abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93587582
2 man ophalen? hadden ze beter de kustwacht kunnen sturen.. aan een touwtje naar beneden 2 lussen eromheen en gaan.

echt een domme actie
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2011 @ 12:50:36 #102
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_93587722
Weer een Nederlandse operatie voor in de boeken.

Gottetegod hoe krijgt men het voor elkaar :')
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:58:12 #103
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93588006
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:59 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

Nu niet meteen aan complotten denken. Ze haalden gewoon Nederlandse burgers op waarschijnlijk. Is al een tijdje aan de gang en ik vind dat alleen maar goed.

Mislukt helaas. Ik vraag mij wel af of we ze levend terug zullen zien, want blijkbaar openen ze daar het vuur op burgers zonder wapens.
Dit soort dingen is natuurlijk een kosten-baten analyse. Ze gaan heus niet zomaar een stad binnenvliegen voor 2 simpele burgers. Da's wel even wat anders dan met een Hercules vliegtuig in de woestijn landen.

Ik bedoel als we 'gewoon' burgers op komen halen hadden we de vloot ook richting tripoli kunnen sturen, dat doen we, terecht, niet natuurlijk.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_93588057
Hoor net dat de militairen zondag weer terug zijn. Gaddafi vliegt ook gelijk mee want hij gaat het er eens lekker van nemen met de carnavals in Brabant.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:02:09 #105
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_93588143
Srebrenica en nu dit weer. Wat een lulletjes zijn we toch ook :r
De Engelsen of de amerikanen was dit nooit overkomen.
"Ik quote graag mezelf."
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:02:48 #106
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93588159
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:59 schreef Lagrinta het volgende:
Hoor net dat de militairen zondag weer terug zijn. Gaddafi vliegt ook gelijk mee want hij gaat het er eens lekker van nemen met de carnavals in Brabant.
_O-

Het zou wel te vet zijn om in een Khadaffi pak te feesten.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:03:07 #107
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93588173
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:02 schreef San_Andreas het volgende:
Blackhawk Down?
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:04:14 #108
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_93588202
ze hadden zeker geen mandaat om te schieten :N
"Ik quote graag mezelf."
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:04:58 #109
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_93588237
WTF man, ik had direct het luchtafweergeschut aan het werk gezet :')

gevangen nemen is nog een vrij milde reactie :|W
Ok stelletje hokboeren
pi_93588249
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:04 schreef San_Andreas het volgende:
Ik denk niet dat gelijk schieten in het belang is van de mensen die geëvacueerd moesten worden :')
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:05:26 #111
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93588253
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:04 schreef San_Andreas het volgende:
Nee, dat zou er nog bij moeten komen, dat ze een beetje Libische militairen neerschieten. Dat zou echt hebben geholpen :z
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:06:23 #112
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_93588285
quote:
10s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:05 schreef karton het volgende:

[..]

Ik denk niet dat gelijk schieten in het belang is van de mensen die geëvacueerd moesten worden :')
Je hebt gelijk, ze hadden vlammenwerpers en lucht support moeten hebben. Je laat je toch niet pakken door die fuckin berbers, SLOPEN
"Ik quote graag mezelf."
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:08:11 #113
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_93588355
Nja, het goede nieuws is natuurlijk dat we ons alleen maar druk hoeven te maken om die 3 bemanningsladen, die Lynx was toch al afgeschreven. De enige reden dat hij nog in dienst is is dat de opvolger (de NH-90) al jaren vertraagd is.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_93588368
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Alsof de gemiddelde bevolking daar überhaupt meer dan een gedachte verspilt aan "Oranda". Dat is ook waarom we nu zo voor lul staan: we wilden meedoen met de grote jongens met een Hele Grote Helikopter met Drie Stoere Strijders en een soeverein land binnenvliegen om eventjes onze burgers te gaan evacueren. Zonder goed plan, inzicht in de situatie of zelfs maar goede bewapening.

En nu mag onze minister president als het oversized schooljongetje wat het is gaan bedelen bij de hoofdmeester Obama of die alsje-alsjeblieeeeft wil helpen met diplomatieke druk aangezien ook Ghadaffi moeite zal hebben Rutte serieus te nemen als gelijkwaardige gesprekspartner om mee te onderhandelen.
Waar zou je over moeten onderhandelen? Toestemming vragen zal zeker niet gelukt zijn, en was kadaffi alleen gealarmeerd waar hij Nederlandse burgers kon ophalen om ze te gebruiken. Iemand had het over Nederlandse Ambassade. Is die nog wel open? Hoorde kadaffi nl praten over Ambassades en iets over medewerkers vermoord werden door Al_Qaeda
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 09:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Interessant wat Khadaffi nu gaat doen! Hij zal met de gijzelaars zeker wel op de 1 of andere manier zijn voordeel willen doen. Hij is een zeer goed strateeg en zal vast wel een plan hiervoor klaar hebben. Weliicht kan hji afdwingen dat zijn Nederlandse tegoeden weer beschikbaar komen.
Ik geloof nooit dan de Nederlandse regering daarover gaat onderhandelen. Vooral niet de regering die hier nu de dienst uitmaakt. Ik denk dus echt dat ze als schild gebruikt gaan worden en dat achteraf de bataljons eigenlijk voor Al-Qaeda waren en dat hij daar nooit opdracht toe heeft gegeven dus hij is ook slachtoffer. Heb gisteren zijn toespraak (het meeste ) gezien, en ik geloof werkelijk dat er niet mee te onderhandelen valt.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:09:48 #115
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_93588424
iets meer trigger-happy zou geen kwaad kunnen voor Nederlandse militairen

[ Bericht 1% gewijzigd door San_Andreas op 03-03-2011 13:16:35 ]
"Ik quote graag mezelf."
pi_93588440
Achteraf snap ik trouwens niet waarom er geen samenwerking is geweest met Engeland wanneer het toch om maar twee burgers ging
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_93588874
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:02 schreef Muridae het volgende:

[..]

_O-

Het zou wel te vet zijn om in een Khadaffi pak te feesten.
Hij hoeft zeker niet te shoppen. Z'n garderobe voldoet ruim.
pi_93588884
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:09 schreef paddy het volgende:
Achteraf snap ik trouwens niet waarom er geen samenwerking is geweest met Engeland wanneer het toch om maar twee burgers ging
Alle landen willen hun eigen missie geheim houden, dan ga je niet even bij je Europese vrienden rond of ze ook iemand van hen mee kunnen nemen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_93588894
Een helicopter die stiekem een warzone binnenvliegt om daar 2 'burgers' op te pikken, waarvan er 1 niet eens een Nederlander is... ben wel benieuwd wie die 2 mensen waren dan, maar dat is natuurlijk geheim.

Ben bang dat je met diplomatiek nu niet veel gedaan krijgt daar. Je kan proberen de groep die ze gevangen houdt wat dollars te geven in ruil voor vrijlating, maar ik zou het kct alvast maar laten warmlopen.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:21:51 #120
21467 franske19
Hit the deck!
pi_93588916
Typisch Nederland om meteen weer af te gaan geven op deze militairen. Door jarenlange bezuinigingen hebben we nog maar beperkte middelen. Er is een risicovolle actie uitgevoerd en die is misgegaan anders hadden we er nooit iets over gehoord.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:02 schreef San_Andreas het volgende:
Lul toch niet zo slap man. Een paar jaar geleden zijn een tiental Britse mariniers door de marine van Iran gegijzeld en zijn ze op de nationale TV vernederd. Daarnaast ga je deze actie echt vergelijken met Srebrenica. Wat voor een ITO ben je dan.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:24:12 #121
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93589000
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 09:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Interessant wat Khadaffi nu gaat doen! Hij zal met de gijzelaars zeker wel op de 1 of andere manier zijn voordeel willen doen. Hij is een zeer goed strateeg en zal vast wel een plan hiervoor klaar hebben. Weliicht kan hji afdwingen dat zijn Nederlandse tegoeden weer beschikbaar komen.
Zijn zijn tegoeden eigenlijk wel geblokkeerd in NL?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:24:53 #122
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_93589029
Libië doet niets onwettigs

LEIDEN - Libië staat volledig in zijn recht met het vasthouden van de drie Nederlandse militairen. Dat zegt Liesbeth Zegveld, hoogleraar Humanitair Recht aan de Universiteit Leiden.

De militairen, die sinds zondag worden vastgehouden in Libië, hadden geen toestemming om het land binnen te gaan. "Als drie Libische militairen in een helikopter midden in Amsterdam zouden landen om er wat Libiërs op te halen, zouden wij dat ook niet pikken'', aldus Zegveld.

Geen oorlogsrecht
Omdat het geen oorlog is in Libië, geldt het oorlogsrecht niet. Dat wil zeggen dat de militairen onder het Libische recht vallen en wellicht een proces tegemoet zien, bijvoorbeeld voor het in gevaar brengen van de staatsveiligheid. ,,Libië heeft het recht om het grondgebied te beschermen en intern orde op zaken te stellen'', zegt Zegveld.

http://www.bndestem.nl/ni(...)-niets-onwettigs.ece
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:27:52 #123
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93589152
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:24 schreef Darklight het volgende:

LEIDEN - Libië staat volledig in zijn recht met het vasthouden van de drie Nederlandse militairen. Dat zegt Liesbeth Zegveld, hoogleraar Humanitair Recht aan de Universiteit Leiden.

De militairen, die sinds zondag worden vastgehouden in Libië, hadden geen toestemming om het land binnen te gaan. "Als drie Libische militairen in een helikopter midden in Amsterdam zouden landen om er wat Libiërs op te halen, zouden wij dat ook niet pikken'', aldus Zegveld.

Geen oorlogsrecht
Omdat het geen oorlog is in Libië, geldt het oorlogsrecht niet. Dat wil zeggen dat de militairen onder het Libische recht vallen en wellicht een proces tegemoet zien, bijvoorbeeld voor het in gevaar brengen van de staatsveiligheid. ,,Libië heeft het recht om het grondgebied te beschermen en intern orde op zaken te stellen'', zegt Zegveld.

prcs,
Gadaffi heeft nu gewoon een mooie troef in handen. En met onderhandelen en gijzelen heeft hij de nodige ervaring:

quote:
Vaker gijzelingen
Kadhafi heeft meerdere malen buitenlanders gevangen gehouden. De kwesties duurden jaren en de gevangen worden soms gebruikt als ruilwaar voor politieke en financiële wensen van Kaddafi.

Vijf Bulgaarse verpleegsters en een Palestijns-Bulgaarse arts werden in 2000 aangeklaagd omdat ze met opzet kinderen zouden hebben besmet met hiv, het virus dat aids kan veroorzaken. Hun verklaringen zouden zijn afgedwongen door martelingen. In 2004 werden ze ter dood veroordeeld.

Kadhafi gijzelde van 2008 tot 2010 twee Zwitsers na een diplomatieke rel die draaide om Kaddafi's vijfde zoon Hannibal. Hij en zijn vrouw Aline werden in Zwitserland opgepakt op verdenking van onder andere mishandeling van personeel. Muammar Kaddafi reageerde woedend. Zwitserse bedrijven in Libië moesten sluiten en olieleveranties werden stopgezet. Ook pakten de Libische autoriteiten twee Zwitserse zakenmannen op. Gedwongen door de gijzeling bood de Zwitserse president Hans-Rudolf Merz in 2009 in Tripoli zijn excuses aan voor de aanhouding van Hannibal en Aline.
bron
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_93589167
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:21 schreef waht het volgende:

[..]

Alle landen willen hun eigen missie geheim houden, dan ga je niet even bij je Europese vrienden rond of ze ook iemand van hen mee kunnen nemen.
Ik vraag mij trouwens af of die mensen van kadaffi er toevallig waren of dat ze ingelicht zijn. Wij zijn een land van enorm veel papierwerk en gaat volgens mij langs teveel handen. Denk trouwens dat we ze niet levend terug zien.
pi_93589177
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:24 schreef Darklight het volgende:

Geen oorlogsrecht

En wat geeft iemand om dat recht in dit geval?

Ik weinig in ieder geval.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')