http://teletekst.nos.nl/quote:` De gemeente Groningen heeft een lid
van een stembureau geschorst na een
grappig bedoeld twitterbericht.In haar
tweet schreef de studente:"Ik zal mijn
best moeten doen om geen PVV-stemmen te
laten verdwijnen." Volgens burgemeester
Rehwinkel is het beter dat zij niet
helpt bij het tellen van de stemmen.
Hij noemt de tweet "oliedom".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fixed it.
Je had gelijkquote:Op woensdag 2 maart 2011 19:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Overduidelijk gewoon een grap, maarja, zoiets moet je niet via Twitter zeggen.
Huilies zullen wel weer over een cordon sanitaire beginnen etc.
Ik zou niet raar opkijken als die linkse ambtenaren echt af en toe PVV-stemmen wegmoffelden.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:08 schreef DrDentz het volgende:
Zo gaat dat al jaren, PVV heeft eigenlijk 60% van de stemmen.
Het is inderdaad altijd hetzelfde kliekje oude vrouwen wat in het stembureau zit...quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:11 schreef gamezz het volgende:
[..]
Ik zou niet raar opkijken als die linkse ambtenaren echt af en toe PVV-stemmen wegmoffelden.
Op welk stembureau zit jij?quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar ze heeft gelijk. Wilders is een haatzaaier. Hij wil alle moslims dood. De PVV moet verboden worden.
Hoe kan je onrendabele mensen verbieden?quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:16 schreef DrDentz het volgende:
De VVD wil de onrendabelen laten verhongeren, moet je die ook verbieden.
Dat zeg ik al jaren.... Met name in de tijd dat we oncontroleerbare (!) en daardoor verboden (!) en fraudegevoelige (!) stemcomputers gebruikten... Geen enkel afrikaans land zou dat in z'n hoofd halen, wij wel!quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:16 schreef quo_ het volgende:
Ik mag hopen dat een een incident is anders wordt het tijdvoor waarnemers van de EU en/of VN bij onze verkiezingen.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar ze heeft gelijk. Wilders is een haatzaaier. Hij wil alle moslims dood. De PVV moet verboden worden.
Niet, dat zou opvallen.quote:
Ze hebben daar toch speciale stempapieren, met alleen PvdA mogelijkheden?quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:17 schreef DrDentz het volgende:
In Rotterdam staan ze met z'n drieën in een stemhokje de PvdA-lijst aan te wijzen.
Hihi hoehoe haha. Al jaren gaat de discussie of een partij als SGP verboden moet worden om het vrouwenstandpunt. Dat er dan géén discussie is over het verbieden van een partij als de PVV om het moslim- en apartheidstandpunt, is in mijn ogen kwalijk te noemen. Niet dat ik het verbieden van welke partij ook toejuich: "al ben ik het volledig met u oneens, ik zal tot in de dood strijden voor uw recht uw mening te uiten", wie zei dat ook weer?quote:
e.o.a. mevrouw.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:20 schreef superworm het volgende:
[..]
Hihi hoehoe haha. Al jaren gaat de discussie of een partij als SGP verboden moet worden om het vrouwenstandpunt. Dat er géén discussie is over het verbieden van een partij als de PVV om het moslim- en apartheidstandpunt, is in mijn ogen kwalijk te noemen. Niet dat ik het verbieden van welke partij ook toejuich: "al ben ik het volledig met u oneens, ik zal tot in de dood strijden voor uw recht uw mening te uiten", wie zei dat ook weer?
Geert Wilders.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:20 schreef superworm het volgende:
[..]
Hihi "al ben ik het volledig met u oneens, ik zal tot in de dood strijden voor uw recht uw mening te uiten", wie zei dat ook weer?
Wat een rare vergelijking.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wij vallen elkaar lastig over hoofddoekjes, en ondertussen stelen de banken ons arm.
Ja ook, maar die jatte het van een wél respectabel figuur. Bovendien doet Wilders juist z'n stinkende best om alle critici de mond te snoeren.quote:
Nee dat was Job Cohen na de moord op Van Gogh.quote:
Die zijn veel te druk bezig met op het bankje voor hun huis een krat Hollandia achterover te slaan.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:27 schreef Vandaag... het volgende:
En ik heb zo maar het vermoeden dat de gemiddelde PVVer liever op internet loopt te zeuren dan dat ie er zelf gaat zitten voor het algemeen belang.
Het is niet zozeer een vergelijking. Het is een constatering van de huidige stand van zaken in onze maatschappij.quote:
Wow, wat zijn mensen achterdochtig zeg! Denken jullie dat dit niet is afgedekt?quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:27 schreef Gulo het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit nergens gebeurt.
Dat citaat wordt toegeschreven aan Voltaire.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:20 schreef superworm het volgende:
"al ben ik het volledig met u oneens, ik zal tot in de dood strijden voor uw recht uw mening te uiten", wie zei dat ook weer?
Wat heb jij gesnoven? Is het Wilders' schuld dat banken al decennialang boeven zijn?quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
e.o.a. mevrouw.
En daar ben ik het mee eens. Met uitzondering van Wilders. Het is niet "een mening". Het is strategische verdeel-en-heers politiek. Wij vallen elkaar lastig over hoofddoekjes, en ondertussen stelen de banken ons arm.
Allemaal leuk en aardig, maar dat boeit verder niet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:35 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Wow, wat zijn mensen achterdochtig zeg! Denken jullie dat dit niet is afgedekt?
Er zitten minimaal 3 willekeurig ingedeelde mensen op een stembureau en het hele proces is met een functiescheiding ingedeeld. De stembus is verzegeld en er is niemand alleen met de stembiljetten. Na afloop worden de tellingen van het stembureau nog eens gecontroleerd door weer andere controleurs. Ze weten hoeveel stembiljetten er uit gegeven zijn, hoeveel mensen zich gemeld hebben bij het stembureau om daadwerkelijk te stemmen en je hebt de ingevulde stembiljetten. Als hier discrepanties inzitten dan is dat direct zichtbaar en in het ergste geval worden alle stemmen van dat bureau ongeldig verklaard. Het kan niet.
Het is geen vergelijking.quote:
Maar Voltaire heeft dat niet gezegd/geschreven,quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:38 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat citaat wordt toegeschreven aan Voltaire.
quote:Evelyn Beatrice Hall, (1868 - 1919?),[1] who wrote under the pseudonym S.G. Tallentyre, was an English writer best known for her biography of Voltaire with the title The Friends of Voltaire, which she completed in 1906.
Hall wrote the phrase: "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it," [2] (which is often misattributed to Voltaire himself), as an illustration of Voltaire's beliefs in her biography on him
Nou als je het zo wilt stellen, Ja!quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat heb jij gesnoven? Is het Wilders' schuld dat banken al decennialang boeven zijn?
Meld je aan als stembureaulid. De meeste gemeenten hebben enige moeite om voldoende mensen te vinden.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is inderdaad altijd hetzelfde kliekje oude vrouwen wat in het stembureau zit...
Algemeen belang? De vergoeding is héél behoorlijk hoorquote:Op woensdag 2 maart 2011 19:27 schreef Vandaag... het volgende:
Natuurlijk hebben de vrijwilligers in de stembureaus een politieke voorkeur hebben... Anders ga je toch niet in een stembureau zitten als het je allemaal niks interesseert. En ik heb zo maar het vermoeden dat de gemiddelde PVVer liever op internet loopt te zeuren dan dat ie er zelf gaat zitten voor het algemeen belang.
Racist.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:12 schreef DrDentz het volgende:
Lijkt wel een allochtoon. Laten we die stemmen tellen?
Da's vééél te kort door de bocht. Ik heb op mijn andere computer een aantal bookmarks staan naar webpagina's met beschouwingen over het onderwerp, waaruit blijkt dat er zowel aanwijzingen zijn dat Voltaire de uitspraak zou hebben bedacht als aanwijzingen dat de woorden níet van zijn hand zijn en dat het op basis van de huidige informatie niet met zekerheid te zeggen is wie hem heeft bedacht.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar Voltaire heeft dat niet gezegd/geschreven,
[..]
Dat doet toch niks af aan het feit dat het voor het algemeen belang isquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Algemeen belang? De vergoeding is héél behoorlijk hoor
Nou je doet alsof ze het uit de goedheid van hun hart doen. Het is gewoon uitzendwerk.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:20 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Dat doet toch niks af aan het feit dat het voor het algemeen belang is
Nou, d'r lijkt een bepaald soort nobelheid uit je post te spreken. De gemiddelde PVV-er zeurt liever op internet, dit meisje doet het toch maar mooi voor volk en vaderland. Terwijl ik denk dat de gemiddelde PVV-er er toch echt geen moeite mee heeft voor ruim 170 bruto vergoeding in mijn gemeente een dagje te gaan zitten op een stembureau.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:20 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Dat doet toch niks af aan het feit dat het voor het algemeen belang is
Maar dat betekend niet dat het een citaat van Voltaire is.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Da's vééél te kort door de bocht. Ik heb op mijn andere computer een aantal bookmarks staan naar webpagina's met beschouwingen over het onderwerp, waaruit blijkt dat er zowel aanwijzingen zijn dat Voltaire de uitspraak zou hebben bedacht als aanwijzingen dat de woorden níet van zijn hand zijn en dat het op basis van de huidige informatie niet met zekerheid te zeggen is wie hem heeft bedacht.
Het citaat simpelweg toeschrijven aan een biograaf van Voltaire doet in dezen geen recht aan de waarheid.
Als je even terugleest zie je dat ik dat ook nergens beweerd heb.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dat betekend niet dat het een citaat van Voltaire is.
Ik moet wel m'n best doen haar niet in mijn kelder te laten verdwijnen :-Pquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:12 schreef eleusis het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou wel samen met haar de grondbeginselen der democratie aantasten
Denk dat ze in de toekomst ook niet veel verder zal komen dan een baan waarbij ze veel op haar RUG zal liggen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:27 schreef roelofjan het volgende:
En het is een studente aan de RUG die zoiets tweet.
God, wat een domme muts.
De toelatingseisen voor een studie aan de Rijksuniversiteit Groningen zijn kennelijk niet bijster hoog.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:27 schreef roelofjan het volgende:
En het is een studente aan de RUG die zoiets tweet.
Dat had je gedacht. Op de laatste locatie wordt alleen gechecked of de totalen vd partijen kloppen met de eindtotalen van de stempassen. In principe is het vrij eenvoudig om bijvoorbeeld 100 stemmen van de ene partij over te hevelen naar een andere. Pietje zegt VVD en PvdA voor zijn rekening te nemen en te tellen en telt er 300 op nr1 van de VVD en 200 op nr 1 op PvdA. Vult 200 op nr1 VVD in en 300 PvdA en niemand komt er ooit achter en verwerkt dit ook in de eindtotalen per partij. Controle is er niet want na een dag zitten op zo'n bureau ga je je collega echt niet natellen, je bent al veel te druk met je eigen partijen te tellen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:31 schreef SH. het volgende:
Lekker gequote ook weer:
http://www.geenstijl.nl/archives/images/nievalstellen.html
Met die emoticon erbij is het gewoon duidelijk een grap, totaal niet serieus bedoeld. Voor de mensen die zich zorgen maken over het vervreemden van stemmen: die dingen worden een miljoen keer nageteld door verschillende mensen (eerst stembureau, daarna nog op een andere locatie). De kans dat iets verdwijnt is dus niet zo groot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |