Ik zie niks meer dan de standaard bewapening van de bemanning en het boordwapen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:02 schreef Muridae het volgende:
[..]
Makkelijk, in de video die ik geplaatst heb kun je zien dat er 5 BBE's, 1 boordschutter, en piloot aan boord waren.
Zouden ze die dollars dan niet mee moeten geven aan die commando's? Maar je hebt wel gelijk dat de kans groot is dat nu lang niet het hele verhaal verteld is.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:40 schreef Muridae het volgende:
Het officiele verhaal klopt niet voor mijn gevoel op een paar punten.
Er zitten BBE's op de Hr. Ms. Tromp, waarom waren die niet mee? (of waren ze dat wel?)
Een ander punt is dat je op de beelden duidelijk kunt zien dat de bemanning goed bewapend was en een zelfs dollar biljetten aan boord had. Zelf denk ik dat er een mogelijkheid is dat de helikopter een aantal "Special Forces" in Libië heeft afgezet voor verkennings doeleinden. Hierdoor zijn ze mogelijkerwijs afgeweken van de afspraak die Nederland had met Libië m.b.t. het evacueren van de eigen burgers.
De bemanning in betere tijden:
En omgekeerd was het een hele mooie boodschap vóór de verkiezingen geweest als het gelukt was.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:50 schreef Mercer het volgende:
Hier is dus geen woord over naar buiten gebracht tijdens de verkiezingen.Waarom niet? Ja, voor de veilgheid van de onderhandelingen, daar geloof ik geen fuck van.
Dat valt reuze mee, wees blij dat de Nederlandse staat zich zo inzet voor haar onderdanen. Het is makkelijk praten achteraf, helemaal voor degenen die het huidige kabinet verachten.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:24 schreef quo_ het volgende:
Een aangezien nu nationaal en intenationaal iedereen zich stomverbaasd afvraagt waarom er dergelijke risico's genomen zijn kun je er het nodige bij (be)denken.................
Lijkt me wel sterk. Die zijn dan in lucht opgegaan?quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:40 schreef Muridae het volgende:
Het officiele verhaal klopt niet voor mijn gevoel op een paar punten.
Zelf denk ik dat er een mogelijkheid is dat de helikopter een aantal "Special Forces" in Libië heeft afgezet voor verkennings doeleinden. Hierdoor zijn ze mogelijkerwijs afgeweken van de afspraak die Nederland had met Libië m.b.t. het evacueren van de eigen burgers.
En jij denkt dat er helemaal geen westerse commando's in Libië zijn? Dit is niet bepaald complot theorie materiaal hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:48 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Lijkt me wel sterk. Die zijn dan in lucht opgegaan?
Hebben geen actie ondernomen om de helikopter en bemanning nog te hulp te komen?
Das meestal zo bij een transport heli... Ik denk dat weer zo'n discussie gaat worden die een jaar gaat duren. Met een hoop halve waarheden van politici.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:00 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Dat zeg ik ook niet, maar dan hebben de SF zich wel heel strikt aan alles gehouden, dat ze niet de helikopter te hulp komen die wordt belaagd.
Tuurlijk, misschien zijn ze wel heel ergens anders afgezet. Maar dat heeft dan niks met deze gevangenneming te maken, en daar zou kadaffi dan niks van moeten weten.
Denk zelf meer dat die dollars propaganda doeleinden dienen, zo van 'kijk, dit waren ze van plan'.. maar eigenlijk is het er gewoon bij gelegd voor de media. Verder zie ik op het filmpje ook maar 1 boordwapen en een diemaco + munitiekist. Niet bepaald denderend.
Die vrouw zal haar mannetje wel staan. Ze wist waar ze aan was begonnen, het is tenslotte niet de padvinderij.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:40 schreef Lagrinta het volgende:
Die vrouw wordt de nieuwe bodyguard van Gaddafi nu z''n Oekraïense vertrokken is.
Wat een kutreden. Als dat ding niet geschikt is, dan ga je niet. Met een heli die over 15 jaar op de markt had gekomen was het ook zeker gelukt. Overigens is de Lynx naar mijn weten helemaal niet zo'n slechte heli.quote:Reddingsheli veel te oud
Tja...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 07:24 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wat een kutreden. Als dat ding niet geschikt is, dan ga je niet. Met een heli die over 15 jaar op de markt had gekomen was het ook zeker gelukt. Overigens is de Lynx naar mijn weten helemaal niet zo'n slechte heli.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 05:43 schreef Cobra4 het volgende:
Reddingsheli veel te oud
DEN HAAG
DOOR ROY KLOPPER - De helikopter die werd ingezet bij de mislukte reddingsoperatie in Libië dateert uit 1978. Als de gegijzelde bemanningsleden gebruik hadden kunnen maken van de nieuwe NH-90 helikopter, was de evacuatie waarschijnlijk wel gelukt, omdat ze in dat geval de wachtende troepen tijdig hadden opgemerkt.
[..]
"Met modernere spullen aan boord hadden ze de grondtroepen ruim op tijd ontdekt," aldus experts bij de zeemacht.
De uit 1978 daterende wentelwiek heeft aanzienlijk minder moderne snufjes zoals warmtemeters en radar aan boord dan de nieuwe NH-90 waarmee de marine al jaren geleden had moeten vliegen.
[..]
Inderdaad. Dan moet je dat risico gewoon niet nemen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 07:24 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wat een kutreden. Als dat ding niet geschikt is, dan ga je niet.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 05:43 schreef Cobra4 het volgende:
Reddingsheli veel te oud Wij willen meer geld
Of eerder nog. Defensie faalt bij aanbesteding.quote:
Wat natuurlijk volkomen wereldvreemd is als China en Rusland als een gek aan het investeren zijn defensie.quote:
Ik ben bang dat ze dan onmiddelijk geexecuteerd worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 02:04 schreef WammesWaggel het volgende:
Al Sharpton heeft toen in Joegeslavie en Irak de Amerikaanse soldaten vrijgekregen, misschien dat Nederland Prem Radhakishun naar Libie kan sturen?
En politici die een harde kregen bij het idee van heldhaftige koppen de dag voor de verkiezingen hebben ze absoluut geen duwtje in de rug gegeven.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:36 schreef michaelmoore het volgende:
Stomme soldaten en die man die ze wilden "redden " die is allang weer thuis
God, wat een stel debielen
Gewoon Job Cohen naar Libië sturen, kan hij eerst lekker thee drinken alvorens de vrijlating te bespreken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze dan onmiddelijk geexecuteerd worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |