abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93545475
Goedemiddag :D

Ik heb vandaag mijn auto laten keuren en is gebleken dat de aandrijfashoes los zit (klem gebroken) en mijn achterlichten mee knipperen met de richtingaanwijzer. Hiernaast moet mijn distributieriem vervangen worden omdat ik niet precies weet wanneer het de laatste keer geweest is.

Hier ben ik vervolgens mee naar een garage gegaan en heb ik wat prijzen te horen gekregen. Nu wil ik graag weten of deze prijzen een beetje redelijk zijn en aangezien hier nog wel wat mensen zijn met enige autokennis, dacht ik ik maar een topic :D

Kosten voor de aandrijfas hoes en het probleem van de achterlichten zouden op 50,- euro komen.

Kosten voor de distributieriem + Spandingen :P en waterpomp 400 incl.

Kosten kleine beurt 75 euro

Interieurfilter 21 euro en dat zou bij de beurt geen extra kosten meebrengen.

Zijn dit een beetje redelijke bedragen voor wat er gedaan moet worden?

Thanks! :)
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93545673
Prima prijzen, niet goedkoop maar ook niet duur.
pi_93545777
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:59 schreef lst128 het volgende:
Prima prijzen, niet goedkoop maar ook niet duur.
Oke goed om te horen, had namelijk in de tussentijd even met de Renault dealer gebeld en die vroegen voor het distributieriem gebeuren 630,- beurt 130,- dus in vergelijking met dat was het al positief :P

Bedankt voor je reactie!
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93545850
Dealer is altijd duur :P
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93546207
Moet trouwens de waterpomp ook vervangen worden? Ik heb geen flauw idee wat dat ding doet maar er werd gezegd dat ze die dingen vervangen omdat alles dan toch al los ligt en mocht het kapot gaan dan zou weer alles eruit moeten.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93546867
Precies, die dingen moeten worden vervangen omdat alles dan toch al los ligt en mocht het kapot gaan dan zou weer alles eruit moeten ;)
pi_93547039
Met alle respect, maar die Clio zou laten staan bij de garage. Waarom niet een lekkere Volvo S40, dat glijdt als een zonnetje over de weg.

Laat het rustig op je inwerken.
pi_93547868
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Met alle respect, maar die Clio zou laten staan bij de garage. Waarom niet een lekkere Volvo S40, dat glijdt als een zonnetje over de weg.

Laat het rustig op je inwerken.
Ja, zo kan je nog wel even door gaan over auto's die beter presteren...
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93548156
Gewoon negeren die post dus.
pi_93548841
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:52 schreef Anne het volgende:
Gewoon negeren die post dus.
Te laat ;)
pi_93549725
*O*
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93562206
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:24 schreef lst128 het volgende:
Precies, die dingen moeten worden vervangen omdat alles dan toch al los ligt en mocht het kapot gaan dan zou weer alles eruit moeten ;)
Dat is ongeveer hetzelfde als je dat je je remschijven vervangt en dan ook maar nieuwe banden eronder gooit omdat ze er toch af zijn :')

Maargoed denk dat het geen kwaad kan, een nieuwe waterpomp :P
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93562787
Dat is zeker niet waar, de kans dat je waterpomp gaat lekken als je er opnieuw kracht op zet is, of gewoon versleten is voor de vervanginsperiode van de distributie, is aanwezig. Dan moet alles er weer af en kan je dus je nieuwe distributieriem weer weggooien aangezien je die officieel maar een keer mag opspannen..

Kortom voor die 100 euro extra dat een pomp max. kost zou ik het risico niet nemen. Want als alles weer los moet ben je veel verder.
pi_93563258
Waterpomp zou ik zeker tegelijk vervangen, je gaat het echt niet leuk vinden als zometeen je waterpomp lekt en alles weer gefixed kan worden..
Gaat je zo weer een paar honderd kosten bij de garage..

Daarbij weet ik niet of bij een clio de waterpomp ook gelijk de spanner is voor de distributieriem, maar als dat wel zo is dan zou ik daar niet eens over nadenken om hem niet te vervangen..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93563976
Ga het ook gewoon beide laten vervangen, kan die er weer even tegenaan :)
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93564166
spanrol + waterpomp lopen over de distributieriem

ebay duitsland, complete setje ¤60/70.

zelf doen is wel een rot klus, motorsteun moet eraf, motorblok moet ondersteund worden, distributiekap boven zit met 6 of 7 bouten vast, die ook nog is 3 verschillende maten hebben, waar je al bijna niet tussen komt, middenkap is een makkelijk klusje, krukaspoelie moet er ook af, 1 bout in het midden (100nm), v-snaar uiteraard lossen, op de krukastandwiel en nokkenastandwiel staat een merkteken, die gelijk zetten met merkteken op de distributieriem en spannen met nieuwe rol.

succes.
-
pi_93566673
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:01 schreef sjonwa het volgende:
spanrol + waterpomp lopen over de distributieriem

ebay duitsland, complete setje ¤60/70.

zelf doen is wel een rot klus, motorsteun moet eraf, motorblok moet ondersteund worden, distributiekap boven zit met 6 of 7 bouten vast, die ook nog is 3 verschillende maten hebben, waar je al bijna niet tussen komt, middenkap is een makkelijk klusje, krukaspoelie moet er ook af, 1 bout in het midden (100nm), v-snaar uiteraard lossen, op de krukastandwiel en nokkenastandwiel staat een merkteken, die gelijk zetten met merkteken op de distributieriem en spannen met nieuwe rol.

succes.
Je geeft het zelf al aan, zelf doen is een rotklus. Dit gaat om iets waar ik dagelijk 100 km/u mee rijd. Daar ga ik dus liever niet zelf aan zitten knutselen
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93567415
Redelijke prijzen, rondshoppen kost je ook weer zeeën van tijd.
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Met alle respect, maar die Clio zou laten staan bij de garage. Waarom niet een lekkere Volvo S40, dat glijdt als een zonnetje over de weg.
Laat het rustig op je inwerken.
Jij spoort niet, ik zou eerst zelf is een auto kopen. :)

[ Bericht 42% gewijzigd door Mercer op 02-03-2011 23:00:07 ]
pi_93581254
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:46 schreef Mercer het volgende:
Redelijke prijzen, rondshoppen kost je ook weer zeeën van tijd.

Dat ook en ik zoek gewoon een betrouwbare partij waar ik terecht kan als er iets mis is en als deze gewoon alles goed doet dan kan ik jaarlijks het onderhoud daar laten doen.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:45:13 #20
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93583355
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:01 schreef sjonwa het volgende:
spanrol + waterpomp lopen over de distributieriem

ebay duitsland, complete setje ¤60/70.

zelf doen is wel een rot klus, motorsteun moet eraf, motorblok moet ondersteund worden, distributiekap boven zit met 6 of 7 bouten vast, die ook nog is 3 verschillende maten hebben, waar je al bijna niet tussen komt, middenkap is een makkelijk klusje, krukaspoelie moet er ook af, 1 bout in het midden (100nm), v-snaar uiteraard lossen, op de krukastandwiel en nokkenastandwiel staat een merkteken, die gelijk zetten met merkteken op de distributieriem en spannen met nieuwe rol.

succes.
Dus lekker láten doen. Dan is het snel gebeurd en draagt een ander het risico. Zo gek zijn deze prijzen niet. Het is alleen de vraag of de auto het waard is, maar dat kan TS beter beslissen dan wij.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_93583501
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:45 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dus lekker láten doen. Dan is het snel gebeurd en draagt een ander het risico. Zo gek zijn deze prijzen niet. Het is alleen de vraag of de auto het waard is, maar dat kan TS beter beslissen dan wij.
Mja deze kosten zijn denk ik een vijfde van wat de auto nog waard is en het is de bedoeling dat ik er nog wel even in rondrij. En mocht ik hem ooit op korte termijn weer weg doen dan is een nieuwe aantoonbare distributieriem wel een pluspunt natuurlijk.

Blijft altijd zonde van al het geld dat een auto in gaat ;(
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:58:40 #22
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93583773
Mja, een auto blijft investeren. Het is ook niet de aankoop die 't 'm doet, maar de kosten van het rijdend houden :). En zo'n nieuwe distributieriem is leuk, maar de kosten van onderhoud krijg je er bij verkoop echt nooit uit.
Hoe dan ook: een auto kost geld. Maandelijks aan mrb en verzekering, en dan ook nog peut en onderhoud. So be it :).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_93584391
je krijgt evenveel voor zo een clio met of zonder nieuwe distributieriem
-
pi_93584497
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:36 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

Je geeft het zelf al aan, zelf doen is een rotklus. Dit gaat om iets waar ik dagelijk 100 km/u mee rijd. Daar ga ik dus liever niet zelf aan zitten knutselen
Bang? heb je wel eens goed in een autogarage gekeken? (ja zelfs de dure merk dealers) die laten de stage lopers, monteurs in opleiding dit soort simpele (rot)klusjes meestal doen, en niet omdat ze het zo goed kunnen, zolang je alles met beleid doet, kan een ieder dit klusje klaren, middagje werk, en je hebt jezelf een mooi bedrag bespaart.
-
pi_93584852
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:19 schreef sjonwa het volgende:

[..]

Bang? heb je wel eens goed in een autogarage gekeken? (ja zelfs de dure merk dealers) die laten de stage lopers, monteurs in opleiding dit soort simpele (rot)klusjes meestal doen, en niet omdat ze het zo goed kunnen, zolang je alles met beleid doet, kan een ieder dit klusje klaren, middagje werk, en je hebt jezelf een mooi bedrag bespaart.
Geloof me, als ik dat zelf ga doen kan ik mezelf gelijk garanderen dat dat ding nooit meer rijd. Als ik het een monteur laat doen kan ik iemand erop aanspreken mocht er iets fout gaan.

Mijn kwaliteiten liggen ergens anders, anders was ik ook wel automonteur geworden. En ik vervang die riem zodat ik straks zelf niet zonder auto zit mocht die knappen en de bijkomstigheid is dat het ook handig is voor eventuele verkoop.

Je hoeft dus niet meer aan te geven dat het een eitje is om zelf te doen want ik ga niet opeens morgen zelf dat ding vervangen.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93585217
Haha, wat lopen hier een hobbyisten rond.

De een koopt spullen van Marktplaats, de ander stuurt je naar de sloop en nu weer iemand om zelf de distributieriem gaat vervangen. En dat allemaal om een paar centen uit te sparen. Als het allemaal te duur is, koop dan een goede fiets is mijn advies.
  donderdag 3 maart 2011 @ 11:57:19 #27
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93585836
Nou Pierre, da's wel weer erg makkelijk. Waarom duur uitbesteden als je het wellicht zelf kan?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 maart 2011 @ 11:59:45 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93585919
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:57 schreef Mikkie het volgende:
Nou Pierre, da's wel weer erg makkelijk. Waarom duur uitbesteden als je het wellicht zelf kan?
Distributieriem van een Clio vervangen is een drama... Dat zou ik niet snel zelf doen. Maar rondshoppen is natuurlijk nooit een slecht plan.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_93586430
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:59 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Distributieriem van een Clio vervangen is een drama... Dat zou ik niet snel zelf doen. Maar rondshoppen is natuurlijk nooit een slecht plan.
Rondshoppen is niet erg maar ik wil wel bij enigszins betrouwbare uitziende garages de reparaties uit laten voeren en ben dan ook wel bereid iets meer te betalen dan bijv. het aanbod van sjonwa die het zooitje voor 250 euro wel zou vervangen.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93586991
Gewoon naar de merkdelaer gaan of naar Kwik Fit. Kost een paar dukaten maar dan speel je op safe.
pi_93592597
Kwik Fit :')
pi_93592678
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:
Of naar Kwik Fit. Kost een paar dukaten maar dan speel je op safe.
Welk woord klopt niet? :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93595287
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:54 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Welk woord klopt niet? :D
Ik denk: 'PierreBetfair'
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93595439
Kun je lachen, maar Kwik Fit heb ik zeer goede ervaringen mee. Professionele monteurs met een vakopleiding en A-merk onderdelen op voorraad. Niet van die knutselaars die je bij een dorpsgarage tegenkomt. En je wordt er altijd vriendelijk ontvangen.

pi_93595771
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:07 schreef PierreBetfair het volgende:
Kun je lachen, maar Kwik Fit heb ik zeer goede ervaringen mee. Professionele monteurs met een vakopleiding en A-merk onderdelen op voorraad. Niet van die knutselaars die je bij een dorpsgarage tegenkomt. En je wordt er altijd vriendelijk ontvangen.

[ afbeelding ]
haha
pi_93596387
hehe lol @ pierre :P Maar idd, heb zelf ook prima ervaringen met Kwikfit, itt de vele verhalen die je altijd hoort. Mijns inziens vakkundige lui die je eerlijk advies geven. Maar misschien verschilt dat per vestiging.
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:00:00 #37
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93618705
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:
Gewoon naar de merkdelaer gaan of naar Kwik Fit. Kost een paar dukaten maar dan speel je op safe.
Dat is waar. Je weet in elk geval zeker dat de helft van je onderdelen preventief vervangen wordt, dus de kans op slijtage-perikelen is minimaal.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:02:12 #38
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93618835
Franse auto's moet je niet repareren maar gewoon rechtstreeks naar de sloop rijden. Daar horen ze namelijk :)
pi_93622087
Bedankt voor de tip!
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93622250
Hoorde dat ze bij de kwikfit ook wel eens auto's slopen wegens onkunde en prutswerk..
Dus je franse auto daar brengen is misschien nog niet eens zo'n gek idee..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93627828
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:29 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

Geloof me, als ik dat zelf ga doen kan ik mezelf gelijk garanderen dat dat ding nooit meer rijd. Als ik het een monteur laat doen kan ik iemand erop aanspreken mocht er iets fout gaan.

Mijn kwaliteiten liggen ergens anders, anders was ik ook wel automonteur geworden. En ik vervang die riem zodat ik straks zelf niet zonder auto zit mocht die knappen en de bijkomstigheid is dat het ook handig is voor eventuele verkoop.

Je hoeft dus niet meer aan te geven dat het een eitje is om zelf te doen want ik ga niet opeens morgen zelf dat ding vervangen.
Het kan zo zijn dat je kwaliteiten ergens anders liggen, maar ik ben van huis uit ook geen monteur, zit eigenlijk in de softie-branche (zie: als een nerd achter de computer , financiele adminstratie doen).
Tis maar net wat je wilt gozer, ik blijf het grappig vinden, "voor die paar centen meer, heb je gelijk kwaliteit", een universele garage zal misschien wel beter werk afleveren dan de renault dealer.
-
pi_93627844
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:38 schreef PierreBetfair het volgende:
Haha, wat lopen hier een hobbyisten rond.

De een koopt spullen van Marktplaats, de ander stuurt je naar de sloop en nu weer iemand om zelf de distributieriem gaat vervangen. En dat allemaal om een paar centen uit te sparen. Als het allemaal te duur is, koop dan een goede fiets is mijn advies.
succes met het fietsen dan maar!
-
pi_93627860
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:29 schreef PierreBetfair het volgende:
Gewoon naar de merkdelaer gaan of naar Kwik Fit. Kost een paar dukaten maar dan speel je op safe.
Ach kijk, mensen als jou moeten we ook hebben, anders kan de merkdealer (en duurdere garages) ernaar fluiten..
-
pi_93627941
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:13 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

Rondshoppen is niet erg maar ik wil wel bij enigszins betrouwbare uitziende garages de reparaties uit laten voeren en ben dan ook wel bereid iets meer te betalen dan bijv. het aanbod van sjonwa die het zooitje voor 250 euro wel zou vervangen.
¤250 is een mooie prijs, en je hoeft niet zo bang te zijn, heb al genoeg riempjes vervangen, nooit geen problemen gehad, misschien omdat ik de juiste kennis/gereedschap heb? ik gebruik exact de zelfde schema's als de merkdealer (inclusief alle aanhaalmomenten, spanning etc.), dat heb ik ook nooit gesnapt he, in de tijd dat ik niet zo handig was, en wel is naar de garage ging, zag ik ook altijd die monteurs met hun laptopje, en daarop handleidingen hoe ze het spulletje moesten vervangen, en dat noemt zich monteur? a la ¤60 per uur? als hij dat kan, kan een willekeurig persoon het ook, of er is je hele leven lang tegen je gezegd dat je niks kan? tja dan ga je vanzelf zo worden.
-
pi_93628002
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:07 schreef PierreBetfair het volgende:
Kun je lachen, maar Kwik Fit heb ik zeer goede ervaringen mee. Professionele monteurs met een vakopleiding en A-merk onderdelen op voorraad. Niet van die knutselaars die je bij een dorpsgarage tegenkomt. En je wordt er altijd vriendelijk ontvangen.

[ afbeelding ]
Heb ooit een BMW, die een grote schade had gehad en niet zo goed was hersteld, naar de Kwikfit gebracht voor een APK....
Zonder enkele puntje goedgekeurd, terwijl de wielen voor aanliepen op de veerpoten, stabilsatorstang loszat, remmen versleten waren, fuseekogel versleten...?
-
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:13:03 #46
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_93628232
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:02 schreef sjonwa het volgende:

[..]

Heb ooit een BMW, die een grote schade had gehad en niet zo goed was hersteld, naar de Kwikfit gebracht voor een APK....
Zonder enkele puntje goedgekeurd, terwijl de wielen voor aanliepen op de veerpoten, stabilsatorstang loszat, remmen versleten waren, fuseekogel versleten...?
Inderdaad! Deze verhalen komen nooit voor bij een andere garage!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_93628386
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 08:59 schreef sjonwa het volgende:

[..]

¤250 is een mooie prijs, en je hoeft niet zo bang te zijn, heb al genoeg riempjes vervangen, nooit geen problemen gehad, misschien omdat ik de juiste kennis/gereedschap heb? ik gebruik exact de zelfde schema's als de merkdealer (inclusief alle aanhaalmomenten, spanning etc.), dat heb ik ook nooit gesnapt he, in de tijd dat ik niet zo handig was, en wel is naar de garage ging, zag ik ook altijd die monteurs met hun laptopje, en daarop handleidingen hoe ze het spulletje moesten vervangen, en dat noemt zich monteur? a la ¤60 per uur? als hij dat kan, kan een willekeurig persoon het ook, of er is je hele leven lang tegen je gezegd dat je niks kan? tja dan ga je vanzelf zo worden.
Ik zou je baan opzeggen en automonteur worden!
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93628450
haha
-
pi_93628582
En als jij dan een garage hebt met een mooi bordje boven de deur en algemene voorwaarden enz. dan had ik misschien nog wel me auto bij jou laten repareren ;)
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93634527
Ik ben het eens met Sjonwa ^O^

Maar goed, zonder mensen zoals pierre zou de kwikfit niet eens bestaan ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93634593
Even voor de duidelijkheid, ik ga dus niet naar Kwikfit en ook niet naar een renaultdealer! :P
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')