quote:
Op woensdag 9 maart 2011 21:00 schreef p_iglet het volgende:Binnen montessori onderwijs is er ook bij de kleuters al veel materiaal mogelijk om op alle manieren al met taal, rekenen en andere dingen kennis te maken. En daarbij wordt er in theorie (en hopelijk ook in de praktijk) gekeken en ingespeeld op de ontwikkeling van kinderen persoonlijk ipv het geheel van de klas.
Ik heb dat ook zo beleefd.

Ik kon met 2,5 al lezen (hyperlexie) maar rekenen heb ik nooit goed gekund. In gr 2 ben ik naar Montessori onderwijs gegaan en daar ben ik heel goed op mijn plek geweest tot mijn 13e. (gr 2 tm 8 en een halfjaar montessori lyceum).
Ik hield in gr 4 een boekbespreking over "Alleen op de wereld" (meer dan 300 blz.) van Hector Malot, en in gr 6 zat ik met rekenen op gr 3/4 niveau. Heden ten dage kan/mag dat niet zover meer uit elkaar
lopen, maar voor mij was het ideaal, omdat toch al heel duidelijk was dat ik mijn eigen pad zou gaan volgen in het leven.
De directeur van de CMS (meneer P. M.) is toevallig ook mijn oude schooldirecteur geweest, en het is een goede man met een passie voor werk-dat-past. Ik hoop dus dat Pepijn iig zijn kleuterjaar/jaren volop kan en mag leren en beleven op de montessori!
Waar ga je dan naartoe verhuizen, P_iglet?