Tja.... vroeger had je overal grotere sukkels die dachten binnen te gaan lopenquote:Op donderdag 3 maart 2011 10:59 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook al. Volgens mij had dat hele rijtje huizen gewoon gesloopt moeten worden. Zo ziet het er in elk geval wel uit.
In plaats daarvan bedacht zo'n graaiende woningbouwharrie dat ze die "woningen" vast wel voor 160k konden verkopen aan goedgelovige jonge tokkiestelletjes. En verrek, dat lukte ook nog!
De economie van Flevoland ontwikkeld zich in hoog tempoquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik woon er. Qau pittoreske is er inderdaad in limburg veel meer te vinden, thorn, maastricht, stukken van roermond, noem het maar op. Tilburg is een industriestad. Hierdoor is er veel bedrijvigheid en willen mensen er wel wonen omdat er werk te vinden is in tegenstelling tot flevoland en zuidelijke limburg.
Nou, ik was er onlangs, in Tiburg. Ik heb nog nooit zoveel verpaupering bij elkaar gezien. Het leek Rotterdam-Zuid wel, maar dan nog dichter op elkaar en middenin de stad.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik woon er. Qau pittoreske is er inderdaad in limburg veel meer te vinden, thorn, maastricht, stukken van roermond, noem het maar op. Tilburg is een industriestad. Hierdoor is er veel bedrijvigheid en willen mensen er wel wonen omdat er werk te vinden is in tegenstelling tot flevoland en zuidelijke limburg.
Ik vond die link op funda al genoeg zeggenquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:04 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Nou, ik was er onlangs, in Tiburg. Ik heb nog nooit zoveel verpaupering bij elkaar gezien. Het leek Rotterdam-Zuid wel, maar dan nog dichter op elkaar en middenin de stad.
Ah je bedoelt de sociale huurwijken die dicht tegen het centrum aan liggen waarvan er jaarlijks flink wat gesloopt worden. En daar dan koop voor de yuppen voor in de plaats komt en de sociale huurders worden verbannen naar de het toekomstige getto vinexwijk de reeshof.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:04 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Nou, ik was er onlangs, in Tiburg. Ik heb nog nooit zoveel verpaupering bij elkaar gezien. Het leek Rotterdam-Zuid wel, maar dan nog dichter op elkaar en middenin de stad.
Yuppen? Ik heb er alleen maar boos kijkende Somaliėrs gezien.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah je bedoelt de sociale huurwijken die dicht tegen het centrum aan liggen waarvan er jaarlijks flink wat gesloopt worden. En daar dan koop voor de yuppen voor in de plaats komt en de sociale huurders worden verbannen naar de het toekomstige getto vinexwijk de reeshof.
Kijk eens aan zelfs in dronten zijn zulke krotten te vindenquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vond die link op funda al genoeg zeggen
Somaliers, die wonen er bijna niet meer, die zijn bijna allemaal naar de UK getrokken.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:12 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Yuppen? Ik heb er alleen maar boos kijkende Somaliėrs gezien.
Ja.... dat zijn oude woningen van de WBV die in de verkoop gegaan zijn, overigens raken ze deze voor die prijs nooit kwijt. In Dronten koop je voor die prijs nl. nieuwbouw v.o.n. met een vergelijkbaar woonoppervlak.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kijk eens aan zelfs in dronten zijn zulke krotten te vinden![]()
http://www.funda.nl/koop/(...)commandeurstraat-14/
Verbeterd.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:55 schreef xenobinol het volgende:
Ja.... dat zijn oude woningen van de WBV die in de verkoop gegaan zijn, overigens raken ze deze voor die prijs nooit kwijt. In Dronten koopt nl. voor die prijs ook al niemand nieuwbouw v.o.n. met een vergelijkbaar woonoppervlak.
De prijzen zijn al reeds gedaald omdat ze flinke subsidies hebben binnengehaald. Zo zijn sommige woningen 50k in prijs gedaald om ze verkoopbaar te maken. De overheid geeft een deel subsidie, de gemeente doet wat van de grondprijs af (lees: geeft subsidie) en de projectontwikkelaar levert wat winst in. Ondertussen zitten ze met de handen in het haar want de grondverkoop staat op een laag pitje. Dus ja..... je hebt gelijk dat er weinig verkocht word. Maar dat neemt niet weg dat nieuwbouw een streepje voor heeft op bestaande bouw toch?quote:
Bij een vergelijkbare vraagprijs kan het nieuwbouwhuis uiteindelijk goedkoper uitvallen maar dat hoeft niet, dit is voor elke woning verschillend. Een bestaande woning met een redelijk nieuwe keuken + badkamer + vloer kan veel goedkoper zijn dan een nieuwbouw woning die nog gebouwd moet worden.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg dat nieuwbouw een streepje voor heeft op bestaande bouw toch?
Ja... van alles is natuurlijk mogelijk. Maar er zijn natuurlijk ook al huizen die lang op een nieuwe eigenaar staan te wachten en daar wil men best wel wat korting op geven. In een markt waar mensen niet meer over elkaar heen rollen om nog meer geld te bieden voor een woning gaan hele andere mechanismen gelden. Kwestie van onderhandelen en bereid zijn weg te lopen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:19 schreef HansvD het volgende:
Bij een vergelijkbare vraagprijs kan het nieuwbouwhuis uiteindelijk goedkoper uitvallen maar dat hoeft niet, dit is voor elke woning verschillend. Een bestaande woning met een redelijk nieuwe keuken + badkamer + vloer kan veel goedkoper zijn dan een nieuwbouw woning die nog gebouwd moet worden.
Maar dat heb ik een paar topics geleden ook al proberen duidelijk te maken.
Die prijzen zou ik ook wel willen hebben in mijn plaats. Best leuke huisjesquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja.... dat zijn oude woningen van de WBV die in de verkoop gegaan zijn, overigens raken ze deze voor die prijs nooit kwijt. In Dronten koop je voor die prijs nl. nieuwbouw v.o.n. met een vergelijkbaar woonoppervlak.
http://www.funda.nl/koop/dronten/huis-47620137-baksteen/
http://www.funda.nl/koop/(...)trepot-tussenwoning/
Als je wat noordelijker gaat gaan de prijzen nog verder omlaag:quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:52 schreef antfukker het volgende:
[..]
Die prijzen zou ik ook wel willen hebben in mijn plaats. Best leuke huisjes
Maar dat geld dan voor een bestaande woning, een nieuwbouwwoning wordt gewoon niet gebouwd.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja... van alles is natuurlijk mogelijk. Maar er zijn natuurlijk ook al huizen die lang op een nieuwe eigenaar staan te wachten en daar wil men best wel wat korting op geven. In een markt waar mensen niet meer over elkaar heen rollen om nog meer geld te bieden voor een woning gaan hele andere mechanismen gelden. Kwestie van onderhandelen en bereid zijn weg te lopen.
Wat heb je aan een woning van 140k in NOP als je in regio Tilburg werkt / familie hebt / om wat voor reden dan ook wilt wonen?quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:16 schreef xenobinol het volgende:
Als je weet dat je voor 140k v.o.n. een woning kan kopen in de NOP moet je wel knettergek zijn om 160k k.k. voor een piepkleine woning in een Tilburgse kansenwijk te betalen
Waarom zouden ze niet bouwen? Stopt een boer met produceren als hij de prijs van aardappelen te laag vindt? Gooit een autofabrikant de deur van zijn fabriek dicht als hij vind dat de winst op zijn auto aan de lage kant is? Nee...het lijkt mij niet, men neemt gewoon genoegen met minder winst. De huizenmarkt is erg stroperig en daarom duurt het lang voordat de prijzen zich aanpassen maar als men zich gaat realiseren dat het niet een tijdelijke dip is gaan ze allemaal overstag. Juist de zeepbel heeft er toe geleid dat er een enorme overshoot is ontstaan in de waardering van huizen, er zijn echter geen onderliggende fundamenten om dit prijsniveau te rechtvaardigen anders dan het vooruitzicht dat prijzen enkel kunnen stijgen. Nu het de banken duidelijk is dat de markt niet gaat aantrekken is men bereid zich aan de bankencode te houden en de schuld op de AFM af te schuivenquote:Op donderdag 3 maart 2011 13:24 schreef HansvD het volgende:
[..]
Maar dat geld dan voor een bestaande woning, een nieuwbouwwoning wordt gewoon niet gebouwd.
Yup. Waarom denk je dat er steeds minder boeren zijn? Als het niet genoeg oplevert verkopen ze de zooi en gaan ze wat anders doen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:40 schreef xenobinol het volgende:
Waarom zouden ze niet bouwen? Stopt een boer met produceren als hij de prijs van aardappelen te laag vindt?
Yup. Waarom denk je dat er fabrieken gesloten worden en de productie verplaatst wordt of de fabrikant failliet gaat?quote:Gooit een autofabrikant de deur van zijn fabriek dicht als hij vind dat de winst op zijn auto aan de lage kant is?
Wat jou lijkt heeft de praktijk goddank volkomen schijt aanquote:Nee...het lijkt mij niet,
Het zal ze wel te weinig opleveren.quote:
Er zijn steeds minder boeren omdat er betere alternatieven zijn om een inkomen te verwerven.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:42 schreef Whuzz het volgende:
Yup. Waarom denk je dat er steeds minder boeren zijn? Als het niet genoeg oplevert verkopen ze de zooi en gaan ze wat anders doen.
Als er sprake is van een faillissement (lees: er word verlies geleden) dan heb je geen keuze. In geval van het verplaatsen van productie naar lage lonen landen dan is er sprake van winst optimalisatie. Uiteraard kunnen bouwbedrijven in de grensstreek werk in het buitenland zoeken maar ik heb begrepen dat ze al flinke concurrentie hadden van de buitenlandse bouwbedrijven. Ik zie Nederlandse bouwvakkers nog niet vertrekken naar China. Momenteel zitten er een hoop in de WW of zijn ze wat anders gaan doen maar we bereiken uiteindelijk het punt dat ze gewoon gaan bouwen tegen lagere prijzen.quote:Yup. Waarom denk je dat er fabrieken gesloten worden en de productie verplaatst wordt of de fabrikant failliet gaat?
De prijs van grondstoffen is al een tijdje flink gestegen, toch begin je daar nu pas wat van te merken in de supermarkt, kennelijk hebben fabrikanten en supermarkten een tijdje genoegen genomen met lagere winsten. Wat heeft de praktijk toch een schijt aan mijquote:Wat jou lijkt heeft de praktijk goddank volkomen schijt aan
Het levert ze helemaal niets op als ze niets meer verkopen. Iedereen zit te wachten op het herstel dat maar niet gaat komen, pas als de eerste zich realiseert dat het deze keer toch echt niet anders is volgen de overige schapen. Zo gaat dat altijd... de geschiedenis herhaalt zich altijd weerquote:Op donderdag 3 maart 2011 13:58 schreef HansvD het volgende:
Het zal ze wel te weinig opleveren.
Nieuwbouw van bv 4 onder 1 kap moet nu 75 % verkocht zijn anders beginnen ze gewoon niet, dat was een paar jaar gelden echt wel anders.
Ga maar eens informeren in de nieuwbouwwijken, dan kom je er wel achter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |