Mijn vader heeft vrede gehad met de situatie. Ik, uiteindelijk, ook. Voor mijn oma is mijn opa altijd, denk ik, de ideale man geweest. Als hij terug was gekomen, hadden ze samen misschien wel heel veel kapot gemaakt denk ik. Ik vraag me af of ze beiden wel een toekomst hadden gehad.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:20 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Denk je dat je oma en opa samen een mooie/goede toekomst hadden kunnen opbouwen (desnoods buiten Nederland of Duitsland) of is toch beter zo geweest, gezien de "schande" van zo'n situatie (dat dat ze uiteindelijk stuk had kunnen maken)..
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is
Heeft ze altijd op hem gewacht? Of is ze met iemand anders getrouwd, uiteindelijk?quote:Op maandag 7 maart 2011 21:24 schreef AlexDekker het volgende:
Mijn vader heeft vrede gehad met de situatie. Ik, uiteindelijk, ook. Voor mijn oma is mijn opa altijd, denk ik, de ideale man geweest. Als hij terug was gekomen, hadden ze samen misschien wel heel veel kapot gemaakt denk ik. Ik vraag me af of ze beiden wel een toekomst hadden gehad.
Dat is ook weer zoiets geks: mijn oma is vlak na de oorlog getrouwd. En toch bleef ze hopen dat haar Herbert weer terug kwam. Sterker nog, ze ging met het gezin op vakantie naar Duitsland om hem te zoeken!quote:Op maandag 7 maart 2011 21:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Heeft ze altijd op hem gewacht? Of is ze met iemand anders getrouwd, uiteindelijk?
Wtf.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:32 schreef AlexDekker het volgende:
[..]
Dat is ook weer zoiets geks: mijn oma is vlak na de oorlog getrouwd. En toch bleef ze hopen dat haar Herbert weer terug kwam. Sterker nog, ze ging met het gezin op vakantie naar Duitsland om hem te zoeken!
quote:Op maandag 7 maart 2011 21:32 schreef AlexDekker het volgende:
[..]
Dat is ook weer zoiets geks: mijn oma is vlak na de oorlog getrouwd. En toch bleef ze hopen dat haar Herbert weer terug kwam. Sterker nog, ze ging met het gezin op vakantie naar Duitsland om hem te zoeken!
Dat zal voor haar ook niet makkelijk zijn geweest. Ik kan me zo voorstellen dat ze haar echtgenoot niets had verteld over het doel van de vakantie.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:32 schreef AlexDekker het volgende:
[..]
Gevalletje échte liefde. Dat laat zich niet afleiden door een Duits unifom (of een huwelijk, for that matter).quote:Op maandag 7 maart 2011 21:32 schreef AlexDekker het volgende:
[..]
Kom opquote:Op maandag 7 maart 2011 21:34 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat zal voor haar ook niet makkelijk zijn geweest.
Die wist het. Iedereen binnen het gezin wist het, alleen beseften mijn oom en tante het niet. Ze waren net te jong om het te begrijpen. Pas nadat ik er over begonnen was, snapten ze het.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:34 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat zal voor haar ook niet makkelijk zijn geweest. Ik kan me zo voorstellen dat ze haar echtgenoot niets had verteld over het doel van de vakantie.
Dan vraag ik me toch af wat ze gedaan zou hebben als ze hem gevonden had. Tenslotte waren ze toen allebei getrouwd met een ander.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:32 schreef AlexDekker het volgende:
Waarom ging hij daar in hemelsnaam mee akkoord, de zoektocht naar haar ware liefde?quote:Op maandag 7 maart 2011 21:36 schreef AlexDekker het volgende:
[..]
Die wist het. Iedereen binnen het gezin wist het, alleen beseften mijn oom en tante het niet. Ze waren net te jong om het te begrijpen. Pas nadat ik er over begonnen was, snapten ze het.
Met je ene liefde op vakantie om je grote liefde te zoeken. Ik kan me voorstellen dat dat tot lastige momenten heeft geleid.quote:
Ja, hoe fout het inderdaad klinkt en het inderdaad mensen behoorlijk heeft kunnen kwetsen, klinkt het ook als iets moois...quote:Op maandag 7 maart 2011 21:35 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Gevalletje échte liefde. Dat laat zich niet afleiden door een Duits unifom (of een huwelijk, for that matter).
Het klinkt misschien een beetje fout, maar ik vind het wel iets moois hebben. Behalve dat het andere mensen kan hebben geschaad natuurlijk..
quote:Op maandag 7 maart 2011 21:36 schreef AlexDekker het volgende:
[..]
Die wist het. Iedereen binnen het gezin wist het, alleen beseften mijn oom en tante het niet. Ze waren net te jong om het te begrijpen. Pas nadat ik er over begonnen was, snapten ze het.
Geheel terecht.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:38 schreef DaMart het volgende:
[..]
Met je ene liefde op vakantie om je grote liefde te zoeken. Ik kan me voorstellen dat dat tot lastige momenten heeft geleid.
Iedereen heeft van die trekjes, daarvoor zijn we mensquote:Op maandag 7 maart 2011 21:39 schreef AlexDekker het volgende:
Mijn oma was niet in alles erg makkelijk. Zo kon ze bijvoorbeeld ook niet tegen haar verlies.
Wat ik me, hierop inhakend, ook nog afvraag, je oma heeft dus geprobeerd je opa te vinden, weet je ook of hij nog een poging heeft gedaan om haar te vinden na de oorlog?quote:Op maandag 7 maart 2011 21:42 schreef Rewimo het volgende:
Ik vraag me wel af wat er gebeurd zou zijn als ze elkaar gevonden hadden. En of de liefde van zijn kant net zo diep zat als van haar kant. Dat weet je natuurlijk niet. Het feit dat hij je vader als zijn derde zoon heeft genoemd wijst daar misschien wel op
Ikzelf heb het wel uitgelegd als een soort van erkenning.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:42 schreef Rewimo het volgende:
Ik vraag me wel af wat er gebeurd zou zijn als ze elkaar gevonden hadden. En of de liefde van zijn kant net zo diep zat als van haar kant. Dat weet je natuurlijk niet. Het feit dat hij je vader als zijn derde zoon heeft genoemd wijst daar misschien wel op
Ik denk het niet. Hij had naar Alkmaar kunnen gaan, maar hij ging in Duitsland op vakantie. Misschien heeft hij wel gezocht, maar dan weet ik er niets van af.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:44 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wat ik me, hierop inhakend, ook nog afvraag, je oma heeft dus geprobeerd je opa te vinden, weet je ook of hij nog een poging heeft gedaan om haar te vinden na de oorlog?
Second that.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:47 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben in elk geval heel nieuwsgierig geworden naar je boek, door je antwoorden hier
Ik ook. Ik ga het ook zeker lezen. Het lijkt me erg indrukwekkend!quote:Op maandag 7 maart 2011 21:47 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben in elk geval heel nieuwsgierig geworden naar je boek, door je antwoorden hier
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |