abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 maart 2011 @ 18:47:50 #201
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93550843
dooolism @tarekshalaby sms from #Egypt doctor dina in #libya: i am at clinic in berga dead and blood everywhere please pray for us its hell
4 minutes ago via web
There is only one religion
  woensdag 2 maart 2011 @ 18:49:34 #202
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93550948
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:44 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
wauwy die OP _O_

ik heb net ff snel met mn pizza weer bijgelezen , zo te zien , gebeurd er toch wel het een en ander ,,,,pfffff word een heftige nacht vrees ik in libië ...
Ik wil ook pizza :@
pi_93550972
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Iemand op AJE heeft het ook over het expres misgooien van bommen.
Dat zou heel goed kunnen, het is namelijk zenuwslopend en vooral psychologische oorlogsvoering. Het is een tactiek die het Sudanese leger ook in Darfur gebruikt als de rebellen te dicht bij komen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 18:50:10 #204
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93550982
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:44 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
wauwy die OP _O_

ik heb net ff snel met mn pizza weer bijgelezen , zo te zien , gebeurd er toch wel het een en ander ,,,,pfffff word een heftige nacht vrees ik in libië ...

(b.t.w. ff over 1 link van de OP .. laatste FP bericht ? kan die nog ff naar het laaste FP bericht gelinkt worden ? b.v.d. )
Heb je ene linkje voor me :)?
pi_93551037
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:44 schreef Dance99Vv het volgende:
twitter staat vol met tweets dat mensen in tripoli gearresteerd worden en afgevoerd , vooral mensen uit oost libie zijn doelwit
indd. :o tweets van http://twitter.com/TrablesVoice ( was Alitweel eerst , heeft nieuwe naam )
(nu gewoon van boven naar onderen )
The new strategy of Ghaddafi is to arrest anyone who even MAY demonstrate against him!

He is arresting people that are related to people that defected to the East, he is arresting people from zintan and misurata ...etc

He will use these people to blackmail their relatives so they give up so he doesn't kill them.

he may use these people as people shields so he can hide behind them if it comes to it.

G will either start shooting again @ the protesters & in this case he will bring down on his head the wrath of the world & it will b his end

or he will start arresting people and use them as human shields, or he may use these events to gather data on the demonstrators..
hoezo adhd ?
  woensdag 2 maart 2011 @ 18:52:08 #206
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93551097
Heb 'm al :)
  woensdag 2 maart 2011 @ 18:52:38 #207
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93551127
Aangepast :)
  woensdag 2 maart 2011 @ 18:52:54 #208
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93551141
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:51 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

indd.
Ik las vanmiddag al iets over een hoop extra mercenaries. Ze moeten daar ook iets doen, maar ze hebben daar weinig om mee te werken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93551147
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:52 schreef Nibb-it het volgende:
Heb 'm al :)
, ^O^
thnx!
hoezo adhd ?
  woensdag 2 maart 2011 @ 18:53:54 #211
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93551197
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:51 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

indd. :o tweets van http://twitter.com/TrablesVoice ( was Alitweel eerst , heeft nieuwe naam )
(nu gewoon van boven naar onderen )
The new strategy of Ghaddafi is to arrest anyone who even MAY demonstrate against him!

He is arresting people that are related to people that defected to the East, he is arresting people from zintan and misurata ...etc

He will use these people to blackmail their relatives so they give up so he doesn't kill them.

he may use these people as people shields so he can hide behind them if it comes to it.

G will either start shooting again @ the protesters & in this case he will bring down on his head the wrath of the world & it will b his end

or he will start arresting people and use them as human shields, or he may use these events to gather data on the demonstrators..
bedankt wist niet dat hij een nieuwe naam had dus was voorzichtig en plaatste het neit hier
There is only one religion
pi_93551309
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik las vanmiddag al iets over een hoop extra mercenaries. Ze moeten daar ook iets doen, maar ze hebben daar weinig om mee te werken.
klopt ! ja ik ben echt benieuwd , maar goed je hoort weer veel over vrijdag , maar ik hoop niet dat het dan al te laat is , ik ben echt bang dat het vanacht helemaal los gaat ..
maar ik moet er weer ff in komen , ga ff kijkuh wat ik allemaal tegen kom op google ..
hoezo adhd ?
pi_93551446
zo ver waren we volgens mij hier ook al ( no flyzone niet te doen , rusland nog niet eens meegerekend )

Update 17.29 uur: Een no-fly zone betekent een aanval op Libië
Mocht er een no-fly zone worden ingesteld in Libië dan houdt dat ook een aanval op het land in. Dat zegt de Amerikaanse minister van Defensie Robert Gates. Volgens hem moet in dat geval onder meer radarapparatuur van het Libische leger vernietigd worden. Laten we het beestje bij de naam noemen: een no-fly zone houdt in dat we eerst het luchtafweergeschut van Libië moeten vernietigen. Dan pas kunnen wij er vliegen zonder dat we ons zorgen hoeven te maken over de veiligheid van onze manschappen.

De minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton zegt dat Amerika nog ver verwijderd is van een beslissing over zon vliegverbod.
hoezo adhd ?
pi_93551460
en ja hoor krijgen we dit weer :|W

Update 18.08:
Volgens de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton is de grootste zorg voor de Amerikanen
dat Libië de kans loopt om een uitvalbasis te worden voor Al Qaida en een tweede Somalië wordt. Clinton benadrukt dat veel strijders van Al Qaida in Afghanistan en Irak oorspronkelijk uit Libië afkomstig zijn.
hoezo adhd ?
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:00:31 #215
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93551569
Ik zie het nog wel gebeuren dat als er een Amerikaan (journalist?) omkomt in Libië dat wordt aangegrepen om een oorlog te beginnen.. ;(
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:00:52 #216
pi_93551587
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:58 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
en ja hoor krijgen we dit weer :|W

Update 18.08:
Volgens de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton is de grootste zorg voor de Amerikanen
dat Libië de kans loopt om een uitvalbasis te worden voor Al Qaida en een tweede Somalië wordt. Clinton benadrukt dat veel strijders van Al Qaida in Afghanistan en Irak oorspronkelijk uit Libië afkomstig zijn.
:')

Prima dan doen ze niks.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:01:41 #217
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93551634
FOK! Mobiel is best fijn trouwens :)
pi_93551716
Back!
Zoon van Tolmai.
pi_93551890
MiddleEast

ben nu in Benghazi om verhaal voor gpd kranten te versturen. Morgenochtend terug naar gebied rond #Brega. Beslissende slag, zegt iedereen.
Zoon van Tolmai.
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:07:28 #220
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_93551955
Sterkte met de situatie Houda!

Hoop dat je in contact kan komen met GPD MiddelEast.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_93551958
AlArabiya_Eng AlArabiya English
The Arab League says it could impose a "no fly" zone on Libya in coordination with African Union if fighting continues #Libya #ArabLeague
2 minutes ago
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:07:56 #222
pi_93551978
معمر القذافي word bedankt door de oppositie voor deze fijne oefening van vandaag. *O*
pi_93551985
http://nos.nl/artikel/222724-zware-gevechten-in-libie.html

quote:
Zware gevechten in Libië

In Benghazi bereiden ze zich voor op luchtbombardementen
NOS
Toegevoegd: woensdag 2 mrt 2011, 17:49
Update: woensdag 2 mrt 2011, 17:50

Op dit moment wordt er in Libië flink gevochten tussen pro-Kadhafitroepen en opstandelingen. De Libische leider Kadhafi heeft in zijn toespraak opnieuw gezworen om te "vechten tot de laatste man en vrouw om het land te verdedigen, van oost tot west en van noord tot zuid".

Kadhafi is een offensief begonnen tegen opstandelingen in strategisch belangrijke steden. Vooral in de stad Brega in het oosten van het land, een stad waar belangrijke oliepijpleidingen liggen, vinden hevige gevechten plaats. Een gevechtsvliegtuig zou er zelfs een universiteit hebben gebombardeerd.

Gevechtsvliegtuigen zouden ook de nabijgelegen stad Ajdabiyah hebben gebombardeerd waar de rebellen een militair kamp en een wapendepot in handen hadden. Volgens verslaggevers wordt er veel gevochten en is niet duidelijk wie de stad in handen heeft. Ook in de geboorteplaats van Kadhafi, Sirte, zou gevochten worden.

Brega
Al-Jazeera meldde eerder vandaag dat pro-Kadhafitroepen de stad Brega in het oosten van het land hebben heroverd op de opstandelingen. Voormalig minister van Binnenlandse Zaken Younis, die is overgelopen naar de demonstranten, zegt juist dat Brega weer in handen is van de betogers.

Volgens een ooggetuige hebben zo'n tachtig tanks de luchthaven en twee wijken van Brega aangevallen. Een verslaggever van de The Guardian twittert dat er bommen op Brega worden gegooid.
Benghazi

Ook in de oostelijke stad Benghazi, die al een week in handen is van de oppositie, bereiden ze zich voor op een offensief van Kadhafi. Volgens correspondent Koert Lindijer worden aan de rand van de stad steeds meer defensieve posities met artillerievuur ingenomen. De landingsbaan is geblokkeerd met auto's en stenen.

"Het is duidelijk dat Kadhafi een tegenoffensief is begonnen", zegt Lindijer. "Het zou best wel eens een hele hevige strijd kunnen gaan worden en het is maar de vraag of ze zijn opgewassen tegen de troepen van Kadhafi. Hij heeft een goed getraind leger en goed betaalde huurlingen. En dat tegen een bevolking die opereert uit een gevoel van vrijheid. Het is passie tegen kogels. Men hoopt vooral op hulp van buitenaf."
'Nog maar het begin'

"Je ziet dat Kadhafi zijn troepen de opdracht heeft gegeven zeer strategische plekken te heroveren vanwege de olie. Die plekken heeft hij nodig om zijn macht verder te consolideren", zegt Midden Oosten-kenner Moustapha Oukbih.

"Zijn tactiek is om tijd te winnen, omdat hij vreest voor de internationale gemeenschap en een mogelijke no-flyzone. Hij is in tijdnood, hij wil die steden snel heroveren. Dit is het begin, we zullen de komende dagen veel meer van dit soort offensieven zien."

Toespraak
In zijn toespraak ontkende Kadhafi opnieuw dat er überhaupt demonstraties tegen hem waren: "Leugens, leugens, leugens!" Hij beschuldige al-Jazeera van partijdige verslaggeving. Ook gaf hij opnieuw al-Qaida de schuld van de onrust en sprak van een samenzwering om Libië te koloniseren.

"We moeten de ogen uitdrukken van diegenen die tegen Libië zijn", trok Kadhafi fel van leer in zijn toespraak.
Resolutie

Libië is unaniem uit de VN-Mensenrechtenraad gezet. De VN schat dat er tot nu toe zo'n 140.000 mensen Libië zijn ontvlucht. Ze hebben behoefte aan water, sanitaire voorzieningen en tenten. Steeds meer landen sturen humanitaire hulp naar Egypte en Tunesië, waar tienduizenden mensen uit Libië naartoe zijn gevlucht.

Kadhafi vroeg zich in zijn toespraak af hoe de VN-Veiligheidsraad een resolutie tegen Libië kan aannemen op basis van "foutieve berichten".

Het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag begint een onderzoek naar mensenrechtenschendingen in Libië. Wie worden onderzocht en wat de verdenking is, wordt morgen bekendgemaakt. De VN- Veiligheidsraad had het ICC de opdracht gegeven uit te zoeken of er reden is voor onderzoek van mogelijke misdaden.
hoezo adhd ?
pi_93552089
quote:
Audioboo: ENGLISH LPC frm AzZawiya: Funeral procession for martyr, Tunisian border closed, aircraft above city. #Libya http://boo.fm/b292087
5 minutes ago via AudioBoo

LPC from Az Zawiya: Saw unidentified aircraft at high altitude above the city. Not sure of reason. #Libya #Feb17
7 minutes ago via web

LPC from Az Zawiya: Military battalion blocking Tunisian border, Libyans not able to cross. Only foreigners. #Libya #Feb17
9 minutes ago via web

LPC from Az Zawiya: Medical care for patients insufficient, can not cross border into Tunisia for treatment. #Libya #Feb17
10 minutes ago via web

LPC from AzZawiya: Protester who was shot in the neck last week died today, funeral procession for him went to city square. #Libya #Feb17
12 minutes ago via web

Reminder: LPC = Live Phone Call
25 minutes ago via web

LPC #Tripoli: Military presence in city not uniform - in some areas where there are no government installations, it is very light. #Libya
28 minutes ago via web

PC #Tripoli: "At night, the streets are almost completely deserted" #Libya
31 minutes ago via web

LPC #Tripoli: Caller - Nothing is happening however we expect very large demonstrations on Friday after Jumma (Midday Prayers). #Libya
32 minutes ago via web

LPC from #Tripoli: Caller - while some pharmacies in my area are open 80% of shops are closed. After sunset everything closes. #Libya
34 minutes ago via web

Audioboo: ARABIC LPC frm AzZawiya: Medical care insufficient, traveling 2Tunisia prohibited(Translation coming) #Libya http://boo.fm/b292037
about 1 hour ago via AudioBoo

Report frm #Tripoli: eyewitness in Jedida prison says 100s of activists there &large #of injured people, some brought from hospitals. #Libya
about 2 hours ago via web

Report frm #Tripoli: #Gaddafi forces looking for &arresting anyone injured in demonstrations, getting lists of injured frm hospitals. #Libya
about 3 hours ago via web

URGENT report from #Tripoli: Large number of arrests of activists and anyone seen in any demonstrations. #Libya #Feb17
hoezo adhd ?
pi_93552655
http://abcnews.go.com/WNT/video/reality-check-libya-13032754
Reality Check: Libya
The U.N. estimates the death toll to be over one thousand.
03/01/2011

( video van "verslag "van amanpour )
hoezo adhd ?
pi_93552883
wat is het rustig hier :{
hoezo adhd ?
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:25:01 #227
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93552903
quote:
11s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:24 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
Frikandellen moeten gegeten worden :P
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:25:06 #228
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93552909
Mijn man heeft een wapen gekocht, een automatisch wapen. Wel raar hoor dat dat ding nu bij mij thuis is en dat terwijl ik weet dat een pro Khadaffi het in handen heeft gehad.

Er zitten ook kogels bij uiteraard en een mes aan de voorkant, waar ook de kogels uit komen.
Nu kunnen we onszelf tenminste beschermen mochten ze hier aan de deur komen ofzo??

Ook zijn er bekende van mijn schoonzus gebeld om te chanteren met familieleden. (datgene wat hierboven gepost is klopt dus, bij deze bevestigd als jullie mij een bevestiging genoeg vinden)
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:25:52 #229
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93552954
Ohja dat wapen kostte 2000 dinar. Een koopje natuurlijk :)
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:25:53 #230
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93552955
Wat bedoel je precies met dat chanteren?
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:26:14 #231
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93552973
quote:
11s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:24 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
Ben in de keuken :Y)
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:26:42 #232
123170 alors
zlata1234
pi_93553000
Ayman zomaar weg :'(
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:26:50 #233
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93553005
Dat familie gevangen is genomen en dat ze moeten stoppen met protesteren en dat hij de mensen hier daar ook van moet overtuigen! Vreselijk gewoon! Bah, wat moet je nou met zo'n situatie??!
pi_93553170
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:25 schreef houda het volgende:
Mijn man heeft een wapen gekocht, een automatisch wapen. Wel raar hoor dat dat ding nu bij mij thuis is en dat terwijl ik weet dat een pro Khadaffi het in handen heeft gehad.

Er zitten ook kogels bij uiteraard en een mes aan de voorkant, waar ook de kogels uit komen.
Nu kunnen we onszelf tenminste beschermen mochten ze hier aan de deur komen ofzo??

Ook zijn er bekende van mijn schoonzus gebeld om te chanteren met familieleden. (datgene wat hierboven gepost is klopt dus, bij deze bevestigd als jullie mij een bevestiging genoeg vinden)
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:26 schreef houda het volgende:
Dat familie gevangen is genomen en dat ze moeten stoppen met protesteren en dat hij de mensen hier daar ook van moet overtuigen! Vreselijk gewoon! Bah, wat moet je nou met zo'n situatie??!
hey hey houda!!

damnz ik hoopte dat het een gerucht was ..
heel veel sterkte he !! en pas op met dat geweer , goed dat jullie jezelf kunnen beschermen , maar geen ongelukjes he !!
peace!
hoezo adhd ?
pi_93553326
Wat een nare berichten Houda :( Ik leef absoluut met jullie mee en blijf hopen dat er snel een oplossing komt voor jullie situatie, op wat voor manier dan ook.

Ik hoop maar dat het niet zo ver komt dat jullie jezelf op die manier moeten verdedigen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_93553349
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:25 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Frikandellen moeten gegeten worden :P
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:26 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ben in de keuken :Y)
ooh ja dinner time .. smakelijk alvast iedereen !! :Y)
hoezo adhd ?
pi_93553428
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:20 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
http://abcnews.go.com/WNT/video/reality-check-libya-13032754
Reality Check: Libya
The U.N. estimates the death toll to be over one thousand.
03/01/2011

( video van "verslag "van amanpour )
abc news plaatje van hun "map "
hoezo adhd ?
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:33:50 #238
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93553433
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:32 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

[..]

ooh ja dinner time .. smakelijk alvast iedereen !! :Y)
Frikandellen zijn op inmiddels :P van 't zelfde!
pi_93553476
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:33 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Frikandellen zijn op inmiddels :P van 't zelfde!
ik was ook al klaar met mn pizza naar binnen schuiven :P
toch bedankt !
hoezo adhd ?
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:38:46 #240
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_93553723
Ben de laatste topics niet gevolgd, ik hoorde hier constant in de media dat steeds meer mensen uit Ghadaffi's regime naar de rebellen overliepen en dat men Ghadaffi steeds minder steden onder controle had.

Vanwaar nu opeens die "omslag" dat Ghadaffi zich niet meer met z'n directe omgeving hoeft bezig te houden maar in het oosten van het land een tegenoffensief kan starten? Waar haalt hij die krachten vandaan?
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:39:40 #241
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93553777
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:29 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

[..]

hey hey houda!!

damnz ik hoopte dat het een gerucht was ..
heel veel sterkte he !! en pas op met dat geweer , goed dat jullie jezelf kunnen beschermen , maar geen ongelukjes he !!
peace!
Hier nog een handleiding voor het wapen, gaat ook over onderhoud en zo komt wellicht van pas :)
http://www.ak-47.us/pic/books/ak47_usarmy.pdf
pi_93553883
ElGeryani Wana help in the rebuilding of Libya? Volunteer now! Fill out your information and your area of expertise at- http://www.volunteerlibya.org/
hoezo adhd ?
pi_93554002
Bron:hln.be

Minstens zesduizend doden door geweld in Libië

Bij het geweld dat werd gebruikt om de opstand in Libië de kop in te drukken, zijn intussen al 6.000 doden gevallen, waaronder 3.000 alleen al in de hoofdstad Tripoli. Dat heeft een woordvoerder van de Libische Liga voor Mensenrechten, Ali Zeidan, vandaag in Parijs gezegd.

Volgens Ali Zeidan kan deze balans, die veel hoger ligt dan de cijfers die tot hiertoe circuleerden, nog oplopen. De vorige dodenbalans van de Libische Liga voor Mensenrechten dateerde van 23 februari en maakte melding van 640 doden. De Libische regering heeft het intussen over 300 doden, daar waar diplomatieke bronnen gewag maakten van 1.000 à 2.000 doden.
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:47:24 #244
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93554247
H
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:39 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Hier nog een handleiding voor het wapen, gaat ook over onderhoud en zo komt wellicht van pas :)
Hey bedankt! Wat attent.

En ja dit is precies dezelfde!!
pi_93554347
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:38 schreef von_Preussen het volgende:
Ben de laatste topics niet gevolgd, ik hoorde hier constant in de media dat steeds meer mensen uit Ghadaffi's regime naar de rebellen overliepen en dat men Ghadaffi steeds minder steden onder controle had.

Vanwaar nu opeens die "omslag" dat Ghadaffi zich niet meer met z'n directe omgeving hoeft bezig te houden maar in het oosten van het land een tegenoffensief kan starten? Waar haalt hij die krachten vandaan?
tja of het helemaal waar is is niet duidelijk ...
maar xtra ingevlogen mercendies ?? aan de andere kant , bombardementen waren allemaal mis .. dus in hoeverre dat "xpres was " en ze 'hun eigen volk niet willen bombarderen
* en hun olie
quote:
"Je ziet dat Kadhafi zijn troepen de opdracht heeft gegeven zeer strategische plekken te heroveren vanwege de olie. Die plekken heeft hij nodig om zijn macht verder te consolideren", zegt Midden Oosten-kenner Moustapha Oukbih.
*

of dat ze dus nu zo alleen willen bang maken ..

kweet het ook niet precies .. weet wel dat het "overlopen "voor de militairen ze flink duur komt te staan ..
miss. proberen ze dus door alleen mis te "gooien " en net alsof doen dat ze nog aan zijn kant staan ...
maarre ikku ook niet weten ..
ik vermoed wel dat dit wel ook zo'n laatste wanhopige stuiptrek van Gadaffi is , en vergeet niet 3de "toespraak "is geweest .. wie weet is het snel voorbij nu .. maar ben wel bang dat het vannacht heel heftig word ..
vrijdag zoiezo grote mars gepland!
hoezo adhd ?
pi_93554417
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:43 schreef aerdt het volgende:
Bron:hln.be

Minstens zesduizend doden door geweld in Libië

Bij het geweld dat werd gebruikt om de opstand in Libië de kop in te drukken, zijn intussen al 6.000 doden gevallen, waaronder 3.000 alleen al in de hoofdstad Tripoli. Dat heeft een woordvoerder van de Libische Liga voor Mensenrechten, Ali Zeidan, vandaag in Parijs gezegd.

Volgens Ali Zeidan kan deze balans, die veel hoger ligt dan de cijfers die tot hiertoe circuleerden, nog oplopen. De vorige dodenbalans van de Libische Liga voor Mensenrechten dateerde van 23 februari en maakte melding van 640 doden. De Libische regering heeft het intussen over 300 doden, daar waar diplomatieke bronnen gewag maakten van 1.000 à 2.000 doden.
wow heb ik iets gemist .. dis wel heel hoog in 1 x indd.

ik hoop echt dat dit niet klopt.... :{
hoezo adhd ?
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:53:11 #247
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93554600
quote:
TrablesVoice Freedom Fighter
BREAKING: my own brother is a Pro-Qaddafi..... so fucking sad. excuse the language please.
En daarom zuigen oorlogen!
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:54:37 #248
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93554711
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:50 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

wow heb ik iets gemist .. dis wel heel hoog in 1 x indd.

ik hoop echt dat dit niet klopt.... :{
Waren er hier niet mensen die een lijst bijhielden? Die zouden het dan moeten kunnen bevestigen/ontkrachten :)?

quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:47 schreef houda het volgende:
H

[..]

Hey bedankt! Wat attent.

En ja dit is precies dezelfde!!
Graag gedaan, deze is een beetje moeilijk te lezen soms dus als je een betere nodig hebt, stuur maar een PM dan ga ik scannen voor je :).
pi_93554722
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:53 schreef t-8one het volgende:

[..]

En daarom zuigen oorlogen!
wow das kut ja .. word je letterlijk tegen over je eigen familie gezet .. ;(
hoezo adhd ?
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:56:14 #250
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93554817
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:54 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Waren er hier niet mensen die een lijst bijhielden? Die zouden het dan moeten kunnen bevestigen/ontkrachten :)?

Die persoon is al een tijdje niet meer gezien in dit forum, te druk waarschijnlijk met het natrekken van bronnen ;)
ok, lets go again
danku lieve fans
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:56:37 #251
pi_93554841
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:25 schreef houda het volgende:

Ak-47(?) met bajonet. Gefeliciteerd.

Maar de vorige eigenaar maakt het wapen niet slecht.
quote:
:D Ach troost je, we vinden zelfs CNN niet altijd genoeg bevestiging.
pi_93554960
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

:D Ach troost je, we vinden zelfs CNN niet altijd genoeg bevestiging.
ik vind houda een hele goede voor bevestiging !! ( miss. wel beter als CNN :P )
hoezo adhd ?
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:58:41 #253
pi_93554998
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:26 schreef houda het volgende:
Doorvechten. Wat denk je dat er gebeurd als je stopt? Dan gaat معمر القذافي weg om bloemetjes te planten?
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:58:49 #254
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93555005
OP ziet er relaxt uit, heeft iemand de speech van Ghaddaffi van vandaag online staan.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:59:21 #255
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93555052
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
OP ziet er relaxt uit, heeft iemand de speech van Ghaddaffi van vandaag online staan.
Even teruglezen, iemand had een linkje gepost van the Guardian :)
pi_93555196
http://edition.cnn.com/20(...).conflict/index.html
quote:
Tripoli, Libya (CNN) -- Libyan aircraft bombed a section of eastern Libya on Wednesday as leader Moammar Gadhafi tried to take back control of an area seized by the opposition.

A CNN crew saw the aircraft drop two bombs in the area of al-Brega, a town in the east with key oil and natural gas facilities.

Later, a military aircraft dropped a third bomb. People on the ground shot and threw whatever they could at the aircraft, then fled.

It was not immediately clear whether there were casualties in the bombings............
met video ( bennwedeman) en map @ video !
hoezo adhd ?
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:02:18 #257
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_93555266
Houda veel sterkte!!! En denk er aan... eerst schieten dan vragen stellen mocht het bedreigend worden ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:04:33 #258
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93555412
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:02 schreef wdn het volgende:
Houda veel sterkte!!! En denk er aan... eerst schieten dan vragen stellen mocht het bedreigend worden ;)
haha,zal het tegen mijn man zeggen...
pi_93555596
hoezo adhd ?
pi_93555612
Uit de Afrikaanse media

Libya, Chad row over "mercenaries"

According to Mr Zeidan, the proper government of Chad is playing a role in providing "mercenaries" to Colonel Ghaddafi through the overland route to the regime-controlled oasis town of Sabha.

"Two Chadian generals are commanding the mercenaries," Mr Zeidan claimed. According to the normally well informed human rights activist, there were around 3,000 "mercenaries" stationed in Tripoli and another 3,000 in towns and cities close to the Libyan capital. These alleged mercenary troops were key in hunting down and slaughtering protesters, the LHRL claims.

As the claims of a key role of "Chadian mercenaries" in Libya are gaining in force, a new, even more forceful statement was issued by the Foreign Affairs Minister Moussa Faki Mahamat of Chad today.
"These are outrageous and malicious report. The Chadian Ministry of Foreign Affairs is protesting against these serious charges, whose consequences could be dire for thousands of Chadians living in the territory of Libya," Foreign Minister Mahamat said.

The Chadian opposition media 'Al Wihda' today elaborated that reports from Libya about Chadian mercenaries were unlikely, also referring to the "manhunt" against Chadians and other sub-Saharan Africans due to the mercenary charges.
"One hundred Chadians have been killed and many others are missing" in Libya, according to information received by 'Al Wihda'.

But today, interim authorities in "liberated Libya" even stepped up the anti-African rhetoric. Spokesman Hafiz Ghoga of the National Libyan Council claimed that, in addition to Chad, Niger, Mali and Kenya had sent regular troops to support the Ghaddafi regime, with the "support from the Algerian government." The Council urged the UN to bomb the "African mercenaries of Ghaddafi."

As the dispute over possible Chadian and other African mercenaries goes on, there are increased number of reports about a witch-hunt of sub-Saharan Africans in "liberated Libya", with arbitrary arrests of African-looking persons and occasional lynch mobs killing Africans.
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:08:10 #261
pi_93555672
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:39 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Lekker leesbaar! :P
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:08:39 #262
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93555711
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Lekker leesbaar! :P
Ja daarom zei ik van ik ga wel even scannen als het te erg wordt :P
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:10:03 #263
pi_93555813
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:07 schreef aerdt het volgende:
Uit de Afrikaanse media

Als dit zo "officieel" internationaal word, zal de Int. gemeenschap toch iets gaan/moeten doen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:10:23 #264
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93555841
Hahaha, heb het aan mijn man laten zien en hij was er blij mee.
We hebben natuurlijk niet alles al gelezen dus als het niet lukt dan weet ik je te vinden hahaha..

Echt bedankt dat jullie zo meedenken! :D
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:10:50 #265
pi_93555863
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:08 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ja daarom zei ik van ik ga wel even scannen als het te erg wordt :P
De gemiddelde AK is zo robuust dat je makkelijk een revolutie kan schieten zonder onderhoud te plegen. O-)
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:13:23 #266
pi_93556063
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:07 schreef aerdt het volgende:
Uit de Afrikaanse media

But today, interim authorities in "liberated Libya" even stepped up the anti-African rhetoric. Spokesman Hafiz Ghoga of the National Libyan Council claimed that, in addition to Chad, Niger, Mali and Kenya had sent regular troops to support the Ghaddafi regime, with the "support from the Algerian government." The Council urged the UN to bomb the "African mercenaries of Ghaddafi."

Als je niet uitkijkt is half Afrika in oorlog.
pi_93556087

_O-
hoezo adhd ?
pi_93556241
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als dit zo "officieel" internationaal word, zal de Int. gemeenschap toch iets gaan/moeten doen.
Mocht dit idd waar zijn, dan wordt het tijd dat Frankrijk zijn invloed in Tsjaad gaat gebruiken. Frankrijk heeft troepen in Tsjaad en heeft de afgelopen jaren meerdere keren militair ingegrepen om te voorkomen dat het regime omver werd geworpen door -door Sudan gesteunde- rebellen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:21:23 #269
104871 remlof
Europees federalist
pi_93556628
Ik vind dat die no-fly zone er nu heel snel moet komen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:22:12 #270
104871 remlof
Europees federalist
pi_93556691
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:58 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
zo ver waren we volgens mij hier ook al ( no flyzone niet te doen , rusland nog niet eens meegerekend )

Update 17.29 uur: Een no-fly zone betekent een aanval op Libië
Mocht er een no-fly zone worden ingesteld in Libië dan houdt dat ook een aanval op het land in. Dat zegt de Amerikaanse minister van Defensie Robert Gates. Volgens hem moet in dat geval onder meer radarapparatuur van het Libische leger vernietigd worden. Laten we het beestje bij de naam noemen: een no-fly zone houdt in dat we eerst het luchtafweergeschut van Libië moeten vernietigen. Dan pas kunnen wij er vliegen zonder dat we ons zorgen hoeven te maken over de veiligheid van onze manschappen.

De minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton zegt dat Amerika nog ver verwijderd is van een beslissing over zon vliegverbod.
Ow ook goed, kunnen ze meteen Daffi zelf platgooien.
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:23:46 #271
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93556792
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Leuke paralel met Desert Storm.
pi_93556840
evanchill Evan Hill
Ex-military guy said it seemed like a 500 lb bomb, hit about 70-80 meters away and threw up a bunch of sand. Nobody hurt.
6 minutes ago
»

evanchill Evan Hill
Got bombed today by Gaddafi. First the pilot hit Brega, then he swung around for us, CNN, and all the gun-toting rebels on the highway.
6 minutes ago Favorite Retweet Reply
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:25:43 #273
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_93556929
Nu is er een hele grote groep van ruim duizend mensen die bij de grens met Tunesië stonden ineens verdwenen, de koffers en kleding liggen nog op de grond

er gebeuren hele rare dingen daar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:26:18 #274
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93556977
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:25 schreef michaelmoore het volgende:
Nu is er een hele grote groep van ruim duizend mensen die bij de grens met Tunesië stonden ineens verdwenen, de koffers en kleding liggen nog op de grond
bron?
ok, lets go again
danku lieve fans
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:26:42 #275
323876 michaelmoore
pi_93557005
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:26 schreef t-8one het volgende:

[..]

bron?
journaal
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:26:53 #276
pi_93557020
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze overdrijven. Gates zei dat je voor een no-fly zone meer nodig had dan een vliegdekschip. I don't buy that. Met Afghanistan en Irak is wel alles mogelijk en dan kan de Enterprise niet ff een paar afgeleefde slecht onderhouden kisten met ongemotiveerde piloten tegenhouden?
pi_93557102
quote:

Aliens
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:28:25 #278
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93557122
quote:

"Nee joh, dat is een fata morgana :Y"
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:29:06 #279
323876 michaelmoore
pi_93557166
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:28 schreef Dekatria het volgende:

[..]

"Nee joh, dat is een fata morgana :Y"
O ze waren er helemaal niet :7 :?
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:29:16 #280
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93557183
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:59 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Even teruglezen, iemand had een linkje gepost van the Guardian :)
Onjuist, in ieder geval geen beelden terug te vinden in dit topic van The Guardian.
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:29:36 #281
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93557211
quote:
13s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze overdrijven. Gates zei dat je voor een no-fly zone meer nodig had dan een vliegdekschip. I don't buy that. Met Afghanistan en Irak is wel alles mogelijk en dan kan de Enterprise niet ff een paar afgeleefde slecht onderhouden kisten met ongemotiveerde piloten tegenhouden?
Ze willen niet, en geef ze eens ongelijk. Alle Arabische dictators zitten met ontblote tanden te wachten op ook maar 1 misstap van Amerika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:30:00 #282
323876 michaelmoore
pi_93557242
quote:
13s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De westerse wereld heeft liever een khadaffi dan een tweede olierijk iran
pi_93557309
quote:

Je moet minder pillen slikken joh. Je weet toch dat er geen demonstraties en vluchtelingen zijn? ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:31:02 #284
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93557312
Voor diegene die de nieuwe OP in elkaar gezet heeft als tip: http://ayman.iyobo.com/wMzmKEAxNZf.jpg resize deze afbeelding ook zodat het erbij geplaatst kan worden.
pi_93557347
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:29 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Onjuist, in ieder geval geen beelden terug te vinden in dit topic van The Guardian.
deze kwam ik net tegen staan stukjes van de speech in .. kan zijn dat je naar de site gewoon alleen gelinkt word , moet je ff tussen de filmpjes kijken , staan er i.i.g. 2 in http://edition.cnn.com/vi(...)libya.us.options.cnn
hoezo adhd ?
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:31:43 #286
104871 remlof
Europees federalist
pi_93557366
quote:

[..]

Ze kunnen Italië en Malta zelfs als vliegdekschip gebruiken. Stuur daar een paar squadrons heen dan.
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:31:59 #287
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93557380
quote:

[..]

Desert Storm

quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Voor diegene die de nieuwe OP in elkaar gezet heeft als tip: http://ayman.iyobo.com/wMzmKEAxNZf.jpg resize deze afbeelding ook zodat het erbij geplaatst kan worden.
Ga ik even doen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:34:28 #288
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93557551
ok, lets go again
danku lieve fans
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:35:14 #289
pi_93557610
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:29 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ze willen niet, en geef ze eens ongelijk. Alle Arabische dictators zitten met ontblote tanden te wachten op ook maar 1 misstap van Amerika.
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De westerse wereld heeft liever een khadaffi dan een tweede olierijk iran
En ze zitten met Rusland (en misschien China) in hun maag. Het is een politiek probleem.
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:36:04 #290
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93557673
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_93557703
quote:

[..]

Het verschil is dat in afghanistan en Irak luchtafweergeschut en radars werden uitgeschakeld. Libie is een gigantisch land en vliegtuigen moeten voortdurend in de lucht zijn, aangezien ze anders te laat zijn om in te grijpen.
Als je luchtafweergeschut en radaar niet uitschakelt is er een grotere kans dat een vliegtuig wordt neergehaald. Dit betekent weer dat ze een rescue mission moeten sturen wat wordt gezien als een invasie.

Natuurlijk is het relatief makkelijk om een no-fly zone in te voeren, maar denk dat ze eerder bang zijn dat het gigantisch kan escaleren.
Overigens moet je het militair materiaal in het midden-oosten niet onderschatten.
pi_93557763
8:57pm

A gunman stands guard during lunchtime prayers in Ajdabiya

hoezo adhd ?
pi_93557781
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

En ze zitten met Rusland (en misschien China) in hun maag. Het is een politiek probleem.
8:32pm

Li Baodong, the Chinese ambassador to the UN, appeared to rule out a Security Council resolution endorsing the use of force to oust Gaddafi, saying his country's position on Libya is "very clear":

We are very concerned about the situation in Libya ... We respect the sovereignty, independence and territorial integrity of Libya. This is the first principle. The second principle is that we think the political crisis should be resolved through peaceful means, such as a dialogue.
hoezo adhd ?
pi_93557811
As Libyan air force pilots still loyal to Gaddafi drop bombs on the oil-rich town of Brega in the north of the country, armed Gaddafi opponents encircle his loyalists in the center of the town.

Al Jazeera's Tony Birtley describes the situation from just outside the town in the north-east of the country.
hoezo adhd ?
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:38:12 #295
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93557817
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:31 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Desert Storm

[..]

Ga ik even doen.
Geregeld :)
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:39:19 #296
pi_93557879
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:36 schreef aerdt het volgende:

[..]

Het verschil is dat in afghanistan en Irak luchtafweergeschut en radars werden uitgeschakeld. Libie is een gigantisch land en vliegtuigen moeten voortdurend in de lucht zijn, aangezien ze anders te laat zijn om in te grijpen.
Als je luchtafweergeschut en radaar niet uitschakelt is er een grotere kans dat een vliegtuig wordt neergehaald. Dit betekent weer dat ze een rescue mission moeten sturen wat wordt gezien als een invasie.

Natuurlijk is het relatief makkelijk om een no-fly zone in te voeren, maar denk dat ze eerder bang zijn dat het gigantisch kan escaleren.
Overigens moet je het militair materiaal in het midden-oosten niet onderschatten.
Dat is waar, maar ik denk even terug aan 2 Britse missies om mensen uit Libië te halen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:40:35 #297
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93558105
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Speech van vandaag op Youtube.

ik was aan het zoeken op you tube , kreeg em niet gevonden ...
maar okaj ^O^ je heb em !
hoezo adhd ?
pi_93558231
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:38 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Geregeld :)
zou je een link naar de speech op you tube in OP kunnen zetten ..?
hoezo adhd ?
pi_93558289
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ik denk even terug aan 2 Britse missies om mensen uit Libië te halen.
Klopt, maar zodra je libische vliegtuigen gaat neerschieten is het plotseling een oorlogsituatie. Als er dan ook nog eens commando's landen op libische grond dan zal dit zeker in de arabische wereld beschouwd worden als een invasie. De kans is vrij groot dat een aantal landen dit zullen aangrijpen om zich er mee te gaan bemoeien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')