Ik mis nog een onderbouwing? Waaróm moet de overheid neutraal zijn?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ja.
Technocratie. Geen beleid, maar slechts het bedenken van objectief vastgestelde NOODZAKELIJKE regels.
Waarom moet de overheid bepalen wat goed of slecht is?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:53 schreef wegpiraat87 het volgende:
[..]
Ik mis nog een onderbouwing? Waaróm moet de overheid neutraal zijn?
Wie moet er anders bepalen wat er goed of slecht is?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom moet de overheid bepalen wat goed of slecht is?
Ik geloof er niets van. Dat zeiden ze vroeger ook van religie.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:09 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Wie moet er anders bepalen wat er goed of slecht is?
Zonder die bepaling zijn er geen regels, en wordt een land een chaos.
Moreel neutraal houdt in principe in dat je alle moraal accepteert. Hoe zit het dan met accepteren van moraal die andere moraal niet accepteert. En dan kom je dus op een circelredenatie.
Ik ben er van overtuigt dat een volk zonder regels tot chaos leidt.Een overheid is de enige die dan regels kan opleggen op datzelfde volk. De vraag is dan volgens welke regels.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van. Dat zeiden ze vroeger ook van religie.
ik zie wel heel veel criminaliteit en geweld van overheden.
Je gebruikt dezelfde argumenten als Mubarak en معمر القذافي
Misschien een leuke zijvraag: hoe bepaalt de overheid ethisch gezien welke waarden universeel zouden moeten zijn?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:24 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigt dat een volk zonder regels tot chaos leidt.Een overheid is de enige die dan regels kan opleggen op datzelfde volk. De vraag is dan volgens welke regels.
Wat is volgens jou dan een zuivere moraal papierversnipperaar? Als ik jij begrijp zou het mogelijk zijn om een volk te leiden met heel weinig regels.
Dit zijn overigens geen argumenten waar enkele heersers in de wereld mee aankomen, maar ook onze eigen regering. Alle wetgeving komt voor uit moraal. Ook de regels omtrend je aow en pensioen, e.d.
"Regels opleggen aan het volk"? De tijd van absolute monarchieën hebben we nu toch wel achter ons gelaten?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:24 schreef Murvgeslagen het volgende:
Ik ben er van overtuigt dat een volk zonder regels tot chaos leidt.Een overheid is de enige die dan regels kan opleggen op datzelfde volk. De vraag is dan volgens welke regels.
Misschien moet je eens stil staan waar ons moraal vandaan is gekomen en waardoor ons moraal zo aan het verloederen is.quote:Dit zijn overigens geen argumenten waar enkele heersers in de wereld mee aankomen, maar ook onze eigen regering. Alle wetgeving komt voor uit moraal. Ook de regels omtrend jouw aow en pensioen, e.d.
Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:17 schreef Robmeister het volgende:
waardoor ons moraal zo aan het verloederen is.
Ben jij je er wel bewust van hoeveel wetgeving en regelgeving er in ons koude kikkerlandje nodig is?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:12 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
"Regels opleggen aan het volk"? De tijd van absolute monarchieën hebben we nu toch wel achter ons gelaten?
Dat de moraal aan het verloederen is kan je alleen maar zeggen uit een moreel standpunt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:17 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Misschien moet je eens stil staan waar ons moraal vandaan is gekomen en waardoor ons moraal zo aan het verloederen is.
Misschien is het verstandig om weer terug te gaan na de wortels van ons moraal Ipv dat we nieuwe wegen zoeken na moraal.
Jij komt met een stelling zonder onderbouwing.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:09 schreef wegpiraat87 het volgende:
Daar zie ik helaas nog geen onderbouwing in. Puur "het is omdat ik dat zo vind" is een gigantische drogreden. Je kan natuurlijk achter een bepaalde overtuiging staan maar dan moet je dat wel kunnen onderbouwen met redenen/voorbeelden.
In onze overheid die moordende en martelende regimes steunt ten behoeve van "onze?" economie.quote:
Ja maar toch vreemd dat er vandaag de dag meer verkrachtingen plaatsvinden, En meer (ongewenste) zwangerschappen zijn als vroeger.quote:"vroeger"?
Vrouwen die gedwongen waren het bewijs van hun verkrachting bij zich te dragen, hierdoor met de nek aangekeken door hun gemeenschap. De hoer met het bastaardkind.
Ja maar toch vreemd dat er vandaag de dag meer daklozen zijn bijgekomen dan vroeger.quote:"vroeger"?
Waar je zonder ouders aan de straat was overgeleverd. Niet opgevangen door een nieuw liefhebbend gezin, maar het zelf maar uit moest zoeken. Waar je moest stelen om te overleven.. Doodvroor in de koude winters..
toch vreemd dat je vandaag de dag al veroordeeld kan worden voor een tekening waar andere mensen last van hebben. Of veroordeeld worden omdat je iemand beledigd.quote:"vroeger"?
Waar vloed vergoten werd voor de menigte in het colosseum, waar ten dode opgeschreven slaven moesten vechten voor hun leven, tegen uitgehongerde tijgers, leeuwen, krokodillen..
ons moraal komt voor een groot deel uit de Bijbel. Maar de Bijbel is uit de samenleving aan het verdwijnen, En dus ook onze moralen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:37 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Dat de moraal aan het verloederen is kan je alleen maar zeggen uit een moreel standpunt.
Wat zijn volgens jou dan de wortels van de moraal? Stel je dat moraal een absolute basis heeft?
Ik ben het persoonlijk overigens met je heen dat de samenleving verloedert, indivualistisch wordt in europa, maar dat terzijde
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |