abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93542703
Vorig deel: Wachten op het tweede streepje deel 187

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

03 maart papillion
14 maart cholateaddict
20 maart Boepie
20 maart lollypops
22 maart frummeltje86 (12-2010)
25 maart Diaan73
28 maart LadyBlack
31 maart charmed_angel (09-2009)
04 april Dananana
11 april Winka

cholateaddict
Elynasedai
Entreri
GirlGoneBad (04-2010)
IslaBonita (12-2008)
Klavertje-4
Kolonia (04-2009)
Koningin Juliana (03-2009)
Mijsje (08-2007)
prinseszondererwt (11-2007)
Poookie
Thistleweed

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 16-03-2011 21:49:05 ]
pi_93542725
Het is me niet gegund ;(

Slecht nieuws..... }) }) }) zijn gearriveerd ;(
Waarom heb ik nog hoop elke maand :')

Mijn nieuwe nod is dus 31-03-2011

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2011 16:02:25 ]
pi_93542756
He bah C_A... :* ik ga gewoon weer voor je duimen dat het de volgende ronde wel raak is en voor nu sterkte met de })
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:03:44 #4
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93542814
charmed_angel...... -O-

Houd hoop!! Je bent er nu met die onderzoeken misschien wel heel dichtbij!!! :*
pi_93545458
c_a wat jammer!!

Ik hoop hier over 2 weken mee te mogen kletsen!
Hopelijk is m'n vriend er dan helemaal klaar voor. :)
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_93546074
c_a :*.

Nou, leuk CrazyMoon. :). Da's een hele beslissing :D. Maareuh, waarom is 'ie er dan pas klaar voor? Zie je 'm niet vaak of.. ?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_93546211
De stap is toch wel groot :)
We hebben al 2 kinderen (4 en 2) en ja, ik was er al lang klaar voor maar hij nog niet helemaal. Ben al wel met de pil gestopt.
En ik heb een tijdje medicijnen geslikt waar ik pas mee ben gestopt en met die medicijnen mocht ik niet zwanger raken.
Dus hij wil ook zeker weten dat die uit mijn lichaam zijn.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_93546502
Ahh oké! Oh verhip, ik zie nu ook je avatar pas. Lekker wakker Kuuk :').
Maar leuk hoor! O+.
  woensdag 2 maart 2011 @ 17:23:02 #9
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93546818
oh CA, wat balen!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_93547467
charmed_angel: houd de moed erin!! niet opgeven :*

Hallo iedereen :)

Wij gaan er ook voor, alleen ik heb weinig verstand van ovulaties en vruchtbare dagen, heb eigenlijk geen idee hoe lang mijn cyclus is en hoe is dat allemaal moet bepalen lol denk dat we gewoon blijven klussen tot dat ik denk humm nu moet ik echt in gaan verdiepen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:45:39 #11
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93554149
@bitterend; zodra je weet hoe lang je gemiddelde cyclus is, dan kun je redelijk bepalen wanneer je een eventuele eisprong zou hebben. En je hebt internet he? Kan je heeeeel veeeel op vinden soms ook teveel
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:58:42 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93554999
En soms houdt je lijf je ook een beetje voor het lapje :')

Ik ben verdorie vandaag pas echt ongesteld geworden (incl tempdaling), terwijl ik zaterdag al de eerste tekenen kreeg :{w Dus ik heb van zaterdag tot nu toch nog een beetje in spanning gezeten, zovan wat als het niet doorzet??? Suspension.... gotta love it :')
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:59:04 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93555027
Ohja, en welkom CrazyMoon en bitterend *O* Succes!!
pi_93570140
C-A: :* Het komt echt goed meis! Het balletje rolt nu, dus er wordt iig actie ondernomen.

Bitterend, succes. Enneh......er zit ook een punt op het toetsenbord hè, rechts naast de komma :P
pi_93580411
Je hebt helemaal gelijk danic. :@
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:08:46 #16
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_93582247
Ow, mijn NOD is trouwens 13 maart, we houden hem er voor de show nog even in... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_93584035
Crazymoon en Bitterend, welkom hier!!! En hopelijk zijn jullie snel verdwenen naar Z&G! *O*
LB :* Stomme lichamen hebben we soms...
pi_93584197
Bedankt meiden O+
pi_93647423
Crazymoon en Bitterend welkom.

charmed_angel :*

Hier weer leuke spannende dagen van het lichaam. Nog geen }) terwijl ik het eergister al verwacht had. Enerzijds wel het idee dat het moet komen anderzijds totaal niet. Vanochtend getest maar ook geen 2e streepje te zien, ook totaal niet iets wat er vaag op lijkt. We wachten hier dus maar gewoon nog even rustig af.

Maar ik zou het niet erg vinden deze ronde geen }) te zien. Andere jaren zou ik met de carnaval een keertje de stopweek overgeslagen hebben. Aangezien ik de bob meestal ben maakt het niet drinken me ook niet uit.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 16:55:35 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93647702
Spannend papilion! :o

Geen bloed is goed zeggen we dan :+
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:01:30 #21
279894 winka
There is no place like home..
pi_93653153
Hmm.. deze keer niet echt gebruik kunnen maken van de vruchtbare dagen. Ik heb in ene een vaginale schimmelfinfectie :D Dus het was wat pijnlijk om aan de slag te gaan. De huisartsenpraktijk zat vol op vrijdag dus ik heb nu een capsule gekregen die ik vanavond erin mag stoppen :P Dus geen inwendig onderzoek.

Nou ja het is natuurlijk niks bijzonders, maar ik ben wel weer begonnen met zuivel eten. Las dat het ook door een verminderde weerstand kan komen, denk dat het daar aan ligt.

Crazymoon en bitterend succes ^O^
En balen C_A dat je weer ongi bent geworden. Ik hoop dat je gauw komt te weten waarom het de andere rondes niet is gelukt!

Tsja LB, ik ken het.. Hoe meer ik er trouwens mee bezig ben, hoe langer de menstruatie op zich laat wachten :)

Oh spannend papillion :s) ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door winka op 04-03-2011 19:06:33 ]
pi_93663475
pfff wat duurt zo'n maand lang 8)7 om gek van te worden..
zondag is mn nod maar durf al amper naar de wc te gaan wan meestal 1 a 2 dagen van te voren is }) wel een beetje te bespeuren

heb een constant -O- / *O* / -O- gevoel

meiden veel succes ook! En pappilion spannend hoor!! :Y
  zaterdag 5 maart 2011 @ 01:00:00 #23
279894 winka
pi_93672994
Dat zijn de moeilijkste dagen :) Nou nog een dagje wachten en dan weet je meer ^O^
pi_93681449
Dat is natuurlijk altijd fijn zon virusje *not*. Dan hopelijk de volgende maand gewoon lekker weer aan de slag :)

dananana, ik zal ook voor duimen dit weekend dat het }) gewoon wegblijft. Hier nog geen }). Als het wegblijft dan test ik pas maandag weer opnieuw. Het heeft ook weinig zin om elke dag een negatieve test weg te gooien omdat je altijd zult zien dat mijn }) gewoon zin had om wat later te komen.
pi_93682644
Bedankt voor het warme welkom allemaal O+

Hihi iedereen ongeduldig enzo...kan ik me goed voorstellen!

Ik ben erin gaan verdiepen, de eiersprong voelde ik altijd al (een gemene steek bij mijn eierleider een paar dagen lang). Maar nu had ik dus ook aan de gyn gevraagd omdat ik rond die tijd ook migraine heb en dat soms 3-4 dagen lang! en ze zei dat het inderdaad goed kan en dat er niks anders zit dan paracetamol te nemen :s

Pff...klussen voor een uk zal lastig worden met migraine! misschien dat ik gewoon niet tegen mijn man vertel dat ik pijn heb..Ik zie wel hoe het gaan lopen.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 15:12:26 #26
279894 winka
pi_93686923
Dat lijkt me inderdaad heel erg lastig bitterend, als je migraine hebt rond je eisprong. Is het dan ook zo erg dat je met de gordijnen dicht op bed moet liggen? Het voordeel is wel dat je heel makkelijk je vruchtbare dagen kan herkennen ;)

Jee papillion, nog steeds geen }) Ben je wel eens meer zo laat geweest?
En dananana zijn er bij jou al tekenen van })
pi_93687787
:( dat is lastig bitterend. Overigens bedenk ik me nu dat ik je volgens mij nog niet welkom heb geheten maar bij deze dus alsnog. Ik zou het overigens wel tegen je vriend/man zeggen. Klussen om het klussen is misschien wel niet optimaal maar je zult altijd zien dat hij het dan juist die keer extra lang /uitgebreid wil doen terwijl je denkt auwie laat het maar ophouden. Ik zou het dus zelf eerder voorstellen en voor een creatief vluggertje oid gaan. De romantiek inhalen doen we wel genoeg buiten die dagen om. Al hoeft het zeker in die periode niet puur om het doel te gaan. Iig kan ik me voorstellen dat hoe je het ook doet het niet helemaal lekker zal zijn.

@winka, ik heb de laatste keren wel ervaren dat ik 1 dag eerder of 1 dag later dan "gemiddeld" het duiveltje kan zien. Daar had ik al bewust rekening mee gehouden door mijn nod ook maar 1 dag later te rekenen zodat het zou meevallen. Ook merkte ik echt dat zodra ik getest had het wel begon te lopen puur omdat ik het tot die dag leek te willen ontkennen ofzo. Maar dat nu dus ook niet. Iig wacht ik gewoon rustig af, de negatieve test waar echt geen streepje op te vinden is houd me iig realistisch en daardoor durf ik ook niet te hard te hopen. Je zult zeker zien dat het bloed gewoon een paar dagen later komt puur om me te plagen.

Desalniettemin is het wel spannend hoor :P Zit ook telkens als ik naar de wc ga te speuren naar tekenen of te twijfelen of ik niet weer moet testen.
pi_93719462
Zeg Papillion ga jij eens testen! Als je zegt dat je je nod al een dag later had gezegd, dan was hij dus eigenlijk 2 maart, het is nu al de 6e!! Hup hup!
Het wordt tijd voor een streepjesregen hier, het blijft bij ons erg stil voor de maand oktober/november.

(eeeeh oktober haal je nu al niet meer zeker?)
pi_93722165
Winka: ja het voordeel is idd dat ik weet at ik mijn eiersprong heb (samen met steken in mijn onderbuik) maar die migraines zijn niet echt bevorderend voor de romantic zeg maar :p

Dankje Papillion! heb je al getest trouwens? ik ben benieuwd! :Y

Mijn man wist wel dat ik elke maand met vreselijk hoofdpijn op bed lag maar we hebben de link niet met de hormonen gelegd tot nu toe eigenlijk. Ik zie hoe het volgende maand gaat zijn als het klussen tijd wordt...
  zondag 6 maart 2011 @ 13:33:10 #30
279894 winka
pi_93724153
Nee migraine is niet echt goed voor de romantiek :{ Ik vind het al moeilijk genoeg om het te doen als ik niet zo'n zin heb. Ik hoop dat het gauw raak voor je is :*

Vannacht had ik gedroomd dat ik zwanger was, ik voelde me zo gelukkig O+ Mijn schimmelinfectie is nu over gelukkig. Ik ben alweer bezig met volgende maand, denk niet dat het deze maand iets wordt :)
  zondag 6 maart 2011 @ 13:47:41 #31
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93724616
bitterend, er zijn heel goeie migraine-medicijnen te krijgen, jammer dat je gyn je dan paracetamol aanraadt :{

Ik zou je huisarts eens raadplegen of je die medicijnen kunt slikken als je zwanger probeert te worden (da's natuurlijk wel een belangrijke voorwaarde ;) ) en dan hoop ik dat je het daarmee een heleboel kunt veraangenamen!
  zondag 6 maart 2011 @ 14:20:49 #32
279894 winka
pi_93725751
Inderdaad en als je er bij de huisarts niet uitkomt zijn er ook diverse hoofdpijnpoli.

Hoe is het bij jou LadyBlack? Ga je deze maand weer temperaturen en ovutesten gebruiken?
  zondag 6 maart 2011 @ 14:25:31 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93725905
Ja, temperaturen is me goed bevallen :Y ovutesten laat ik denk ik maar zitten.

Fijn dat je infectie over is, lijkt me zo vervelend :X maar nu kun je met frisse moed de volgende ronde in! Succes ^O^
  zondag 6 maart 2011 @ 14:26:49 #34
279894 winka
pi_93725946
Thx, jij ook :s)
De infectie was niet zo prettig maar ik baalde ervan dat het net in mijn vruchtbare dagen was :( Maar inderdaad vol frisse moed naar de volgende maand. En als het dan raak is mag ik onder de kerstboom bevallen >:O
pi_93737005
zo.. ik ben weer een klein beetje bijgekomen van de teleurstelling en mag weer mijn nieuwe nod doorgeven van 4 april

Ik denk dat ik ook maar ga proberen te temperaturen.. moet me nog even inlezen.
Dus.. nieuwe ronde nieuwe kansen maar weer!
  zondag 6 maart 2011 @ 19:36:06 #36
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_93737123
Kan ik iemand hier blijmaken met etos zwanger worden vitaminen? Stuur een pm bij interesse. Heb er nog heel veel over en vind het zonde om ze weg te gooien :) Bovendien hebben ze hier geluk gebracht O+
Oude (on)bekende.
  zondag 6 maart 2011 @ 19:38:09 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93737195
Ah dananana, het is wel doorgebroken dus? -O-

Temperaturen houdt wel in dat je er elke dag mee bezig bent he? Ik was dat toch al wel, dus ik vind het heel verhelderend. Maar het heeft wel impact :Y

Mevr Mus wat lief dat je dat aan komt bieden O+ en ook een goed teken voor het vertrouwen dat je dit keer in je zwangerschap hebt he ^O^ Ik heb zelf een regelmatige cyclus en nog een pot van de kruidvat staan, dus ik sla even over, maar bedankt!
pi_93738219
-O- Dananana

Hier nog steeds helemaal niets :S

Lief van je Mevr Mus, hier gaat mijn cyclus eigenlijk normaal vrij normaal, blijf maar hopen dat deze afwijken een goede is.

edit: vandaag dus voor de 3e keer getest, maar dat was dus ook negatief. Geen streep te zien. Net dacht ik even nu gaat het komen, maar weer vals alarm :S

[ Bericht 22% gewijzigd door papillion op 06-03-2011 21:19:46 ]
  zondag 6 maart 2011 @ 21:42:06 #39
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93744913
Boh papilion, wat frustrerend! :o :X

Op welke dag van je cyclus zit je nu?
pi_93751412
even knippen en plakken omdat ik ook zelf even mee denk of het nu echt heel afwijkend is of niet.

Gemiddelde menstruatieduur: 5 dagen
Gemiddelde cycluslengte: 30 dagen
Kortste cyclus: 29 dagen
Langste cyclus: 31 dagen
Laatst ingevoerde menstruatiedag: 01/02/2011

Je eisprong valt in de kalender op dag 17 van je cyclus.

Laatste menstruatie van 1/2 tot 5/2. Als 1/2 dag 1 was is het nu dag 34. De eisprong viel (wss) op de 15e dag.
Dus ja het is langer dan gemiddeld. Dit alles is bijgehouden vanaf augustus.
  maandag 7 maart 2011 @ 12:08:30 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93763881
Hmm.... ja dat is inderdaad wel afwijkend :{

3 dagen overtijd (uitgaande van de langste cyclus), ik zou even bij mezelf nagaan of er iets gaande is (qua stress) waardoor het later zou kunnen zijn, en anders maar even de huisarts bellen. Meer ook om je gepieker om te zetten in daden... dat geeft hopelijk wat rust :Y
pi_93764146
Papillion, wat een onzekerheid... maar inderdaad wat LB zegt, misschien factor stress of iets waardoor het wat opgeschoven is? Anders gewoon de ha bellen of ie misschien raad weet. :*

Dananana, Balen!!! :* Succes weer deze ronde...

Winka, fijn dat de infectie weg is, deze ronde gaan jullie ervoor!!! *O*

Bitterend, wat lastig met die migraine... hopelijk kun je er iets mee zoals ha of zo die raad/medicijnene weet zodat je je toch beter voelt in die oh zo belangrijke dagen...

Ik probeer echt met allerlei apps en sites mijn ovu-dagen te berekenen, maar overal komt het anders uit, vanwege rare overgang nu ook naar zonder implanon is er niet echt op te sturen denk ik. Dus ik heb de meneer maar vast medegedeeld dat we vanaf woensdag (dag 8) maar gewoon om de avond moeten klussen in de hoop dat we daarmee de eisprong kunnen pakken ;) Hij vond het wel een goed plan :+
  maandag 7 maart 2011 @ 12:26:59 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93764461
Lijkt me ook het beste plan Lijnloos. Eventueel zie je daarna vanzelf wel wanneer je eisprong is geweest he oO<

Ik zie dat ik nog geen NOD heb doorgegeven. Mag die op 28 maart? :)
pi_93764755
Tja, vorige keer was het raak toen we dag 9, 11 en 13 hadden geklust. Geen idee wanneer toen precies de eisprong was, maar we hadden hem wel te pakken zeg maar. Dag 9 was toen trouwens de dag van onze ondertrouw... dus we zeggen maar dat we dat hebben gevierd en daar Minke uit is voortgekomen ;)
  maandag 7 maart 2011 @ 12:38:56 #45
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93764910
Dat is mooi O+
pi_93767312
:D lijnloos dat klinkt wel als een mooi plan. Ook een super mooi moment bij Minke :). Dat zijn ook altijd leuke verhalen om later als kind zelf terug te horen.

De huisarts is nu carnaval vieren, maar de assistenten zei dat het sowieso slim was om gewoon nog een paar dagen te wachten. De afspraak is dat ik een bloedprik formulier mag ophalen. De assistente rade aan om donderdag bloed te prikken. Dan komt maandag de uitslag, en heb ik dinsdag een afspraak. Als er voor die tijd een }) komt dan gaat de afspraak niet door.
  maandag 7 maart 2011 @ 13:52:15 #47
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93767943
De huisarts is carnaval vieren??? Serieus? :o

Ver van mijn bed show hier in Groningen, i know, maar t klinkt wel suf :{
pi_93768468
hehe, tsja kan het wel begrijpen. Overigens is er wel gewoon het hele weekend en tm woensdag een huisarts aanwezig in de praktijk. Dus als het nodig is kun je er echt wel terecht, alleen de mijne heeft dus vandaag vrij.
Ondanks dat vond de assistente het slim om te wachten tot 'n week overtijd omdat ze het dan meer vond gaan zeggen. 3/4 dagen is nog niet heel verontrustend. Dus wat dat betreft vond ik het allemaal ook wel logisch klinken en vind ik het wel ok. Als ik zou willen zou ik vandaag nog bloed kunnen laten prikken en zou ik donderdag daar een uitslag van hebben, maar ik weet niet ondanks dat ik wel ergens ongeduldig/ onzeker ben klinkt dat ook maar raar. Klinkt me denk ik onbewust te veel als ik nu toch nog ongesteld zal worden ik het donderdag wel heel zeker weet dat het niet raak is.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:08:29 #49
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93768601
^O^ je hebt in elk geval gebeld en dat geeft waarschijnlijk al iets meer rust.

Je kunt natuurlijk ook niets anders doen dan wachten, maarja..... da's veel moeilijker dan het klinkt! Succes :*
pi_93768965
Dank je :)
Al is het ook gewoon fijn om het hier even op te schrijven. Eigenlijk niemand weet dat we bezig zijn dus dan is het gewoon relaxed om het hier al kwijt te kunnen. Mijn vriend is er extreem rustig onder, die zegt "och of de ongesteldheid komt wat later of och dan ben je straks wel zwanger" :p lekker weinig hulp vol dus :D.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:42:48 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93770046
Oeh ja, de relaxte man... opzich fijn om je nuchter te houden, maar ik kon de mijne wel schieten toen ie vanuit Amerika in zn mailtje nauwelijks reageerde op mijn drama :X

Ik vroeg m een keer of hij het nou vooral vervelend voor mij vond of ook wel voor zichzelf, en toen zei ie dat hij het zelf ook wel jammer vond, maar vooral voor mij omdat ik door menstruatiepijn ook nog eens extra met mn neus op de feiten gedrukt werd. Dat was wel lief O+
  maandag 7 maart 2011 @ 17:12:03 #52
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93776258
Sollie, verkeerde topic!

[ Bericht 93% gewijzigd door Aventura op 07-03-2011 19:17:51 ]
  maandag 7 maart 2011 @ 17:15:29 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93776393
Bijna goed Aventura ;)

Maar gelukkig voel je je zoon ( O+ ) weer! ^O^
  maandag 7 maart 2011 @ 19:17:03 #54
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93781137
Whahah, ik was 'm al kwijt.
Ik schaar deze onder zwangerschapsdementie. :D
  maandag 7 maart 2011 @ 20:56:37 #55
279894 winka
pi_93787235
Och jammer Dananana -O- Kan me de teleurstelling voorstellen.. je was praktisch over tijd :{

Nou dat wordt druk de komende tijd Lijnloos :D Succes ^O^

En papillion.. je houdt het spannend zeg! In ieder geval goed dat je de huisarts hebt gebeld.. wie weet geeft dat zo'n rust dat je ongesteldheid vanzelf komt :) Maar ik hoop natuurlijk dat je zwanger bent!! Durf je in de tussen tijd nog te testen mocht er niks komen? Hoe kan het eigenlijk duren voordat er genoeg hgc is?
Ik heb zelf mijn ongi drie dagen uit kunnen stellen. Maar toen was ik obsessief met elk symptoom bezig. Toen ik op een gegeven moment eerlijk tegen over mezelf zei dat het niet was gelukt (zo voelde het ook), kwam de hele zooi :)

Voordat we begonnen had ik altijd netjes een cyclus van 27 dagen, nu schommelt íe tussen de 26 en de 29. Gewoon omdat ik er zo mee bezig ben.

Hmm.. vandaag last van felle steken in m'n zij. Ik blijf toch hoop houden elke maand hoe dan ook :D
  maandag 7 maart 2011 @ 22:46:23 #56
272454 Boepie
spannend!
pi_93794629
Hmm ben ook beetje afwezig laatste tijd.. maar mijn nod is rond 20 maart althans de verwachting ;)
pi_93795238
Zover ik weet verdubbeld het HCG gehalte ongeveer elke dag, en normaal zou je na 2 weken het in je bloed moeten kunnen merken. Elke dag dus meer kans op een 2e streepje. Tenminste als alles dus goed gaat. Ik ga zeker nog eens testen, weet nog niet of ik tot morgen of overmorgen wacht, maar niets doen staat me iig ook niet helemaal aan.

het maakt me wel zenuwachtig merk ik toch wel, echt zo van waarom kan er niet gewoon een 2e streepje zijn of ongesteldheid komen.Maar goed, aan de andere kant lukt het me wel om rustig af te wachten, meer kan ik toch niet doen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 06:33:35 #58
279894 winka
pi_93803435
Wat enorm frusterend papillion, dat je helemaal niets weet :{ Nog twee daagjes wachten.. :*
pi_93803800
He bah Papillion, die onzekerheid/onduidelijkheid, dat schiet niet op zeg! Wel goed dat je de ha hebt gebeld, dan is er in elk geval een plan de campagne... -O-

LB, dat laatste klinkt wel heel lief van je (8>
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:41:42 #60
205904 lollypops
An end has a start
pi_93805464
Voor de dames die ik nog geen warm welkom heb ik geheten... Welkom...op naar een tweede streepje!!

@ Papillion: Wat zenuwslopend zeg! Het lijk een beetje op mijn verhaal van vorige maand.. Maar die van jouw is misschien wel positief :P ! Verteld jouw lichaam je iets?

Mijn cyclus heeft normaal een duur van ongeveer 35 dagen maar liep vorige maand uit naar 45 dagen!! Na veel piekeren ben ik er achter gekomen dat waarschijnlijk de hormonen-creme voor mijn aambeien de boosdoener was.. Ik was zo diep teleurgesteld ;( .. vandaar dat ik ook een tijd niet meer op deze pagina heb gekoekeloerd!
Mijn nieuwe NOD mag op 20 maart
pi_93812349
Ik kom weer een keertje binnenvallen hoor :@

quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 22:57 schreef papillion het volgende:
Zover ik weet verdubbeld het HCG gehalte ongeveer elke dag, en normaal zou je na 2 weken het in je bloed moeten kunnen merken. Elke dag dus meer kans op een 2e streepje. Tenminste als alles dus goed gaat. Ik ga zeker nog eens testen, weet nog niet of ik tot morgen of overmorgen wacht, maar niets doen staat me iig ook niet helemaal aan.
Allereerst: succes! Opdat je morgen of overmorgen maar een tweede streepje mag zien :) Wat vervelend, die onzekerheid :(

En verder bedankt voor deze info, want ik wilde er zelf net naar vragen :P Ik zit nu één dag voor m'n NOD. Normaal gesproken weet ik heel goed dat ik ongesteld ga worden: drie dagen van tevoren strontchagrijnig (1 dag), twee dagen van tevoren een puist ( :') ), één dag van tevoren lage rugpijn, en dan ongesteld. Dat alles is er niet. Wel een beetje gevoelige borsten, maar bovenal gewoon het idee dat ik zwanger ben. Nou zegt dat niet veel, want de vorige keer dat ik zwanger bleek, was ik ervan overtuigd dat het niet zo was, maar toch :+
Anyway, dus ik deed vanmorgen eigenwijs een test en dacht een heeeeel licht streepje te ontdekken. Manlief was niet overtuigd dus heb ik nog een test gedaan, waar toch duidelijk Niet Zwanger op stond. Dus ik zat al te twijfelen en wilde idd weten hoe het met dat hcg zat. Nou goed. Morgen maar weer eens testen. Ik voel verdorie m'n borsten continu én ik heb plotseling enorme zin in Brinta, én ik heb al een week het gevoel dat het raak is. Ik zou wel heel verbaasd zijn als ik nou toch ongesteld word, maar ja...

[ Bericht 1% gewijzigd door JuffrouwJannie op 08-03-2011 13:43:47 ]
¿
pi_93816416
Oehw! Duimen voor Jannie! Dat het raak is! *O*
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:01:36 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93817743
Spannend juffrouwJannie!

Die plotselinge zin in Brinta _O-
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:00:27 #64
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_93820311
Ik heb nog niet helemaal bijgelezen, sorry... :@

Voelde vanmorgen toen ik op de lift stond te wachten, ineens een zeer felle steek links in mijn buik, helemaal onderin. Het duurde ongeveer een seconde of tien en was nogal pijnlijk. Zou dat wellicht de eisprong geweest zijn? Ben al sinds 28/02 in de weer met ovulatietesten, hij was enkele dagen geleden wel een stuk donkerder dan hij nu is.

We hebben het gezellig gehad dit weekend en vanavond ook nog maar eens elkaar vergezellen :9.
pi_93820360
Oh dat had ik ook 2 weken geleden!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:03:50 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93820475
Ah, is het voor jou nu ook spannend dan kuuks?

Frummeltje, t klinkt wel als een eisprong ja! En t klinkt ook alsof ie wel goed benut wordt ;)
pi_93820573
Euhm nee. Niet echt :@. Ik moet bekennen dat ik de }) graag zie verschijnen deze maand. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben, als het gaat om de staat van m'n lijf na de curettage.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:09:09 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93820689
Oh sorry, ik haal dingen door elkaar.... ik dacht dat je alweer ongesteld was geweest. :@

Ik hoop dat het dan gewoon keurig op tijd verschijnt!
pi_93820769
Geeft niet, je kunt ook niet alles bijhouden toch :D Al vind ik dat jij wel altijd zo lief op iedereen reageert O+.

Ennuh, mja. Wat is keurig op tijd, als het net zo warrig is als voor ik zwanger werd dan duurt het nog wel even denk ik :').
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:16:19 #70
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_93821035
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:01 schreef Kuukske het volgende:
Oh dat had ik ook 2 weken geleden!
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:03 schreef LadyBlack het volgende:
Ah, is het voor jou nu ook spannend dan kuuks?

Frummeltje, t klinkt wel als een eisprong ja! En t klinkt ook alsof ie wel goed benut wordt ;)
Ik hoop het, ik hoop het! Heb dit nog nooit zo gehad. Zou wel handig zijn als ik het zo goed kan voelen. Zit vandaag op cyclusdag 21. Wel erg laat misschien, maar het is allemaal waarschijnlijk nog wat in de war na mijn pilgebruik. Zal ik dan maar gewoon 14 dagen rekenen tot een mogelijke NOD? Ik denk dat ik mijn NOD maar op 22 maart zet.

Spannend! :D
pi_93840039
Even een knuffel voor iedereen voor de lieve berichtjes. Het is gewoon super fijn om te lezen :). Morgen een meer persoonlijke reactie voor iedereen, want jullie verdienen het allemaal net zo zeer als ik, maar nu komt er vrij weinig liefs uit me.

Iig een paar dames waarbij het wel eens raak zou kunnen zijn, daar duim ik natuurlijk heel hard voor mee. Laat die }) maar lekker wegblijven en gewoon direct een 2e streepje komen.

Overigens vanochtend weer negatief getest. Mijn gevoel zegt nu echt van lichaam hou er eens mee op, het is goed genoeg geweest, ben niet zwanger dus kom maar gewoon op met die ongesteldheid. Pas hier het verhaal gelezen van iemand die uit frustratie de heel hoeveelheid urine over de strip gooide ipv de strip er netjes in te houden en toen wel een 2e steepje kreeg. Dit ook eens uitgeprobeerd (overigens niet gefrustreerd :p) Maar helaas zelfs daar wilde de test niet aan doen.
pi_93841842
Hahaha Papillion, dat je dat onthouden hebt :D Dat verhaal ging over mijn zusje.

Trouwens juffrouw Jannie (nu ik toch aan het reageren ben), de testen van bv kruidvat zijn gevoeliger dan die testen van clearblue waarop komt te staan zwanger/niet zwanger. + een stuk goedkoper.
Ik zou er lekker zo'n test tegenaan gooien!
pi_93850146
Sorry dames dat ik niet op iedereen kan reageren...ik kom echt om in schoolwerk op het moment! als het blok af is heb ik meer tijd om jullie te volgen. Ik vind iedereen echt super gezellig hier O+

Ik wens jullie allemaal en plezierige en succesvolle klusdagen! :P
pi_93850603
Ook hier gooi ik nog even een flinke succeswens voor iedereen erin! Het mag onderhand wel eens een streepjesregen worden hier (en in AZW/BNZMG)!
Hier ziet het er naar uit dat het niet gaat gebeuren. Op dag 17 nog geen goed volgroeide folikel (7mm), dus als er maandag bij de echo geen verbetering in zit, word het weer Provera om de boel op te wekken en gaan we door voor de Clomid 100. Inmiddels is wel bekend dat ik een klassiek geval van PCOS heb. Nu maar hopen dat Clomid 100 of 150 of FSH/HCG injecties gaan helpen.

Alle nieuwelingen, welkom!
pi_93862866
@Winka, Ik herken het mezelf gek maken helemaal. De vorige periodes ook spontaan ongesteld geworden in bijna de minuut nadat ik negatief plaste. Om die reden ook gewoon op de nod gewoon getest. Je schreef ook dat je felle steken in je zei had, ik dacht dat je mikte op een aankomende menstruatie, maar toevallig las ik de openingspost net en je NOD duurt nog wel eventjes. Het zou dus heel mooi een eisprongsteeks geweest kunnen zijn. Dus mocht je kuurtje er al op zitten dan hoeft het niet helemaal een verspilde maand geweest te zijn. :)

@Lollypops, dat is wel behoorlijk shit, helemaal als je dan achteraf zo duidelijk een boosdoener kan aanwijzen (waar je natuurlijk op het moment zelf niet aan denkt). De volgende ronde word voor je gewoon een normale met gewoon netjes op dag 35 een tweede streepje :)

@JuffrouwJannie, Nu zit ik natuurlijk heel erg op positief nieuws te wachten voor je, het zou wel super mooi zijn als het raak is en je symptomen ergens op slaan. Je zou er maar achter komen dat je brinta normaal eigenlijk ook lekker vind :D:P
Het is overigens niet voor niets dat ze testen pas aanraden op de dag van je nod omdat dit echt het verschil kan maken tussen wel/niet streepje zien, en als je negatief test (of niet duidelijk) positief je het 2 dagen later nog eens moet proberen. Een vaag streepje klink natuurlijk al fijn, hopelijk betekend het ook dat je vandaag een dikke vette streep ziet en niet dat je deze opmerking van me teleurgesteld hoeft te lezen. Ik zag iig echt geen streep, niet eens een streep van de tesstrip oid die doordrukte die dubbel geinterpreteerd kon worden, nee gewoon niets :P. Dus jou streepje wordt gewoon een dikke streep.

@Frummeltje, Dat klinkt iig wel super positief dat je een aantal dagen terug duidelijk een positieve ovulatie test had en nu steek in je buik. Je LH piekt (iets) voor de eisprong. Dus dat kan zeker samenvallen. Nu maar hopen dat je goed geklust hebt ;). Zo niet dan is het iig fijn voor je dat hiermee ook een einde komt aan die lange cyclus van je. Stel dat er nu geen einde aan komt dan zou ik iig eens over 14 dagen testen. In het geval van een negatieve test heb je iig wel iets om voor te leggen aan de huisarts als je zou willen. Mocht je Nod nu mooi rond 14 dagen komen dan kan het ook een mooi teken van je lichaam zijn dat je cylus nu goed opgang komt.

@bitterend, het geeft natuurlijk niets dat je niet overal op kan reageren. Ik merk zelf ook dat ik daar niet altijd evenveel tijd voor heb. Maar juist die berichtjes tussendoor van iedereen maken het topic toch wel van iedereen. (tenminste zo ervaar ik het). Alleen al dat je ons fijne klusdagen wenst geeft aan dat we allemaal toch meedenken/lezen. Ik weet even niet meer waar jij in je periode zit :$, maar hoop vooral dat je je klustijd een beetje zonder te veel last doorkomt.

@GGB, :( balen dat het niet gaat gebeuren deze ronde. Het klinkt gelukkig wel alsof ze redelijk goed raad weten met je PCOS en er dus gericht op in kunnen spelen. Nu weet ik om eerlijk te zijn niet wat dit voor prognose geeft als het gaat om zwangerschaps kans, maar ik hoop dat de nieuwe medicijnen gewoon snel dat gaan doen wat ze moeten doen. Het is jou en alle andere dames in het AZW/BNZMG topic echt enorm gegund.
Ik voel me nu spontaan egoïstisch omdat het een maandje niet zo loopt als ik eigenlijk had verwacht. Ondanks dat het heel onwerkelijk blijft hoe het voor jou/jullie daar moet zijn heb ik wel een heel dikke knuffel en een :* voor jou/jullie en hoop ik ook echt dat bij jullie allemaal de wetenschap of iemand van bovenaf snel een handje gaat helpen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:10:57 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93863514
Lollypops, wauw! _O_

En dat egoïstisch voelen, dat ken ik ook.... heb ook regelmatig een zanikpost van mezelf weggehaald, omdat ik weet dat ik nog lang niet 'lang' bezig ben. Maar ik lees hier lang genoeg mee om te weten dat we het elkaar hier allemaal gunnen, en dat vind ik elke keer weer een fijn idee! :Y
pi_93873887
Sorry om hier zo binnen te vallen en weer weg te rennen :@ k had eerder geprobeerd om mee te posten (in oktober of november ofzo) maar dat wilde niet erg lukken. In elk geval ben ik nu weer weg; mijn lichaam wist het eerder dan de clearblue, maar vanmorgen had ook de test door dat 't raak is!

Wooeiii *O*

Dames, wie volgt? :*
¿
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:00:56 #78
205904 lollypops
An end has a start
pi_93873941
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:10 schreef LadyBlack het volgende:
Lollypops, wauw! _O_

En dat egoïstisch voelen, dat ken ik ook.... heb ook regelmatig een zanikpost van mezelf weggehaald, omdat ik weet dat ik nog lang niet 'lang' bezig ben. Maar ik lees hier lang genoeg mee om te weten dat we het elkaar hier allemaal gunnen, en dat vind ik elke keer weer een fijn idee! :Y
:D dank je Lady Black...maar volgens mij is je lieve compliment voor Papillion bedoelt!
Ze omschrijft het ook keurig en volgens mij is het ook wel typerend voor iedere vrouw die (maar al te) graag zwanger wil worden!
Ik zeg: op een tweede streepjes regen _O_ _O_ !! w/
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:02:11 #79
205904 lollypops
An end has a start
pi_93874012
Ik heb net m'n berichtje geplaatst en zie je update juffie jannie!!
Van harte gefeliciteerd zeg... woehoeeeeeeeeeeeeee!!
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:03:58 #80
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93874142
*O* Voor Juffrouw Jannie!! Lekker aan de Brinta dus! :+
pi_93875311
*O* streepjes voor Juffrouw Jannie, geweldig!!! Van harte gefeliciteerd, en dat dit maar een voorbode mag worden voor een vruchtbare lente hier!
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:25:14 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93875404
JuffrouwJannie!! *O* Gefeliciteerd!

Hmmm ik heb net ook brinta op.... oO<

Lollypops, hahaha je hebt gelijk, oeps! Maar fijn dat je het er ook mee eens bent :+
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:32:01 #83
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_93875778
Jaaaaaaaaah! Eindelijk weer twee streepjes O+ Gefeliciteerd JuffrouwJannie *O*

Ik hoop echt van harte dat de rest hier snel volgt :*
Oude (on)bekende.
pi_93877029
Super Jannie! *O*. Gefeliciteerd! :*
pi_93881582
Juffrouw Jannie gefeliciteerd!! *O*
Kom je snel naar ons? We kunnen wel weer nieuwe aanwas met een nieuwe maand gebruiken!
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:13:20 #86
279894 winka
pi_93885345
Even snel van mijn mobiel .. JuffrouwJannie gefeliciteerd *O* *O* *O* Wat heerlijk dat je twee streepjes hebt :D

Geniet ervan :*
  donderdag 10 maart 2011 @ 07:53:30 #87
279894 winka
pi_93892991
Zo eindelijk weer eens een tweede streepje in het topic, dat was alweer een tijdje geleden :)
Wat lief papillion dat je zo uitgebreid gepost hebt O+ Vandaag ga je dus naar de huisarts, ik hoop zo dat er iets uitkomt en dat je dan door kan, op welk manier dan ook! Hier zal je wel helemaal niet goed van worden :{ Succes vandaag ^O^

Ik hoopte eigenlijk op innestelingssteken. Mijn NOD klopt alsnog niet, volgens mij is het de 16e En dit is alsnog twijfelachtig omdat ik eerst een paar dagen donkerbruin bloed had wat overgegaan is in rood. Nou ja ik zie het allemaal wel :)

Oh ik heb trouwens geen antibiotica gehad maar een capsule die ik in moest brengen. Dus mocht er iets in gang zijn gezet dan is dat niet 'afgebroken'.
pi_93893328
papillion : dankje voor je reactie :* lastig dat je }) zo met je speelt. Ben je al een keer bij de gyn geweest om je hormonen waarden te controleren? ik had vroeger een hele hoge prolactine waardoor ik een hele onregelmatige cyclus had.

LadyBlack: ik denk dat het normaal is..je wilt heel graag maar tegelijk lees je over mensen die al jaren aan het proberen zijn! dat is erg dubbel! ik hoop dat het snel raak is voor jou :*

Winka: ben je dus nu klaar met de kuur? mag je los klussen? :Y
pi_93896216
dag lieve meiden,

Sorry dat ik zo'n tijd afwezig ben geweest, ik vond het te moeilijk/confronterend om hier te komen. ik zie streepjes voor juffrouwjannie, gefeliciteerd!

Ik zal even een korte update geven over hoe het hier gaat. Na de laatste miskraam is mijn cyclus nog steeds totaal van slag. Waar het voorheen netjes rond de 27 dagen zat is het nu een rommeltje: 35-20-17-28-20-18 gisteren dus op dag 18 alweer ongesteld geworden. Ik word er een beetje moedeloos van, zo is er natuurlijk niet eens een kans :-(

Afgelopen 'cyclus' voor het eerst getemperatuurd, daar is niet echt een duidelijke stijging te bekennen. Wel ietsje, dus als dat de eisprong zou zijn is die waarschijnlijk op dag 12 geweest. Als je dan 6 dagen later alweer ongesteld bent krijgt zo'n eitje niet eens de tijd om te nestelen. Ik heb de gynaecoloog gebeld omdat ik zo vreselijk gefrustreerd was over die korte cycli. Gelukkig kan ik daar maandag al terecht.

Sorry voor de lap tekst, het voelt wel fijn om even van me af te schrijven.

Ik hoop dat jullie allemaal snel 2 streepjes plassen!
pi_93899629
Klavertje-4: :*
Die 'lap tekst' valt echt wel mee en daarbij: je bent toch juist hier om het van je af te schrijven? Gewoon doen dus. Raar ook hoe je cyclus verloopt zoals je het nu beschrijft, fijn dat je zo snel bij de gyn terecht kan. Hopelijk kan zij meer voor je betekenen!
pi_93899999
Klavertje vier :* Lijkt me niet niks als je lichaam er zo'n zooitje van maakt met je cyclus. Fijn dat je maandag al terecht kan bij de gyn, ik hoop op goed nieuws!

Verder bedankt voor de felicitaties O+
@danic, ik kom eraan, maar zal nog ff weinig meeposten totdat de omgeving het weet, zodat ik gewoon onder m'n eigen naam kan posten. ;)
¿
pi_93900455
*O* Gefeliciteerd JJ *O*
volgens mij weet ik wie jij bent ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_93900456
Gefeliciteerd Juffrouw Jannie! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:37:05 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93900770
Gefeliciteerd Juffrouw Jannie! *O*
pi_93901003
Och Klavertje-4, zo schiet het inderdaad niet op. Fijn dat je snel bij de gyn terecht kan, hopelijk kan die wat voor je betekenen en kun je weer aan de slag met een fatsoenlijke cyclus... :*
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:45:07 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93901080
JuffrouwJannie had ik al gefeliciteerd, maar daar kunnen nu ook nog Vlindur en GWS bij zie ik in het update topic, wat geweldig dames!!! *O* *O*

Ik ga even bijlezen in het andere topic :)

Maar eerst een :* voor klavertje.... ik snap dat je van zulke cycli heel moedeloos wordt. Hopelijk kan je gynaecoloog er iets mee!
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:50:28 #97
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93901305
JuffrouwJannie, van harte gefeliciteerd! *O*
pi_93903384
thnx dames voor de lieve woorden :*

als het me lukt zal ik mijn tempgrafiek even plaatsen, misschien dat 1 van jullie er een touw aan vast kan knopen

donderdag 10 maart 2011 @ 13:50:04 #99
171422 LadyBlack
paint it black
pi_93903495
Hmmm ik zag net mijn eigen FF-grafiek, heb toen uitgelogd daar en nu zie ik geen plaatje meer :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')