abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 maart 2011 @ 21:03:43 #201
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_94113766
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:16 schreef Daan2x256 het volgende:

[..]

Speelde gister op smashcourt, maar daar zijn zoveel afdrukken van ballen. Hoeft niet gesleept te worden.
Bij de service zei ze ook dat ze het optijd zei (voor dat ze de bal terug sloeg), maar ze riep het pas toen ik aan het net, net wilde smashen. Dus daar was ze ook niet eerlijk over. Maargoed, zand erover, weer wat van geleerd. :P
Zal vanavond gelijk mee beginnen vooraf even wat af te spreken. Vanavond op kunstgras. Zal wel weer wennen worden eerste set. :P

Is er ook nog een ongeschreven regel dat je bij een eerste service die uit gaat niet terug over het net slaat. Is vaak vervelend/afleidend voor diegene die daarna weer moet serveren?
Ik sla ze normaal altijd rustig in het net.
Ongeschreven regels doe ik niet aan :P

Als de persoon die serveert er last van heeft is dat zijn probleem. Hoewel ik nooit probeer om bijvoorbeeld de bal terug te slaan direct naar de serveerder ofzo. Als ik zie dat hij uit gaat sla ik hem meestal niet terug. Mocht ik het niet op tijd zien en de bal toch terug slaan dan tja... dan is het jammer voor hem/haar als ze dat vervelend vind.

Het is trouwens wel zo dat als je een bal uit geeft en je slaat hem terug in het veld en het blijkt daarna dat je een fout gemaakt hebt (en hij dus in was) je een let kunt geven. Heb je de bal die je terug slaat fout geslagen, mag de tegenpartij het punt claimen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_94128751
Zo leuke wedstrijd gespeeld. Dit keer zonder rellen... :P ;)
Wel weer 2,5 uur op de baan gestaan. O-) 6-7 (6) 6-3 6-4

1 keer bal willen halen maar achteraf gezien kon het ook helemaal niet.
Kei hard op m'n bek gegaan op kunstgras... :P

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:03 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ongeschreven regels doe ik niet aan :P

Als de persoon die serveert er last van heeft is dat zijn probleem. Hoewel ik nooit probeer om bijvoorbeeld de bal terug te slaan direct naar de serveerder ofzo. Als ik zie dat hij uit gaat sla ik hem meestal niet terug. Mocht ik het niet op tijd zien en de bal toch terug slaan dan tja... dan is het jammer voor hem/haar als ze dat vervelend vind.

Het is trouwens wel zo dat als je een bal uit geeft en je slaat hem terug in het veld en het blijkt daarna dat je een fout gemaakt hebt (en hij dus in was) je een let kunt geven. Heb je de bal die je terug slaat fout geslagen, mag de tegenpartij het punt claimen.
Hadden we idd gedaan, service van mij werd uit gecalled door de ontvanger, maar tegelijkertijd ingecalled door netspeler, terug geslagen, uit. Punt voor ons. :)
pi_94136403
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:53 schreef Salamando het volgende:

[..]

Ik sla ze altijd terug in het hek achter de serveerder, ik ben zo lui :')
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:10 schreef truedestiny het volgende:

[..]

oo doe ik ook als de bal in de buurt is. Gewoon rustig in een hoekje aan de overkant.
Not done. Gewoon in het net of achter je doodleggen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:03:38 #204
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_94136891
In het net doe ik sowieso nooit. Hij kan alleen maar lastig zijn.
Je zult net zien, ligt er een bal iets van het net af, moet jij oplopen en heb je er last van.

Tenzij hij echt tegen het net aan ligt, dan maakt het me niet zo veel uit.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_94137380
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:03 schreef Komakie het volgende:
In het net doe ik sowieso nooit. Hij kan alleen maar lastig zijn.
Je zult net zien, ligt er een bal iets van het net af, moet jij oplopen en heb je er last van.

Tenzij hij echt tegen het net aan ligt, dan maakt het me niet zo veel uit.
Gewoon tegen een uithoek van het net.

En sowieso, oplopen, wat is dat?
pi_94138121
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:49 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

[..]

Not done. Gewoon in het net of achter je doodleggen.
er staat me zelfs iets van bij dat het zelfs in de reglementen staat dat je de bal na een foutieve service niet mag terug slaan.

Maar iets anders wellicht is het de IT-er in mij maar ook voorgaande jaren heb ik het wel vaker het gevoel gehad dat kunstgras clubs betere lotingen hadden maar had er nog niet eerder na gekeken.
Als ik bij ons in de poule kijk is het momenteel zo :

5 kunstgras clubs en 3 gravel clubs.

2 gravel clubs spelen 5x op hun eigen ondergrond
1 gravel club speelt 4x op hun eigen ondergrond
3 kunstgras clubs spelen 5x op hun eigen ondergrond
2 kunstgras clubs spelen 6x op hun eigen ondergrond

Nou snap ik dat als de onderverdeling zo is dat het lastig word om alles gelijk te houden maar die 2 kunstgras clubs hebben wel erg veel mazzel naar mijn idee is er wel een andere indeling mogelijk. Weet iemand of hier reglementen over zijn ? En nee ik zit niet op de club die maar 4x op ze eigen ondergrond speelt )
sudo is powerrrr
pi_94138305
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:39 schreef dekouwe het volgende:

[..]

er staat me zelfs iets van bij dat het zelfs in de reglementen staat dat je de bal na een foutieve service niet mag terug slaan.

Maar iets anders wellicht is het de IT-er in mij maar ook voorgaande jaren heb ik het wel vaker het gevoel gehad dat kunstgras clubs betere lotingen hadden maar had er nog niet eerder na gekeken.

Nou snap ik dat als de onderverdeling zo is dat het lastig word om alles gelijk te houden maar die 2 kunstgras clubs hebben wel erg veel mazzel naar mijn idee is er wel een andere indeling mogelijk. Weet iemand of hier reglementen over zijn ? En nee ik zit niet op de club die maar 4x op ze eigen ondergrond speelt )
Gezien de verdeling van die poule lijkt me het niet meer dan logisch dat het zo uitpakt? Meer kunstgras verenigingen dan gravel dus ook gemiddeld gezien meer wedstrijden op die ondergrond....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_94139252
niet direct je kan 1 van die kunstgras clubs die 6 op eigen ondergrond speelteen wedstrijd minder thuis laten spelen en die ene die 4 speelt een wedstrijd extra
dat er 1 club is die 6x op ze eigen ondergrond speelt ontkom je niet aan idd .. maar 2 stuks waardoor een andere maar 4 op ze eigen ondergrond speelt.
Lijkt mij niet eerlijk
sudo is powerrrr
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:20:45 #209
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_94139422
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:39 schreef dekouwe het volgende:

[..]

Dat is niet waar.
Op het moment dat er een bal uitgegeven wordt en het is een foute call dan is het afhankelijk van de return of er een let gespeeld wordt of niet. Op het moment dat je allebei de foute call erkent natuurlijk.

quote:

Nee hier zijn geen regelementen voor. Kunstgras is een gecertificeerde ondergrond (hoe onbegrijpelijk dan ook :P ) en dus heb je er maar op te spelen. Net zoals dat sommige clubs de meeste vage ballen gebruiken, maar zolang ze gecertificeerd zijn moet je er mee spelen.
pi_94143594
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:20 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is niet waar.
Op het moment dat er een bal uitgegeven wordt en het is een foute call dan is het afhankelijk van de return of er een let gespeeld wordt of niet. Op het moment dat je allebei de foute call erkent natuurlijk.

Ik heb het alleen over terug slaan van een foutieve service, niet over een foute call. Heb het opgezocht, het valt onder Hinder

quote:
Hinderen
Hinderen kan drie oorzaken hebben:
1. door de tegenstander
2. door oorzaken van buitenaf
3. door officials.
1. Hinder door de tegenstander
Dit kan opzettelijk of onopzettelijk gebeuren
a. Van opzettelijk hinderen is sprake wanneer een speler een
handeling verricht die zijn tegenstander bij het uitvoeren van
een slag hindert (Regel 26).
Hiertoe kan bv. worden gerekend:
- het slaken van een kreet vlak voor het moment dat de
tegenstander de bal wil slaan
- de tegenpartij op een of andere manier trachten te
belemmeren de bal terug te slaan
- het voortdurend nodeloos terugslaan van duidelijk
foute eerste services, enz.

Opzettelijk hinderen wordt bestraft met puntverlies.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sudo is powerrrr
pi_94143620
Overigens klinkt je 2e punt over de baan soorten 100% valide zo had ik er nog niet over nagedacht.
sudo is powerrrr
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:08:42 #212
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_94143752
wedstrijden op tapijt spelen is ook niet alles hoor, gaat zo snel.
"Ik quote graag mezelf."
pi_94143976
Mag je ook een let aanvragen als op de baan naast je, 2 spelers over elkaar heen vallen?
Schrok me de klere... :p
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:58:13 #214
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_94145747
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:04 schreef dekouwe het volgende:

[..]

Ik heb het alleen over terug slaan van een foutieve service, niet over een foute call. Heb het opgezocht, het valt onder Hinder

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm het is wel een vage regel.
Wanneer bepaal je of een service duidelijk uit is?
Als een service zo hard aan komt en hij gaat 20cm uit. Dan is hij duidelijk uit, maar ik reageer toch echt op de bal hoe hij aan komt. Als dat zo hard is dat ik niet meer kan corrigeren gaat hij wel over het net. Tja jammer dan voor ze.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:59:31 #215
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_94145808
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:08 schreef San_Andreas het volgende:
wedstrijden op tapijt spelen is ook niet alles hoor, gaat zo snel.
Heerlijk :)
Alleen wel vaak lastig te zien of een bal in of uit is.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:00:50 #216
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_94145870
Btw, vanmorgen op kunstgras gespeeld met mijn vriendin. Dan heb je er niet veel last van, buiten het feit dat ik alle kanten op glij. Eerlijk is eerlijk, mede door verkeerd schoeisel.

Maar die banen zijn ook niet top aangelegd. Als de matten niet goed aan elkaar zijn gelijmd krijg je een hele erge demping in de baan. We speelden met van die kneiterharde trainingsballen, maar soms stuiterde ze bijna niet als ze op een bepaald punt op de baan kwamen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:17:48 #217
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_94146769
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:14 schreef Daan2x256 het volgende:
Mag je ook een let aanvragen als op de baan naast je, 2 spelers over elkaar heen vallen?
Schrok me de klere... :p
Volgens mij mag je een let vragen als er ook maar iets gebeurt waardoor je uit je concentratie komt.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_94146799
Volgende week eerste enkeltoernooitje van het jaar op kunstgras, ben benieuwd.

Schijt ondergrond.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:10:37 #219
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_94157795
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:18 schreef Alovenac het volgende:
Volgende week eerste enkeltoernooitje van het jaar op kunstgras, ben benieuwd.

Schijt ondergrond.
Waarom speel je er dan een toernooi op :?
Met de competitie kun je niet anders, maar toernooien kun je zelf bepalen :P
pi_94160864
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:10 schreef Komakie het volgende:

[..]

Waarom speel je er dan een toernooi op :?
Met de competitie kun je niet anders, maar toernooien kun je zelf bepalen :P
Wil even in het wedstrijdritme komen voor de competitie en veel andere keuzes zijn er in de enkel niet momenteel.
pi_94164515
Best lekker getraind net. Nieuwe gripjes doen wonderen :9~ .
pi_94164584
Mooie dingen buiten trainen *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_94166299
vanaf afgelopen vrijdag tot volgende week woensdag

vrijdag toss, zondag toernooi, maandag toernooi, woensdag voor de lol, vrijdag toss, zondag wintercompetitie, maandag les, woensdag toernooi...
Wel lekker veel. O-)
pi_94166739
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:36 schreef Norrage het volgende:
Mooie dingen buiten trainen *O*
x2 :P.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:42:40 #225
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_94174342
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:50 schreef Alovenac het volgende:

[..]

Wil even in het wedstrijdritme komen voor de competitie en veel andere keuzes zijn er in de enkel niet momenteel.
Daar zit wat in ja.

Wij hebben vanuit de training wat uitwisselingen met verschillende verenigingen. Dat is best handig. Een zondagje partijtjes spelen als een soort van competitiedag. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')