abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93594323
M'n vader gaat in Duitsland werken bij een Duits bedrijf. Hij gaat daar ook een appartement huren omdat de afstand te groot is om op en neer te rijden. Nu gaat hij zich ook inschrijven in Duitsland zodat hij in zijn auto met Duitse kenteken ook in Nederland mag rijden. Nu is mijn vraag, mag ik hier ook in rijden?
pi_93594409
Nee (je kunt geloof ik wel een eenmalige heffing aanvragen voor 2 weken per jaar om er in te rijden).
pi_93594529
Neen, is een economisch delict. Kost je gigantisch veel knaken.
pi_93594669
Hier net zo'n topic: Buitenlandse auto rijden in NL
pi_93594681
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:43 schreef kikoooooo het volgende:
Neen, is een economisch delict. Kost je gigantisch veel knaken.
Waarom zou dit een economisch delict zijn? Je bent toch ingeschreven als inwoner in Duitsland.
pi_93594710
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:48 schreef blackie007 het volgende:

[..]

Waarom zou dit een economisch delict zijn? Je bent toch ingeschreven als inwoner in Duitsland.
Zijn vader ja. TS niet.
pi_93594746
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:48 schreef blackie007 het volgende:

[..]

Waarom zou dit een economisch delict zijn? Je bent toch ingeschreven als inwoner in Duitsland.
Zijn vader ja. TS zelf niet.
Zijn vraag was dan ook of HIJ erin mag rondrijden in Nederland.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_93594834
Wat een onzin, natuurlijk mag dat.
Als jouw Duitse vrienden hier op bezoek komen mag jij toch ook in hun auto rijden.

Het moet natuurlijk wel incidenteel zijn en niet 48 weken van het jaar.
Al werken goed zou zijn, dan zouden de rijken het niet aan de armen overlaten
pi_93594984
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:51 schreef pillenboer het volgende:
Wat een onzin, natuurlijk mag dat.
Als jouw Duitse vrienden hier op bezoek komen mag jij toch ook in hun auto rijden.
Nein, das ist verboten.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 maart 2011 @ 16:08:22 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93595478
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:51 schreef pillenboer het volgende:
Wat een onzin, natuurlijk mag dat.
Als jouw Duitse vrienden hier op bezoek komen mag jij toch ook in hun auto rijden.

Het moet natuurlijk wel incidenteel zijn en niet 48 weken van het jaar.
Nein...

http://www.belastingdienst.nl/variabel/bpm-vrijstelling/
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_93595899
Tuurlijk mag het, kost je wel de BPM die je nog even mag aftikken :)
  donderdag 3 maart 2011 @ 16:20:24 #12
30443 fris
pure frisheid
pi_93595948
het mag wel gratis als je vader erbij in de auto zit

je mag hem dus wel naar het ziekenhuis brengen in zijn auto, maar als je hem daar achterlaat mag je niet terugrijden (tenzij je vooraf de eerder genoemde ontheffing vraagt enzo)
pi_93597549
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 16:20 schreef fris het volgende:
het mag wel gratis als je vader erbij in de auto zit

je mag hem dus wel naar het ziekenhuis brengen in zijn auto, maar als je hem daar achterlaat mag je niet terugrijden (tenzij je vooraf de eerder genoemde ontheffing vraagt enzo)
Nee, ook dat mag niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_93620951
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zijn vader ja. TS zelf niet.
Zijn vraag was dan ook of HIJ erin mag rondrijden in Nederland.
Hij mag gewoon in de auto van zijn vader rijden op het moment dat zijn vader daar toestemming voor heeft gegeven.
pi_93621007
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij mag gewoon in de auto van zijn vader rijden op het moment dat zijn vader daar toestemming voor heeft gegeven.
Natuurlijk mag dat, zorg dan alleen wel dat je niet staande gehouden wordt, want dat zou wel eens erg vervelend kunnen worden.
pi_93621049
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat, zorg dan alleen wel dat je niet staande gehouden wordt, want dat zou wel eens erg vervelend kunnen worden.
Want? Je krijgt 'n boete als je in Nederland rondrijdt met een auto met een buitenlands kenteken?
pi_93621099
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Want? Je krijgt 'n boete als je in Nederland rondrijdt met een auto met een buitenlands kenteken?
Lees eens wat links/reacties die in dit topic staan. De link van Sjeen legt het prima uit.
pi_93621189
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:54 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Lees eens wat links/reacties die in dit topic staan. De link van Sjeen legt het prima uit.
Dus hij kan prima in de auto van zijn vader rijden. Het is dan aan de overheid om te bewijzen dat hij dat structureel doet en dat zal niet meevallen als TS een beetje slim is. :)
pi_93621293
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dus hij kan prima in de auto van zijn vader rijden. Het is dan aan de overheid om te bewijzen dat hij dat structureel doet en dat zal niet meevallen als TS een beetje slim is. :)
Volgens lees jij ergens overheen. Wanneer er geen vrijstelling is aangevraagd om er in te rijden kan TS de volledige import BPM heffing betalen. Zie ook het voorbeeld uit het topic van Conflict.

De overheid hoeft helemaal niet te bewijzen dat TS er structureel in rijdt, er überhaupt in rijden kost je al BPM als je gesnapt wordt.
pi_93621578
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:00 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Volgens lees jij ergens overheen. Wanneer er geen vrijstelling is aangevraagd om er in te rijden kan TS de volledige import BPM heffing betalen. Zie ook het voorbeeld uit het topic van Conflict.

De overheid hoeft helemaal niet te bewijzen dat TS er structureel in rijdt, er überhaupt in rijden kost je al BPM als je gesnapt wordt.
Leuk allemaal, maar juridisch houdt dit gewoon geen stand. Als je de puf hebt dit tot de laatste snik uit te vechten, win je dit wel. Het is in strijd met de Europese rechten omtrent het vrij verkeer van personen en goederen. De overheid erkent dit ook door voornemens te zijn BPM af te schaffen.

Als de leaseauto van je (buitenlandse) werkgever is, kunnen ze je ook niets maken volgens mij.
pi_93621732
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Leuk allemaal, maar juridisch houdt dit gewoon geen stand. Als je de puf hebt dit tot de laatste snik uit te vechten, win je dit wel. Het is in strijd met de Europese rechten omtrent het vrij verkeer van personen en goederen. De overheid erkent dit ook door voornemens te zijn BPM af te schaffen.

Als de leaseauto van je (buitenlandse) werkgever is, kunnen ze je ook niets maken volgens mij.
Avondschool Europees recht gevolgd? Of heb je daadwerkelijk kennis van zaken? Toch grappig dat jij het beter weet dan de Nederlandse staat met een regel die al tijden bestaat.
pi_93621916
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:09 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Avondschool Europees recht gevolgd? Of heb je daadwerkelijk kennis van zaken? Toch grappig dat jij het beter weet dan de Nederlandse staat met een regel die al tijden bestaat.
De Nederlandse staat is al wel vaker door de EU op de vingers getikt. Alsof de Nederlandse staat het altijd bij het juiste eind heeft... Dat zijn ook maar mensen, mensen met als enig doel de burger zoveel mogelijk geld uit de zakken te kloppen. :{
pi_93622024
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

De Nederlandse staat is al wel vaker door de EU op de vingers getikt. Alsof de Nederlandse staat het altijd bij het juiste eind heeft... Dat zijn ook maar mensen
Uiteraard, maar toch zou ik TS (of wie dan ook) adviseren om niet in de auto van zijn vader te gaan rijden.
pi_93622337
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:14 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar toch zou ik TS (of wie dan ook) adviseren om niet in de auto van zijn vader te gaan rijden.
Je kunt er best mee weg komen. Kan initieel wat gedoe opleveren natuurlijk. Ben je daar bang voor, dan moet je het laten. Ben je daar niet bang voor, dan kun je dit gerust doen.
pi_93622408
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je kunt er best mee weg komen. Kan initieel wat gedoe opleveren natuurlijk. Ben je daar bang voor, dan moet je het laten. Ben je daar niet bang voor, dan kun je dit gerust doen.
Ik mis daar toch echt even een goede onderbouwing van.
pi_93622435
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:22 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik mis daar toch echt even een goede onderbouwing van.
Die is al gegeven.
pi_93623040
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die is al gegeven.
Vind je het heel erg als ik de site van de BD en het gerechtshof in Den Bosch eerder geloof dan een willekeurige fokker?
pi_93626824
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Leuk allemaal, maar juridisch houdt dit gewoon geen stand. Als je de puf hebt dit tot de laatste snik uit te vechten, win je dit wel. Het is in strijd met de Europese rechten omtrent het vrij verkeer van personen en goederen. De overheid erkent dit ook door voornemens te zijn BPM af te schaffen.

Als de leaseauto van je (buitenlandse) werkgever is, kunnen ze je ook niets maken volgens mij.
Deze regel heeft echt geen fluit met het vrije verkeer van personen en goederen te maken. Volgens jouw redenatie zou het feit dat je 18 moet zijn en een rijbewijs moet hebben dan ook niet juridisch stand kunnen houden, want het beperkt het vrije verkeer van personen en goederen.

Doe eens onderzoek naar de termen waar je mee smijt.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 maart 2011 @ 08:59:03 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93627929
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Leuk allemaal, maar juridisch houdt dit gewoon geen stand. Als je de puf hebt dit tot de laatste snik uit te vechten, win je dit wel. Het is in strijd met de Europese rechten omtrent het vrij verkeer van personen en goederen. De overheid erkent dit ook door voornemens te zijn BPM af te schaffen.

Als de leaseauto van je (buitenlandse) werkgever is, kunnen ze je ook niets maken volgens mij.
Mits hiervoor een ontheffing aangevraagd is, kun je inderdaad gewoon in een leaseauto van je buitenlandse werkgever rijden.

quote:
Werknemersvrijstelling

Bent u werknemer van een in het buitenland gevestigde onderneming? Dan kunt u onder voorwaarden een werknemersvrijstelling van bpm krijgen voor personenauto's, bestelauto's en motoren die in het buitenland zijn geregistreerd. U vraagt een vrijstelling aan met het formulier Aanvraag vergunning vrijstelling bpm werknemer.

Voorwaarden
Hoofdvoorwaarde voor deze vrijstelling is dat de personenauto, bestelauto of motor door een in het buitenland gevestigde werkgever ter beschikking is gesteld aan een in Nederland wonende werknemer. In de vrijstellingsvergunning kunnen inwonende gezinsleden worden vermeld die de personenauto, bestelauto of motor privé mogen gebruiken.

De belangrijkste overige voorwaarden voor de werknemersvrijstelling zijn:

• U moet een schriftelijke verklaring overleggen waarin uw werkgever aangeeft dat de personenauto, bestelauto of motor hoofdzakelijk is bestemd voor de uitoefening van werk buiten Nederland.
• U hebt geen invloed op de beslissing in welk land de personenauto, bestelauto of motor wordt geregistreerd.
• Alleen de werknemer of zijn inwonende gezinsleden maken in Nederland gebruik van het motorrijtuig.

Let op!
Geldt deze situatie voor u? Vraag dan een vergunning aan vóórdat u met de personenauto, bestelauto of motor met buitenlands kenteken de openbare weg in Nederland opgaat.
Bron

Maar goed, die vlieger gaat hier niet op :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_93628845
Mwah, het Europese Hof heeft al aangegeven dat de Nederlandse BPM heffing op auto's met buitenlandse kentekens sowieso al in strijd is met Europees Recht, en heeft Nederland ook het (dwingende) advies gegeven de BPM af te gaan schaffen.

Er is ook veel discussie gaande in de literatuur/jurisprudentie of de BPM nou mag of niet. De BD houdt zich erg fanatiek aan de regels van de BPM, maar de algemene consensus is toch dat die regels in strijd zijn met Europees Recht. Het duurt alleen zo lang eer het HvJ uitspraak doet, maar de uitspraken beginnen nu wat binnen te rollen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 07:30 schreef Cortax het volgende:

[..]

Deze regel heeft echt geen fluit met het vrije verkeer van personen en goederen te maken. Volgens jouw redenatie zou het feit dat je 18 moet zijn en een rijbewijs moet hebben dan ook niet juridisch stand kunnen houden, want het beperkt het vrije verkeer van personen en goederen.

Doe eens onderzoek naar de termen waar je mee smijt.
In de fiscaliteit kan deze regel zeker wel in strijd zijn met het vrije verkeer van <x>, het gaat immers on een regeling die ervoor zorgt dat het importeren van auto's extra kosten met zich meebrengt, en in die zin discriminerend is/zou kunnen zijn. Er is ook al een hoop over geschreven overigens. Het gaat vrijwel altijd om fiscale aangelegenheden.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:39:00 #31
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_93628897
Dat, en bij de gemiddelde duitse verzekering moet je de berijders op naam meeverzekeren, en die doen dat meestal niet met nederlanders. Dus rij je ook nog eens onverzekerd.
[_] &lt;- Sign here
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:30:51 #32
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_93630829
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:39 schreef Xiphos het volgende:
Dat, en bij de gemiddelde duitse verzekering moet je de berijders op naam meeverzekeren, en die doen dat meestal niet met nederlanders. Dus rij je ook nog eens onverzekerd.
ik heb mijn bijrijders echt niet op naam verzekerd hoor... :)
pi_93652271
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 08:59 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mits hiervoor een ontheffing aangevraagd is, kun je inderdaad gewoon in een leaseauto van je buitenlandse werkgever rijden.

[..]

Bron

Maar goed, die vlieger gaat hier niet op :)
Klip en klaar dat dit in strijd is met het Europees recht. Dat je er gedoe mee kunt krijgen, onderschrijf ik. Maar ik ben er van overtuigd dat als je dit tot op de bodem uit wilt vechten, je dit wint.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:42:41 #34
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_93652417
En hoe zit het eigenlijk andersom, een collega van me woont in België en heeft gewoon een Nederlandse auto van de zaak... Die wordt 90% van de tijd ook in Nederland gebruikt en staat op naam van de zaak.
Don't let my username fool you...
pi_93652699
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:42 schreef Metalfreak het volgende:
En hoe zit het eigenlijk andersom, een collega van me woont in België en heeft gewoon een Nederlandse auto van de zaak... Die wordt 90% van de tijd ook in Nederland gebruikt en staat op naam van de zaak.
Nooit last mee gehad.
pi_93654947
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:42 schreef Metalfreak het volgende:
En hoe zit het eigenlijk andersom, een collega van me woont in België en heeft gewoon een Nederlandse auto van de zaak... Die wordt 90% van de tijd ook in Nederland gebruikt en staat op naam van de zaak.
Die is bang voor de Belgische BPM ofzo :?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zaterdag 5 maart 2011 @ 01:55:36 #37
57434 Marloes
Digital Love
pi_93674634
Hm, goed om te weten :+
M'n auto wel eens naar een Duitse garage gebracht om te laten maken en toen vrolijk een poosje in een leen vw foxje rondgereden met Duits kenteken :')
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 15:19:36 #38
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_93687218
De vader van TS gaat officieel in Duitsland wonen, dus mag hij ook in een Duitse auto rijden.

Alleen als je officieel in Nederland woont mag je niet zomaar in een auto uit het buitenland rijden.
So we just called him Fred
pi_93799413
Er zijn zoveel situaties denkbaar dat je in een buitenlandse auto rijd waarbij de eigenaar niet naast je zit. Wat Halcon zegt houd bepaalt steek. Ik heb er geen verstand van maar het lijkt me dat ze je niet een hele BPM kunnen laten dokken wanneer dit incidenteel gebeurd. De belastingdienst zal het heus wel proberen in eerste instantie, zoals gewoonlijk, maar met een advokaat denk ik dat je ermee wegkomt.

Edit: Ik sta als nederlander met dito paspoort ingeschreven in Duitsland en de ene keer rijd ik met een duitse wagen die niet van mij is, andere keer met een nederlandse. Deense wagen ook wel 'ns en geen huurwagens. Nog nooit aangehouden trouwens maar het zou een beetje belachelijk zijn om me BPM van een Audi A6 te laten betalen wanneer die wagen niet van mij is. Kom ik mee weg, ben ik van overtuigd. De meeste mensen laten zich te makkelijk intimideren en betalen het om maar van het gelazer af te zijn. Watjes, iedereen voelt toch dat het onredelijk is.

[ Bericht 19% gewijzigd door niels0 op 08-03-2011 00:38:16 ]
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:29:36 #40
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_93808448
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 00:27 schreef niels0 het volgende:
Edit: Ik sta als nederlander met dito paspoort ingeschreven in Duitsland en de ene keer rijd ik met een duitse wagen die niet van mij is, andere keer met een nederlandse. Deense wagen ook wel 'ns en geen huurwagens. Nog nooit aangehouden trouwens maar het zou een beetje belachelijk zijn om me BPM van een Audi A6 te laten betalen wanneer die wagen niet van mij is. Kom ik mee weg, ben ik van overtuigd. De meeste mensen laten zich te makkelijk intimideren en betalen het om maar van het gelazer af te zijn. Watjes, iedereen voelt toch dat het onredelijk is.
Daarin zit het verschil, jij woont net als ik in Duitsland en daar mag het gewoon. Ik rij regelmatig in Nederlandse en duitse auto's, zowel in duitsland als in nederland. Dat mag allemaal. Het gaat om personen die in NL ingeschreven staan en in een voertuig rijden met buitenlands kenteken. Die BPM "mist" de staat en willen ze maar al te graag even innen als je gepakt wordt.
pi_93808858
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 00:27 schreef niels0 het volgende:
Er zijn zoveel situaties denkbaar dat je in een buitenlandse auto rijd waarbij de eigenaar niet naast je zit. Wat Halcon zegt houd bepaalt steek. Ik heb er geen verstand van maar het lijkt me dat ze je niet een hele BPM kunnen laten dokken wanneer dit incidenteel gebeurd. De belastingdienst zal het heus wel proberen in eerste instantie, zoals gewoonlijk, maar met een advokaat denk ik dat je ermee wegkomt.

Edit: Ik sta als nederlander met dito paspoort ingeschreven in Duitsland en de ene keer rijd ik met een duitse wagen die niet van mij is, andere keer met een nederlandse. Deense wagen ook wel 'ns en geen huurwagens. Nog nooit aangehouden trouwens maar het zou een beetje belachelijk zijn om me BPM van een Audi A6 te laten betalen wanneer die wagen niet van mij is. Kom ik mee weg, ben ik van overtuigd. De meeste mensen laten zich te makkelijk intimideren en betalen het om maar van het gelazer af te zijn. Watjes, iedereen voelt toch dat het onredelijk is.
Zoals al eerder gezegd heeft een rechtbank in Den Bosch iemand hier al eens voor veroordeeld, wil je je gelijk halen dan zal je heel wat hoger op moeten. Tenzij je tijd/geld teveel hebt zou ik hier persoonlijk voor passen.
pi_93809037
Eigenlijk is het te belachelijk voor woorden, maar ik neem het risico niet meer. Vroeger leende ik mijn auto wel eens uit aan mijn vader (ik woon in buitenland, ouders in NL), zodat hij met zijn kleinkinderen in mijn auto op stap kon. Na het lezen van het andere topic hierover doe ik dat dus niet meer. En in mijn ogen is mijn vader geen belastingontduiker als hij met mijn auto naar de dierentuin rijdt, maar de staat zegt blijkbaar anders.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_93813922
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:39 schreef MaximumRush het volgende:
M'n vader gaat in Duitsland werken bij een Duits bedrijf. Hij gaat daar ook een appartement huren omdat de afstand te groot is om op en neer te rijden. Nu gaat hij zich ook inschrijven in Duitsland zodat hij in zijn auto met Duitse kenteken ook in Nederland mag rijden. Nu is mijn vraag, mag ik hier ook in rijden?
Nee, jij woont in Nederland, dus als je hier in een auto rijdt, moeten daar Nederlandse kentekenplaten opzitten. Dat het een geleende auto is doet er niet toe.

Onder bepaalde voorwaarden kun je vrijstelling krijgen, maar die gelden in zeer specifieke gevallen (bijvoorbeeld; je krijgt pech in Frankrijk en je krijgt daar een vervangende auto om mee naar Nederland te rijden. Als je dit aanmeldt, mag je tijdelijk (niet langer dan twee weken) rijden met een Frans nummerbord).

In jouw situatie kun je geen vrijstelling krijgen, aangezien je de auto sporadisch maar wel gespreid over het jaar wil gebruiken. De boete is heel erg hoog (tenzij het een BPM-vrije auto is), dus niet doen!
PWBF
pi_93813983
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
Eigenlijk is het te belachelijk voor woorden, maar ik neem het risico niet meer. Vroeger leende ik mijn auto wel eens uit aan mijn vader (ik woon in buitenland, ouders in NL), zodat hij met zijn kleinkinderen in mijn auto op stap kon. Na het lezen van het andere topic hierover doe ik dat dus niet meer. En in mijn ogen is mijn vader geen belastingontduiker als hij met mijn auto naar de dierentuin rijdt, maar de staat zegt blijkbaar anders.
Elke Nederlandse ingezetene die in Nederland rondtuft met een auto met buitenlandse kentekens kan dan wel zeggen dat dit "echt de allereerste keer was" en dat ze "alleen maar even met de kleinkinderen naar de dierentuin" gingen. Onzin dus.
PWBF
pi_93814060
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klip en klaar dat dit in strijd is met het Europees recht. Dat je er gedoe mee kunt krijgen, onderschrijf ik. Maar ik ben er van overtuigd dat als je dit tot op de bodem uit wilt vechten, je dit wint.
Leg dat dan eens uit, meneer de expert!
PWBF
pi_93814134
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 00:27 schreef niels0 het volgende:
Er zijn zoveel situaties denkbaar dat je in een buitenlandse auto rijd waarbij de eigenaar niet naast je zit.
Inderdaad, en in veel situaties kun je dus ook tijdelijk vrijstelling krijgen. Als jij in Frankrijk op vakantie bent en je auto gaat kapot zul je bijvoorbeeld van een Frans familielid een auto kunnen lenen om terug te rijden naar Nederland. Even doorgeven en je mag er zo mee de Nederlandse weg op zonder dat je risico loopt om de BPM te betalen. Je hebt ook nog eens twee weken de tijd om het ding terug te brengen.
PWBF
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:26:27 #47
57434 Marloes
Digital Love
pi_93814163
En hoe zit het dan met auto's waarover je in NL geen BPM hoeft te betalen? Die nieuwe zuinige modelletjes? Dan mag het wel?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_93814185
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:42 schreef Metalfreak het volgende:
En hoe zit het eigenlijk andersom, een collega van me woont in België en heeft gewoon een Nederlandse auto van de zaak... Die wordt 90% van de tijd ook in Nederland gebruikt en staat op naam van de zaak.
In Belgie kennen ze geen BPM, dus ik verwacht niet dat die zich er druk om maken.
PWBF
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:28:47 #49
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93814247
Ik rij met Duits kenteken regelmatig in Nederland. Auto staat op naam van mijn Duitse schoonpa, ik sta ingeschreven op een Duits adres, en dat is adres officieel mijn 'hoofdadres'. Daarnaast heb ik een Nederlands adres. Ik heb altijd bewijs bij me dat ik in Duitsland ingeschreven sta. Verder ben ik officieel verzekerd (op naam) om met die auto te rijden. Ik verblijf overigens ook regelmatig op het Duitse adres, maar ook regelmatig op het Nederlandse adres. Zal 50%-50% zijn.

Kortom @ TS: Schrijf je in op het Duitse adres, als 2e adres (en ja, je mag je op 2 adressen inschrijven), en zorg dat je daar ook regelmatig bent. Zorg dat je de auto op jouw naam laat bijverzekeren, en dat je kan aantonen dat je een Duits adres hebt. En dat je kan aantonen dat je relgematig op dat Duitse adres te vinden bent.
pi_93814960
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:28 schreef Oksel het volgende:
Ik rij met Duits kenteken regelmatig in Nederland. Auto staat op naam van mijn Duitse schoonpa, ik sta ingeschreven op een Duits adres, en dat is adres officieel mijn 'hoofdadres'. Daarnaast heb ik een Nederlands adres. Ik heb altijd bewijs bij me dat ik in Duitsland ingeschreven sta. Verder ben ik officieel verzekerd (op naam) om met die auto te rijden. Ik verblijf overigens ook regelmatig op het Duitse adres, maar ook regelmatig op het Nederlandse adres. Zal 50%-50% zijn.

Kortom @ TS: Schrijf je in op het Duitse adres, als 2e adres (en ja, je mag je op 2 adressen inschrijven), en zorg dat je daar ook regelmatig bent. Zorg dat je de auto op jouw naam laat bijverzekeren, en dat je kan aantonen dat je een Duits adres hebt. En dat je kan aantonen dat je relgematig op dat Duitse adres te vinden bent.
Volgens mij moet je dan wel aannemelijk kunnen maken dat je ook daadwerkelijk vaak in Duitsland bent. Als jij dus in Alkmaar woont (2de adres) en werkt, en het Duitse adres is 10 uur rijden verderop, zal die vlieger wellicht niet opgaan.
PWBF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')