Welk woord klopt niet?quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:
Of naar Kwik Fit. Kost een paar dukaten maar dan speel je op safe.
hahaquote:Op donderdag 3 maart 2011 16:07 schreef PierreBetfair het volgende:
Kun je lachen, maar Kwik Fit heb ik zeer goede ervaringen mee. Professionele monteurs met een vakopleiding en A-merk onderdelen op voorraad. Niet van die knutselaars die je bij een dorpsgarage tegenkomt. En je wordt er altijd vriendelijk ontvangen.
[ afbeelding ]
Dat is waar. Je weet in elk geval zeker dat de helft van je onderdelen preventief vervangen wordt, dus de kans op slijtage-perikelen is minimaal.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:
Gewoon naar de merkdelaer gaan of naar Kwik Fit. Kost een paar dukaten maar dan speel je op safe.
Het kan zo zijn dat je kwaliteiten ergens anders liggen, maar ik ben van huis uit ook geen monteur, zit eigenlijk in de softie-branche (zie: als een nerd achter de computer , financiele adminstratie doen).quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:29 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Geloof me, als ik dat zelf ga doen kan ik mezelf gelijk garanderen dat dat ding nooit meer rijd. Als ik het een monteur laat doen kan ik iemand erop aanspreken mocht er iets fout gaan.
Mijn kwaliteiten liggen ergens anders, anders was ik ook wel automonteur geworden. En ik vervang die riem zodat ik straks zelf niet zonder auto zit mocht die knappen en de bijkomstigheid is dat het ook handig is voor eventuele verkoop.
Je hoeft dus niet meer aan te geven dat het een eitje is om zelf te doen want ik ga niet opeens morgen zelf dat ding vervangen.
succes met het fietsen dan maar!quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:38 schreef PierreBetfair het volgende:
Haha, wat lopen hier een hobbyisten rond.
De een koopt spullen van Marktplaats, de ander stuurt je naar de sloop en nu weer iemand om zelf de distributieriem gaat vervangen. En dat allemaal om een paar centen uit te sparen. Als het allemaal te duur is, koop dan een goede fiets is mijn advies.
Ach kijk, mensen als jou moeten we ook hebben, anders kan de merkdealer (en duurdere garages) ernaar fluiten..quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:
Gewoon naar de merkdelaer gaan of naar Kwik Fit. Kost een paar dukaten maar dan speel je op safe.
¤250 is een mooie prijs, en je hoeft niet zo bang te zijn, heb al genoeg riempjes vervangen, nooit geen problemen gehad, misschien omdat ik de juiste kennis/gereedschap heb? ik gebruik exact de zelfde schema's als de merkdealer (inclusief alle aanhaalmomenten, spanning etc.), dat heb ik ook nooit gesnapt he, in de tijd dat ik niet zo handig was, en wel is naar de garage ging, zag ik ook altijd die monteurs met hun laptopje, en daarop handleidingen hoe ze het spulletje moesten vervangen, en dat noemt zich monteur? a la ¤60 per uur? als hij dat kan, kan een willekeurig persoon het ook, of er is je hele leven lang tegen je gezegd dat je niks kan? tja dan ga je vanzelf zo worden.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:13 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Rondshoppen is niet erg maar ik wil wel bij enigszins betrouwbare uitziende garages de reparaties uit laten voeren en ben dan ook wel bereid iets meer te betalen dan bijv. het aanbod van sjonwa die het zooitje voor 250 euro wel zou vervangen.
Heb ooit een BMW, die een grote schade had gehad en niet zo goed was hersteld, naar de Kwikfit gebracht voor een APK....quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:07 schreef PierreBetfair het volgende:
Kun je lachen, maar Kwik Fit heb ik zeer goede ervaringen mee. Professionele monteurs met een vakopleiding en A-merk onderdelen op voorraad. Niet van die knutselaars die je bij een dorpsgarage tegenkomt. En je wordt er altijd vriendelijk ontvangen.
[ afbeelding ]
Inderdaad! Deze verhalen komen nooit voor bij een andere garage!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:02 schreef sjonwa het volgende:
[..]
Heb ooit een BMW, die een grote schade had gehad en niet zo goed was hersteld, naar de Kwikfit gebracht voor een APK....
Zonder enkele puntje goedgekeurd, terwijl de wielen voor aanliepen op de veerpoten, stabilsatorstang loszat, remmen versleten waren, fuseekogel versleten...?
Ik zou je baan opzeggen en automonteur worden!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:59 schreef sjonwa het volgende:
[..]
¤250 is een mooie prijs, en je hoeft niet zo bang te zijn, heb al genoeg riempjes vervangen, nooit geen problemen gehad, misschien omdat ik de juiste kennis/gereedschap heb? ik gebruik exact de zelfde schema's als de merkdealer (inclusief alle aanhaalmomenten, spanning etc.), dat heb ik ook nooit gesnapt he, in de tijd dat ik niet zo handig was, en wel is naar de garage ging, zag ik ook altijd die monteurs met hun laptopje, en daarop handleidingen hoe ze het spulletje moesten vervangen, en dat noemt zich monteur? a la ¤60 per uur? als hij dat kan, kan een willekeurig persoon het ook, of er is je hele leven lang tegen je gezegd dat je niks kan? tja dan ga je vanzelf zo worden.
Denk jij nou echt dat dat wat zegt gozer?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:28 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
En als jij dan een garage hebt met een mooi bordje boven de deur en algemene voorwaarden enz. dan had ik misschien nog wel me auto bij jou laten repareren
Klopt niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:17 schreef invine het volgende:
Uit welk jaar is je clio? Dat scheelt ook nogalik onderhoud mijn clio altijd bij de merkdealer, maar dat is meer uit gemakzucht. (omdat ik er gewerkt heb en mijn ouders hun scenic daar ook hebben).
Prijzen zijn over het algemeen wel netjes, je lokale klusboer doet het goedkoper waarschijnlijk, maar dat is maar net of je dat wilt.
Of het lastig is, gaat niet eens op in een prijsopgave.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:31 schreef invine het volgende:
Ik heb over wat TS moet betalen, maar naast het jaar bedoel ik ook uitvoering etc. een RS is wat lastiger dan een 1.2 8v
Ik weet wel dat ik het nog niet door types als jou zou laten doen al kreeg ik er geld bij. Jezus hoe bedoel je doordrammen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:37 schreef sjonwa het volgende:
[..]
Denk jij nou echt dat dat wat zegt gozer?
Weet jij dat als je distributieriem eraf knalt o.i.d., en je motor loopt kapot, nadat je het wel door een "erkende" autogarage heb vervangen, je ook alles zelf mag dokken....
Of dacht je niet goed geld terug... haha
grapjas
Kwestie van motorsteun los, motor weer omhoog duwen, omlaag duwen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:07 schreef invine het volgende:
Ik heb er gewerkt, bij een renault dealerweet wel dat er minder ruimte is om fatsoenlijk te kunnen werken bij een RS dan bij een 1.2..
Jij spoort niet, jij denkt dus dat ik probeer een opdracht van jou nog los te krijgen? nee joh, vind het altijd wel leuk om zo een discussie aan te gaanquote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:07 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ik het nog niet door types als jou zou laten doen al kreeg ik er geld bij. Jezus hoe bedoel je doordrammen.![]()
Ik ga verder op je reacties niet meer in aangezien jij duidelijk een groot bord voor je kop hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |