abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93601058
Nederlanders die hun auto volgooien bij een benzinestation, voelen de onrust in het Midden-Oosten flink in hun portemonnee. De ongeregeldheden in de Arabische wereld hebben de prijs van bezine naar een recordhoogte gestuwd.

Een liter euro ongelood kost vrijdag aan de pomp gemiddeld 1,697 euro. Daarmee kost een liter benzine meer dan ooit, zo meldde consumentencollectief UnitedConsumers donderdag.

Het vorige record stamt uit juni 2008, toen voor een liter ongelood 1,692 euro betaald moest worden. De prijs nu zit daar een halve cent boven.

Sinds het begin van de onrust in de Arabische wereld zijn de olieprijs en de daaraan gekoppelde brandstofprijzen bezig aan een opmars. Afhankelijk van hoe de situatie zich ontwikkelt, kan de benzineprijs verder stijgen tot 1,80 euro of 1,90 euro, denkt Paul van Selms van United Consumers. „Theoretisch is dat mogelijk als de olieprijs weer richting de 140 dollar per vat gaat.”

De prijs van een vat ruwe Amerikaanse dollar noteerde donderdag net als recent al een paar keer eerder het geval was, boven de 100 dollar. Oliemaatschappijen bepalen aan de hand van die prijs de consumentenprijzen die zij aan de pomp berekenen.

Toen de benzineprijs in 2008 een recordhoogte bereikte, noteerde de olieprijs zo rond de 140 dollar per vat. Dat kwam destijds door een combinatie van factoren, zoals onzekerheid over de oliereserves, een goed draaiende economie maar vooral door speculatie. Destijds bereikte de benzineprijs pas een record bij een veel hogere stand van de olieprijs. Nu is het meer met elkaar in lijn.

Dat komt volgens Van Selms omdat ondanks alle pogingen het tij te keren de vraag naar olie en brandstof wereldwijd nog steeds toeneemt. „De benzineprijs zal dan ook al enige tijd op het hogere niveau blijven.”

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93601455
ik zeg: doe er nog maar wat euro's bovenop, dan hoeven ze niet zo extreem te bezuinigen, en komen er minder auto's win-win situatie ^O^
pi_93601642
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:35 schreef mschol het volgende:
ik zeg: doe er nog maar wat euro's bovenop, dan hoeven ze niet zo extreem te bezuinigen, en komen er minder auto's win-win situatie ^O^
Stop ik gewoon met werken.. kunnen ze mij de uitkering betalen, win-win
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_93601689
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:40 schreef kawotski het volgende:

[..]

Stop ik gewoon met werken.. kunnen ze mij de uitkering betalen, win-win
dan krijg je (na een tijdje) geen uitkering omdat je te lui bent werk dichterbij huis te zoeken.. ^O^
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2011 @ 19:00:26 #5
16961 legacythe2nd
pi_93602496
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:41 schreef mschol het volgende:

[..]

dan krijg je (na een tijdje) geen uitkering omdat je te lui bent werk dichterbij huis te zoeken.. ^O^
Pak jij lekker die achterlijke fiets van je dan pak ik de auto wel. :P
pi_93662956
Autos worden steeds zuiniger benzine steeds duurder, ja ik snap het wel er moet natuurlijk geld verdient worden.

Ga eens voor de grap naar de VS en check wat een Gallon daar kost en nee ga niet zeggen maar hun autos slurpen meer daar kan je ook zuinige autos kopen.
Interessant he ?
pi_93663416
Ik wacht nog steeds op de teruggave van het kwartje van Kok, met inflatiecorrectie en BTW moet dit onderhand wel 50 eurocent zijn ;)
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_93663438
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:35 schreef mschol het volgende:
Je denkt toch niet dat die graaiende kleptocraten minder gaan bezuinigen als er meer te plukken valt? Kom nou! :P
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:12:47 #9
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_109094967
De prijs van diesel heeft een recordniveau van 1,507 euro per liter bereikt. Dat blijkt uit gegevens die dinsdag zijn gepubliceerd op de website van het consumentencollectief United Consumers. Die gaan uit van de gemiddelde adviesprijs van de vijf grote leveranciers in Nederland.

Het oude record stamde uit 2008. Toen moest gemiddeld 1,505 per liter diesel worden afgerekend. Ook de prijzen van benzine en LPG zijn verder opgelopen, tot respectievelijk 1,835 euro en 0,919 euro per liter.

De prijsstijgingen hangen samen met de sterke opmars van de olieprijs, ondanks de haperende economie. Volgens marktkenners heeft dat voor een belangrijk deel te maken met de onrust in het Midden-Oosten. Ook de gedaalde waarde van de euro ten opzichte van de dollar speelt een rol. Daardoor is olie, die in dollars wordt afgerekend, relatief duur in euro's.

De benzineprijs loopt in het kielzog van de olieprijs rap op. Vanaf midden 2008 duurde het tot april 2011 voordat de benzineprijs weer tot recordhoogte steeg. Sinds begin dit jaar volgt record op record.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:10:56 #10
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_109098334
All thanks to the Bernank...

pi_109101268
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:54 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Ik wacht nog steeds op de teruggave van het kwartje van Kok, met inflatiecorrectie en BTW moet dit onderhand wel 50 eurocent zijn ;)
kan je lang wachten :N
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_109101304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:10 schreef AchJa het volgende:
En uiteraard zullen de gas- en elektriciteitsprijs spoedig volgen... -O-
uiteraard en dan nog een 9% verhoging op de huur ^O^
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  woensdag 14 maart 2012 @ 20:03:32 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_109102380
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:47 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

uiteraard en dan nog een 9% verhoging op de huur ^O^
Correct, met een gelijktijdige verlaging danwel verdwijning van allerlei toeslagen en HRA. ^O^ Het wordt steeds beter hier!
pi_109102471
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Correct, met een gelijktijdige verlaging danwel verdwijning van allerlei toeslagen en HRA. ^O^ Het wordt steeds beter hier!
En het dan nog raar vinden dat Nederlanders de rekeningen niet meer kunnen betalen ^O^
  woensdag 14 maart 2012 @ 20:07:04 #16
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_109102603
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:04 schreef ArnosL het volgende:

[..]

En het dan nog raar vinden dat Nederlanders de rekeningen niet meer kunnen betalen ^O^
Wat op zich raar is want Nederlanders krijgen gewoon inflatiecorrectie op hun uitkering. En ook bij CBS en CPB berekeningen gaan de armen er nooit op achteruit. Maar vooral lekker ongenuanceerd blijven huilen ^O^
  woensdag 14 maart 2012 @ 20:09:32 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_109102744
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:07 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Wat op zich raar is want Nederlanders krijgen gewoon inflatiecorrectie op hun uitkering. En ook bij CBS en CPB berekeningen gaan de armen er nooit op achteruit. Maar vooral lekker ongenuanceerd blijven huilen ^O^
Die correctie heb ik de afgelopen 10 jaar gemist, maar ja ik heb ook geen uitkering.
  woensdag 14 maart 2012 @ 20:11:58 #18
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_109102886
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die correctie heb ik de afgelopen 10 jaar gemist, maar ja ik heb ook geen uitkering.
Nou dan ben je er de afgelopen 10 jaar al helemaal niet op achteruit gegaan.
  woensdag 14 maart 2012 @ 20:16:18 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_109114123
Hoe zit dat nou met dat kwartje van Kok? :')
pi_109115984
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:15 schreef PKRChamp het volgende:
Hoe zit dat nou met dat kwartje van Kok? :')
nou in 1991 hebben ze als TIJDELIJKE regeling het kwartje van kok ingevoerd, dat hield in dat de benzine TIJDELIJK met 0,25 gulden werdt verhoogd...

het was zo tijdelijk dat het er nu nog op zit :{
pi_109116468
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nou in 1991 hebben ze als TIJDELIJKE regeling het kwartje van kok ingevoerd, dat hield in dat de benzine TIJDELIJK met 0,25 gulden werdt verhoogd...

het was zo tijdelijk dat het er nu nog op zit :{
Dat bedoel ik ja, het zou de regering sieren om de Nederlandse burger te ontlasten en 25 Eurocent van de accijns af te trekken.
Vreemd dat geen een partij voor een lastenverlichting is, de eerste die dat in hun partijprogramma gooit heeft gelijk de grootste partij. Trieste regering. :r
pi_109116567
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 00:12 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ja, het zou de regering sieren om de Nederlandse burger te ontlasten en 25 Eurocent van de accijns af te trekken.
Vreemd dat geen een partij voor een lastenverlichting is, de eerste die dat in hun partijprogramma gooit heeft gelijk de grootste partij. Trieste regering. :r
Jammer alleen dat we nu in een situatie zitten waarin dat kwartje van kok door het ministerie van Financiën helemaal niet gemist kan worden. Dan zou het begrotingstekort een eind de lucht in gaan vrees ik. Over een paar jaar als het economisch weer beter gaat mogen we weer zeuren tegen de regering.

Het zal dan ook wel voor niets zijn denk ik, maar zeuren mag altijd :P
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2012 @ 01:22:56 #24
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_109117693
Allemaal fietsen en of openbaar vervoer. Dan hebben we deze bende met 2 dagen terug gezet naar de jaren 70.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_109117842
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 00:16 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Jammer alleen dat we nu in een situatie zitten waarin dat kwartje van kok door het ministerie van Financiën helemaal niet gemist kan worden. Dan zou het begrotingstekort een eind de lucht in gaan vrees ik. Over een paar jaar als het economisch weer beter gaat mogen we weer zeuren tegen de regering.

Het zal dan ook wel voor niets zijn denk ik, maar zeuren mag altijd :P
het kwartje van kok is als de miljarden in griekenland...

dat zien we nooit meer terug :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')