Frummeltje, een ovulatietest hoeft niet helemaal donker te worden. Bij sommige mensen blijft de hormoonconcentratie laag, en het gaat er dus om dat je goed bijhoud wanneer het streepje relatief donker is. Dus maak je niet te druk als je niet het verwachte donkere streepje ziet.
Zoals je alles omschrijft klinkt het iig alsof je menstruatie nu goed op gang komt. Is het niet deze keer al raak dan denk ik wel dat je de komende periode een aantal mooie klusdagen kunt hebben

Klavertje-4, fijn dat de gyn je gerust heeft kunnen stellen. Het zou helemaal mooi zijn als je lichaam nu gaat bewijzen weer helemaal ok te zijn.
Winka

, ondanks dat je eerder al aangaf dit te verwachten toch altijd even jammer, een

voor je en het vertrouwen dat het volgende maand wel gaat lukken.
Raantje van harte welkom in dit topic! Hopelijk ben ook jij weer snel weg. En tot die tijd hopen we gewoon mee dat je vrij snel een nette cyclus hebt en lekker kunt klussen.
@ Lijnloos, je houdt het gewoon lekker spannend. Gewoon genieten van het klussen en je dan laten verrassen door een 2e streepje.
Hier een weekend gehad met duidelijk al mijn mopperhormonen die elke maand komen kijken. Had ook even totaal geen zin om hier te posten. (ja ik weet het het is al weer woensdag :p). Gister bij de huisarts geweest. Iets afwijkend in mijn hormonen kon die niet zijn, gezien het feit dat ik wel een licht positief streepje had op de ovulatie testen denkt die dat mijn cyclus verder wel gewoon loopt. Echter kwam er wel uit het onderzoek dat ik last heb van bloedarmoede, dat zou een oorzaak geweest kunnen zijn van de lange cyclus, al acht die deze kans ook klein en is het vermoedelijk meer een kwestie van pech. Ik heb gister meteen opnieuw bloed laten prikken omdat hij wil kijken of het een aanwijsbare oorzaak heeft, bv tekort aan ijzer/vitamineb12/foliumzuur. Hij raad voor alsnog aan deze periode over te slaan, omdat bloedarmoede gewoon niet gezond voor je lichaam en een eventuele zwangerschap is. Vooral ook even vooruitkijkend omdat kan blijken dat er een "meer ernstige" oorzaak voor is, wat dus niet weg gaat door extra vitamine/ijzer/foliumzuur te slikken.
Al is het al met al zo dat de meeste mensen met bloedarmoede er vrij snel weer vanaf zijn.