abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 4 maart 2011 @ 00:02:57 #26
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_93621408
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:02 schreef Muridae het volgende:

[..]

Makkelijk, in de video die ik geplaatst heb kun je zien dat er 5 BBE's, 1 boordschutter, en piloot aan boord waren.
Ik zie niks meer dan de standaard bewapening van de bemanning en het boordwapen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_93621527
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:40 schreef Muridae het volgende:
Het officiele verhaal klopt niet voor mijn gevoel op een paar punten.
Er zitten BBE's op de Hr. Ms. Tromp, waarom waren die niet mee? (of waren ze dat wel?)

Een ander punt is dat je op de beelden duidelijk kunt zien dat de bemanning goed bewapend was en een zelfs dollar biljetten aan boord had. Zelf denk ik dat er een mogelijkheid is dat de helikopter een aantal "Special Forces" in Libië heeft afgezet voor verkennings doeleinden. Hierdoor zijn ze mogelijkerwijs afgeweken van de afspraak die Nederland had met Libië m.b.t. het evacueren van de eigen burgers.

De bemanning in betere tijden:

Zouden ze die dollars dan niet mee moeten geven aan die commando's? Maar je hebt wel gelijk dat de kans groot is dat nu lang niet het hele verhaal verteld is.
pi_93622483
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:50 schreef Mercer het volgende:
Hier is dus geen woord over naar buiten gebracht tijdens de verkiezingen. }:| Waarom niet? Ja, voor de veilgheid van de onderhandelingen, daar geloof ik geen fuck van.
En omgekeerd was het een hele mooie boodschap vóór de verkiezingen geweest als het gelukt was.
Rutte als krachtdadige MP, Hillen als succesvolle defensieminister en Wilder in de polonaise omdat we die moslims een loer hadden gedraaid.
Een aangezien nu nationaal en intenationaal iedereen zich stomverbaasd afvraagt waarom er dergelijke risico's genomen zijn kun je er het nodige bij (be)denken.................
-
pi_93623149
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:24 schreef quo_ het volgende:
Een aangezien nu nationaal en intenationaal iedereen zich stomverbaasd afvraagt waarom er dergelijke risico's genomen zijn kun je er het nodige bij (be)denken.................
Dat valt reuze mee, wees blij dat de Nederlandse staat zich zo inzet voor haar onderdanen. Het is makkelijk praten achteraf, helemaal voor degenen die het huidige kabinet verachten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_93623565
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:40 schreef Muridae het volgende:
Het officiele verhaal klopt niet voor mijn gevoel op een paar punten.
Zelf denk ik dat er een mogelijkheid is dat de helikopter een aantal "Special Forces" in Libië heeft afgezet voor verkennings doeleinden. Hierdoor zijn ze mogelijkerwijs afgeweken van de afspraak die Nederland had met Libië m.b.t. het evacueren van de eigen burgers.

Lijkt me wel sterk. Die zijn dan in lucht opgegaan?
Hebben geen actie ondernomen om de helikopter en bemanning nog te hulp te komen?
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_93623772
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:48 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Lijkt me wel sterk. Die zijn dan in lucht opgegaan?
Hebben geen actie ondernomen om de helikopter en bemanning nog te hulp te komen?
En jij denkt dat er helemaal geen westerse commando's in Libië zijn? Dit is niet bepaald complot theorie materiaal hoor.
pi_93623975
Dat zeg ik ook niet, maar dan hebben de SF zich wel heel strikt aan alles gehouden, dat ze niet de helikopter te hulp komen die wordt belaagd.

Tuurlijk, misschien zijn ze wel heel ergens anders afgezet. Maar dat heeft dan niks met deze gevangenneming te maken, en daar zou kadaffi dan niks van moeten weten.

Denk zelf meer dat die dollars propaganda doeleinden dienen, zo van 'kijk, dit waren ze van plan'.. maar eigenlijk is het er gewoon bij gelegd voor de media. Verder zie ik op het filmpje ook maar 1 boordwapen en een diemaco + munitiekist. Niet bepaald denderend.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_93624145
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 01:00 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Dat zeg ik ook niet, maar dan hebben de SF zich wel heel strikt aan alles gehouden, dat ze niet de helikopter te hulp komen die wordt belaagd.

Tuurlijk, misschien zijn ze wel heel ergens anders afgezet. Maar dat heeft dan niks met deze gevangenneming te maken, en daar zou kadaffi dan niks van moeten weten.

Denk zelf meer dat die dollars propaganda doeleinden dienen, zo van 'kijk, dit waren ze van plan'.. maar eigenlijk is het er gewoon bij gelegd voor de media. Verder zie ik op het filmpje ook maar 1 boordwapen en een diemaco + munitiekist. Niet bepaald denderend.
Das meestal zo bij een transport heli... Ik denk dat weer zo'n discussie gaat worden die een jaar gaat duren. Met een hoop halve waarheden van politici.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 01:10:15 #34
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_93624253
fail! meer heb ik er ook niet over te zeggen :D
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_93625380
Al Sharpton heeft toen in Joegeslavie en Irak de Amerikaanse soldaten vrijgekregen, misschien dat Nederland Prem Radhakishun naar Libie kan sturen?
pi_93625519
Waarom hebben ze vorige week niet bv de Rotterdam of Johan de Witt die kant op gezonden? lijkt mij sowieso wel handig, anders ligt dat schip ook maar in de haven te roesten :{

http://en.wikipedia.org/wiki/HNLMS_Rotterdam_%28L800%29
  vrijdag 4 maart 2011 @ 02:57:31 #37
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_93625922
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:40 schreef Lagrinta het volgende:
Die vrouw wordt de nieuwe bodyguard van Gaddafi nu z''n Oekraïense vertrokken is.
Die vrouw zal haar mannetje wel staan. Ze wist waar ze aan was begonnen, het is tenslotte niet de padvinderij.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_93626440
Zondag gevangen genomen en donderdag de eerste beelden van de bemanning.

Het zou me niet verbazen als ze bij het onderhandelen hebben gevraagd om mogelijke beelden pas na de verkiezingen uit te zenden in ruil voor bepaalde zaken.

Je moet ook aardig een plaat voor je kop hebben om een paar dagen voor de verkiezingen een missie toe te staan in Khadiffi's geboorteplaats, die hij nog onder controle heeft. En dan ook zonder ondersteuning waarmee mogelijke dreigingen vroegtijdig kunnen worden opgemerkt.

Heerlijke faal actie van o.a. Rutte om toestemming te geven voor zo'n missie.

[ Bericht 21% gewijzigd door Mr.Silencer op 04-03-2011 05:50:00 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 4 maart 2011 @ 05:43:02 #39
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_93626450
Reddingsheli veel te oud

DEN HAAG
DOOR ROY KLOPPER - De helikopter die werd ingezet bij de mislukte reddingsoperatie in Libië dateert uit 1978. Als de gegijzelde bemanningsleden gebruik hadden kunnen maken van de nieuwe NH-90 helikopter, was de evacuatie waarschijnlijk wel gelukt, omdat ze in dat geval de wachtende troepen tijdig hadden opgemerkt.

Dat zeggen ingewijden binnen de Koninklijke Marine die er voetstoots van uitgaan dat de achterhaalde uitrusting van de uit 1978 daterende Lynx heeft bijgedragen aan de dramatische ontdekking van de militairen tijdens hun reddingsoperatie: "Met modernere spullen aan boord hadden ze de grondtroepen ruim op tijd ontdekt," aldus experts bij de zeemacht.

De uit 1978 daterende wentelwiek heeft aanzienlijk minder moderne snufjes zoals warmtemeters en radar aan boord dan de nieuwe NH-90 waarmee de marine al jaren geleden had moeten vliegen. Door opeenvolgende productieproblemen bij het consortium waarbij ons land twintig van de nieuwe NH-90's bestelde, begon de levering pas in 2010.

De door Defensie bestelde helikopters komen ruim drie jaar later dan beloofd. Op dit moment zijn nog lang niet alle toestellen geleverd, terwijl de eerste exemplaren vooral voor opleidingsdoeleinden worden ingezet.

Mede hierom vertrok ook het fregat Hr. Ms. Tromp weken geleden met een bejaard Lynx toestel aan boord uit Den Helder. Bij de planning van een snelle evacuatie via de Tromp kon Defensie dus niet terugvallen op een alternatief.De aan het 860 Squadron gevlogen Lynx helis opereren vanaf fregatten. Vanaf vliegkamp De Kooy bij Den Helder worden er ook nog altijd tientallen reddingsoperaties per jaar mee uitgevoerd op de Noordzee en de Waddenzee. Door de grote vertragingen met de levering van de NH-90, zijn de Lynx toestellen aan aantal malen gemoderniseerd om ze langer dan was gepland in de lucht te houden. Het betrof hier vooral mechanische aanpassingen. De rekening hiervan is door Defensie bij de te laat leverende producent NH-Industries gedeclareerd. Een zegsman van toenmalig staatssecretaris Jack de Vries van Defensie omschreef de vervanging van de helis twee jaar geleden nog als een hoofdpijndossier.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:24:30 #40
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_93626768
quote:
Reddingsheli veel te oud
Wat een kutreden. Als dat ding niet geschikt is, dan ga je niet. Met een heli die over 15 jaar op de markt had gekomen was het ook zeker gelukt. Overigens is de Lynx naar mijn weten helemaal niet zo'n slechte heli.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:35:41 #41
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_93626878
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 07:24 schreef elcastel het volgende:

[..]

Wat een kutreden. Als dat ding niet geschikt is, dan ga je niet. Met een heli die over 15 jaar op de markt had gekomen was het ook zeker gelukt. Overigens is de Lynx naar mijn weten helemaal niet zo'n slechte heli.
Tja...

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 05:43 schreef Cobra4 het volgende:
Reddingsheli veel te oud

DEN HAAG
DOOR ROY KLOPPER - De helikopter die werd ingezet bij de mislukte reddingsoperatie in Libië dateert uit 1978. Als de gegijzelde bemanningsleden gebruik hadden kunnen maken van de nieuwe NH-90 helikopter, was de evacuatie waarschijnlijk wel gelukt, omdat ze in dat geval de wachtende troepen tijdig hadden opgemerkt.

[..]

"Met modernere spullen aan boord hadden ze de grondtroepen ruim op tijd ontdekt," aldus experts bij de zeemacht.

De uit 1978 daterende wentelwiek heeft aanzienlijk minder moderne snufjes zoals warmtemeters en radar aan boord dan de nieuwe NH-90 waarmee de marine al jaren geleden had moeten vliegen.

[..]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_93627175
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 07:24 schreef elcastel het volgende:

[..]

Wat een kutreden. Als dat ding niet geschikt is, dan ga je niet.
Inderdaad. Dan moet je dat risico gewoon niet nemen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 08:30:28 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_93627397
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 05:43 schreef Cobra4 het volgende:
Reddingsheli veel te oud Wij willen meer geld
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_93627616
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 08:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Of eerder nog. Defensie faalt bij aanbesteding.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93628685
Werd deze missie niet uitgevoerd als diplomatieke missie en was er daarom geen BBE aan boord? Wel jammer inderdaad dat we zijn geland en daarna gevangen genomen als een stel padvinders. Zal er ook wel mee te maken hebben gehad dat de rules of engagement niet duidelijk waren. Dat boordgeschut is misschien oud maar nog steeds effectief tegen gewone troepen van Kadahffi.
pi_93628747
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 08:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat natuurlijk volkomen wereldvreemd is als China en Rusland als een gek aan het investeren zijn defensie.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:35:37 #47
117098 Hathor
Effe niet
pi_93628785
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 02:04 schreef WammesWaggel het volgende:
Al Sharpton heeft toen in Joegeslavie en Irak de Amerikaanse soldaten vrijgekregen, misschien dat Nederland Prem Radhakishun naar Libie kan sturen?
Ik ben bang dat ze dan onmiddelijk geexecuteerd worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:36:32 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_93628815
Stomme soldaten en die man die ze wilden "redden " die is allang weer thuis
God, wat een stel debielen

Willen de meerderen graag de held zijn in Nederland, want die gaan niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_93628858
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:36 schreef michaelmoore het volgende:
Stomme soldaten en die man die ze wilden "redden " die is allang weer thuis
God, wat een stel debielen
En politici die een harde kregen bij het idee van heldhaftige koppen de dag voor de verkiezingen hebben ze absoluut geen duwtje in de rug gegeven.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:00:43 #50
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93629632
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ze dan onmiddelijk geexecuteerd worden.
Gewoon Job Cohen naar Libië sturen, kan hij eerst lekker thee drinken alvorens de vrijlating te bespreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')