abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93676272
Staats TV bedriegt altijd, zo in libie, zo in nederland.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_93676473
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 03:42 schreef yavanna het volgende:

[..]

Misschien bij bomb. met (veel) burgerslachtoffers en wanneer o.a. de arb.liga er achter staat. Hoewel je dan nog met rusland en china blijft zitten.
Als Iran gebombardeer wordt mogen ze zijn huis bombarderen. Deze mongool weet het veschil tussen Shia en Sunni. Irak, Iran, whats in a name...

zaterdag 5 maart 2011 @ 08:19:22 #228
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93676650
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 01:35 schreef MangoTree het volgende:
Marineschepen VS arriveren op Kreta
Toegevoegd: zaterdag 5 mrt 2011, 00:47

Twee Amerikaanse marineschepen zijn op Kreta aangekomen. Amerika stuurde ze vanwege de situatie in Libië. Een van de twee schepen is een vliegdekschip. Aan boord van de fregatten waren 1300 militairen. Ze voegen zich bij de 400 die woensdag al op de Amerikaanse legerbasis op Kreta aankwamen.

Op het Griekse eiland was vrijdag een demonstratie tegen de troepenopbouw van de VS. Zo'n 100 demonstranten waren in de stad Hania vlakbij de legerbasis.

De VS voert de druk op Libië op. Kadhafi is opgeroepen te vertrekken en Amerika pleit ook voor het instellen van een no-flyzone boven Libië. (NOS)
http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Kearsarge_%28LHD-3%29
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 5 maart 2011 @ 08:27:29 #229
pi_93676683
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 03:03 schreef Mercer het volgende:
De echte oorzaak van al deze crap in Afrika en het Midden Oosten. Het probleem is niet Ghadaffi, maar Bernanke. Het begint met de zwakste broeders die het loodje leggen. Welke landen/continenten gaan nog meer volgen? Dat is waar ik me wel een beetje zorgen om maak. :{
Het is TE bizar gewoon. Ze zijn Amerika aan het kapot maken. Dit is geen stommiteit of ongeluk. Dat kan gewoon niet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 5 maart 2011 @ 08:28:46 #230
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93676687
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 03:57 schreef truepositive het volgende:
No fly zone als excuus voor de USA om hard in te grijpen. Tel uit de winst voor het Libische volk.
Is wel een zogenaamde 'oplossing'. Die maniak laat steeds huurlingen invliegen en moordt de eigen bevolking uit. De VS is niet echt succesvol geweest in hun laatste oorlogen maar 'air superiority ' kun je wel aan ze overlaten. :Y

Maar laat ze het lekker zelf uitzoeken daar. Alhoewel ik denk, niet ingrijpen is een Khadaffi win.

Laat Europa maar eens wat zien. Het wordt tijd.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 08:38:33 #231
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93676735
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 03:03 schreef Mercer het volgende:
De echte oorzaak van al deze crap in Afrika en het Midden Oosten. Het probleem is niet Ghadaffi, maar Bernanke. Het begint met de zwakste broeders die het loodje leggen. Welke landen/continenten gaan nog meer volgen? Dat is waar ik me wel een beetje zorgen om maak. :{
Zeker een probleem, en hij houdt het nog rustig, ik zie veel grotere doom scenarios. Maar je kunt alles wel aan alles linken maar dit is in dit geval toch wat offtopic.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 09:42:33 #232
pi_93677288
quote:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)en-rebellen-zawiyah/

In de stad Zawiyah heeft de strijdkrachten van de Libische leider Moammar Gaddafi tanks ingezet tegen de rebellen die de stad in handen hebben. Dat meldt Reuters aan de hand van de berichtgeving op onder andere Al Arabiya. Ooggetuigen melden dat er minstens vijftien tanks de stad in zijn gereden en er sprake is van zware vuurgevechten met de inzet van artillerie.

Al Jazeera meldt dat de tanks op huizen schieten en dat moskees een ‘jihad’, heilige oorlog, hebben uitgeroepen op de milities die de betogers en burgers van de stad beschieten. Volgens AP zijn de Gaddafi-loyalisten door de linies van de rebellen heen gebroken.

Hevige gevechten in Libië
Gisteren vielen in de stad al zeker achttien doden en honderdtwintig gewonden na beschietingen door Gaddafi-milities. Onder de doden zou zich een hoge leider van de opstandelingen bevinden – de overgelopen kolonel Hussein Darbouk. Troepen van Gaddafi hebben de aanval in Zawiyah geopend in een poging de stad terug te veroveren van de oppositie.

Volgens Reuters rukken de rebellen westwaarts op vanaf de strategische oliestad Ras Lanuf (google maps), die zij gisteren veroverden. Zij zouden ook al de stad Bin Jawad hebben veroverd, wat zich ongeveer 525 kilometer van de hoofdstad Tripoli bevindt.

Internationaal arrestatiebevel tegen Gaddafi en familie
Gisteren vaardigde Interpol een internationaal arrestatiebevel tegen Gaddafi en vijftien anderen, onder wie gezinsleden en bondgenoten. Het arrestatiebevel moet het gemakkelijker maken om de internationale sancties tegen Gaddafi en zijn regime na te leven. Eerder legde de VN Gaddafi en zijn familie en bondgenoten al een reisverbod op.
De Oostelijk oppositie is halverwege.
pi_93677296
AlArabiya_Eng

Some of Gaddafi forces surrender to the rebel fighters in Zawiya, a witness tells Alarabiya #Libya #Gaddafi #Feb17 #Alarabiya
Zoon van Tolmai.
pi_93677307
lbi4ever

5 were killed & 3 captured from Qaddfi's army in Zawia today, u r true heros Zawia ppl #libya #17feb
Zoon van Tolmai.
pi_93677555
http://nos.nl/tekst/223366-kadhafi-wint-terrein-rond-zawiyah.html

Kadhafi wint terrein rond Zawiyah
Update: zaterdag 5 mrt 2011, 09:48

In Libië wordt bij de westelijke stad Zawiyah, niet ver van Tripoli, zwaar gevochten tussen troepen van Kadhafi en opstandelingen. Die zouden terrein verliezen.

Volgens ooggetuigen worden door troepen van Kadhafi tanks ingezet om het verzet te breken. Arabische tv-zenders zeggen dat er veel burgerslachtoffers zijn. Ook in de stad zelf wordt gevochten en wie de straat opgaat, loopt de kans door sluipschutters te worden neergeschoten.

In het oosten hebben de opstandelingen wel succes. De plaatsen Bin Jawad en Harawa zouden zijn veroverd. Die liggen op zo'n 500 kilometer van Tripoli.

:r :r
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 10:03:10 #236
pi_93677595
Bijdrage van Pannekoekenmix, op haar verzoek onder een spoiler. Zal er wel vies uit zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93677658
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 10:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Bijdrage van Pannekoekenmix, op haar verzoek onder een spoiler. Zal er wel vies uit zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, als ik had geweten dat 't zo simpel was om een spoilertje te maken.. Ik was al aan 't zoeken naar andere mensen die spoilers gemaakt hadden zodat ik die kon kopiëren maar als je ze nodig hebt kun je ze nooit vinden.
Gaat om meer mensen die met nodeloos geweld uit elkaar zijn geblazen. Heb hier alleen foto's van gezien tot nu toe, waar ik toch wel twijfels had bij de echtheid ervan.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 10:24:50 #238
pi_93677946
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 10:07 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Nou, als ik had geweten dat 't zo simpel was om een spoilertje te maken.. Ik was al aan 't zoeken naar andere mensen die spoilers gemaakt hadden zodat ik die kon kopiëren maar als je ze nodig hebt kun je ze nooit vinden.
Gaat om meer mensen die met nodeloos geweld uit elkaar zijn geblazen. Heb hier alleen foto's van gezien tot nu toe, waar ik toch wel twijfels had bij de echtheid ervan.
Het filmpje is wel al een paar dagen oud, hoor. :P
pi_93678024
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 10:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het filmpje is wel al een paar dagen oud, hoor. :P
Yup, maar heb em niet eerder gezien, en ik lees toch een hoop mee. Ik probeer alle pagina's een beetje bij te houden zodat ik niets mis en (hopelijk) niets post wat al eerder gepost is.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:09:05 #240
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93678923
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 10:28 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Yup, maar heb em niet eerder gezien, en ik lees toch een hoop mee. Ik probeer alle pagina's een beetje bij te houden zodat ik niets mis en (hopelijk) niets post wat al eerder gepost is.
is ook lastig met de vele herhalingen van "nieuws",en retweets
There is only one religion
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:15:29 #241
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93679075
Goeiesmorrigens :W
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:16:12 #242
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93679097
Clashes in Az-Zawiya this morning
http://www.libyafeb17.com(...)zawiya-this-morning/
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:16:41 #243
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93679114
:O
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:15 schreef Nibb-it het volgende:
Goeiesmorrigens :W
ook goedemorgen
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:17:45 #244
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93679151
ben even online , (8> maar vanmiddag ben ik er weer
pi_93679330
Helaas geen tijd om alle posts te lezen, echter wat ik mij af vraag:
Wat er op het moment speelt in Libie is kwalijk, echter waarom zijn de Amerikanen daar aanwezig met oorlogsschepen. Wat gaat het hen aan? Heel Afrika ligt in puin en burgeroorlog, waarom zijn ze daar niet aanwezig?
Wie geeft Amerika of zelfs de NATO het recht voor een no-fly zone? Waarom gaat een ander land bepalen of Libie binnen hun grenzen wel of niet mag vliegen?
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:25:08 #246
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93679370
Another resident of Zawiya, Hussein, tells BBC World News that about 30 people were killed and 150 injured in the attack by pro-Gaddafi forces on Saturday morning. This morning at six oclock the army came from three different directions the north, east and west. They came with tanks, armoured cars, anti-aircraft guns and machine guns. There was a big fight between the rebels and the Gaddafi forces. There were a lot of civilian deaths, including women and children. But now the rebels have beaten them, and they have withdrawn to the outskirts of Zawiya.

Hussein says the government forces are regrouping and that people there expect another attack at any time. But we are standing here, we are burying our dead. We are prepared to defend ourselves to last minute. We are not frightened any more. It is too late to be frightened. A lot of our children have died. We are here to die. Most of us are civilians. We do not have any weapons. They are attacking us with machine guns, anti-aircraft guns, missiles, unbelievable. There are people dying everywhere. It is a disaster what is happening in Zawiya. We really need some help, he adds.

Keep with the BBCs live page here.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:26:13 #247
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93679414
tot straks :W
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:27:41 #248
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93679455
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:26 schreef Dance99Vv het volgende:
tot straks :W
:W
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:41:26 #249
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93679814
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:42:22 #250
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93679831
Goeiemiddag allen. :W

Ik ruik een rat
THEODOR HOLMAN
Bron: Het Parool

Mijn nieuwe rubriek op deze plek heet: Ik ruik een rat. De rat die ik vandaag ruik, betreft de 'militaire actie' die Nederland uitvoerde om 'twee evacués' op te halen uit Libië.

Ratgeur 1: De evacués zijn een 'Nederlandse man' en een 'Zweedse vrouw?' Gaan wij in Libië om twee mensen te redden zo'n risico nemen met drie militairen? En waarom redden wij 'een Zweedse vrouw?' Beiden zouden voor Royal Haskoning werken. Wat kost zo'n bevrijdingsactie eigenlijk? Gaat Haskoning dat betalen?

Ratgeur 2: Royal Haskoning houdt zich bezig met 'industrie en energie,' met 'infrastructuur en havens' - allemaal zaken waarin geheime diensten zeer zijn geïnteresseerd. Wat gebeurt er in die havens? Hoe zit het met de energie? Kortom: het zou mij niets verbazen als die man en die Zweedse vrouw spionnen waren.

Ratgeur 3: Kijk eens op de website van Royal Haskoning en surf dan naar het kantoor in Libië. Dat kantoor zit aan de Asaba's Road, KM 4 in Tripoli. Managing directeur in Prof Dr. Abdulhamid Ghazali en verder werken daar Joost Worst en Henry Rowe. Waarom staat er niet op de site van dit miljoenenbedrijf wat dit bedrijf deed in Sirte, terwijl men wel vermeldt wat men in Duitsland heeft gedaan, en in Zuid-Korea, en in Zuid-Afrika, etc.etc.? De man die opgehaald moest worden, wordt in de buitenlandse pers omschreven als een 'very important person.' Ruikt u ook al iets?

Ratgeur 4: Drie militairen zijn nu in handen van Khadafi. De man en de vrouw heeft hij vrijgelaten. De arrestatie zou het gevolg kunnen zijn van 'verraad.' Als dat zo is, wie anders zou het verraad hebben kunnen plegen dan de Nederlandse man of de Zweedse vrouw? Waarom zouden die anders meteen worden vrijgelaten? Stinkt het of niet?

Ratgeur 5: De Nederlandse regering doet alles om die militairen vrij te krijgen. Met name zijn Hillen (Defensie) en Rosenthal (Buitenlandse Zaken) hiervoor verantwoordelijk; zij hebben een beslissing genomen waardoor Nederland internationaal in een zeer moeilijke positie is terechtgekomen; Khadafi heeft ons in de tang. Moeten Hillen en Rosenthal daarom niet aftreden? Men is wel eens om minder afgetreden.

Het ruikt lekker in Den Haag.
2019: The Great Awakening
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')