abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93592597
Kwik Fit :')
pi_93592678
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:
Of naar Kwik Fit. Kost een paar dukaten maar dan speel je op safe.
Welk woord klopt niet? :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93595287
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:54 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Welk woord klopt niet? :D
Ik denk: 'PierreBetfair'
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93595439
Kun je lachen, maar Kwik Fit heb ik zeer goede ervaringen mee. Professionele monteurs met een vakopleiding en A-merk onderdelen op voorraad. Niet van die knutselaars die je bij een dorpsgarage tegenkomt. En je wordt er altijd vriendelijk ontvangen.

pi_93595771
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:07 schreef PierreBetfair het volgende:
Kun je lachen, maar Kwik Fit heb ik zeer goede ervaringen mee. Professionele monteurs met een vakopleiding en A-merk onderdelen op voorraad. Niet van die knutselaars die je bij een dorpsgarage tegenkomt. En je wordt er altijd vriendelijk ontvangen.

[ afbeelding ]
haha
pi_93596387
hehe lol @ pierre :P Maar idd, heb zelf ook prima ervaringen met Kwikfit, itt de vele verhalen die je altijd hoort. Mijns inziens vakkundige lui die je eerlijk advies geven. Maar misschien verschilt dat per vestiging.
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:00:00 #37
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93618705
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:
Gewoon naar de merkdelaer gaan of naar Kwik Fit. Kost een paar dukaten maar dan speel je op safe.
Dat is waar. Je weet in elk geval zeker dat de helft van je onderdelen preventief vervangen wordt, dus de kans op slijtage-perikelen is minimaal.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:02:12 #38
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93618835
Franse auto's moet je niet repareren maar gewoon rechtstreeks naar de sloop rijden. Daar horen ze namelijk :)
pi_93622087
Bedankt voor de tip!
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93622250
Hoorde dat ze bij de kwikfit ook wel eens auto's slopen wegens onkunde en prutswerk..
Dus je franse auto daar brengen is misschien nog niet eens zo'n gek idee..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93627828
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:29 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

Geloof me, als ik dat zelf ga doen kan ik mezelf gelijk garanderen dat dat ding nooit meer rijd. Als ik het een monteur laat doen kan ik iemand erop aanspreken mocht er iets fout gaan.

Mijn kwaliteiten liggen ergens anders, anders was ik ook wel automonteur geworden. En ik vervang die riem zodat ik straks zelf niet zonder auto zit mocht die knappen en de bijkomstigheid is dat het ook handig is voor eventuele verkoop.

Je hoeft dus niet meer aan te geven dat het een eitje is om zelf te doen want ik ga niet opeens morgen zelf dat ding vervangen.
Het kan zo zijn dat je kwaliteiten ergens anders liggen, maar ik ben van huis uit ook geen monteur, zit eigenlijk in de softie-branche (zie: als een nerd achter de computer , financiele adminstratie doen).
Tis maar net wat je wilt gozer, ik blijf het grappig vinden, "voor die paar centen meer, heb je gelijk kwaliteit", een universele garage zal misschien wel beter werk afleveren dan de renault dealer.
-
pi_93627844
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:38 schreef PierreBetfair het volgende:
Haha, wat lopen hier een hobbyisten rond.

De een koopt spullen van Marktplaats, de ander stuurt je naar de sloop en nu weer iemand om zelf de distributieriem gaat vervangen. En dat allemaal om een paar centen uit te sparen. Als het allemaal te duur is, koop dan een goede fiets is mijn advies.
succes met het fietsen dan maar!
-
pi_93627860
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:
Gewoon naar de merkdelaer gaan of naar Kwik Fit. Kost een paar dukaten maar dan speel je op safe.
Ach kijk, mensen als jou moeten we ook hebben, anders kan de merkdealer (en duurdere garages) ernaar fluiten..
-
pi_93627941
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:13 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

Rondshoppen is niet erg maar ik wil wel bij enigszins betrouwbare uitziende garages de reparaties uit laten voeren en ben dan ook wel bereid iets meer te betalen dan bijv. het aanbod van sjonwa die het zooitje voor 250 euro wel zou vervangen.
¤250 is een mooie prijs, en je hoeft niet zo bang te zijn, heb al genoeg riempjes vervangen, nooit geen problemen gehad, misschien omdat ik de juiste kennis/gereedschap heb? ik gebruik exact de zelfde schema's als de merkdealer (inclusief alle aanhaalmomenten, spanning etc.), dat heb ik ook nooit gesnapt he, in de tijd dat ik niet zo handig was, en wel is naar de garage ging, zag ik ook altijd die monteurs met hun laptopje, en daarop handleidingen hoe ze het spulletje moesten vervangen, en dat noemt zich monteur? a la ¤60 per uur? als hij dat kan, kan een willekeurig persoon het ook, of er is je hele leven lang tegen je gezegd dat je niks kan? tja dan ga je vanzelf zo worden.
-
pi_93628002
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:07 schreef PierreBetfair het volgende:
Kun je lachen, maar Kwik Fit heb ik zeer goede ervaringen mee. Professionele monteurs met een vakopleiding en A-merk onderdelen op voorraad. Niet van die knutselaars die je bij een dorpsgarage tegenkomt. En je wordt er altijd vriendelijk ontvangen.

[ afbeelding ]
Heb ooit een BMW, die een grote schade had gehad en niet zo goed was hersteld, naar de Kwikfit gebracht voor een APK....
Zonder enkele puntje goedgekeurd, terwijl de wielen voor aanliepen op de veerpoten, stabilsatorstang loszat, remmen versleten waren, fuseekogel versleten...?
-
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:13:03 #46
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_93628232
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:02 schreef sjonwa het volgende:

[..]

Heb ooit een BMW, die een grote schade had gehad en niet zo goed was hersteld, naar de Kwikfit gebracht voor een APK....
Zonder enkele puntje goedgekeurd, terwijl de wielen voor aanliepen op de veerpoten, stabilsatorstang loszat, remmen versleten waren, fuseekogel versleten...?
Inderdaad! Deze verhalen komen nooit voor bij een andere garage!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_93628386
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 08:59 schreef sjonwa het volgende:

[..]

¤250 is een mooie prijs, en je hoeft niet zo bang te zijn, heb al genoeg riempjes vervangen, nooit geen problemen gehad, misschien omdat ik de juiste kennis/gereedschap heb? ik gebruik exact de zelfde schema's als de merkdealer (inclusief alle aanhaalmomenten, spanning etc.), dat heb ik ook nooit gesnapt he, in de tijd dat ik niet zo handig was, en wel is naar de garage ging, zag ik ook altijd die monteurs met hun laptopje, en daarop handleidingen hoe ze het spulletje moesten vervangen, en dat noemt zich monteur? a la ¤60 per uur? als hij dat kan, kan een willekeurig persoon het ook, of er is je hele leven lang tegen je gezegd dat je niks kan? tja dan ga je vanzelf zo worden.
Ik zou je baan opzeggen en automonteur worden!
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93628450
haha
-
pi_93628582
En als jij dan een garage hebt met een mooi bordje boven de deur en algemene voorwaarden enz. dan had ik misschien nog wel me auto bij jou laten repareren ;)
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93634527
Ik ben het eens met Sjonwa ^O^

Maar goed, zonder mensen zoals pierre zou de kwikfit niet eens bestaan ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93634593
Even voor de duidelijkheid, ik ga dus niet naar Kwikfit en ook niet naar een renaultdealer! :P
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93649534
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:28 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
En als jij dan een garage hebt met een mooi bordje boven de deur en algemene voorwaarden enz. dan had ik misschien nog wel me auto bij jou laten repareren ;)
Denk jij nou echt dat dat wat zegt gozer?
Weet jij dat als je distributieriem eraf knalt o.i.d., en je motor loopt kapot, nadat je het wel door een "erkende" autogarage heb vervangen, je ook alles zelf mag dokken....
Of dacht je niet goed geld terug... haha
grapjas
-
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:17:05 #53
182073 invine
blablabla etc.
pi_93651452
Uit welk jaar is je clio? Dat scheelt ook nogal ;) ik onderhoud mijn clio altijd bij de merkdealer, maar dat is meer uit gemakzucht. (omdat ik er gewerkt heb en mijn ouders hun scenic daar ook hebben).

Prijzen zijn over het algemeen wel netjes, je lokale klusboer doet het goedkoper waarschijnlijk, maar dat is maar net of je dat wilt.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_93651816
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:17 schreef invine het volgende:
Uit welk jaar is je clio? Dat scheelt ook nogal ;) ik onderhoud mijn clio altijd bij de merkdealer, maar dat is meer uit gemakzucht. (omdat ik er gewerkt heb en mijn ouders hun scenic daar ook hebben).

Prijzen zijn over het algemeen wel netjes, je lokale klusboer doet het goedkoper waarschijnlijk, maar dat is maar net of je dat wilt.
Klopt niet.

Bijv. Distributiriem set, is bijna even duur als van een clio uit 1994 als clio 2002
Uurloon blijft het zelfde voor de monteur
Prijzen zijn niet netjes, maar extreem duur, de betere dealer durft wel tot ¤70 euro per uur monteurloon te vragen, abnormaal.
-
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:31:38 #55
182073 invine
blablabla etc.
pi_93651992
Ik heb over wat TS moet betalen, maar naast het jaar bedoel ik ook uitvoering etc. een RS is wat lastiger dan een 1.2 8v ;)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_93652530
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:31 schreef invine het volgende:
Ik heb over wat TS moet betalen, maar naast het jaar bedoel ik ook uitvoering etc. een RS is wat lastiger dan een 1.2 8v ;)
Of het lastig is, gaat niet eens op in een prijsopgave.

Wat word berekent? uurloon en onderdelen.

Maar laat ik je zeggen, het duurt even lang om te vervangen als op een 1.2 8 kleppers of een RS..

Dat zeggen ze alleen niet haha, als alles eenmaal open ligt, kwestie van riem erop riem eraf zo moeilijk is dat niet....

Probeer het zelf ook is, is allemaal bangmakerij, hoe ik dat weet? dacht vroeger net als TS..

;)
-
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:07:39 #57
182073 invine
blablabla etc.
pi_93653434
Ik heb er gewerkt, bij een renault dealer ;) weet wel dat er minder ruimte is om fatsoenlijk te kunnen werken bij een RS dan bij een 1.2..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_93660557
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:37 schreef sjonwa het volgende:

[..]

Denk jij nou echt dat dat wat zegt gozer?
Weet jij dat als je distributieriem eraf knalt o.i.d., en je motor loopt kapot, nadat je het wel door een "erkende" autogarage heb vervangen, je ook alles zelf mag dokken....
Of dacht je niet goed geld terug... haha
grapjas
Ik weet wel dat ik het nog niet door types als jou zou laten doen al kreeg ik er geld bij. Jezus hoe bedoel je doordrammen. |:(

Ik ga verder op je reacties niet meer in aangezien jij duidelijk een groot bord voor je kop hebt. :W
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93678834
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:07 schreef invine het volgende:
Ik heb er gewerkt, bij een renault dealer ;) weet wel dat er minder ruimte is om fatsoenlijk te kunnen werken bij een RS dan bij een 1.2..
Kwestie van motorsteun los, motor weer omhoog duwen, omlaag duwen.
-
pi_93678871
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:07 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

Ik weet wel dat ik het nog niet door types als jou zou laten doen al kreeg ik er geld bij. Jezus hoe bedoel je doordrammen. |:(

Ik ga verder op je reacties niet meer in aangezien jij duidelijk een groot bord voor je kop hebt. :W
Jij spoort niet, jij denkt dus dat ik probeer een opdracht van jou nog los te krijgen? nee joh, vind het altijd wel leuk om zo een discussie aan te gaan
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')