abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 2 maart 2011 @ 22:01:45 #101
5428 crew  miss_sly
pi_93564147
Nou, dat is dus iets dat ik, nu iig, nog niet kan en niet wil. Een uur laten huilen is voor mij geen optie, daar kan ik simpel over zijn.
En als ze straks ngo wat groter is en nog wat meer begrijpt, ga ik best uitleggen dat naar bed gaan ook betekent dat ze in bed/haar kamer blijft, maar daar vind ik haar, hoe pienter ook, nog veel te jong voor.

Anyway, ze is inmiddels op eigen initiatief in ons bed gaan liggen en zei tegen mij dat ik mijn tanden moest poetsen. Dus ik denk dat het bedtijd is hier :+

truste :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93564262
Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Er valt behoorlijk veel te conditioneren, maar zo zijn er ook grenzen aan de maakbaarheid van je kind. Ik geloof niet dat je van elk kind een goede slaper kunt maken en ik denk dat de postings van Ca.ra en wickie wel hout snijden.

Ik wil er nog wel aan toevoegen dat conditioneren (ik noem het maar even zo bij gebrek aan beter) niet gelijkstaat aan liefdeloosheid of het schenden van vertrouwen. Ook bij volwassenen die slecht slapen is conditioneren soms precies wat ze nodig hebben. Zo komt in de cursus Beter Slapen van de Teleac het advies voor om juist niet te lang in bed te blijven liggen maar om eruit te gaan als het niet lukt om te slapen. Dat kan op dat moment heel tegenintuïtief of vervelend voelen, maar over het algemeen is dat toch het beste om weer in het ritme te komen.

Ik wil hier maar mee zeggen dat dat 'programmeren' soms gewoon werkt. Dan doe je misschien iets wat op dat moment niet is wat je kind wil of lijkt te willen, maar wat over het algemeen wel het beste is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93564353
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 21:55 schreef simmu het volgende:

maar sinds de ontdekking van het ganglicht hebben we dit ook niet meer gehad *)
Maar bij dit zinnetje denk ik dan: er wás dus toch iets...

Hier werkt het wel zo. Als ik leander in welke situatie dan ook willens en wetens laat brullen neemt hij de rest van de dag aftand tot mij óf claimt me juist op een afschuwelijke manier.

iedereen moet het inderdaad vooral op zijn eigen manier doen, maar bij mijn kinderen veroorzaak ik dan toch werkelijk wel iets wat ik niet wil.
pi_93564354
Dat zou ik ook niet kunnen Miss en gelukkig heb ik dat ook nog nooit hoeven doen hier.
pi_93564531
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil er nog wel aan toevoegen dat conditioneren (ik noem het maar even zo bij gebrek aan beter) niet gelijkstaat aan liefdeloosheid of het schenden van vertrouwen. Ook bij volwassenen die slecht slapen is conditioneren soms precies wat ze nodig hebben. Zo komt in de cursus Beter Slapen van de Teleac het advies voor om juist niet te lang in bed te blijven liggen maar om eruit te gaan als het niet lukt om te slapen. Dat kan op dat moment heel tegenintuïtief of vervelend voelen, maar over het algemeen is dat toch het beste om weer in het ritme te komen.
Maar volgens die methode doet Miss dus juist het goede, door haar eruit te halen.

Ik heb honger. :( En ik weet dat ik gewoon beter niets kan eten, maar bah!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_93564619
Amen Oeke, hier hetzelfde... En Tara nog lang niet thuis en chips binnen handbereik :+
pi_93564635
Ik ga lekker

SLAPUH DOEI!

;)
pi_93564639
Gewoon wat eten joh.
pi_93564664
Iets lichtverteerbaars Oeke :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_93564686
Ik ga ook afsluiten. Fijne avond nog allen, en hopelijk een goede nacht!
pi_93564729
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Gewoon wat eten joh.
Als ik dat doe, dan moet ik zo enorm aan de poeperij of spugen. ;(
Beschuit?

Truste Doei! :W
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_93564818
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:10 schreef oeke het volgende:

[..]

Beschuit?

Oh, haha, ik ging uit van lijntechnisch enzo. Bij mij is honger dan meestal een goed teken, meestal houd ik dan wel weer wat binnen als ik wat eet. Een beschuitje of een crackertje inderdaad. Kippensoep zou ook goed zijn, heb ik van horen zeggen.
pi_93564916
Ja beschuitje Oeke, daar zijn we heir toen ook langzaam mee begonnen en slappe thee met suiker of een kruidenboullionnetje :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_93564917
Slaap lekker mensen :D
Ik blijf nog ff op :)
pi_93565073
selene heb ik tot nu toe 3 x zo aangepakt. alledrie de keren na ziek zijn waarbij ze dan moest huilen vanwege het ziek zijn en ik ook kwam. alledrie de keren dat we echt merkten dat ze echt lachend met ons aan de haal ging zodra het ziek zijn over was en alledrie de keren vond ik het vreselijk. en alledrie de keren ging ze na de laatste megahuilsessie (en mijn uitleg + troost erna) dan ook gewoon slapen en de andere dagen was er dan oprecht niks aan te merken. maar zoals ik al zei: dat was geen slapeloosheid, dat was testen! het ganglicht hield haar weliswaar wakker, maar doorgaans ging ze dan gewoon spelen. dat was ons best :Y
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93565118
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:07 schreef oeke het volgende:

[..]

Maar volgens die methode doet Miss dus juist het goede, door haar eruit te halen.

Het was me niet om het specifieke advies te doen, want ik denk niet dat je de adviezen aan volwassenen kunt projecteren op dreumesjes. De oorzaken van slaapproblemen zijn bij volwassenen daarvoor net iets te verschillend, stel ik me zo voor.

Maar ik kan me wel voorstellen dat ik zoiets bij mijn kind steevast zou doen als ik zou weten dat het werkt. D.w.z., als ik dan niet de hele avond met een hele moeie dreumes op schoot zou zitten.
pi_93565159
quote:

[..]

toch proberen! zelfs al komt het eruit, dan nog neem je een beetje op! beterschap jullie :*
pi_93565237
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:10 schreef oeke het volgende:

[..]

Beschuit?

misschien wat beschuitjes geweekt in thee? is lekker zompig en licht!
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:16:43 #119
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93565243
quote:

[..]

ik ook! :X
Maar ik vergat even dat jij ziek bent. Klein beetje bouillon nemen ofzo. Voel je je misschien ook weer beter.

En ik kan Harry ook niet laten huilen hoor! Dus ik breng soms ook mijn avonden boven door, want daar ben ik wel consequent in: hij mag niet mee naar beneden. Óf bij mij in bed slapen óf in zijn eigen bed...
pi_93565326
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Oh, haha, ik ging uit van lijntechnisch enzo. Bij mij is honger dan meestal een goed teken, meestal houd ik dan wel weer wat binnen als ik wat eet. Een beschuitje of een crackertje inderdaad. Kippensoep zou ook goed zijn, heb ik van horen zeggen.
Toen ik die buikgriep had hield ik water niet eens binnen.

Maar als je die kortstondige griep hebt is het wel het proberen waard, oeke. Even beginnen met een crackertje en een glas water en kijken wat er gebeurt. Sterkte ermee. :*
pi_93565358
Arme Papa en Mama van Ko :'( Beterschap! :*

Beterschap voor alle zieke kindjes! :*
Freecell, hopelijk heb je morgen een rustiger dagje met blije kindjes!

Miss_Sly, ik heb niet alles gelezen. Maar ik ben het eens met wickie. Je doet het gewoon goed! Ik denk dat ze nu meer beseft wat er allemaal gebeurd wanneer Schaap weg is en dat ze daar wat van in de war raakt en dat die verwarring niet zomaar weg is wanneer hij weer terug is.
Ik heb niet voor niets op jou gestemd bij de Mama Award O+ :*

Niels slaapt nu net een kwartier :{ Hij heeft zo'n last van doorkomende kiesjes. I heb het idee dat het hem meer pijn doet deze keer nu ze in zijn onderkaak doorkomen, is dat herkenbaar?
Pff, ik had een sollicitatiebrief willen schrijven, maar dat is natuurlijk niet gelukt.
Vrijdag gaan we 3 uur met het OV naar Centerparks met schoonfamilie, ik maak me nu al druk over het slapen daar in het huisje -O- Op een vreemde plek en dan ook nog kiesjes die doorkomen...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93565412
och, uiteindelijk moet je gewoon bij je eigen gevoel blijven. dat werkt gewoon het beste. elk kindje is anders en elke mama is anders en de combi doet het hem. en die moet je nu eenmaal zelf uitvogelen. mij zijn tips altijd welkom en dan luister/lees ik zo eens en je probeert zo eens wat en dan kom je er doorgaans wel *O*
pi_93565433
Maar ze zeggen toch altijd dat als een kind honger aangeeft dat je dan wel weer eten aan kunt bieden? Werkt dat bij volwassenen dan anders?

Bouillon inderdaad oeke en hele lichte crackertjes.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:19:49 #124
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93565447
Twinkly, daar moet je je nu nog niet druk om maken. Als de tijd daar is, is het vroeg genoeg om je daar zorgen over te maken. Echt! Misschien gaat het juist hartstikke goed. :*
pi_93565506
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:18 schreef Twinkly het volgende:

Niels slaapt nu net een kwartier :{ Hij heeft zo'n last van doorkomende kiesjes. I heb het idee dat het hem meer pijn doet deze keer nu ze in zijn onderkaak doorkomen, is dat herkenbaar?
Jep. Al is er ook net één aan de bovenkant door. Vandaag vond ik Ivan voor het eerst sinds een lange tijd weer echt in goede doen. Hij wilde ook meteen zijn tweede slaapje niet meer doen, dus ik denk dat we zijn ochtendslaapje weer moeten schrappen en op één slaapje over moeten gaan.

quote:
Vrijdag gaan we 3 uur met het OV naar Centerparks met schoonfamilie, ik maak me nu al druk over het slapen daar in het huisje -O- Op een vreemde plek en dan ook nog kiesjes die doorkomen...
Lekker ontspannend. -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')