abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:10:17 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93626678
Ik ga hard op deze positieve propaganda! :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:16:38 #127
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_93626715
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 07:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ga hard op deze positieve propaganda! :D
Bedankt voor het aanmaken van deze draad, Papierversnipperaar. Echt goed.

O+ :D *O* *;
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 07:20:56 #128
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93626743
Drugs! Probeer er eens een paar uit! Dan begrijp je waarom je alleen maar voor kunt zijn!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:23:54 #129
pi_93626759
Een positieve partij, die alleen voorbeelden geeft en zelf een ideaal toekomstbeeld uitvoert, zonder andere partijen te bekritiseren.

Een partij die uitgaat van het goede in de mens, want iedereen is inherent goed dat is gewoon zo.

Zo min mogelijk wetten, eigenlijk liever helemaal geen wet. Vrijgave van alles, geen geld ( :6 geld, geld is stom), geen bezit. Naturisme overal vrijgeven, gezonde vrije opvoeding, zonder schaamte. Vrijgave van alle drugs (drugs zitten in je hersenen en je maakt ze zelf aan, hoe kan dat nu verboden zijn _O- ) je bent naakt geboren dus een verbod op bloot slaat ook nergens op.

The Venusproject gaat ook van zoiets uit, alleen vertrouwt erg veel op techniek, daar ben ik iets minder voorstander van. Maar verder super!

http://thevenusproject.com/ :D

Misschien wil Groenlinks wel zo iets, of die Dierenpartij. :9

Als er zo'n partij wordt opgericht, word ik direct lid en actief (dus niet alleen via internet, maar echt actief, folderen en zo! :7 ).

Das ist alles supertoll! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:33:32 #130
pi_93626854
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:46:51 #131
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:55:30 #132
pi_93627057
pi_93627082
Deze mag niet ontbreken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_93627154
Hoe kan ik mijn eigen (propaganda)filmpjes nou vergeten! :@

===========

1 - True happiness and true love (both enhanced by drugs (MDMA O+ ) :

2 - Na een aantal jaren met XTC losgegaan te zijn staat deze typisch happy topgast (Rens) te genieten op alleen bier ("ja, heb het altijd heel tof gehad op X en nu gewoon lekker zonder"):

3 - Duitser over top exportproducten van Nederland...:
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 4 maart 2011 @ 08:04:24 #135
pi_93627159
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 07:57 schreef El_Matador het volgende:
Deze mag niet ontbreken:

SPOILER
:D

+1 :P
pi_93627356
28.000 happy people on DRUGS!!

SPOILER

Ze praten zelfs over drugs... :D O+

SPOILER

vrijdag 4 maart 2011 @ 09:18:05 #137
pi_93628359
We hebben nog een werkloze clown.

Volgens RTL(Z) gaat ie met pensioen. McDonalds gaat zich richten op gezond en ouderen.

vrijdag 4 maart 2011 @ 10:45:11 #138
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93631414
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 07:57 schreef El_Matador het volgende:
Deze mag niet ontbreken:

SPOILER
_O-

Overigens ben ik het wel weer niet me je eens, sorry :P. Grote dansfeesten is natuurlijk zoiets als preken voor de parochie. Ken je doelgroep, dat is in dit geval mensen die drugs niet gebruiken en er bang voor zijn. Denk dat je het alleen maar erger maakt met beelden van dansfeesten en lekkere mokkels onder invloed van XTC, dat heeft nogal een negatieve connotatie.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_93631495
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:45 schreef kingmob het volgende:

[..]

_O-

Overigens ben ik het wel weer niet me je eens, sorry :P. Grote dansfeesten is natuurlijk zoiets als preken voor de parochie. Ken je doelgroep, dat is in dit geval mensen die drugs niet gebruiken en er bang voor zijn. Denk dat je het alleen maar erger maakt met beelden van dansfeesten en lekkere mokkels onder invloed van XTC, dat heeft nogal een negatieve connotatie.
Waarom?

Die mokkels hebben ook een baan, verantwoordelijkheden, kinderen, etc. Juist het feit dat je daar kan feesten (met drugs) en gewoon een normaal leven kan leiden is een goed teken...

Niks geen gootliggende junks zoals met negatieve drugs, geen gezeik en gevechten ("iedereen is liev")...

vrijdag 4 maart 2011 @ 15:52:39 #140
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93644611
quote:
4s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Positief:

1 - Cannabis:
++ intensiteit goed controleerbaar, werkt niet te lang (2-3 uur), positieve effecten, geen lichamelijke kenmerken, makkelijk verkrijgbaar, goede kwaliteit, geen kater
-- redelijk verslavend en slecht in combinatie met alcohol, langdurig gebruik door vooral jonge adolescenten niet aan te raden

2 - XTC:
++ geweldig positieve effecten, werkt niet te lang (2-3 uur), redelijk verkrijgbaar, goede kwaliteitscontrole (tests), niet lichamelijk verslavend
-- verantwoordelijk gebruik noodzakelijk, lichamelijke kenmerken (grote pupillen, kaakknagen)

3 - Paddo's:
++ mooie effecten, redelijk verkrijgbaar dan wel zelf kweken, niet lichamelijk verslavend
-- niet voor beginners, oppassen met depressiegevoelige mensen

Neutraal:

- Alcohol:
++ makkelijk smeerbare drug, intensiteit goed controleerbaar, makkelijk verkrijgbaar
-- effecten zeer wisselend, incidentele te hoge dosis makkelijk te bereiken, redelijk verslavend (vooral sociaal)

Negatief:

- Nicotine:
++ makkelijk verkrijgbaar, kwaliteit is gecontroleerd
-- lichamelijke effecten bij langdurig gebruik voor de gebruiker, lichamelijke effecten bij anderen (meeroken), zeer verslavend, klein effect

=========================================

De andere drugs die ik geprobeerd heb: coke (kan ik geen uitspraak over doen na 1 keer, maar door het zeer verslavende aspect een negatieve drug voor mij), cafeine (nauwelijks effect) en efedra/herbal XTC (geen effect)
Met dank aan bovenstaande post:

(Ik kan niet goed photoshoppen :D )

• Wanneer is beste tijd om recreatieve drugs gebruiken. (Na drukke dag? Weekend? Pauze?)
• Bij welke levensstijl zou het goed/perfect passen. (Drukke zakenman? Docent? Politici?)
• Wat zijn de voordelen van de drugs voor deze groep(en)? (Concentratie-verhogend, relaxerend)
• Wat zijn drie woorden voor iedere drugs die het omschrijven? (Cannabis: Relaxt, inspiratie en uhm... Zoiets)
pi_93644874
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:52 schreef Jamiroquai het volgende:
• Wanneer is beste tijd om recreatieve drugs gebruiken. (Na drukke dag? Weekend? Pauze?)
• Bij welke levensstijl zou het goed/perfect passen. (Drukke zakenman? Docent? Politici?)
• Wat zijn de voordelen van de drugs voor deze groep(en)? (Concentratie-verhogend, relaxerend)
• Wat zijn drie woorden voor iedere drugs die het omschrijven? (Cannabis: Relaxt, inspiratie en uhm... Zoiets)
Leuk plaatje :D

Weekends (vanavond X + wiet, morgen wiet + alcohol)
Na drukke dag (vrijwel dagelijks wiet)

Levensstijl (ben docent en zeer drukke zakenman, dus dat kan ;) )
Relaxen (wiet), nadenken (wiet + paddo's), vol genieten zonder enige andere gedachte (XTC)
Cannabis: Creativiteit/inspiratie, meligheid en intenser genieten
XTC: Zeer intens genieten; love, peace & happiness
Paddo's: Reflectie, meligheid en creativiteit

vrijdag 4 maart 2011 @ 16:09:23 #142
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93645422

Hehe.

Nou, dit is al een begin.

Cannabis: Creativiteit/inspiratie, meligheid en intenser genieten Focus op het relax-moment
Foto/Tekening van iemand in lounge-stoel in een rokerige ruimte. Pak aan, akte-tas op de grond en veel papieren op het bureau. Textje erbij: "Hét relax-moment / Neem even de tijd / Inspiratie nodig? Pure creativiteit / Geniet van de tijd."

XTC: Zeer intens genieten; love, peace & happiness Focus op het intense.
Verschillende foto's van bijv. een zonnig park(Positieve associatie), gezien vanuit de drugs-gebruiker. Extra intens(Groen is groener, blauw is blauwer), kleurrijk, vrolijk. Vriendengroep erbij, meisje/jongen erbij. Iedereen intens blij.

Text eronder: "XTC. Niet verslavend / Het is leuker dan je denkt / Voor iedereen die wil genieten van een perfect moment."

(Of Paddo's. Dan heb je een poster waar de camera focust op "jouw" uitgestoken hand, en dan staat eronder "Dit kán echt leuker zijn." :D :D :D)
pi_93646002
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:09 schreef Jamiroquai het volgende:
[ afbeelding ]

Hehe.

Nou, dit is al een begin.
Gave kleuren! ^O^

Zoiets?

============

"Hét relax-moment / Neem even de tijd / Inspiratie nodig? Pure creativiteit / Geniet van de tijd."

"XTC. Niet verslavend / Het is leuker dan je denkt / Voor iedereen die wil genieten van een perfect moment."

vrijdag 4 maart 2011 @ 16:28:26 #144
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93646353
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gave kleuren! ^O^

Zoiets?

============

[ afbeelding ]
"Hét relax-moment / Neem even de tijd / Inspiratie nodig? Pure creativiteit / Geniet van de tijd."

[ afbeelding ]
"XTC. Niet verslavend / Het is leuker dan je denkt / Voor iedereen die wil genieten van een perfect moment."
Haha, uh. Niet echt.

Ik wil niet lullig doen, maar dit zijn juist twee stereotype die we moeten vermijden. 95% van de (niet-gebruikende) mensen kan zich totaal niet met dit soort mensen associëren. Dat creëert juist een soort van afkeer(vijandigheid) tegenover drugs en gebruikers.

Daarnaast moeten we een emotionele band opbouwen bij de mensen. Ze moeten een zeker geluksgevoel krijgen bij het zien van de poster, en daardoor bij de drugs. Idealistische droom-momenten zijn daar super goed voor.

Onveranderd zou ik deze twee kiezen om mee te beginnen.
XTC: Het perfecte moment.

Wiet: Pure creativiteit.

edit:

eeeeeeen dan kom ik op zoiets uit. Een echte fotoshopper/artiest kan dit natuurlijk beter:

[ Bericht 1% gewijzigd door Jamiroquai op 04-03-2011 17:01:55 ]
pi_93650149
En nogmaals dit filmpje van een normale huisvrouw:

Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_93653981
De beste drugs (vooral XTC, Marihuana en Shrooms) stimuleren de geest op zoek naar nieuwe uitdagingen, oorden, ervaringen, kunst, ideeen, genotservaringen, :Y

vrijdag 4 maart 2011 @ 19:29:19 #147
pi_93654592
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:17 schreef El_Matador het volgende:
De beste drugs (vooral XTC, Marihuana en Shrooms) stimuleren de geest op zoek naar nieuwe uitdagingen, oorden, ervaringen, kunst, ideeen, genotservaringen, :Y
En daar zijn de bekrompen ramen-lappen-op-zondag-mensjes juist zo bang voor. Ze zijn bang, altijd bang en hebben eigenlijk een kutleven en begrijpen vrijheid niet. Zij zijn bang voor geluk, want ze kennen geen geluk, ze weten niet wat het is.

En dus denken ze dat meer politie, meer wetten, hogere celstraffen, meer controle, alles verbieden wat zij niet kennen, geen mensen met andere huidskleuren en gebruiken dan waar zij in opgegroeid zijn, dat dat gaat helpen tegen hun angst.
En hoe meer sloten, hoe meer wetten, hoe hoger de celstraffen voor de mensen waar zij zo bang voor zijn, hoe banger ze worden. ;( Zij zitten verkrampt op hun zielige bezittingen, zij zijn elk moment bang voor fraude, diefstal, inbraak. En hoe meer zij hun bezittingen beveiligen, hoe groter de kans op diefstal wordt, hoe meer sloten zij kopen, prikkeldraad, afzettingen, muren, hoe meer zij zichzelf op slot doen en hun chakra's afsluiten voor geluk en vrijheid.

Wie niets bezit, is vrij! :D
pi_93656634

Paddo's: brengt de eenheid tot leven
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:12:07 #149
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93660814
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:05 schreef Boswachtertje het volgende:
[ afbeelding ]
Paddo's: brengt de eenheid tot leven
Nogmaals, het moet herkenbaar zijn voor mensen die nog nooit drugs hebben gedaan.

"Eenheid tot leven" is een compleet vreemd concept voor de meeste mensen.

Zijn er grote kunstenaars die drugs(paddo's) gebruikte? Die kan je gebruiken als voorbeeld. ("Exemplary person in a position of power")

quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:17 schreef El_Matador het volgende:
Dit is een erge technische uitleg (naar mijn mening). Het legt uit wat het doet, maar er zit totaal geen emotionele lading in. Hoe voel je je na zo'n ervaring? (Ik voel me... blij, gelukkig, gezond, compleet, avontuurlijk.) Leg dat uit in herkenbare termen en je komt een stap dichterbij.

quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

En daar zijn de bekrompen ramen-lappen-op-zondag-mensjes juist zo bang voor. Ze zijn bang, altijd bang en hebben eigenlijk een kutleven en begrijpen vrijheid niet. Zij zijn bang voor geluk, want ze kennen geen geluk, ze weten niet wat het is.

En dus denken ze dat meer politie, meer wetten, hogere celstraffen, meer controle, alles verbieden wat zij niet kennen, geen mensen met andere huidskleuren en gebruiken dan waar zij in opgegroeid zijn, dat dat gaat helpen tegen hun angst.
En hoe meer sloten, hoe meer wetten, hoe hoger de celstraffen voor de mensen waar zij zo bang voor zijn, hoe banger ze worden. ;( Zij zitten verkrampt op hun zielige bezittingen, zij zijn elk moment bang voor fraude, diefstal, inbraak. En hoe meer zij hun bezittingen beveiligen, hoe groter de kans op diefstal wordt, hoe meer sloten zij kopen, prikkeldraad, afzettingen, muren, hoe meer zij zichzelf op slot doen en hun chakra's afsluiten voor geluk en vrijheid.

Wie niets bezit, is vrij! :D
Wish wash pannekoek uit het raam.

Of is het pannenkoek?

Anyway, alhoewel de meeste inderdaad bang zijn, is deze wel eenvoudig uit te leggen. Drugs (maar ook heeel veel andere dingen) hebben iets duisters(Door media, ervaringen) en onbekends(Door illegaliteit, in geval van drugs) over zich heen gekregen. Het is een vreemd concept die bij veel mensen automatisch negatieve beelden oproept.

Het is de kunst om deze negatieve beelden om te buigen tot herkenbare beelden die positieve associaties hebben bij mensen. Omdat het herkenbaar is, openen mensen hun hersenen voor het idee dat het óók positef kan zijn. Daarna kun je met de positieve associaties de negatieve wegdrukken.

Je kan iemand rationele en emotionele gereedschappen geven om deze negatieve associaties weg te drukken. Rationeel werkt beter bij vooral intellectuele mensen(~10% populatie), Emotionele beter bij de rest van de wereld.(~90%) (Het is trouwens mogelijk om een rationeel iemand "emotie-gevoelig" te maken als je precies de juiste snaar raakt. Niemand is 100% rationeel of robot)

Maar de kunst is dus niet om deze 90% rationeel om te lullen(wat meneer Papierversnipperaar zelf heeft ondervonden) maar het is de kunst om een opening te maken/vinden bij deze mensen door iets dat ze herkennen, en dán pas met het zware rationele of zwaardere emotionele geschut te komen.

Omdat er nu eenmaal veel herkenbare emoties zijn(en sommige van deze emoties nou eenmaal zijn gekoppeld aan het genots-centrum), is dit de perfecte manier om de hersenen van 90% van de mensen binnen te kruipen.

Maak het herkenbaar, haal angst en vooroordelen weg, win een muffin.

Just sayin'

[ Bericht 0% gewijzigd door Jamiroquai op 04-03-2011 21:26:42 ]
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 21:27:01 #150
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93661702
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:12 schreef Jamiroquai het volgende:

[..]

Nogmaals, het moet herkenbaar zijn voor mensen die nog nooit drugs hebben gedaan.

Dan moeten ze maar eerst drugs gebruiken, dan begrijpen ze het!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')