Dit zijn artikels die ik op een ander forum had staan waar ik niet meer kom.quote:
Inderdaad, maar na regen komt zonneschijn.quote:
Volgens mij is global warming een beetje uit.quote:Nieuwe (kleine) ijstijd lijkt onvermijdelijk
Klik hier om meer van dit soort blogs te bekijken 02-03-2011 | 08:09: De NASA, de ESA en de Russische space agency 'Roscosmos' zijn het er over eens. De zon zal binnenkort een periode van koelte in gaan, de zogenaamde 'Grand Solar Minimum' met als gevolg de 'Global Cooling'. Het gevolg is dat de zon dus voor een bepaalde periode kouder zal gaan worden. Een indirect gevolg is vanzelfsprekend dat de aarde ook een periode van koelte in gaat. Dit zal zo'n 30 tot 50 jaar kunnen aanhouden, met alle gevolgen van dien.
Maar wacht even, hoe zit het met de door mensen veroorzaakte Global Warming en alle problemen die we daar van gaan ondervinden? Nou, deze lijken er dus niet te zijn. De doem-documentaires van de BBC en het bekroonde werk van Al Gore, die stelden dat in 100 jaar de aarde vrijwel onleefbaar is door de warmte, zijn achteraf eerder het werk van fictie dan van de realiteit.
Het klimaat op aarde zal de komende tijd drastisch gaan veranderen, maar het zal zeer zeker niet warmer worden. Als alles gaat gebeuren zoals het nu lijkt te gaan gebeuren, zal de aarde sterk af gaan koelen en mogen we spreken van een nieuwe kleine ijstijd.
Sommige wetenschappers stellen zelfs al dat we al aan het begin van een nieuwe ijstijd staan. De Nederlandse professor Cees de Jager, een prominente astronoom en zon-expert, is een van de wetenschappers die hier momenteel voor waarschuwt. Hij en zijn collega's hebben er in 2010 al een uitgebreid schrijfsel over het fenomeen geproduceerd waarin de conclusies niet misselijk zijn.
Zij vergelijken de aankomende jaren met de periode van 1645 tot 1710, het zogenaamde "Maunder minimum", waarin de zon een soortgelijke fase in ging als nu het geval is. Ook toen werd het een stuk kouder op aarde.
Cees de Jager, voormalig hoofd van het observatorium van de Universiteit in Utrecht, spreekt zelf ook van een nieuwe ijstijd. Hij is overigens niet de enige wetenschapper die momenteel aan de bel trekt. Dr. Theodor Landscheid, de grondlegger van 'the Schroeter Institute for Research in Cycles of Solar Activity' in Waldmuenchen Duitsland, wordt beschouwd als belangrijke wetenschapper in de wereld van klimaatwetenschappen.
Landscheid heeft veel onderzoek gedaan naar het fenomeen en is er nu van overtuigd dat het gehele Global Warming verhaal niets meer waard is omdat het simpel niet klopt met de werkelijkheid. Zelfs het concept van de long-term Global Warming verwerpt hij.
"Het IPCC beweert dat de door mensen veroorzaakte Global Warming er voor zorgt dat de globale temperatuur in honderd jaar met 5.8 graden Celsius zal stijgen, maar het lijkt er op dat het tegenovergestelde waar is, waar 2030 de koudste periode zal gaan worden", aldus de professor.
Al met al komt het er op neer dat het gehele idee over de klimaatverandering weer op de schop kan. Maar ondanks het feit dat Global Warming waarschijnlijk geen probleem gaat zijn in de toekomst, is er wel degelijk sprake van klimaatverandering. Wellicht dat Al Gore een nieuwe film kan gaan maken over 'Global Cooling'
Want uiteindelijk is het zeker geen slecht idee om zuiniger en bewuster met de omgeving te gaan leven. We leven immers op een onverantwoorde manier met onverantwoord veel mensen op een planeet met beperkte grondstoffen die alleen maar beperkter zullen gaan worden.
Niburu.nlquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Interessant en treurig allemaal. Op welk forum had je dit allemaal staan TS?
Ik ben erdoorheenquote:
Nee hoor, niet echt. CO2 concentraties in de atmosfeer (en de uitwisseling met de Oceaan) stijgen nog steeds. Zal voorlopig ook nog wel blijven stijgen, en dat gaat met dat stijgen in toenemende mate zeker allemaal gevolgen hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:21 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Volgens mij is global warming een beetje uit.
Ik als normaal persoon weet en kan dus niet bepalen wat nu waar is... Maar Global Cooling is iig beter dan Global Warming, Elfstedentocht jeweetzquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:21 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Volgens mij is global warming een beetje uit.
Nee hoorquote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:54 schreef Schonedal het volgende:
ben ik erg pessimistisch als ik zeg dat het eens tijd wordt dat de mens uitsterft?
Dat doet TS altijd, hij heeft tig linkdumptopics waar nul discussie is. Ik vind het zelf vreemd dat het getolereerd wordt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:38 schreef anoniemelurker het volgende:
Wanneer wordt dit topic met uitsterven bedreigd?
Ik zie het nut er niet echt van om achter elkaar artikelen te posten die op ts na niemand zal lezen. Wat moeten we hier mee?
Hahahaha, je bent zo grappig mag ik met je trouwenquote:Op donderdag 24 maart 2011 16:57 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Ik hoop dat mensen zoals jij snel uitsterven! (nee, just kidding)
Oh, dit is een online penisvergroting! Zeg dat dan meteen!quote:Dit topic is bedoeld om mensen bewust te maken en te informeren.
Er zijn altijd mensen die zullen lezen. Topic is ook meer dan 1500 keer bekeken![]()
En als je niks nuttigs te melden hebt of iets toe te voegen aan het topic, blijf dan aub weg en ga de onnozele uithangen in andere topics, in ONZ ofzo
Wat moet ik nou met jouw reactiequote:Op donderdag 24 maart 2011 16:38 schreef anoniemelurker het volgende:
Wanneer wordt dit topic met uitsterven bedreigd?
Ik zie het nut er niet echt van om achter elkaar artikelen te posten die op ts na niemand zal lezen. Wat moeten we hier mee?
Wat een inlevingsvermogen hierquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:43 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Wat moet ik nou met jouw reactie
ik wilde net gaan posten maar nu twijfel ik omdat ik bang ben dat je het je aantrekt en zelfmoord pleegt
Wie houdt je tegen om te discussiëren?, ik niet. Iedereen is vrij om te discussiëren of niet. Nu ontstaat er wel een discussie maar doe het dan ontopic of verlaat dit topic aub en ga ergens anders neuzelen. .quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:00 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
Hahahaha, je bent zo grappig mag ik met je trouwen
[..]
Oh, dit is een online penisvergroting! Zeg dat dan meteen!
En verder is het hele punt van mijn vorige reactie dat dit topic niets, maar dan ook echt helemaal niets nuttigs toevoegt op een forum waar, zoals stbabylon al opmerkte, je met elkaar in discussie hoort te gaan.
Je maakt mensen niet bewust van iets door ze te bekogelen met hooibergen. Als je dat niet begrijpt, dan zou ik het handboek over internetmarketing ed. nog maar eens opnieuw doorlezen.
Kan ik er wat aan doen dat er zoveel planten en dieren uitstervenquote:door ze te bekogelen met hooibergen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |