Ieuwl.. bloedprikkenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:28 schreef Lotusss het volgende:
Zo, letterlijk een gat in mijn hand!
Ik moest bloedprikken maar ze konden geen goede aders vinden in mijn arm, dus dan maar in de rug van mijn hand geprikt om bloed af te nemen
Ik vind het helemaal niet erg. Was jammer genoeg ook maar 1 buisje dit keerquote:
Oh.. nou vind het maar niets.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:31 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet erg. Was jammer genoeg ook maar 1 buisje dit keer
Meeste universiteiten hebben volgens mij rond deze periode helemaal geen vrij. Maar wij hebben carnavalsvakantie, toch nog iets positief aan carnavalquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:20 schreef Maitje het volgende:
Nu een week vakantie pas? School had toch afgelopen week en vorige week?
In het kamertje naast mij was een jochie van 2-3 jaar die blijkbaar een heel arsenaal aan buisjes vol moest krijgen.... was echt zielig, hij vond het echt niet leukquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:32 schreef Maitje het volgende:
[..]
Oh.. nou vind het maar niets.
Ik moest toen een keer bloed prikken, was de 1e keer .. ik zat peentjes te zweten... Toen ik klaar was kreeg ik een sticker op mijn pleister van Patrick
(spongebob)
Ik moest ooit bij een collega bloedprikken, toen ik nog in opleiding zat, en wel 6 keer opnieuw kunnen prikken omdat elke keer zijn ader wegrolde.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:31 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet erg. Was jammer genoeg ook maar 1 buisje dit keer
Tegenwoordig zeg ik ook gewoon dat ze in de rug van mijn hand mogen prikken. Anders zijn die dames gewoon 20 minuten bezig om een ader te vinden. Doet niet eens pijn ofzo. En het scheelt hun weer tijd, zeker als het flink druk is bij de afdeling.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:05 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik moest ooit bij een collega bloedprikken, toen ik nog in opleiding zat, en wel 6 keer opnieuw kunnen prikken omdat elke keer zijn ader wegrolde.
Bij kinderen moet je het de eertste keer goed doen anders houden ze daar een levenslang trauma aan over.
Aan de andere kant van de naald zitten is leukquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:32 schreef Maitje het volgende:
[..]
Oh.. nou vind het maar niets.
Ik moest toen een keer bloed prikken, was de 1e keer .. ik zat peentjes te zweten... Toen ik klaar was kreeg ik een sticker op mijn pleister van Patrick
(spongebob)
Serieus..? En dat voor carnavalquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:33 schreef Royyy het volgende:
[..]
Meeste universiteiten hebben volgens mij rond deze periode helemaal geen vrij. Maar wij hebben carnavalsvakantie, toch nog iets positief aan carnaval
Altijd drama met kinderen.. zielig altijd héquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:34 schreef Lotusss het volgende:
[..]
In het kamertje naast mij was een jochie van 2-3 jaar die blijkbaar een heel arsenaal aan buisjes vol moest krijgen.... was echt zielig, hij vond het echt niet leuk
Bij mij waren het er toen 3 of 4..quote:
Whehe... Dat is idd zo. Grote mannen die voor je neus flauw vallen..quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:27 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Aan de andere kant van de naald zitten is leukde grootste kerels zijn vaak t bangste!
@lotuss
Ik prik t liefste op de rug van de hand, of beter gezegd als je daar prikt en geen ader kan vinden kun je nog omhoog. Anders kan niet.
Je hebt komende week zeker OTV1 en de week erop Co-Tijd?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:23 schreef Vortix het volgende:
Goedenavond! Lang weekend dankzij carnaval!
Joh, ik houd gewoon niet van dokters en al die toestanden.. dus ja, de wereld vergaat dan voor mij. Wees blij dat je niet bij me bent als ik naar de tandarts moet..quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:19 schreef Esses het volgende:
Bloed afnemenlol net alsof je wereld vergaat...
Nee, kwam gewoon ter sprake. Laatst vroeg der iemand of ik bloeddonor wilde wordenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:24 schreef m.k het volgende:
iedereen opeens bloed afnemen voor het goeie doel ofzo?
Hiervoor mogen wat mij betreft koppen rollen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:00 schreef EllaN het volgende:
NOS: defensie koos snelheid boven grotere militaire actie.
Ik wilde dus wat doen voor de wereld.... ik naar de bloedbank...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:24 schreef m.k het volgende:
iedereen opeens bloed afnemen voor het goeie doel ofzo?
Tja, als men gewoon een beetje had nagedacht, hadden ze twee weken geleden al een drietal Chinooks en KCT pelotons naar Malta gestuurd. Dan zou het wel werken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:06 schreef EllaN het volgende:
Dat zeggen militaire bronnen in ieder geval. Men zegt ook dat een grotere actie met speciale eenheden zoals leden van de mariniers of de commando's beter zou zijn geweest, maar het opzetten van zo'n operatie zou langer duren.
(ik typ nu mee met het journaal)
Sowieso, voor 2 mensen een operatie uitvoerenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:06 schreef EllaN het volgende:
Dat zeggen militaire bronnen in ieder geval. Men zegt ook dat een grotere actie met speciale eenheden zoals leden van de mariniers of de commando's beter zou zijn geweest, maar het opzetten van zo'n operatie zou langer duren.
(ik typ nu mee met het journaal)
Licht even toe.. waarom zou dat dan wel werken???quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:09 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Tja, als men gewoon een beetje had nagedacht, hadden ze twee weken geleden al een drietal Chinooks en KCT pelotons naar Malta gestuurd. Dan zou het wel werken.
Omdat je dan goed uitgeruste heli's met ervaren personeel aan boord zou hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:09 schreef Maitje het volgende:
[..]
Licht even toe.. waarom zou dat dan wel werken???
Oke, maar zou zoiets voor 2 man worden opgezet?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:11 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Omdat je dan goed uitgeruste heli's met ervaren personeel aan boord zou hebben.
Ja.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:19 schreef Maitje het volgende:
[..]
Oke, maar zou zoiets voor 2 man worden opgezet?
Inderdaad.quote:En daarbij, als ik het goed begrepen heb, zou der eerst 1 Nederlander opgehaald worden, die wilde iemand meenemen, maar mocht niks zeggen. Toen de Nederlanders daar aankwamen in de heli, stonden er ineens 2 mensen.. Dat betekend dat 1 van de 2 niet erg voorzichtig is geweest en dus er voor gezorgd heeft dat er aanhangers van Gadaffi klaar stonden om de militairen gevangen te nemen en wat meer.
Onzin. Het is ook niet lullig. Het is gewoon de waarheid. Het is te belachelijk, amateuristisch en naief voor woorden wat er met die Lynx is gebeurd.quote:Goed..
Wat jij zegt light is even heel lullig, maar dat zijn "wat als" speculaties. Hebben we niets aan.
Dat snap ik ook niet helemaal, konden die nederlander en de europeaan niet eerder via een andere manier weg? Want dat kon makkelijk, aangezien ze meteen naar de ambassade zijn gebracht..quote:En nu parkeren ze ff die uiensnijder ergens op een dak in een land waar er (praktisch) een burgeroorlog aan de gang is.![]()
Op vrijdag 4 maart 2011 20:19 schreef Maitje het volgende:
[..]
Oke, maar zou zoiets voor 2 man worden opgezet?
En daarbij, als ik het goed begrepen heb, zou der eerst 1 Nederlander opgehaald worden, die wilde iemand meenemen, maar mocht niks zeggen. Toen de Nederlanders daar aankwamen in de heli, stonden er ineens 2 mensen.. Dat betekend dat 1 van de 2 niet erg voorzichtig is geweest en dus er voor gezorgd heeft dat er aanhangers van Gadaffi klaar stonden om de militairen gevangen te nemen en wat meer.
Goed..
Wat jij zegt light is even heel lullig, maar dat zijn "wat als" speculaties. Hebben we niets aan.
Wat er is gebeurd is niet goed te keuren. Ik geef je daar gelijk inquote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:21 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Onzin. Het is ook niet lullig. Het is gewoon de waarheid. Het is te belachelijk, amateuristisch en naief voor woorden wat er met die Lynx is gebeurd.
Daarom..quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:23 schreef jankaas020 het volgende:
Ik vind het ook een beetje een rare actie..![]()
Aantal jaar terug gingen wij Libanon, en ik vermoed Beirut, binnen met alle .50 posities opgetuigd, magschutters op de brugvleugels, boardingteam bepakt en bezakt patrouillerend over het dek.
En dat terwijl er in Libanon bar weinig aan de hand was.![]()
[..]
Dat snap ik ook niet helemaal, konden die nederlander en de europeaan niet eerder via een andere manier weg? Want dat kon makkelijk, aangezien ze meteen naar de ambassade zijn gebracht..![]()
En als er een fregat voor de kust ligt, gaan mensen dat echt wel in de gaten houden, als er vervolgens een Lynx opstijgd, dat een typisch geluid heeft, dan ga je wel ff kijken wat die gaat doen.
Reddingsactie zal niet gebeuren..quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:25 schreef Pumatje het volgende:
Nu zie ik de kans voor een nieuwe reddingsactie erg klein worden, want als het goed moet.. moet het groot. En dat ligt te gevoelig, alles is teveel in het licht gekomen, niemand heeft het meer over die britse actie, maar over de NL actie....
ik weet natuurlijk niet hoevaak Nederland dit soort acties uitvoert ( volgens mij veel vaker dan wij denken ) en dat gaat dan goed, ... gaat het 1 x fout.. geeft het gelijk een raar beeld natuurlijk.
Imago schade..
alleen al voor de imago schade zouden we een nieuwe actie met mariniers moeten ondernemen.
Inderdaad een verschrikkelijke imago schade. Je zet je krijgsmacht enorm te kakken zo. Wat kan er mis gegaan zijn? De hele besluitvorming.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:25 schreef Pumatje het volgende:
oke. eindelijk op het forum.
Lightning.. wat denk jij dat er is gebeurd?
Ik vind sommige stukken enorm apart.
Het is toch raar, zulke acties ( beetje goed gecoördineerd )kunnen toch hoogstens een minuut duren... het was vast donker, dus even zoeken naar de heli daar op het strand.. maar eenmaal gezien, er naar toe rennen , Heli raakt vervolgens met lopende motor even de grond voor een seconde of 10 hoogstens en vliegt weer weg?
wtf kan er nu fout gaan..
dan ten 2e.. Hebben die lui dan totaal geen nachtkijkers/warmtebeeld kijkers meegenomen van de Tromp? What ben je dan een droeloe zeg....
Ik neem aan dat het best lastig is voor een complete libische eenheid zich te verstoppen maar toch dichtbij genoeg zijn om een heli te overmeesteren zonder ontdekt te worden..
raar verhaal....
Nu zie ik de kans voor een nieuwe reddingsactie erg klein worden, want als het goed moet.. moet het groot. En dat ligt te gevoelig, alles is teveel in het licht gekomen, niemand heeft het meer over die britse actie, maar over de NL actie....
ik weet natuurlijk niet hoevaak Nederland dit soort acties uitvoert ( volgens mij veel vaker dan wij denken ) en dat gaat dan goed, ... gaat het 1 x fout.. geeft het gelijk een raar beeld natuurlijk.
Imago schade..
alleen al voor de imago schade zouden we een nieuwe actie met mariniers moeten ondernemen.
Juistquote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:31 schreef EllaN het volgende:
NOS sprak ook over dat het niet langer dan een minuut had moeten duren. Ik ben heel benieuwd hoe of wat, maar de militairen moeten maar eerst veilig in Nederland zijn.
Wat voor bouillon?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:33 schreef Erasmo het volgende:
Avond![]()
* Erasmo druk bouillon aan het maken is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |