abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 maart 2011 @ 09:05:27 #226
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_94278947
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 20:15 schreef Hyundai het volgende:
Nouja, voor telefoons vind ik het wel prettig, voor ieder wat wils. Maar android is nu nog niet geschikt voor tablets, en daarom is het juist extra vervelend dat niet elk type dezelfde resolutie heeft bijvoorbeeld.
de vraag blijft: bij telefoons geldt dat toch nog veel erger? Daar heeft al helemaal elke telefoon een andere resolutie, andere hardware, andere schil over de software omheen.

"voor ieder wat wils" gaat dan toch ook op voor tablets?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_94281956
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:58 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede gratis app voor de ipad 1 om foto albums te maken.
nu staan namelijk nog alle foto's bij elkaar op 1 plek het moet toch kunnen om de foto's die bij elkaar horen in 1 map te stoppen?
?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_94292363
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 09:05 schreef Tokus het volgende:

[..]

de vraag blijft: bij telefoons geldt dat toch nog veel erger? Daar heeft al helemaal elke telefoon een andere resolutie, andere hardware, andere schil over de software omheen.

"voor ieder wat wils" gaat dan toch ook op voor tablets?
Ik heb voor Android op een smartphone geen last van resolutieproblemen. Bij tablets is dat wel zo, want het OS is nog niet geschikt en de tablets hebben een andere resolutie. Bij smartphones is dat minder, want daar is een geschikt OS voor.

Maar, als Android 3.0 ( Honeycomb ) uitkomt, dan kan 't misschien zomaar weer iets anders worden. Ik wacht dan ook de nieuwe Galaxy Tab even af.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:02:48 #229
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_94302380
Hoi :W

Ik heb even advies nodig van de kenners :P

Na een tijdje te hebben geklooid met een iPad van een vriend ben ik tot de conclusie gekomen dat ik er ook eentje wil, tof ding enzo.

Maar wat is nu wijsheid, profiteren van de lage prijs en een eerste generatie scoren of een tweede generatie. Ik ga hem absoluut niet voor facetime enzo gebruiken, dus de camera is voor mij geen toegevoegde waarde. Lees wel dat de 2 sneller is maar ga ik dat als nieuwe gebruiker merken?

Kortom ik zoek ff pro's en con's van de kenners :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:25:01 #230
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_94303441
Ik zou de 1 kopen. Snel genoeg wat mij betreft en ik vind hem zelf qua design iets mooier (maar smaken verschillen)
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:57:08 #231
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_94309041
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:02 schreef Klonk het volgende:

Na een tijdje te hebben geklooid met een iPad van een vriend ben ik tot de conclusie gekomen dat ik er ook eentje wil, tof ding enzo.

Maar wat is nu wijsheid, profiteren van de lage prijs en een eerste generatie scoren of een tweede generatie. Ik ga hem absoluut niet voor facetime enzo gebruiken, dus de camera is voor mij geen toegevoegde waarde. Lees wel dat de 2 sneller is maar ga ik dat als nieuwe gebruiker merken?

Wacht even totdat je de 2 een keer kunt proberen. Kun je ze naast elkaar zien en dan beslissen.
pi_94318934
De 2 is ook wat lichter, dus als je de 1 wat te zwaar vindt om 'm bijvoorbeeld in één hand te houden, zou dat ook een reden kunnen zijn om toch de nieuwste te nemen.

Zelf trouwens geen last van. Eigenlijk is het alleen dat de 2 sneller is, verder mis ik er niets aan.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_94330939
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:02 schreef Klonk het volgende:

Tis heel simpel eigenlijk: :s)

Ga gewoon voor de iPad 1.0 die ook nog gigantisch in prijs zijn gezakt gezien de release van iPad 2.0. Updaten + Jailbreak die handel naar 4.2.1 ( niet OS 4.3+) en installer vervolgens lekker (gratis) pages/keynote erop en andere apps die je wilt hebben. :Y *O*
Je zal zelf merken dat je steeds meer met je iPad gaat werken en rondlopen voor de standaard dingen zoals tekstverwerking/mail versturing en aantekenen maken,foto's/films bekijken. :Y

Het verhaal dat je lekker foto's etc kan bewerken op je iPad klinkt allemaal leuk en aardig maar in de praktijk valt dit vies tegen gezien het gemak waarmee de meesten van ons gewend zijn om te werken met een toetsenbord en een muis je op de iPad niet hebt omdat je daar inprincipe met je vingers moet werken. :)

Eigenlijk is het beste advies op dit gebied; doe alles wat je wilt bewerken zoals foto's, films,clips,mp3's,presentaties,briefopstelling/rapporten etc op je gewone computer en zet als alles klaar is alles over naar je iPad met evt een extra backup via Dropbox mocht je teveel documenten hebben die niet meer op je iPad passen maar die je wel evt wilt kunnen benaderen in geval van nood. :)

succes.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zaterdag 19 maart 2011 @ 14:01:08 #234
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_94332423
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:10 schreef rubje het volgende:

[..]

Tis heel simpel eigenlijk: :s)

Ga gewoon voor de iPad 1.0 die ook nog gigantisch in prijs zijn gezakt gezien de release van iPad 2.0. Updaten + Jailbreak die handel naar 4.2.1 ( niet OS 4.3+) en installer vervolgens lekker (gratis) pages/keynote erop en andere apps die je wilt hebben. :Y *O*
Je zal zelf merken dat je steeds meer met je iPad gaat werken en rondlopen voor de standaard dingen zoals tekstverwerking/mail versturing en aantekenen maken,foto's/films bekijken. :Y

Het verhaal dat je lekker foto's etc kan bewerken op je iPad klinkt allemaal leuk en aardig maar in de praktijk valt dit vies tegen gezien het gemak waarmee de meesten van ons gewend zijn om te werken met een toetsenbord en een muis je op de iPad niet hebt omdat je daar inprincipe met je vingers moet werken. :)

Eigenlijk is het beste advies op dit gebied; doe alles wat je wilt bewerken zoals foto's, films,clips,mp3's,presentaties,briefopstelling/rapporten etc op je gewone computer en zet als alles klaar is alles over naar je iPad met evt een extra backup via Dropbox mocht je teveel documenten hebben die niet meer op je iPad passen maar die je wel evt wilt kunnen benaderen in geval van nood. :)

succes.
  maandag 21 maart 2011 @ 02:32:49 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94406833
OK, ik wil dus weer boeken lezen en aangezien ik niet met boeken wil slepen, wil ik me inlezen in e-readers ofwel iPad achtige dingen. Het ding zal vooral voor op vakantie zijn. Budget: max 300.

Eisen:
-leescomfort (ook in de zon)
-WiFi
-liefst touchscreen

Dus vragen:
-leest het makkelijk?
-hoe is de batterijduur?
-gebruiksvriendelijk?
-hoe duur is e-readen eigenlijk? :')

iPad 2 is veel te veel van het goeie, zou dat in de praktijk toch amper gebruiken.

iPad 1? Ik zoek me trouwens een breuk op apple.com maar ik kom er maar niet achter welke prijzen er nu gelden voor een iPad 1 in de VS. Iemand een idee? Vriendin van me is stewardess voor Delta dus zij kan er een voor me meebrengen.
Resistance is futile.
pi_94407932
@Seven: Ik zou het houden bij het lezen van boeken.

voordelen:

Veel rustgevender
geen accu
goedkoop
  maandag 21 maart 2011 @ 05:49:57 #237
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94407964
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2011 05:21 schreef editoor het volgende:
@Seven: Ik zou het houden bij het lezen van boeken.

voordelen:

Veel rustgevender
geen accu
goedkoop
En zware koffers, het in moeten ruimen van ruimte in je kasten etc. Nee dank u. Ik ben geen leggard. Bovendien hou ik van gadgets en niet van veel spullen. Compact en licht reizen/leven is 1 van mijn principes. Ik heb nog een paar boeken die dienst doen als bedpoot.
Resistance is futile.
pi_94408008
quote:
15s.gif Op maandag 21 maart 2011 05:49 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik heb nog een paar boeken die dienst doen als bedpoot.
Kijk, die was ik nog vergeten.

Als je van gadets houd, moet je hem zeker halen, maar als ik naar mezelf kijk ben ik iemand die vooral kijkt naar het nut van het apparaat. Ben ook totaal niet gadet geil. Moet daar zelf niet zo veel van hebben. Maarja de vraag blijft, ga je hem elke dag gebruiken of ga je hem na een week wegleggen omdat het toch niet helemaal aansluit op je behoeftes.
Ik heb zelf ook sinds kort een netbook gekocht. Ik gebruik hem bijna nooit maar ben toch blij dat ik hem heb want als ik hem echt nodig heb onderweg bv dan kan ik er gelijk mee aan de slag.

Dus je moet voor jezelf nagaan of het echt een toegevoegde waarde is tov de dingen die het kunnen vervangen. Als je thuis bent zul je hem minder snel pakken als dat je onderweg bent. Dus bij veel reizen kan het een leuk apparaat zijn.

Heb je hem al is uitgeprobeert bij bv een mediamarkt?
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 07:49:52 #239
45833 crew  Fogel
pi_94408403
Ik denk dat je beter voor een kindle kan gaan als je er echt hoofdzakelijk mee wil lezen. De weergave van het display is zo goed dat ik in de eerste instantie dacht dat er een sticker opgeplakt zat als "demo" (zoals je vaak bij wekkerradios en digitale horloges ziet bv).
Maargoed, met een ipad kan je veel meer dan met een kindle, dus wat dat betreft zou het waarschijnlijk een betere keuze zijn. Maar als ik zelf veel moet lezen print ik het uit omdat dat gewoon rustiger is (of lees het soms op de kindle van een collega, is voor mij net zo rustig lezen als papier).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 21 maart 2011 @ 08:45:22 #240
67174 Dos37
Come on Twente
pi_94409104
Als je het alleen voor het lezen doet zou ik ook zo'n kindle nemen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 21 maart 2011 @ 09:40:12 #241
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_94409962
Ik kom niet aan lezen toe op mijn iPad doordat ik eerst eventjes internet afspeur en eventjes spelletjes speel.
En dan ben ik alweer te moe om mijn boek te gaan lezen :O
pi_94410427
Calmer than you are
pi_94411618
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
_O- :X
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  maandag 21 maart 2011 @ 10:46:24 #244
337376 daantje1984
Altijd blijven lachen
pi_94411648
Haha super vette video waar de Ipad 2 kapot wordt geschoten door een shotgun. :P
Ziet er wel gaaf uit, is opgenomen met een slow motion camera. :D Linkje
Wel beetje zonde van de Ipads maarja
  maandag 21 maart 2011 @ 11:15:55 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94412545
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:40 schreef Miriampje het volgende:
Ik kom niet aan lezen toe op mijn iPad doordat ik eerst eventjes internet afspeur en eventjes spelletjes speel.
En dan ben ik alweer te moe om mijn boek te gaan lezen :O
Die kans zit er bij mij ook dik in :') .

Verder wordt de e-reader van Sony aangeraden op een bepaalde site. Maar die is wel 230 euro. Kindle 3 heeft meer opties qua connectiviteit en die kost 100 euro. Verder zelfde specs zo'n beetje.

Zie alleen dat er nog niet veel Nederlandse e-books beschikbaar zijn en dat je dus zal moeten overschakelen op een ander bestandsformaat via je computer (daarmee wordt WiFi gelijk overbodig). Maar kan best zijn dat ik in het Engels ga lezen.
Resistance is futile.
  maandag 21 maart 2011 @ 11:21:35 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94412711
Trouwens, vanaf hoeveel inch is het prettig lezen? Want 10 inch kost je gelijk 500 euro of zo. iPad heeft bijna 10 inch.
Resistance is futile.
pi_94412755
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:21 schreef Seven. het volgende:
Trouwens, vanaf hoeveel inch is het prettig lezen? Want 10 inch kost je gelijk 500 euro of zo.
De Nook heeft een 6 inch scherm, vind het zelf wel heel prettig lezen, mooie eReader ook.
  maandag 21 maart 2011 @ 11:26:36 #248
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94412863
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:23 schreef Brici het volgende:

[..]

De Nook heeft een 6 inch scherm, vind het zelf wel heel prettig lezen, mooie eReader ook.
249 dollar. Dan kan ik volgens mij ook al iPad 1 krijgen.

Edit: 149 dollar. Dat is weer wat anders.
Resistance is futile.
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 11:45:32 #249
45833 crew  Fogel
pi_94413493
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:21 schreef Seven. het volgende:
Trouwens, vanaf hoeveel inch is het prettig lezen? Want 10 inch kost je gelijk 500 euro of zo. iPad heeft bijna 10 inch.
$379.00 voor 9,7", is ca 270¤.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_94421667
Ik ben terug uit amerika zonder ipad, geen idee hoe ik me heb kunnen inhouden :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')