Op zich niks mis met bepaalde mensen het stemrecht ontnemen, maar dan niet op basis van inkomen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:07 schreef Voorschrift het volgende:
Dictatuur van het proletariaat, hij zal nooit kiezen voor deze TT.
Zou jij het toch wel mee eens moeten zijn, je weet wat voor volk systematisch op Wilders stemt toch? Tenminste, die bewering maak je zelf iedere keer.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op zich niks mis met bepaalde mensen het stemrecht ontnemen, maar dan niet op basis van inkomen.
Hoe hoger het salaris, hoe hoger opgeleid, meestal.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:07 schreef Beardy het volgende:
Stemrecht alleen voor mensen die belasting betalen - en niet voor mensen die ooit voor een of ander redelijk ernstig delict veroordeeld zijn.
Oh!
Beter nog; alleen stemrecht voor mensen die bij een IQ test minstens 105 scoren. En bij iedere kandidaat de IQ score vermelden (gniffel).
De hele politiek draait toch op andermans belastingafdracht? Waarom is dat dan zo vreemd om ook aan hand van inkomen te wegen?quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op zich niks mis met bepaalde mensen het stemrecht ontnemen, maar dan niet op basis van inkomen.
Daarom zou ik eerder een IQ-test willen verbinden aan het stemrecht.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zou jij het toch wel mee eens moeten zijn, je weet wat voor volk systematisch op Wilders stemt toch? Tenminste, die bewering maak je zelf iedere keer.
Want domme mensen verdienen zoveel inderdaad, je geeft het beestje een andere naam maar het gevolg blijft hetzelfde. Ook geen problemen mee hoor, ga je gang.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom zou ik eerder een IQ-test willen verbinden aan het stemrecht.
Je hebt natuurlijk handige ondernemers die te dom zijn op te schijten maar toch handig zijn met geld. Daar ken ik er meerdere van.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Want domme mensen verdienen zoveel inderdaad, je geeft het beestje een andere naam maar het gevolg blijft hetzelfde. Ook geen problemen mee hoor, ga je gang.
Toch moet je als land het daar van hebben, en niet zozeer van boekenlezende werklozen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk handige ondernemers die te dom zijn op te schijten maar toch handig zijn met geld. Daar ken ik er meerdere van.
De mensheid als geheel heeft weer meer aan de boekenlezende werklozen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toch moet je als land het daar van hebben, en niet zozeer van boekenlezende werklozen.
Ja, misschien heb je die ondernemers, maar het feit blijft dat ze wel meer belastinginkomsten genereren dan Modaal.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk handige ondernemers die te dom zijn op te schijten maar toch handig zijn met geld. Daar ken ik er meerdere van.
Aan kennis heb je niks als je het niet in de praktijk brengt. Daarmee red je de wereld niet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De mensheid als geheel heeft weer meer aan de boekenlezende werklozen.
Nee, filosofische huppelkutjes hebben daar meer aan, de rest van de wereld niet. Harry Mulisch betaalt jouw energierekening niet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De mensheid als geheel heeft weer meer aan de boekenlezende werklozen.
Wat betreft uitkeringstrekkers, daar heb je misschien een punt(je). Hoewel ik het ook daar niet mee eens ben. Echter, de stem van iemand die 1200 euro netto verdient per maand minder zwaar laten wegen dan die van een persoon die drie zoveel verdient, vind ik onzin.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:16 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, misschien heb je die ondernemers, maar het feit blijft dat ze wel meer belastinginkomsten genereren dan Modaal.
Ik kan het ook dom vinden dat jij geld uitgeeft aan patat, in plaats van fair trade artikelen. Daar gaat politiek toch over? Waaraan het uitgegeven moet worden.
Mullisch schreef romans. Ik heb het toch over kennis?!quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, filosofische huppelkutjes hebben daar meer aan, de rest van de wereld niet. Harry Mulisch betaalt jouw energierekening niet.
Welke boeken over kennis worden geschreven door werklozen dan, ik kan er zo geen opnoemen denk ik. Dat zijn meestal bedrijfskundigen of wetenschappers of politici, maar goed.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mullisch schreef romans. Ik heb het toch over kennis?!
Ik niet. Nogmaals, de politiek draait om uitgeven van andermans geld voor bepaalde belangen. Het lijkt mij wel zo eerlijk om degene die het meest aan belasting betaalt, de stem ook zwaarder te laten wegen, al is het maar om misbruik te voorkomen, zoals 90% van de bevolking die nu over de helft van het geld beslist van 10% van de bevolking.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat betreft uitkeringstrekkers, daar heb je misschien een punt(je). Hoewel ik het ook daar niet mee eens ben. Echter, de stem van iemand die 1200 euro netto verdient per maand minder zwaar laten wegen dan die van een persoon die drie zoveel verdient, vind ik onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |