Dan was jij een Dr.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja.... als je intelligentie denkt af te kunnen leiden van de mate waarin je bereid bent de wereld voor de gek te houden
Net als de rest van Nederland.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Wel Ir zijn, maar feitelijk werkelijk niets kunnen.
Zolang ze maar niet bezuinigt hebben op de hoeveelheid wapeningsstaal zal het mij worst wezen of de huur wel of niet betaald isquote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:42 schreef Whuzz het volgende:
Je moet er toch niet aan denken dat je dagelijks naar je werk rijdt over een brug die is ontworpen door een Ir. die niet eens zijn huur betaalt...
Jah, veel erger dan een Ir. die zijn tijd verdoet op FoK!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:43 schreef Asfyxia het volgende:
Altijd jammer inderdaad als een Ir. zich voor de pegels verlaagt tot dit soort aardse baantjes.
Zich verlaagd? Je hebt nogal een hoge dunk van de titel Ir is het niet?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:43 schreef Asfyxia het volgende:
Net als de rest van Nederland.
Altijd jammer inderdaad als een Ir. zich voor de pegels verlaagt tot dit soort aardse baantjes.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:43 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Net als de rest van Nederland.
Ingenieurs zijn de ware goden die de wereld vorm gegeven hebbenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zich verlaagd? Je hebt nogal een hoge dunk van de titel Ir is het niet?
Ik weet. Maar Zwetskunde leidt tot een Dr. titel, niet een Ir.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:45 schreef Asfyxia het volgende:
Dr.Ir. dan heh. Ir. is een eindtitel, net als Dr.
Nee, titels zeggen me niks. Maar ik heb wel een hoge dunk van het werk van de Ir. Ir's doen nuttige zaken. Ontwikkelen nuttige dingen, waar de rest van de maatschappij dan weer mee mag pronken en z'n brood mee mag verdienen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zich verlaagd? Je hebt nogal een hoge dunk van de titel Ir is het niet?
Oké, die geef ik je.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:44 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jah, veel erger dan een Ir. die zijn tijd verdoet op FoK!
Awww. Dank!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:47 schreef Asfyxia het volgende:
Maar ik heb wel een hoge dunk van het werk van de Ir. Ir's doen nuttige zaken.
Mwoah, ik ben bekend met de typetjes. Komt niet helemaal overeen met de beschrijving die jij geeft. (De misplaatste eigendunk uitgezonderd, dat dan weer wel)quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:45 schreef xenobinol het volgende:
Ingenieurs zijn de ware goden die de wereld vorm gegeven hebben
Voor iemand die niets substantieels toevoegt aan de wereld ben je erg goed op de hoogtequote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mwoah, ik ben bekend met de typetjes. Komt niet helemaal overeen met de beschrijving die jij geeft. (De misplaatste eigendunk uitgezonderd, dat dan weer wel)
Nou.... dan liggen we mooi op schema voor de 'fear' fasequote:Trichet voorziet in april einde periode lage rente
ECB-president Jean-Claude Trichet verraste de markten gisteren met de aankondiging van een versnelde renteverhoging.
FRANKFURT ECB-president JeanClaude Trichet heeft gisteren op zijn maandelijkse persconferentie aangekondigd dat het tijdperk van de historisch lage rente ten einde loopt. Al in april zou de rente in de eurozone omhoog kunnen, maar niets is zeker. Even tevoren had hij al de geëigende woorden grote waakzaamheid gebezigd, voor marktanalisten het teken dat de ECB als een havik de aanzwellende inflatie in de gaten houdt en een renteverhoging nabij is. Alleen al het vooruitzicht op stijgende rente deed de euro aan kracht winnen tegenover de dollar.
Gisteren bleef de rente niettemin nog op 1%. Al tijdens de persconferentie zette de euro een spurt in om op een hoogtepunt van $1,3974 te belanden, zo veel als sinds verleden jaar oktober niet meer. Door het optreden van Trichet werden de meeste analisten verrast, ze hadden pas een renteverhoging in september verwacht. Nu kan die een stuk eerder komen.
In dat geval wordt ook de Amerikaanse centrale bank voor het blok geplaatst, die pas begin 2012 van plan is de rente te gaan verhogen.
In het verleden is al door meerdere economische onderzoeksinstituten gezegd dat een euro van $1,50 schadelijk wordt voor de Europese export. De ECB heeft dus twee belemmeringen om snel de rente te verhogen, ten eerste wordt de algemene economische groei in de EU geraakt en ten tweede krijgen de VS een exportvoordeel. Maar er is nog meer, eurolanden met ernstige schuldenproblemen zoals Griekenland, Portugal en Ierland krijgen door een stijgende algemene rente nog hogere lasten om hun staatsleningen te herfinancieren.
Alleen al vanwege dit laatste hadden veel analisten erop gerekend dat de ECB in elk geval een laag profiel zou houden tot de Europese regeringsleiders eind deze maand hebben besloten over het slagvaardiger maken van het Europese noodfonds ten behoeve van eurolanden in ernstige financiële problemen.
Maar de opdracht van de ECB kent maar één richting, het stabiel houden van de prijsontwikkeling. Bij een huidige inflatie van 2,4% (bij een norm van 2%) en nog altijd stijgende grondstoffen- en voedselprijzen lijkt een renteverhoging een logische stap. Tegelijk blijft Trichet, die gedurende de financiële crisis al vaker van de zuivere leer is afgeweken, pragmatisch. Marktkringen gingen ervan uit dat de ECB de rente nog een tijdje historisch laag zou houden, maar de kredietkraan naar de banken zou aandraaien. Trichet koos de omgekeerde weg.
Zo besloot het ECB-bestuur gisteren de kredietlijnen naar de banken open te houden. Tot medio juni kunnen ze tappen wat ze willen bij de centrale bank, maar wel tegen een vooraf vastgestelde rente, ook als die in april omhoog zou gaan. Van die ruime verschaffing van liquiditeit profiteren vooral de banken in de zuidelijke eurolanden, die anders tegen een veel hogere rente aan geld kunnen komen. Vooral de Portugese banken liggen aan het infuus van de ECB, als die kredietlijn opdroogt, moeten die banken worden gered door de staat en die kan zelf al nauwelijks het hoofd boven water houden. De Ierse staat heeft die weg al gekozen en moest de banken met meer dan 30 miljard ondersteunen waardoor ze zelf in ernstige financieringsproblemen terechtkwam.
Ook de omstreden aankopen van staatsleningen van deze probleemlanden zet de ECB gewoon voort, in afwachting van het feit dat de regeringsleiders het stokje overnemen door het mandaat van het Europese noodfonds ten bedrage van
750 miljard te verruimen. Via dit fonds kunnen dan leningen worden opgekocht of landen kunnen bij het fonds goedkoop lenen waarmee ze hoogrentende eigen obligaties kunnen inkopen.
De hoge olieprijs heeft meer effect op de Verenigde Staten dan op Europa en gisteren verhoogde de ECB zijn verwachtingen voor inflatie en groei, de inflatie zal dit jaar tussen de 2 en 2,6% liggen. Volgende jaar treedt dan een afvlakking op naar 1 tot 2,4%.
Die verwachting betekent dat de ECB de rente voorlopig niet meer dan een half procent omhoog zal doen. De groei in de eurozone is bijgesteld van 1,4% naar 1,7% dit jaar, waardoor het gevaar van looneisen stijgt. Voor 2012 ziet de ECB nu 1,8% groei, 0,1% meer dan was voorspeld.
bron: Telegraaf
De vreugde die ik breng is ongekend.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:52 schreef xenobinol het volgende:
Voor iemand die niets substantieels toevoegt aan de wereld ben je erg goed op de hoogte
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:40 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Waar precies zeg ik dat de HRA een varierende factor is in mijn verhaaltje?Snap jij überhaupt wel wat ik schrijf?
Hoe moet ik dat anders intrepeteren.quote:Die eenmalige transformatie, ergens rond 1893, is niet constant gebleken
Anders. Namelijk zoals het er staat. Dat die eenmalige transformatie in de betaalbaarheidsindex niet constant is gebleken. Dat is iets heel anders dan zeggen dat de HRA varieert.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Hoe moet ik dat anders intrepeteren.
Dat waren meestal niet eens ingenieurs, maar vaker uitvinders.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ingenieurs zijn de ware goden die de wereld vorm gegeven hebben
Als de tranformatie niet constant is dan mag je ons verklaren waarom die dan varieert, het komt in ieder geval niet door de HRA want die heeft een eenmaligr tranformatie veroorzaakt zoals je zelf hier ook al zegt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:04 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Anders. Namelijk zoals het er staat. Dat die eenmalige transformatie in de betaalbaarheidsindex niet constant is gebleken. Dat is iets heel anders dan zeggen dat de HRA varieert.
Eigen en andermans doos maakt mij niks uit, die 360 euro in de maand is best de moeite waard.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
30 jaar vaste rente is wel een veilige keuze![]()
Maar om nu te zeggen dat je extra profiteert van de HRA.... je weet toch wel dat het een sigaar uit eigen en andermans doos is? Huiseigenaren worden niet beter van de HRA, de banken wel.
Wie heeft jou ooit het idee gegeven dat de HRA een constant effect op de betaalbaarheid zou moeten hebben?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als de tranformatie niet constant is dan mag je ons verklaren waarom die dan varieert,
Tja.. wat is een uitvinder? Iedereen kan creatief zijn toch... de praktische realisatie komt meestal toch echt uit de koker van natuurwetenschappers en ingenieurs.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:04 schreef Basp1 het volgende:
Dat waren meestal niet eens ingenieurs, maar vaker uitvinders.![]()
QFTquote:In iedere geval zorgen ze er wel vaak voor dat er waarde aan een product wordt toegevoegd, dit in tegenstelling tot veel diensten die elkaar alleen maar aan het werk houden. En waarbij sommige dienstverleners zich op dit moment god wanen.![]()
Chocolaatjes? Wat versta je daar precies onder? LG chocolate? FPGA of ASIC ontwerp?quote:Zo nu weer eens wat werk doen, even wat prototype chocolaatjes ontwerpen en programeren.
Als de HRA een eenmalig event is heeft het toch een constant effect gehad op de huizenprijzen. Jij begin hier nu opeens over betaalbaarheid, dat woord heb ik volgens mij in dit stukje discussie nog niet gebruikt. De betaalbaarheid is gelimiteerd tot de leencapaciteit die banken bieden bij een bepaald salaris. Omdat de leencapaciteit de afgelopen 10 jaar opgeschroefd is is dit een van de voornaamste drijvende factor achter de huizenprijzen geweest.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:13 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Wie heeft jou ooit het idee gegeven dat de HRA een constant effect op de betaalbaarheid zou moeten hebben?
Je moet de HRA zien als een injectie, als een eenmalig event. Dat werkt gewoon even, totdat zich een nieuw evenwicht heeft ingesteld bij (veel) hogere prijzen, met een vergelijkbare, lage betaalbaarheid als voorheen tot gevolg.
Afijn, jij haalt gewoon 2 zaken door elkaar: de prijsindex en de betaalbaarheidsindex.
Wat te denken van het scholiertje van LU, een zeevruchten banket van guylian, chocolade letters, milkatabletten, kitkats, enz...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:26 schreef xenobinol het volgende:
Chocolaatjes? Wat versta je daar precies onder? LG chocolate? FPGA of ASIC ontwerp?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |