abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:11:16 #76
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93854839
Was 30-40km van de grens.. ze hielden alles aan, geen idee waar ze op mikten.
pi_93858657
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:17 schreef von_Preussen het volgende:
Kan je wat meer over de controle door de Douane / Belastingdienst vertellen? Staan ze dan aan de grens auto's aan te houden?
Dat jij hier niet mee bekend bent. Ze staan bijvoorbeeld regelmatig bij de grens A3-A12 te controleren, meestal spot controle maar ook af en toe 100%. Meestal mag je er meteen langs als ze aan je duitse kenteken zien dat je uit de buurt komt, maar ik ben ook wel eens gecontroleerd met m'n KLE kentekenplaat.

Waar TS tevens op moet letten bij het lenen van de auto is de verzekering. In Duitsland is het vaak het geval dat enkel de eigenaar van de auto in de auto mag rijden, pas daar goed mee op, anders rijd je ook nog eens onverzekerd rond!
pi_93858863
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:05 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Dat jij hier niet mee bekend bent. Ze staan bijvoorbeeld regelmatig bij de grens A3-A12 te controleren, meestal spot controle maar ook af en toe 100%. Meestal mag je er meteen langs als ze aan je duitse kenteken zien dat je uit de buurt komt, maar ik ben ook wel eens gecontroleerd met m'n KLE kentekenplaat.

Waar TS tevens op moet letten bij het lenen van de auto is de verzekering. In Duitsland is het vaak het geval dat enkel de eigenaar van de auto in de auto mag rijden, pas daar goed mee op, anders rijd je ook nog eens onverzekerd rond!
Ik zou juist denken dat al die grensgangers gecontroleerd worden, waarom worden die juist niet gecontroleerd?
pi_93858900
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:05 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Ik vind het ook opmerkelijk dat ik nooit in een dergelijke controle verzeild ben geraakt of hem tenminste heb gespot, want ik rij per jaar letterlijk tientallen keren de grens over (weliswaar zelden via de A3 / A12). Volgens mij maar 1 keer een busje van de Douane aan de grens zien staan, maar die deden verder niets (stonden er wel met een apparaat langs de weg, ik neem aan om alle kentekens te scannen?).

En Duitse kentekens die van "ver" komen staan extra in de belangstelling, dus laten we zeggen kentekens uit HH (Hamburg) en M (München) kunnen op meer aandacht rekenen dan "lokale" kentekens?

quote:
Dat is idd een punt van aandacht, of je compleet onverzekerd bent of alleen WA-dekking hebt weet ik niet (alhoewel, wettelijk gezien moet je een WA hebben, dus dat zal dan wel). Maar bij familie in Duitsland heb ik dit ook vaker te horen gekregen, dat is idd anders dan in Nederland.
pi_93859004
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:11 schreef Hiya het volgende:

[..]

Ik zou juist denken dat al die grensgangers gecontroleerd worden, waarom worden die juist niet gecontroleerd?
Geen idee, waarschijnlijk omdat die er iedere dag voorbij komen en als ze wat doen wat niet mag wel een andere route kiezen?

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:12 schreef von_Preussen het volgende:

Ik vind het ook opmerkelijk dat ik nooit in een dergelijke controle verzeild ben geraakt of hem tenminste heb gespot, want ik rij per jaar letterlijk tientallen keren de grens over (weliswaar zelden via de A3 / A12). Volgens mij maar 1 keer een busje van de Douane aan de grens zien staan, maar die deden verder niets (stonden er wel met een apparaat langs de weg, ik neem aan om alle kentekens te scannen?).
Bij de A3/A12 staat regelmatig de douane en om de dag sowieso de marechaussee te controleren. 100 % controle doen ze denk ik om de 2 maanden ofzo. Ik kom er al bijna 4 jaar een paar keer per week langs.
pi_93859173
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:15 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Bij de A3/A12 staat regelmatig de douane en om de dag sowieso de marechaussee te controleren. 100 % controle doen ze denk ik om de 2 maanden ofzo. Ik kom er al bijna 4 jaar een paar keer per week langs.
Dan zal er op die route wel meer te halen vallen (lijkt me ook de drukste grensovergang van Nederland / Duitsland?), want ik zie ze op de A1 / A30 echt nooit staan. De enige keer dat ik ben staande gehouden was door de Duitse politie, maar dat ging niet over het kenteken.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:20:45 #82
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93859223
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nein, das ist verboten.
Schandalig :{
Goed dat ik dit weet nu, kan mijn Duitse auto dus niet door een ander laten besturen, lekker is dat...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_93859310
quote:
19s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:20 schreef kingmob het volgende:

[..]

Schandalig :{
Goed dat ik dit weet nu, kan mijn Duitse auto dus niet door een ander laten besturen, lekker is dat...
De kans dat ze je vatten is gewoon zeer klein, ik ben in NL in mijn auto op duits kenteken welgeteld 3x staande gehouden in 4 jaar. 1x door de douane bij de grens, 2x door de politie waarvan 1x door te hard rijden.

Ik leen mijn auto ook wel eens uit, maar meestal zit ik er dan wel langs, ik weet niet of het dan wel mag?
pi_93859406
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:23 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

De kans dat ze je vatten is gewoon zeer klein, ik ben in NL in mijn auto op duits kenteken welgeteld 3x staande gehouden in 4 jaar. 1x door de douane bij de grens, 2x door de politie waarvan 1x door te hard rijden.

Ik leen mijn auto ook wel eens uit, maar meestal zit ik er dan wel langs, ik weet niet of het dan wel mag?
Van wat ik heb gelezen mag iemand anders de auto wél besturen als de eigenaar er naast zit.

Verder ben ik het met je wat betreft de pakkans helemaal eens, in Nederland ben ik in de afgelopen 2,5 jaar nog nooit door de politie of Douane staande gehouden, slechts 1x een bekeuring gekregen via het CJIB (voor auto op Duits kenteken).

Edit: en 1x een alcoholcontrole gehad en met de agent Duits gesproken, die heeft verder niet naar papieren gevraagd.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:28:06 #85
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93859477
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:23 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook wel af idd. Als ik hem zelf niet bestuur is dat vooral omdat ik gedronken heb.

Maar eerlijk gezegd vind ik het sowieso onzin, de omgekeerde wereld.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_93873433
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 08:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En jij denkt werkelijk dat zakelijke importeurs van auto's - mensen die hier hun geld mee verdienen - hier nog nooit achteraan zijn gegaan?
Misschien moet je dit topic maar eens 'n keertje goed lezen... :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 maart 2011 @ 20:28:04 #87
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93875535
Bij Beek (bij Berg en Dal) staan ze ook vaak te controleren (marechaussee). Daar pikken ze er vooral Polen tussenuit en oude auto's. En ondanks dat ik al een paar keer heb moeten stoppen en vrolijk "goedemorgen" zei vanuit mijn Duits bekentekende auto, mocht ik altijd doorrijden :)

Bij de A12 staan ze overigens altijd aan de Nederlandse kant te controleren, dus alles wat Nederland binnenrijdt. Als daar net over de grens de matrixborden op 70 staan weet je dat er controle is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')