Oke goed om te horen, had namelijk in de tussentijd even met de Renault dealer gebeld en die vroegen voor het distributieriem gebeuren 630,- beurt 130,- dus in vergelijking met dat was het al positiefquote:Op woensdag 2 maart 2011 16:59 schreef lst128 het volgende:
Prima prijzen, niet goedkoop maar ook niet duur.
Ja, zo kan je nog wel even door gaan over auto's die beter presteren...quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Met alle respect, maar die Clio zou laten staan bij de garage. Waarom niet een lekkere Volvo S40, dat glijdt als een zonnetje over de weg.
Laat het rustig op je inwerken.
Dat is ongeveer hetzelfde als je dat je je remschijven vervangt en dan ook maar nieuwe banden eronder gooit omdat ze er toch af zijnquote:Op woensdag 2 maart 2011 17:24 schreef lst128 het volgende:
Precies, die dingen moeten worden vervangen omdat alles dan toch al los ligt en mocht het kapot gaan dan zou weer alles eruit moeten
Je geeft het zelf al aan, zelf doen is een rotklus. Dit gaat om iets waar ik dagelijk 100 km/u mee rijd. Daar ga ik dus liever niet zelf aan zitten knutselenquote:Op woensdag 2 maart 2011 22:01 schreef sjonwa het volgende:
spanrol + waterpomp lopen over de distributieriem
ebay duitsland, complete setje ¤60/70.
zelf doen is wel een rot klus, motorsteun moet eraf, motorblok moet ondersteund worden, distributiekap boven zit met 6 of 7 bouten vast, die ook nog is 3 verschillende maten hebben, waar je al bijna niet tussen komt, middenkap is een makkelijk klusje, krukaspoelie moet er ook af, 1 bout in het midden (100nm), v-snaar uiteraard lossen, op de krukastandwiel en nokkenastandwiel staat een merkteken, die gelijk zetten met merkteken op de distributieriem en spannen met nieuwe rol.
succes.
Jij spoort niet, ik zou eerst zelf is een auto kopen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Met alle respect, maar die Clio zou laten staan bij de garage. Waarom niet een lekkere Volvo S40, dat glijdt als een zonnetje over de weg.
Laat het rustig op je inwerken.
Dat ook en ik zoek gewoon een betrouwbare partij waar ik terecht kan als er iets mis is en als deze gewoon alles goed doet dan kan ik jaarlijks het onderhoud daar laten doen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:46 schreef Mercer het volgende:
Redelijke prijzen, rondshoppen kost je ook weer zeeën van tijd.
Dus lekker láten doen. Dan is het snel gebeurd en draagt een ander het risico. Zo gek zijn deze prijzen niet. Het is alleen de vraag of de auto het waard is, maar dat kan TS beter beslissen dan wij.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:01 schreef sjonwa het volgende:
spanrol + waterpomp lopen over de distributieriem
ebay duitsland, complete setje ¤60/70.
zelf doen is wel een rot klus, motorsteun moet eraf, motorblok moet ondersteund worden, distributiekap boven zit met 6 of 7 bouten vast, die ook nog is 3 verschillende maten hebben, waar je al bijna niet tussen komt, middenkap is een makkelijk klusje, krukaspoelie moet er ook af, 1 bout in het midden (100nm), v-snaar uiteraard lossen, op de krukastandwiel en nokkenastandwiel staat een merkteken, die gelijk zetten met merkteken op de distributieriem en spannen met nieuwe rol.
succes.
Mja deze kosten zijn denk ik een vijfde van wat de auto nog waard is en het is de bedoeling dat ik er nog wel even in rondrij. En mocht ik hem ooit op korte termijn weer weg doen dan is een nieuwe aantoonbare distributieriem wel een pluspunt natuurlijk.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dus lekker láten doen. Dan is het snel gebeurd en draagt een ander het risico. Zo gek zijn deze prijzen niet. Het is alleen de vraag of de auto het waard is, maar dat kan TS beter beslissen dan wij.
Bang? heb je wel eens goed in een autogarage gekeken? (ja zelfs de dure merk dealers) die laten de stage lopers, monteurs in opleiding dit soort simpele (rot)klusjes meestal doen, en niet omdat ze het zo goed kunnen, zolang je alles met beleid doet, kan een ieder dit klusje klaren, middagje werk, en je hebt jezelf een mooi bedrag bespaart.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:36 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Je geeft het zelf al aan, zelf doen is een rotklus. Dit gaat om iets waar ik dagelijk 100 km/u mee rijd. Daar ga ik dus liever niet zelf aan zitten knutselen
Geloof me, als ik dat zelf ga doen kan ik mezelf gelijk garanderen dat dat ding nooit meer rijd. Als ik het een monteur laat doen kan ik iemand erop aanspreken mocht er iets fout gaan.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:19 schreef sjonwa het volgende:
[..]
Bang? heb je wel eens goed in een autogarage gekeken? (ja zelfs de dure merk dealers) die laten de stage lopers, monteurs in opleiding dit soort simpele (rot)klusjes meestal doen, en niet omdat ze het zo goed kunnen, zolang je alles met beleid doet, kan een ieder dit klusje klaren, middagje werk, en je hebt jezelf een mooi bedrag bespaart.
Distributieriem van een Clio vervangen is een drama... Dat zou ik niet snel zelf doen. Maar rondshoppen is natuurlijk nooit een slecht plan.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:57 schreef Mikkie het volgende:
Nou Pierre, da's wel weer erg makkelijk. Waarom duur uitbesteden als je het wellicht zelf kan?
Rondshoppen is niet erg maar ik wil wel bij enigszins betrouwbare uitziende garages de reparaties uit laten voeren en ben dan ook wel bereid iets meer te betalen dan bijv. het aanbod van sjonwa die het zooitje voor 250 euro wel zou vervangen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Distributieriem van een Clio vervangen is een drama... Dat zou ik niet snel zelf doen. Maar rondshoppen is natuurlijk nooit een slecht plan.
Welk woord klopt niet?quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:
Of naar Kwik Fit. Kost een paar dukaten maar dan speel je op safe.
hahaquote:Op donderdag 3 maart 2011 16:07 schreef PierreBetfair het volgende:
Kun je lachen, maar Kwik Fit heb ik zeer goede ervaringen mee. Professionele monteurs met een vakopleiding en A-merk onderdelen op voorraad. Niet van die knutselaars die je bij een dorpsgarage tegenkomt. En je wordt er altijd vriendelijk ontvangen.
[ afbeelding ]
Dat is waar. Je weet in elk geval zeker dat de helft van je onderdelen preventief vervangen wordt, dus de kans op slijtage-perikelen is minimaal.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:
Gewoon naar de merkdelaer gaan of naar Kwik Fit. Kost een paar dukaten maar dan speel je op safe.
Het kan zo zijn dat je kwaliteiten ergens anders liggen, maar ik ben van huis uit ook geen monteur, zit eigenlijk in de softie-branche (zie: als een nerd achter de computer , financiele adminstratie doen).quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:29 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Geloof me, als ik dat zelf ga doen kan ik mezelf gelijk garanderen dat dat ding nooit meer rijd. Als ik het een monteur laat doen kan ik iemand erop aanspreken mocht er iets fout gaan.
Mijn kwaliteiten liggen ergens anders, anders was ik ook wel automonteur geworden. En ik vervang die riem zodat ik straks zelf niet zonder auto zit mocht die knappen en de bijkomstigheid is dat het ook handig is voor eventuele verkoop.
Je hoeft dus niet meer aan te geven dat het een eitje is om zelf te doen want ik ga niet opeens morgen zelf dat ding vervangen.
succes met het fietsen dan maar!quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:38 schreef PierreBetfair het volgende:
Haha, wat lopen hier een hobbyisten rond.
De een koopt spullen van Marktplaats, de ander stuurt je naar de sloop en nu weer iemand om zelf de distributieriem gaat vervangen. En dat allemaal om een paar centen uit te sparen. Als het allemaal te duur is, koop dan een goede fiets is mijn advies.
Ach kijk, mensen als jou moeten we ook hebben, anders kan de merkdealer (en duurdere garages) ernaar fluiten..quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:
Gewoon naar de merkdelaer gaan of naar Kwik Fit. Kost een paar dukaten maar dan speel je op safe.
¤250 is een mooie prijs, en je hoeft niet zo bang te zijn, heb al genoeg riempjes vervangen, nooit geen problemen gehad, misschien omdat ik de juiste kennis/gereedschap heb? ik gebruik exact de zelfde schema's als de merkdealer (inclusief alle aanhaalmomenten, spanning etc.), dat heb ik ook nooit gesnapt he, in de tijd dat ik niet zo handig was, en wel is naar de garage ging, zag ik ook altijd die monteurs met hun laptopje, en daarop handleidingen hoe ze het spulletje moesten vervangen, en dat noemt zich monteur? a la ¤60 per uur? als hij dat kan, kan een willekeurig persoon het ook, of er is je hele leven lang tegen je gezegd dat je niks kan? tja dan ga je vanzelf zo worden.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:13 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Rondshoppen is niet erg maar ik wil wel bij enigszins betrouwbare uitziende garages de reparaties uit laten voeren en ben dan ook wel bereid iets meer te betalen dan bijv. het aanbod van sjonwa die het zooitje voor 250 euro wel zou vervangen.
Heb ooit een BMW, die een grote schade had gehad en niet zo goed was hersteld, naar de Kwikfit gebracht voor een APK....quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:07 schreef PierreBetfair het volgende:
Kun je lachen, maar Kwik Fit heb ik zeer goede ervaringen mee. Professionele monteurs met een vakopleiding en A-merk onderdelen op voorraad. Niet van die knutselaars die je bij een dorpsgarage tegenkomt. En je wordt er altijd vriendelijk ontvangen.
[ afbeelding ]
Inderdaad! Deze verhalen komen nooit voor bij een andere garage!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:02 schreef sjonwa het volgende:
[..]
Heb ooit een BMW, die een grote schade had gehad en niet zo goed was hersteld, naar de Kwikfit gebracht voor een APK....
Zonder enkele puntje goedgekeurd, terwijl de wielen voor aanliepen op de veerpoten, stabilsatorstang loszat, remmen versleten waren, fuseekogel versleten...?
Ik zou je baan opzeggen en automonteur worden!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:59 schreef sjonwa het volgende:
[..]
¤250 is een mooie prijs, en je hoeft niet zo bang te zijn, heb al genoeg riempjes vervangen, nooit geen problemen gehad, misschien omdat ik de juiste kennis/gereedschap heb? ik gebruik exact de zelfde schema's als de merkdealer (inclusief alle aanhaalmomenten, spanning etc.), dat heb ik ook nooit gesnapt he, in de tijd dat ik niet zo handig was, en wel is naar de garage ging, zag ik ook altijd die monteurs met hun laptopje, en daarop handleidingen hoe ze het spulletje moesten vervangen, en dat noemt zich monteur? a la ¤60 per uur? als hij dat kan, kan een willekeurig persoon het ook, of er is je hele leven lang tegen je gezegd dat je niks kan? tja dan ga je vanzelf zo worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |