Nee PKK is niet hetzelfde. Het is een soort hard courtbaan waar een mat op ligt voor de waterafvoer. Het lijkt wel vrij erg op hardcourt, maar heeft een veel betere demping.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:33 schreef Daan2x256 het volgende:
Ik heb wel eens op Porous Kushion Kourt banen gespeeld. Soort van hardcourt met rubbere bovenlaag met gaatjes voor waterafvoer.
Is dat vergelijkbaar met hardcourt?
Ik kon er iig niet op glijden waardoor ik niet echt m'n spel kon spelen.
Als je last van je knieën hebt is PKK nog wel een uitkomt aangezien het beter dempt.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:36 schreef Drassss het volgende:
Hardcourt 1x nooit meer.. tenminste mijn spel is glijden en snel bewegen van links naar rechts. Mijn knieën zijn zachte ondergrond gewend en dat is hardcourt uiteraard niet. Ik had na 1.5u tennis al ongelofelijk last van mijn knieën en ik had nauwelijks lef om van hoek naar hoek te rennen. Niks voor mij dus![]()
Ik speel ook wel eens in een zaal waar een dood normale gymvloer ligt... ook een waardeloze ondergrond om op te tennissen voor mij
Veel minder op kunstgras aangezien de mat niet alleen de hoogte dempt, maar ook de voorwaardse beweging.quote:Op maandag 7 maart 2011 12:30 schreef magik7777 het volgende:
Ik heb blijkbaar een revolutionaire ontwikkeling gemist waardoor het spelen met topspin wordt beloond op kunstgras, als ik magik7777 moet geloven
Hoezo zou dat niet het geval zijn dan?
Op iedere ondergrond werkt het effect hetzelfde, alleen bij de ene ondergrond wat meer dan op de andere.
Bij topspin, dempt het kunstgras de bal in de hoogte richting, maar zorgt dat de bal versnelt na de stuit, dat doet immers topspin.
Hmm dat is wel gaar.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:36 schreef magik7777 het volgende:
Ik wou dat ik dat kon, ik kan ook niemand quoten.
Mijn scherm ziet eruit als een word document, witte achtergrond, zwarte tekst, blauwe links. Weet niet hoe dat komt, Firewall o.i.d.
Is wel kut, maar niks aan te doen (zit op mijn werk).
Foto's en avatars worden wel weergegeven.
Adblocker uitzetten?quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:36 schreef magik7777 het volgende:
Ik wou dat ik dat kon, ik kan ook niemand quoten.
Mijn scherm ziet eruit als een word document, witte achtergrond, zwarte tekst, blauwe links. Weet niet hoe dat komt, Firewall o.i.d.
Is wel kut, maar niks aan te doen (zit op mijn werk).
Foto's en avatars worden wel weergegeven.
Had maar op winst voor mij ingezet manquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:12 schreef Norrage het volgende:
Faler! Ik had op een 2-1 voor Mark ingezetHad je niet 1 setje kunnen pakken? Ach, ik was toch al naar huis dus had hem niet mogen claimen
Maar..jammer hoor...
Ik ben wel door, hij gaf nog op..,maar was sowieso makkie geweest. 2 jaar terug ook 6-3 6-0 gewonnen ofzo :p
Morgen wel zware tegenstander, vorig jaar nog de meest slopende partij ooit tegen gespeeld in de regen, wint en kou...zou morgen best wel eens hetzelfde kunnen zijn
heb je bij tennisplanet besteld?quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:14 schreef luckass het volgende:
Prince basisgripjes besteld (heb ik er nu ook op) en Yonex Super Grap als overgrips.
Ben benieuwd..
Tennisplanet & tennisdirect zijn prima sites. Al vaak genoeg besteld en de spullen binnen 2/3 dagen binnenquote:Op donderdag 10 maart 2011 16:21 schreef Labtec1990 het volgende:
[..]
heb je bij tennisplanet besteld?
ben namelijk hier aan het kijken voor enkele grips ook: http://www.tennisplanet.n(...)g_1/name/tennisgrips
goede ervaring met tennisplanet?
Welk toernooi?quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:42 schreef rhubarb het volgende:
Volgende week GD5 in Utrecht. Mag tegen een heer (5,3 / 5,4) en dame (4,7 / 5,6) uit Utrecht. M'n eerste jaar als 5 in de dubbel, ben benieuwd![]()
Daar doe ik ook aan mee, ook in de GD5 Ik weet trouwens wel tegen wie je moet aan die ratings te zienquote:
Tja over de banen kan ik eigenlijk ook alleen maar negatief zijn. Het is een zandbak, het heeft een onregelmatig oppervlak, er zijn slijtageplekken bij de baseline en je betaalt er eigenlijk veel te veel als je het vergelijkt met andere studenten tennisverenigingen. Maar het is wel een enorm gezellige vereniging en dat is de reden waarom ik er speel. En inmiddels ben ik wel redelijk gewend aan de ondergrond.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:10 schreef Komakie het volgende:
Daar woonde ik vroeger 10min fietsen vandaan.
1 keer competitie gespeeld, daarna nooit meer. Op de eerste plaats omdat het kunstgras is, maar wat veel erger was, was dat het heel slecht onderhouden was. Toen was er helemaal niets meer mee te beginnen.
Misschien dat die banen inmiddels eindelijk een keer vernieuwd zijn? Dat was toen al nodig en dat is echt al minimaal 10 jaar geleden
wel lullig dat dat niet gelukt is..........quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:45 schreef Bak_Beest het volgende:
Ja ik vorige week nog, een Pacific Tack-nog-wat gripje, daarmee win ik even het toernooi aankomende week en kan ik m'n uitrusting verder vernieuwen
Hmm hetzelfde als 10 jaar geleden dusquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:27 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Tja over de banen kan ik eigenlijk ook alleen maar negatief zijn. Het is een zandbak, het heeft een onregelmatig oppervlak, er zijn slijtageplekken bij de baseline en je betaalt er eigenlijk veel te veel als je het vergelijkt met andere studenten tennisverenigingen. Maar het is wel een enorm gezellige vereniging en dat is de reden waarom ik er speel. En inmiddels ben ik wel redelijk gewend aan de ondergrond.
Tja.. er zijn 3 dingen die je kan doen.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:49 schreef Daan2x256 het volgende:
Pff gister finale gespeeld in de gemengd dubbel 8 en verloren in een 3 setter.![]()
Iemand nog tips voor als de tegenstanders constant ballen op de lijn uitgeven, zeker 5 keer in de hele wedstijd?
En in de derde set met 5-4 achter bij 0-0 een netbal geven tijdens de 2e service terwijl de bal zeker 10 cm boven het net was. Veloren daarna onze hoofden (2e service opnieuw te serveren) en dus de wedstrijd.
Bij al die keren uitcallen vond ik nog niet eens zo erg. Maar dus de laatste game bij het callen voor netbal tijdens de 2e service, werd ik echt razend, kon me echt niet meer inhouden, omdat ze hem ook niet terug had. Misschien het hele punt opnieuw overspelen vanaf eerste service, weet niet of dat gebruikelijk is? Of dat je 2e service wel moet overspelen.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:58 schreef Drassss het volgende:
[..]
Tja.. er zijn 3 dingen die je kan doen.
1. Je gaat lekker rellen op de baan en gaat de sfeer verzieken, maar maakt wel je punt dat ze dubieus aan het callen zijn ( naderhand dus geen drankje)
2. Je vraagt de organisatie om een scheids te regelen of dat iemand gewoon mee kijkt... helpt misschien iets.
3. Je negeert alles en slaat gewoon je ballen. De sterkte zal winnen wanneer je 100% bij het spel blijft en je niet laat afleiden ( zeer lastig, zeker bij een dubbel.. )
Ik ga altijd voor optie 3.. een paar ballen dubieus callen.. nouja het is maar zo. Ik heb trouwens al veel wedstrijden gespeeld, maar nog nooit zo dat ik echt helemaal "zoef" werd van mijn tegenstander door zijn dubieuze calls
Als men zeker is dat het een let was is het gewoon een 2de service.. Wanneer je er niet uitkomt is het gebruikelijk om een 1e service te spelen. Lelijk blijft dat wel..en op zo'n moment vaak dodelijk mentaal gezien.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:06 schreef Daan2x256 het volgende:
[..]
Bij al die keren uitcallen vond ik nog niet eens zo erg. Maar dus de laatste game bij het callen voor netbal tijdens de 2e service, werd ik echt razend, kon me echt niet meer inhouden, omdat ze hem ook niet terug had. Misschien het hele punt opnieuw overspelen vanaf eerste service, weet niet of dat gebruikelijk is? Of dat je 2e service wel moet overspelen.
Achteraf hadden we beter gelijk naar de wedstrijdleiding kunnen gaan. Of eerst vragen om het punt helemaal over te spelen.
Wat wel grappig was, na de hele discussie op de baan na de wedstrijd, kwam wedstrijdleiding met bloemen aanzetten, terwijl wij nog stoom aan het afblazen waren.
Probleem was dat juist m'n maatje (serveerster) een beetje erg pissed werd, ook door de eerdere foute calls. Moet je normaal idd voor afsluiten, maar kon ze niet. Als ze zeker weet dat ze gelijk heeft, krijg je dat er helaas niet meer uit.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:19 schreef Drassss het volgende:
[..]
Als men zeker is dat het een let was is het gewoon een 2de service.. Wanneer je er niet uitkomt is het gebruikelijk om een 1e service te spelen. Lelijk blijft dat wel..en op zo'n moment vaak dodelijk mentaal gezien.
Makkelijk gezegd dan gedaan, maar wat wij altijd proberen is dat de serveerder zich 100% bij de wedstrijd houdt bij zo'n soort punten en dat de netspeler het relwerk doet en de discussie aangaat. De ander is rustig bezig om een bal te pakken en zich aan het voorbereiden wat er komen gaat ( besloten is )..
Tja daar doe je niks aan..quote:Op maandag 14 maart 2011 11:37 schreef Daan2x256 het volgende:
[..]
Probleem was dat juist m'n maatje (serveerster) een beetje erg pissed werd, ook door de eerdere foute calls. Moet je normaal idd voor afsluiten, maar kon ze niet. Als ze zeker weet dat ze gelijk heeft, krijg je dat er helaas niet meer uit.
Eigenlijk had ik moeten gaan voor het hele punt opnieuw spelen, of gelijk tegen m'n maatje zeggen dat de call terecht was, waardoor ze niet pissed hoefde te worden.
Lijkt op gravel, alleen bij nat weer kan je haast niet glijden. Is dacht ik ook iets harder dan gravel.quote:
goede vraag, zou het niet weten:) Hier in de buurt(regio Gelderland) is er veel Smashcourt als vervanging voor gravel. Smashcourt is iig populair aan het worden als all weather baan.quote:
Hmm oke.. Hopelijk is het dus warm & droogquote:Op maandag 14 maart 2011 11:56 schreef Daan2x256 het volgende:
[..]
Lijkt op gravel, alleen bij nat weer kan je haast niet glijden. Is dacht ik ook iets harder dan gravel.
En heeft een groene kleur, best raar, maar niet echt vervelend.
Ben toen 2 keer bijna op m'n bek gegaan omdat ik opeens vast stond...quote:Op maandag 14 maart 2011 11:58 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hmm oke.. Hopelijk is het dus warm & droog
Altijd een moeilijk verhaal.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:49 schreef Daan2x256 het volgende:
Pff gister finale gespeeld in de gemengd dubbel 8 en verloren in een 3 setter.![]()
Iemand nog tips voor als de tegenstanders constant ballen op de lijn uitgeven, zeker 5 keer in de hele wedstijd?
En in de derde set met 5-4 achter bij 0-0 een netbal geven tijdens de 2e service terwijl de bal zeker 10 cm boven het net was. Veloren daarna onze hoofden (2e service opnieuw te serveren) en dus de wedstrijd.
Speelde gister op smashcourt, maar daar zijn zoveel afdrukken van ballen. Hoeft niet gesleept te worden.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Altijd een moeilijk verhaal.
Bij punten op de lijn kun je bij gravelbanen natuurlijk de afdruk vragen. Met kunstgras en smashcourt gaat dat ook nog een beetje door het zand dat op de baan ligt, maar het is al veel minder duidelijk.
Ik spreek voor de wedstrijd altijd duidelijk af dat we bij twijfel gelijk een let spelen. Als je dan het niet wilt vraag je gewoon gelijk een let aan en op die manier ga je discussies vrij makkelijk uit de weg.
Van zo'n service... tja dat is moeilijk. In principe speel je natuurlijk al een (service)let op het moment dat de bal de netband raakt bij een service. Als je denkt dat ze ongelijk hebben kun je natuurlijk om een hele let vragen, maar de vraag of ze dan mee willen werken is altijd wat lastig.
Proberen om je concentratie te behouden is denk ik het beste wat je kunt doen, maar ik weet hoe moeilijk dat is
Ik moet wel zeggen dat dat soort situaties wel heel erg vaak in de lagere klasses voor komen. Veel meer dan wanneer je wat hoger speelt.
Toen ik als trainer voor een vereniging les gaf ging ik ook nog wel eens bij leerlingen kijken. Dat waren dan vooral mensen die niveau 7 of 8 waren en daar zag je vrij veel problemen met punten. Terwijl dat bij ons bijna nooit voor komt.
Een paar jaar geleden nog wel in een toernooi gespeeld tegen een ventje van 15 die dacht dat hij wel even wat ballen uit kon geven. Dat probeerde hij in de eerste 5 games minimaal 1 keer per game. Op een gegeven moment heb ik er wat van gezegd en ben ik ook naar zijn vader gegaan om aan te geven dat hij zich moet gedragen op de baan.
Ik zei ook dat als hij weer een bal verkeerd uit gaf en hem niet kon aanwijzen het gewoon punt voor mij was (was op gravel, dus moest de bal goed aan te wijzen zijn).
Ik sla ze altijd terug in het hek achter de serveerder, ik ben zo luiquote:Op maandag 14 maart 2011 14:16 schreef Daan2x256 het volgende:
[..]
Speelde gister op smashcourt, maar daar zijn zoveel afdrukken van ballen. Hoeft niet gesleept te worden.
Bij de service zei ze ook dat ze het optijd zei (voor dat ze de bal terug sloeg), maar ze riep het pas toen ik aan het net, net wilde smashen. Dus daar was ze ook niet eerlijk over. Maargoed, zand erover, weer wat van geleerd.
Zal vanavond gelijk mee beginnen vooraf even wat af te spreken. Vanavond op kunstgras. Zal wel weer wennen worden eerste set.
Is er ook nog een ongeschreven regel dat je bij een eerste service die uit gaat niet terug over het net slaat. Is vaak vervelend/afleidend voor diegene die daarna weer moet serveren?
Ik sla ze normaal altijd rustig in het net.
oo doe ik ook als de bal in de buurt is. Gewoon rustig in een hoekje aan de overkant.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:53 schreef Salamando het volgende:
[..]
Ik sla ze altijd terug in het hek achter de serveerder, ik ben zo lui
Relwedstrijdenquote:Op maandag 14 maart 2011 15:29 schreef Daan2x256 het volgende:
Gister kreeg ik ze vaak heel sloom terug, waar ik dan weer op moest wachten. Ging ik bij haar dan ook maar doen, met een beetje slice.
Ja was echt een sportieve wedstrijd gister...
Altijd lekker.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:32 schreef Drassss het volgende:
[..]
Relwedstrijden
Loting van een enkeltoernooi bekend net voor de competitie. Ik wilde gewoon 1 potje ballen, maar nu blijkt dat ik in een poule van 4 zit. Lekker en ik heb niks te verliezen ( qua rating ), omdat ik allemaal tegen 6jes of 5,8 bal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |