Kom kom, niet zo ongeduldig doen kwiwi. Het huidige kabinet zit er net pas 5 maanden.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik gunde ze een kans, maar dan komen ze ineens met achterlijke ideeën aanzetten die het land alleen nog maar verder in puin helpen. Mijn stem gaat nu uit protest naar links.
Dit inderdaad. Sommigen doen alsofdit kabinet demissionair wordt als ze geen meerderheid halen, maar als de voorstellen geen dom gebral zijn om Henk en Ingrid (om die er maar weer even bij te halen) tevreden te houden komt het gewoon goed.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach welnee
Als het kabinet nou eens met voorstellen komt die wel ergens op slaan dan valt er met D66 best te praten
Ja moet je nagaanquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Kom kom, niet zo ongeduldig doen kwiwi. Het huidige kabinet zit er net pas 5 maanden.
Dat ligt ook maar net aan de opstelling van partijen in de Eerste Kamer. De "tegenmentaliteit" kan leiden tot blind tegenstemmen ben ik af en toe bang.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:15 schreef Hexagon het volgende:
Verder is het typische bangmakerij
Als het kabinet de meerderheid niet haalt komen er geen Belgische toestanden. Het kabinet moet alleen beter gaan nadenken over wat voor beleid ze gaan voeren. Helemaal niet slecht.
Stem tegen het kabinet voor meer nadenken in de politiek!!
Alleen jammer dat dat niet de regering is die we nu hebben. Tot nu toe roepen ze heel veel, maar weten bitter weinig van die woorden om te zetten in daden. Het land heeft helemaal niets aan een gedoogregering die regelmatig om een meerderheid moet gaan bedelen bij de oppositie. Het land heeft wat aan een stevig meerderheidskabinet die zelfstandig de plannen kan realiseren en dan maakt het me in principe weinig uit of dit links of rechts is, hoewel mijn voorkeur uit gaat naar een paarse optie. Helaas vechten die twee honden teveel om een been en dan weten we allemaal wat er kan gebeuren.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:59 schreef Voorschrift het volgende:
namelijk de voortzetting van een regering die wel daadkracht kent
Dat zal D66 niet doen als het om gedegen voorstellen gaatquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat ligt ook maar net aan de opstelling van partijen in de Eerste Kamer. De "tegenmentaliteit" kan leiden tot blind tegenstemmen ben ik af en toe bang.
Ze konden het zich natuurlijk ook niet veroorloven de echt grote maatregelen door te gaan zitten voeren met de verkiezingen op de loer, dan hadden ze net zo goed meteen de handdoek in de ring kunnen gooien want dan hadden ze de Eerste Kamer nooit behouden.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:17 schreef Weakling het volgende:
[..]
Alleen jammer dat dat niet de regering is die we nu hebben. Tot nu toe roepen ze heel veel, maar weten bitter weinig van die woorden om te zetten in daden. Het land heeft helemaal niets aan een gedoogregering die regelmatig om een meerderheid moet gaan bedelen bij de oppositie. Het land heeft wat aan een stevig meerderheidskabinet die zelfstandig de plannen kan realiseren en dan maakt het me in principe weinig uit of dit links of rechts is, hoewel mijn voorkeur uit gaat naar een paarse optie. Helaas vechten die twee honden teveel om een been en dan weten we allemaal wat er kan gebeuren.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:10 schreef Temlin het volgende:
[..]
Dan bereid je maar voor op 4 zure jaren. De meerderheid gaat er komen
Het wordt met de seconde tragischer.quote:
Nogal prematuur om die conclusie te trekken ja. Dit aangezien ze net een half jaar aan het regeren zijnquote:
Toch 2 zetels.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:28 schreef eriksd het volgende:
Houden jullie ook rekening met de SGP? Die stemt ook met het kabinet mee
Ook dat inderdaad.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:25 schreef Voorschrift het volgende:
Ze konden het zich natuurlijk ook niet veroorloven de echt grote maatregelen door te gaan zitten voeren met de verkiezingen op de loer, dan hadden ze net zo goed meteen de handdoek in de ring kunnen gooien want dan hadden ze de Eerste Kamer nooit behouden.
Simple politics.
En als blijkt dat het best goed gaat zal klagend Nederland het lot een handje helpen om te bewijzen dat dit zeker wel het slechtste kabinet aller tijden is. Al gaan we allemaal ten onder, gelijk zullen ze hebben!quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:30 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Nogal prematuur om die conclusie te trekken ja. Dit aangezien ze net een half jaar aan het regeren zijn.
Dat is andersom net zo goed het geval.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:33 schreef waht het volgende:
[..]
En als blijkt dat het best goed gaat zal klagend Nederland het lot een handje helpen om te bewijzen dat dit zeker wel het slechtste kabinet aller tijden is. Al gaan we allemaal ten onder, gelijk zullen ze hebben!
Precies... een kabinet om je vingers bij af te likken. Deze mensen zijn niet in staat om ook maar enige verandering te brengen. Sterker nog ik vermoed dat dit politieke stelsel daar niet toe over kan gaan. Wijzigingen gaan nl. gepaard met een afname in welvaart (voornamelijk omdat wij onze welvaart lenen en bij elkaar roven) en dat wil eigenlijk niemand accepteren.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:23 schreef Compatibel het volgende:
Allerslechtste kabinet aller tijden. Wedden dat er over tien jaar allerlei commissies worden ingesteld hoe het in godsnaam zo kon misgaan?
- Wtf is er met het onderwijs gebeurd? Waarom stellen we internationaal geen klap meer voor, zitten de meeste leraren overspannen thuis, kunnen studenten hun studieschuld niet meer ophoesten en is het niveau van afgestudeerden zo dramatisch?
- Waarom kunnen jongeren geen huis meer betalen (combinatie slechter onderwijs en niet hervormen woningmarkt vrienden, nog bedankt voor je stem op de vvd)
- Waarom heeft de vergrijzing zulke desastreuze gevolgen?
- Waarom is het gas nu op en de olie zo duurAlternatieven hebben we niet.
Enzovoort. Voor de bovenmodale babyboomers die het toch al prima hadden is dit een pretkabinet, voor jongeren een nachtmerrie.
Gezien het coalitieprogramma hoeven we daar niet zoveel vertrouwen meer in te hebbenquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:30 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Nogal prematuur om die conclusie te trekken ja. Dit aangezien ze net een half jaar aan het regeren zijn.
Ik heb er ook bijster weinig vertrouwen in. Maar om dit kabinet meteen als het slechtste kabinet ooit te bestempelen gaat mij wat te ver.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien het coalitieprogramma hoeven we daar niet zoveel vertrouwen meer in te hebben
Er komen geen Belgische toestandenquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:39 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ongeacht of je het ideologisch met het kabinet eens of oneens bent, het is onwenselijk dat een kabinet telkens (zie kabinetten Balkenende) wordt onderbroken waardoor nog niet uitgevoerde of half uitgevoerde plannen weer op de schop moeten. Kost een hoop geld, en veel stilstand, wat ook weer geld kost.
Kijk maar naar België.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |