abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93545475
Goedemiddag :D

Ik heb vandaag mijn auto laten keuren en is gebleken dat de aandrijfashoes los zit (klem gebroken) en mijn achterlichten mee knipperen met de richtingaanwijzer. Hiernaast moet mijn distributieriem vervangen worden omdat ik niet precies weet wanneer het de laatste keer geweest is.

Hier ben ik vervolgens mee naar een garage gegaan en heb ik wat prijzen te horen gekregen. Nu wil ik graag weten of deze prijzen een beetje redelijk zijn en aangezien hier nog wel wat mensen zijn met enige autokennis, dacht ik ik maar een topic :D

Kosten voor de aandrijfas hoes en het probleem van de achterlichten zouden op 50,- euro komen.

Kosten voor de distributieriem + Spandingen :P en waterpomp 400 incl.

Kosten kleine beurt 75 euro

Interieurfilter 21 euro en dat zou bij de beurt geen extra kosten meebrengen.

Zijn dit een beetje redelijke bedragen voor wat er gedaan moet worden?

Thanks! :)
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93545673
Prima prijzen, niet goedkoop maar ook niet duur.
pi_93545777
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:59 schreef lst128 het volgende:
Prima prijzen, niet goedkoop maar ook niet duur.
Oke goed om te horen, had namelijk in de tussentijd even met de Renault dealer gebeld en die vroegen voor het distributieriem gebeuren 630,- beurt 130,- dus in vergelijking met dat was het al positief :P

Bedankt voor je reactie!
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93545850
Dealer is altijd duur :P
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93546207
Moet trouwens de waterpomp ook vervangen worden? Ik heb geen flauw idee wat dat ding doet maar er werd gezegd dat ze die dingen vervangen omdat alles dan toch al los ligt en mocht het kapot gaan dan zou weer alles eruit moeten.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93546867
Precies, die dingen moeten worden vervangen omdat alles dan toch al los ligt en mocht het kapot gaan dan zou weer alles eruit moeten ;)
pi_93547039
Met alle respect, maar die Clio zou laten staan bij de garage. Waarom niet een lekkere Volvo S40, dat glijdt als een zonnetje over de weg.

Laat het rustig op je inwerken.
pi_93547868
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Met alle respect, maar die Clio zou laten staan bij de garage. Waarom niet een lekkere Volvo S40, dat glijdt als een zonnetje over de weg.

Laat het rustig op je inwerken.
Ja, zo kan je nog wel even door gaan over auto's die beter presteren...
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93548156
Gewoon negeren die post dus.
pi_93548841
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:52 schreef Anne het volgende:
Gewoon negeren die post dus.
Te laat ;)
pi_93549725
*O*
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93562206
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:24 schreef lst128 het volgende:
Precies, die dingen moeten worden vervangen omdat alles dan toch al los ligt en mocht het kapot gaan dan zou weer alles eruit moeten ;)
Dat is ongeveer hetzelfde als je dat je je remschijven vervangt en dan ook maar nieuwe banden eronder gooit omdat ze er toch af zijn :')

Maargoed denk dat het geen kwaad kan, een nieuwe waterpomp :P
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93562787
Dat is zeker niet waar, de kans dat je waterpomp gaat lekken als je er opnieuw kracht op zet is, of gewoon versleten is voor de vervanginsperiode van de distributie, is aanwezig. Dan moet alles er weer af en kan je dus je nieuwe distributieriem weer weggooien aangezien je die officieel maar een keer mag opspannen..

Kortom voor die 100 euro extra dat een pomp max. kost zou ik het risico niet nemen. Want als alles weer los moet ben je veel verder.
pi_93563258
Waterpomp zou ik zeker tegelijk vervangen, je gaat het echt niet leuk vinden als zometeen je waterpomp lekt en alles weer gefixed kan worden..
Gaat je zo weer een paar honderd kosten bij de garage..

Daarbij weet ik niet of bij een clio de waterpomp ook gelijk de spanner is voor de distributieriem, maar als dat wel zo is dan zou ik daar niet eens over nadenken om hem niet te vervangen..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93563976
Ga het ook gewoon beide laten vervangen, kan die er weer even tegenaan :)
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93564166
spanrol + waterpomp lopen over de distributieriem

ebay duitsland, complete setje ¤60/70.

zelf doen is wel een rot klus, motorsteun moet eraf, motorblok moet ondersteund worden, distributiekap boven zit met 6 of 7 bouten vast, die ook nog is 3 verschillende maten hebben, waar je al bijna niet tussen komt, middenkap is een makkelijk klusje, krukaspoelie moet er ook af, 1 bout in het midden (100nm), v-snaar uiteraard lossen, op de krukastandwiel en nokkenastandwiel staat een merkteken, die gelijk zetten met merkteken op de distributieriem en spannen met nieuwe rol.

succes.
-
pi_93566673
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:01 schreef sjonwa het volgende:
spanrol + waterpomp lopen over de distributieriem

ebay duitsland, complete setje ¤60/70.

zelf doen is wel een rot klus, motorsteun moet eraf, motorblok moet ondersteund worden, distributiekap boven zit met 6 of 7 bouten vast, die ook nog is 3 verschillende maten hebben, waar je al bijna niet tussen komt, middenkap is een makkelijk klusje, krukaspoelie moet er ook af, 1 bout in het midden (100nm), v-snaar uiteraard lossen, op de krukastandwiel en nokkenastandwiel staat een merkteken, die gelijk zetten met merkteken op de distributieriem en spannen met nieuwe rol.

succes.
Je geeft het zelf al aan, zelf doen is een rotklus. Dit gaat om iets waar ik dagelijk 100 km/u mee rijd. Daar ga ik dus liever niet zelf aan zitten knutselen
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93567415
Redelijke prijzen, rondshoppen kost je ook weer zeeën van tijd.
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Met alle respect, maar die Clio zou laten staan bij de garage. Waarom niet een lekkere Volvo S40, dat glijdt als een zonnetje over de weg.
Laat het rustig op je inwerken.
Jij spoort niet, ik zou eerst zelf is een auto kopen. :)

[ Bericht 42% gewijzigd door Mercer op 02-03-2011 23:00:07 ]
pi_93581254
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:46 schreef Mercer het volgende:
Redelijke prijzen, rondshoppen kost je ook weer zeeën van tijd.

Dat ook en ik zoek gewoon een betrouwbare partij waar ik terecht kan als er iets mis is en als deze gewoon alles goed doet dan kan ik jaarlijks het onderhoud daar laten doen.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:45:13 #20
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93583355
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:01 schreef sjonwa het volgende:
spanrol + waterpomp lopen over de distributieriem

ebay duitsland, complete setje ¤60/70.

zelf doen is wel een rot klus, motorsteun moet eraf, motorblok moet ondersteund worden, distributiekap boven zit met 6 of 7 bouten vast, die ook nog is 3 verschillende maten hebben, waar je al bijna niet tussen komt, middenkap is een makkelijk klusje, krukaspoelie moet er ook af, 1 bout in het midden (100nm), v-snaar uiteraard lossen, op de krukastandwiel en nokkenastandwiel staat een merkteken, die gelijk zetten met merkteken op de distributieriem en spannen met nieuwe rol.

succes.
Dus lekker láten doen. Dan is het snel gebeurd en draagt een ander het risico. Zo gek zijn deze prijzen niet. Het is alleen de vraag of de auto het waard is, maar dat kan TS beter beslissen dan wij.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_93583501
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:45 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dus lekker láten doen. Dan is het snel gebeurd en draagt een ander het risico. Zo gek zijn deze prijzen niet. Het is alleen de vraag of de auto het waard is, maar dat kan TS beter beslissen dan wij.
Mja deze kosten zijn denk ik een vijfde van wat de auto nog waard is en het is de bedoeling dat ik er nog wel even in rondrij. En mocht ik hem ooit op korte termijn weer weg doen dan is een nieuwe aantoonbare distributieriem wel een pluspunt natuurlijk.

Blijft altijd zonde van al het geld dat een auto in gaat ;(
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:58:40 #22
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93583773
Mja, een auto blijft investeren. Het is ook niet de aankoop die 't 'm doet, maar de kosten van het rijdend houden :). En zo'n nieuwe distributieriem is leuk, maar de kosten van onderhoud krijg je er bij verkoop echt nooit uit.
Hoe dan ook: een auto kost geld. Maandelijks aan mrb en verzekering, en dan ook nog peut en onderhoud. So be it :).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_93584391
je krijgt evenveel voor zo een clio met of zonder nieuwe distributieriem
-
pi_93584497
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:36 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

Je geeft het zelf al aan, zelf doen is een rotklus. Dit gaat om iets waar ik dagelijk 100 km/u mee rijd. Daar ga ik dus liever niet zelf aan zitten knutselen
Bang? heb je wel eens goed in een autogarage gekeken? (ja zelfs de dure merk dealers) die laten de stage lopers, monteurs in opleiding dit soort simpele (rot)klusjes meestal doen, en niet omdat ze het zo goed kunnen, zolang je alles met beleid doet, kan een ieder dit klusje klaren, middagje werk, en je hebt jezelf een mooi bedrag bespaart.
-
pi_93584852
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:19 schreef sjonwa het volgende:

[..]

Bang? heb je wel eens goed in een autogarage gekeken? (ja zelfs de dure merk dealers) die laten de stage lopers, monteurs in opleiding dit soort simpele (rot)klusjes meestal doen, en niet omdat ze het zo goed kunnen, zolang je alles met beleid doet, kan een ieder dit klusje klaren, middagje werk, en je hebt jezelf een mooi bedrag bespaart.
Geloof me, als ik dat zelf ga doen kan ik mezelf gelijk garanderen dat dat ding nooit meer rijd. Als ik het een monteur laat doen kan ik iemand erop aanspreken mocht er iets fout gaan.

Mijn kwaliteiten liggen ergens anders, anders was ik ook wel automonteur geworden. En ik vervang die riem zodat ik straks zelf niet zonder auto zit mocht die knappen en de bijkomstigheid is dat het ook handig is voor eventuele verkoop.

Je hoeft dus niet meer aan te geven dat het een eitje is om zelf te doen want ik ga niet opeens morgen zelf dat ding vervangen.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')