogen van de buitenlandse journalisten kwamen duizenden mensen samen om tegen Kaddafi te demonstreren. In het centrum van Zawiyah wapperde de roodzwartgroene vlag van de oppositie
Scum is het. Giftige Zionisten, uitgeroeid moeten ze worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 08:38 schreef popolon het volgende:
[..]
Zeker een probleem, en hij houdt het nog rustig, ik zie veel grotere doom scenarios. Maar je kunt alles wel aan alles linken maar dit is in dit geval toch wat offtopic.
Ik weet dat het stukje kust waar de stad aan ligt de golf van Sirte heet.... maar de plaats zelf heet nog altijd echt Surt!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:27 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
AJA bericht dat pro en anti groepen in Sirte clashen
Arabisch zeggen ze ook gewoon Sirte hoor?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:36 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik weet dat het stukje kust waar de stad aan ligt de golf van Sirte heet.... maar de plaats zelf heet nog altijd echt Surt!![]()
En niet zoals alle media zeggen 'Sirte'.
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:30 schreef Re het volgende:
straks zijn die 3 Nederlandse militairen een bewuste provocatie actie... zou wat zijn
Voor zover ik weet mag je de gemeente waar het stadje in ligt inderdaad ook Sirte noemen, net als Surt.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:38 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Arabisch zeggen ze ook gewoon Sirte hoor?
"Klinkt als"quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:36 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik weet dat het stukje kust waar de stad aan ligt de golf van Sirte heet.... maar de plaats zelf heet nog altijd echt Surt!![]()
En niet zoals alle media zeggen 'Sirte'.
ik weet dat je gadaffi iedere keer in het arabisch neerzet maar doe dat asjeblieft niet met alle steden , dan weet ik het niet meerquote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Klinkt als"
Als je de echte naam wilt gebruiken moet je سرت gebruiken
Jammer, met google translate maakte ik het zinnetje "ik geef je helemaal gelijk" in het Arabisch, maar Fok pakt de tekens toch niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:45 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ik weet dat je gadaffi iedere keer in het arabisch neerzet maar doe dat asjeblieft niet met alle steden , dan weet ik het niet meer
Zal ik niet doen, maar ik roep het om aan te geven dat een discussie over de precieze Latijnse spelling van die namen onzin is. :quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:45 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ik weet dat je gadaffi iedere keer in het arabisch neerzet maar doe dat asjeblieft niet met alle steden , dan weet ik het niet meer
damn ....heeft iemand dan een spoedcursus arabisch voor mequote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:47 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Jammer, met google translate maakte ik het zinnetje "ik geef je helemaal gelijk" in het Arabisch, maar hij laat t niet zien hier.
thnxquote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zal ik niet doen, maar ik roep het om aan te geven dat een discussie over de precieze Latijnse spelling van die namen onzin is. :
Ik vond een site om woorden te vertalen, maar hele zinnen .... oh wacht, babelfisch misschien!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:47 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Jammer, met google translate maakte ik het zinnetje "ik geef je helemaal gelijk" in het Arabisch, maar Fok pakt de tekens toch niet.
apart duimpje hoorquote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:05 schreef Bartholomaeus het volgende:
ShababLibya
BREAKING: 20 Members of the Ferjani Tribe in Sirt killed for not taking part in battle for Ras Lanuf #Libya #Feb17 #gaddaficrimes
en nu heb je die als standaard PIquote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:07 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Sorry, dat is mijn standaard PI.
Zal 'm voor je veranderen.
...lees hier verder: http://www.klokkenluidero(...)-gate.html#more-7495quote:De Helikopter van H.M. Tromp moest 2 mensen oppikken in Libië . Met name 1 Nederlander en een Zweedse dame of in ieder geval een vrouw met een Zweeds paspoort. De man in kwestie werkt 18 jaar bij Royal Haskoning. Micha dat moet in ieder geval een zeer belangrijk persoon zijn om daar een fregat voor af te sturen. Niet geverifieerde info zegt het volgende: Mabel Wisse Smit was in opdracht in Libië om (geld)transacties met Ghadaffi te regelen. Op de terugreis verdwaalde zij in de woestijn en werd door Erik Oostwegel van Royal Haskoning naar Sirte gebracht om opgepikt te worden door de helikopter. Khadaffi houdt de helikopter vast tot zijn geldtransactie veilig is? Inmiddels is Mabel veilig en kan Beatrix naar Oman.In die tijd was ook toevallig ?? oud minister van buitenlandse zaken Verhagen spoorloos!
Was gisteren al.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:05 schreef Bartholomaeus het volgende:
ShababLibya
BREAKING: 20 Members of the Ferjani Tribe in Sirt killed for not taking part in battle for Ras Lanuf #Libya #Feb17 #gaddaficrimes
Als ik een post van jou quote zal ik 'm gebruiken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:09 schreef Re het volgende:
[..]
en nu he je die als standaard PI![]()
maar goed 't is echt een landje pik wedstrijd geworden... lijkt me niet gezond als dit nog maanden doorgaat, moet echt ergens een interventie mogelijk kunnen zijn
Ah, kan best zo zijn. Al geeft Wiki het andersom aan. Sirt= stad, Surt=districtquote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:40 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Voor zover ik weet mag je de gemeente waar het stadje in ligt inderdaad ook Sirte noemen, net als Surt.
Maar het stadje zelf horen ze toch echt Surt te noemen.... zo staat het ook op de kaarten aangegeven.
gisteren was dat in ras lanuf ofzoquote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:14 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist dan. Staat nu net op Twitter.
Ach, daar zullen later wel 100+ complottheorieën over komen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:45 schreef tass het volgende:
Ik heb vandaag eens verder gelezen en in respijt over mijn opmerking voor de nieuwe OP, ben ik langzaam aan het denken dat in de vorige rubriek wel eens een kern van waarheid zou kunnen zitten.
De Engelsen vlogen ook en maakten bericht dat ze 150 man hadden opgehaald die aan het werk waren in Libië.
En dan opeens wordt er door de media naar buiten gebracht dat DRIE dagen ervoor een Nederlandse helikopter met bemanning is buit gemaakt door de Libiërs.
Oké, dat kan gebeuren als je onbevoegde reddingsoperaties doet in een land in chaos.
Maar dat dan de TWEE mensen die gered moesten worden, weten te vluchten en gewoon even naar de ambassade gaan en het land uit gaan via een chartervliegtuig, dat maakt het verhaal wel een beetje vreemder.....
Misschien denken wij teveel aan James Bond taferelen als het woord spion gebruikt wordt, maar dat er hier een vreemd luchtje aan zit, dat zullen de meeste toch wel met mij eens zijn als je een beetje je gezond verstand gebruikt bij dit verhaal...
Makkelijk naar de ambassade? Daar zijn ze natuurlijk afgezet hè door pro Gaddaf mensen. Kennelijk was het lastiger om zelf naar de ambassade te komen of opgehaald te worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:53 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Ach, daar zullen later wel 100+ complottheorieën over komen.
Wat ik wel vreemd vind: waarom midden in die stad afspreken als je geen toestemming hebt gekregen om 2 burgers op te pikken. Doe het dan ergens in de woestijn of in wijk die buiten de stad ligt... Want blijkbaar was het makkelijk om naar de ambassade te komen, want dat konden ze nadat die 3 militairen waren gevangen genomen ook. Dus dan is naar een buitenwijk lopen ook geen zware taak.
Maar hoe zuur het ook is: Khaddafi staat zoals het nu lijkt wel in zijn recht. Tenzij er wordt bewezen dat er een noodsituatie was (dan mag je zonder toestemming iemand anders z'n luchtruim binnenvliegen).
volgens mijn info zijn ze niet in de stad maar op het strand van sirt/surt gepaktquote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:53 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Ach, daar zullen later wel 100+ complottheorieën over komen.
Wat ik wel vreemd vind: waarom midden in die stad afspreken als je geen toestemming hebt gekregen om 2 burgers op te pikken. Doe het dan ergens in de woestijn of in wijk die buiten de stad ligt... Want blijkbaar was het makkelijk om naar de ambassade te komen, want dat konden ze nadat die 3 militairen waren gevangen genomen ook. Dus dan is naar een buitenwijk lopen ook geen zware taak.
Maar hoe zuur het ook is: Khaddafi staat zoals het nu lijkt wel in zijn recht. Tenzij er wordt bewezen dat er een noodsituatie was (dan mag je zonder toestemming iemand anders z'n luchtruim binnenvliegen).
Het blijft gewoon vreemd.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:55 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Makkelijk naar de ambassade? Daar zijn ze natuurlijk afgezet hè door pro Gaddaf mensen. Kennelijk was het lastiger om zelf naar de ambassade te komen of opgehaald te worden.
Bron? Ik hoorde dat ze ergens midden in de stad waren opgepakt. Want toen zei die man bij de NOS nog: "hadden ze dan niet beter in de woestijn kunnen worden opgehaald?"quote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:55 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
volgens mijn info zijn ze niet in de stad maar op het strand van sirt/surt gepakt
ben al aan het zoekenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:57 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Het blijft gewoon vreemd.
[..]
Bron? Ik hoorde dat ze ergens midden in de stad waren opgepakt. Want toen zei die man bij de NOS nog: "hadden ze dan niet beter in de woestijn kunnen worden opgehaald?"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |