Daarom, dat het dan even kunstgras is dat neem ik dan voor lief. Gisteren trouwens heerlijk getraind, service liep als een beest.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:42 schreef Komakie het volgende:
[..]
Daar zit wat in ja.
Wij hebben vanuit de training wat uitwisselingen met verschillende verenigingen. Dat is best handig. Een zondagje partijtjes spelen als een soort van competitiedag.
Dan is kunstgras bijna leuk om op te tennissenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:57 schreef Alovenac het volgende:
[..]
Daarom, dat het dan even kunstgras is dat neem ik dan voor lief. Gisteren trouwens heerlijk getraind, service liep als een beest.
Nee klopt, maar dan moet hij zaterdag wel zo lopen zoals gisteren haha.quote:Op woensdag 16 maart 2011 02:08 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dan is kunstgras bijna leuk om op te tennissen
Ik heb ook wel eens van die dagen gehad. Alleen maar hoeven serveren en retourneren. Alles strepen en bijna alles ging goed. Dan is het niet een moeilijke ondergrond
Geen toernooien bij je in de buurt dan?quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:19 schreef InTrePidIvity het volgende:
Nog een kleine maand wachten tot de eerste wedstrijd
Rustig blijven serveren, niet teveel willen, dus niet te hard en vooral veel oefenen. Heb je bij de lessen geen service geleerd? Vraag of iemand kijkt als je aan het serveren bent, zodat die tips kan geven.quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:38 schreef Migg het volgende:
ik heb a.s. zaterdag als beginnende tennisser (5 lessen gehad) via m'n werk een toernooitje. Nu is m'n service vrij beroerd, iemand tips om niet alleen maar dubbele fouten te slaan..?
Juiste keuze, ze hebben er ook het budget niet voor, althans dat zeggen ze. Want er werd wel gewoon splinternieuw hockeyveld en voetbal-kunstgrasveld aangelegd afgelopen zomer. En je kan inderdaad niet meerdere sporten doen, het is 25eu voor een sportkaart van Olympos (kan je nog niks mee als je niet bij een sport bent aangesloten), 140eu voor een jaar tennissen, 37.50eu voor de tennisvereniging zelf en als je competitie wilt spelen ook nog eens tegen de 60eu (omdat de banen voor de competitie ook gehuurd moeten worden van Olympos).quote:Op maandag 14 maart 2011 10:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmm hetzelfde als 10 jaar geleden dus
Onregelmatig oppervlak? Volgens Magik777 was dat altijd gelijkmatig bij kunstgras? (ok sorry flauw)
Maar betaal je er ook niet meer omdat je meerdere sporten kunt doen?
Een tijd geleden vroegen ze nog een manager voor dat park. Ik ben er toen een keer gaan kijken om dat samen met mijn vriendin te gaan doen, maar bepaalde dingen waren zo slecht (waaronder de banen) dat we dat maar niet gedaan hebben.
Nee, zover kwam ik helaas niet, het ging om 5 lessen aan het einde van het vorige seizoen. Maar bedankt voor de tip, ik heb soms de neiging om flink te meppen maar dan belandt ie helaas vaak in het net..quote:Rustig blijven serveren, niet teveel willen, dus niet te hard en vooral veel oefenen. Heb je bij de lessen geen service geleerd? Vraag of iemand kijkt als je aan het serveren bent, zodat die tips kan geven.
Bij de service moet je ook letten op je greep.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:44 schreef Migg het volgende:
[..]
Nee, zover kwam ik helaas niet, het ging om 5 lessen aan het einde van het vorige seizoen. Maar bedankt voor de tip, ik heb soms de neiging om flink te meppen maar dan belandt ie helaas vaak in het net..
Dat is gewoon afzetterij in mijn ogen. 140 euro voor tennissen op een paar slechte kunstgrasbanen is al veel geld. Ik snap alleen die 37.50 euro nietquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:10 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Juiste keuze, ze hebben er ook het budget niet voor, althans dat zeggen ze. Want er werd wel gewoon splinternieuw hockeyveld en voetbal-kunstgrasveld aangelegd afgelopen zomer. En je kan inderdaad niet meerdere sporten doen, het is 25eu voor een sportkaart van Olympos (kan je nog niks mee als je niet bij een sport bent aangesloten), 140eu voor een jaar tennissen, 37.50eu voor de tennisvereniging zelf en als je competitie wilt spelen ook nog eens tegen de 60eu (omdat de banen voor de competitie ook gehuurd moeten worden van Olympos).
Thanks! effe youtuben vanavond.quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:01 schreef Daan2x256 het volgende:
[..]
Bij de service moet je ook letten op je greep.
Als je met de forehand greep serveert gaat die vaker in het net of uit, omdat het vlakke services zijn.
Voor de service moet je de zogenoemde hamergreep hanteren (evenals het volleren aan het net). Zit tussen de forehandgrip en de backhand grip. Voor het fysuele kan je het best even googelen, of aan iemand vragen.
kijk, dat wist ik nietquote:Op woensdag 16 maart 2011 12:01 schreef Daan2x256 het volgende:
[..]
Bij de service moet je ook letten op je greep.
Als je met de forehand greep serveert gaat die vaker in het net of uit, omdat het vlakke services zijn.
Voor de service moet je de zogenoemde hamergreep hanteren (evenals het volleren aan het net). Zit tussen de forehandgrip en de backhand grip. Voor het fysuele kan je het best even googelen, of aan iemand vragen.
Het was voorheen ook 90 euro, maar ze hebben dit jaar veel minder subsidies gekregen en dat direct doorberekent naar de arme studenten, BAM, 50 euro bovenop de prijs. En dan ben je geen lid van de tennisvereniging maar kan je alleen vrij tennissen. De vereniging maakt gebruik van de banen, als je daar van lid wordt kan je ook lessen/ competitie spelen/ toernooitjes doen/ feestjes bijwonen, je krijgt dan ook alleen een KNLTB pas als je lid van die tennisvereniging wordt. Vandaar die 37.50 extra. Maar wanneer die toernooitjes/ competities ed worden gespeeld, moet de tennisvereniging de banen afhuren bij het beheer van de banen (Olympos dus). Ontzettend omslachtig en verschrikkelijk slecht geregeld, maar het is nou eenmaal zo en daar is in ieder geval op korte termijn (en ik vrees ook op lange termijn) niks aan te veranderenquote:Op woensdag 16 maart 2011 14:48 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is gewoon afzetterij in mijn ogen. 140 euro voor tennissen op een paar slechte kunstgrasbanen is al veel geld. Ik snap alleen die 37.50 euro niet
Competitie spelen kost bij ons (in Kampen) ook nog een extra bijdragen, maar ik weet niet precies hoeveel. Gaan we de komende paar weken zien
Voor de kunstgras banen in Dronten betaal ik 105 euro voor 365 dagen per jaar. In Kampen op de gravelbanen wel een stuk meer, maar daar krijg je dan ook wel wat voor
Was ik ook, totdat ik lessen ging nemen, nu gaat het steeds beter. Reactievermogen was bij mij altijd al goed. Alleen ging alles vaak uit (duw teveel) of in het net (racket niet genoeg open bij een slicebal).quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:05 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
kijk, dat wist ik niet![]()
vanavond eens proberen, aan het net ben ik een drama
Hmm ik begrijp het wel, maar het is inderdaad erg omslachtig en ook nog eens oneerlijk. Als jij dus 140 euro betaald heb je niet eens de garantie dat je kunt spelen want het kan maar zo zijn dat de vereniging banen huurt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:29 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Het was voorheen ook 90 euro, maar ze hebben dit jaar veel minder subsidies gekregen en dat direct doorberekent naar de arme studenten, BAM, 50 euro bovenop de prijs. En dan ben je geen lid van de tennisvereniging maar kan je alleen vrij tennissen. De vereniging maakt gebruik van de banen, als je daar van lid wordt kan je ook lessen/ competitie spelen/ toernooitjes doen/ feestjes bijwonen, je krijgt dan ook alleen een KNLTB pas als je lid van die tennisvereniging wordt. Vandaar die 37.50 extra. Maar wanneer die toernooitjes/ competities ed worden gespeeld, moet de tennisvereniging de banen afhuren bij het beheer van de banen (Olympos dus). Ontzettend omslachtig en verschrikkelijk slecht geregeld, maar het is nou eenmaal zo en daar is in ieder geval op korte termijn (en ik vrees ook op lange termijn) niks aan te veranderen.
Bij m'n ouders betaalde ik 70 euro, door een soort studentenregeling, dat is tenminste een normale studentenprijs. En dan heb je ook nog eens het heerlijke gravel.
Regio Zuid hebben we ook geen toernooien.quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:39 schreef Daan2x256 het volgende:
Geen toernooien bij je in de buurt dan?
1.30 voor een biertje is helemaal okquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:38 schreef de_boswachter het volgende:
Ik betaal 90 ¤ per jaar. Consumpties (bierrrrr) zijn bij ons ¤ 1.30
Overigens vanavond voor de eerste keer sinds oktober tennissen
1ste jaar ooit dat ik binnen geen bal heb geslagen.!
Win eerst maar eens voordat je jezelf rijk rekent met je lotingquote:Op woensdag 16 maart 2011 23:03 schreef Alovenac het volgende:
BAAM! Eerste ronde de makkelijkste loting van allemaal. Speel tegen een 8,9. Gast wordt zelfs geveegd op HE8. Trainer stond er van te kijken dat ik mezelf ook niet had opgegeven voor HE6 (nu alleen HE7), kan volgens hem makkelijk mee tegen sommige tegenstanders.
Voor mij de eerste wedstrijd in vier jaar tijd en sta nog steeds op 7,2. Wil eind dit seizoen weer de 6 aangetikt hebben, nog veel werk aan de winkel dus,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |