abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93483111

League of Legends

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waar twee teams het tegen elkaar op nemen om zo elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

Nee.

Je moet een weg naar je vijand vrij maken, om zo bij de basis te kunnen komen en zo de Nexus te vernietigen, lees een stukje verder.

Het draait om twee teams, elk bestaande uit 5 Champions die elkaars Nexus moeten zien te vernietigen.
Dit is kan alleen gebeuren als er één van de drie Lanes vrij is gemaakt van de Turrets en de Inhibitor die het verdedigen tegen Minions en vijandelijke Champions.

Nu vraag je je misschien af wat is een Nexus, een Inhibitor en een Minion?

Champion = Een Champion is een held die je kiest om mee te strijden, er zijn verschillende varianten en types, denk aan een Tank, een Damage Dealer, een Support
Minion/Creep = Een hersenloze strijder die tot de dood de Lane aanvalt met de Turrets en de Champions die het verdedigen totdat de vijandelijke Inhibitor is vernietigt.
Turret = Kanon dat de Lane verdedigt tegen Champions en Minions.
Nexus = Een groot crystal in het midden van het kasteel, hier spawnen de minions uit, deze wil je dus verdedigen en die van de vijand vernietigen.
Inhibitor = Een crystal dat de Nexus beschermd, deze word weer beschermd door de Turrets.
Jungle/Forrest = Gebied tussen de Lanes waar monsters zitten die exp, gold en een tijdelijke kracht bonus geven.
Map/Arena = Veld waar je in strijdt.

Nou, hoe gaat dit te werk dan?
Als volgt;

Je hebt een Map/Arena;

Summoners Rift een 5v5 map.

Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.

Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.

De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.

Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.

Er zijn er op het moment (24-01-2011) 68 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

uitleg over turrents

Nasus gameplay

Een vid van ReginalD die verteld hoe hij zn Shaco in Jungle speelt

Community site links

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site, met handige info, tournaments etc

Ingame name van FOK!kers

FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
Naam ingame US: -

FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo
Naam ingame US: -

FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless

FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba
Naam Ingame US: -

Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;

FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)

Deze OP is een WIP

Ik heb maar even een OP gemaakt met wat info, als je iets wilt toevoegen, opmerkingen en verbeteringen laat het me weten.

Ik heb niks aan flame of trolling, anders zat ik wel op de Community Forums

OP made by backgammon

VORIGE DEEL:
League of Legends #2
Vicariously I live while the whole world dies
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:44:44 #2
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93490459
Altijd leuk hoe mensen opmerkingen maken over je taric of the fifth age skin :')
  dinsdag 1 maart 2011 @ 16:32:50 #3
328555 backgammon
All that Jazz
pi_93494916
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:44 schreef MeneerBob het volgende:
Altijd leuk hoe mensen opmerkingen maken over je taric of the fifth age skin :')
Hij is toe aan een nieuwe skin/model -_-
hey sexy, ooohhh you already know!
pi_93496113
Ik speel hem eigenlijk nooit...
pi_93499077
Ook maar eens begonnen met LoL. Bevalt me goed tot nu toe. Zit een beetje te klooien met verschillende champions. Tot nu toe vind ik Sivir (als ik het goed spel) erg lekker spelen. Idioot veel assists/kills/structures!
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  dinsdag 1 maart 2011 @ 18:10:10 #6
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_93499520
Had iemand nog een lijstje bijgehouden van alle usernames en zo? Anders kan de OP mooi worden aangevuld :P.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:09:06 #7
328555 backgammon
All that Jazz
pi_93502441
( Jarvan OP? )
hey sexy, ooohhh you already know!
pi_93504050
Waarom klikken die lui in die filmpjes zo belachelijk vaak? Alsof je champion daardoor sneller gaat lopen ofzo :')
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_93504735
Al 6 potjes achter elkaar gewonnen met Sivir! ze is best wel OP...
mid/endgame haal je towers zo down en alle minions gaan ook in 1 seconde dood. Begin kan alleen soms lastig zijn maar dan gewoon geduldig blijven.

Heb nu 1500 IP wat is een goede en leuke champion om te kopen. Ik dacht aan tristiana, iemand een idee?
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:01:18 #10
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_93505437
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:49 schreef Zolcon het volgende:
Al 6 potjes achter elkaar gewonnen met Sivir! ze is best wel OP...
mid/endgame haal je towers zo down en alle minions gaan ook in 1 seconde dood. Begin kan alleen soms lastig zijn maar dan gewoon geduldig blijven.

Heb nu 1500 IP wat is een goede en leuke champion om te kopen. Ik dacht aan tristiana, iemand een idee?
Tristana zou ik niet doen, want die kun je gratis krijgen via facebook :P (verder is ze sowieso nogal meh). Dat Sivir OP is valt wel mee, ze kan wel erg veel schade doen, maar ze is ook zo dood in teamfights. Lees het vorige topic eens door, daar zijn wel een hele zooi heroes aangeraden :). League of Legends #2

https://eu.leagueoflegends.com/facebook
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:01:30 #11
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_93505450
-faal edit...-
pi_93516401
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:01 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Tristana zou ik niet doen, want die kun je gratis krijgen via facebook :P (verder is ze sowieso nogal meh). Dat Sivir OP is valt wel mee, ze kan wel erg veel schade doen, maar ze is ook zo dood in teamfights. Lees het vorige topic eens door, daar zijn wel een hele zooi heroes aangeraden :). League of Legends #2

https://eu.leagueoflegends.com/facebook
Dank je ! bespaart me toch IP.
Nog maar een beetje klooien dan denk ik. Ik ben in RPG's/MMO's altijd meer geneigd naar ranged characters en dan het liefst physical DPS. Vandaar mijn voorkeur voor Tristiana en Sivir.
pi_93521309
Ashe is een goede ranged carry, en ook Annie zal je wel bevallen dan (wel magic damage). Wat meer geavanceerd is Corki, maar die is wel 6300 IP.
pi_93522692
Ashe vond ik niet zoveel. Annie een keertje gespeeld en die was best prima. Teemo is ook best sterk als je er een beetje mee om kunt gaan. Tot nu toe beste scores met sivir. toch wel drie games redelijk solo afgemaakt omdat die towers meteen neergaan endgame
  woensdag 2 maart 2011 @ 01:22:12 #15
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_93523880
Corki is wel fun om te spelen, wegrennende vijanden maken geen schijn van kans dankzij al die kogels. :)
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:26:58 #16
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93528189
quote:
Op woensdag 2 maart 2011 01:22 schreef Slickk het volgende:
Corki is wel fun om te spelen, wegrennende vijanden maken geen schijn van kans dankzij al die kogels. :)
Maar niet zo handig om mee te beginnen aangezien hij best squishy is en redelijk traag.
pi_93546552
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:38 schreef Albert86 het volgende:
Waarom klikken die lui in die filmpjes zo belachelijk vaak? Alsof je champion daardoor sneller gaat lopen ofzo :')
Als je proactief bezig bent met blijven bewegen kan je sneller inspelen op eventuele moves of skillshots van je tegenstander. Ik vond dat in het begin bij HoN ook al verdacht maar nadat ik het zelf ben gaan doen merk je toch wel dat het verschil uitmaakt.

(maar nee, niet als je van punt a naar punt b moet komen, dan is het gewoon macht der gewoonte om veel te klikken :P )
Conscience do cost.
pi_93551148
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:38 schreef Albert86 het volgende:
Dat dacht ik eerst ook, toen nam ik een game van mijzelf op en toen ik hem terugkeek bleek dat ikzelf net zoveel klik.. Volgens mij klik je veel meer dan dat je denkt :)
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_93567148
Gaan we weer :')
Loading screen, iedereen minimaal 120ms, fijn...
Doe eens niet.
pi_93595810
Is Renekton een beetje leuke champ :D (of te doen voor een lvl 12) door die IP boost heb ik genoeg ip ervoor bijna, en filmpjes etc spreken me wel aan, maar ijs een beetje duur als het niks is :(
  donderdag 3 maart 2011 @ 16:32:20 #21
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_93596448
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:17 schreef Fipotje het volgende:
Is Renekton een beetje leuke champ :D (of te doen voor een lvl 12) door die IP boost heb ik genoeg ip ervoor bijna, en filmpjes etc spreken me wel aan, maar ijs een beetje duur als het niks is :(
Renekton is een beetje half/half, soms is hij goed en soms ook niet. Ik vond hem vooral leuk, omdat hij redelijk vernieuwd is t.o.v. de andere heroes. Maar ik zou op level 12 eerst een paar andere kopen, zeker omdat hij eigenlijk veel te duur is.

Jarvan IV heb ik ook maar gekocht, omdat hij er zo leuk uit zag en ook weer vrij vernieuwd is. Met een DPS build vind ik hem nog niet echt overtuigend, maar als tank vind ik hem wel vet :). 6-0-7 en 7-5-18 als tank.
  donderdag 3 maart 2011 @ 16:34:40 #22
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93596523
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 16:32 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Renekton is een beetje half/half, soms is hij goed en soms ook niet. Ik vond hem vooral leuk, omdat hij redelijk vernieuwd is t.o.v. de andere heroes. Maar ik zou op level 12 eerst een paar andere kopen, zeker omdat hij eigenlijk veel te duur is.

Jarvan IV heb ik ook maar gekocht, omdat hij er zo leuk uit zag en ook weer vrij vernieuwd is. Met een DPS build vind ik hem nog niet echt overtuigend, maar als tank vind ik hem wel vet :). 6-0-7 en 7-5-18 als tank.
Ik vind jarvan vet! Speel hem als tank/support. Niet te killen en geweldige cc voor assists.
pi_93597190
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:32 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Half half? Renekton is 100% prima sinds de patch, met hem heb ik dan ook mijn hoogste win %. Wanneer zou hij niet goed zijn dan? Je kan hem tanky maken, dps (geen echte carry) of mijn persoonlijke favoriet: Hybrid. Juist door die flexibiliteit past hij in heel veel comps.

Hij kan makkelijk solo lanen, zelfs 1v2 is niet moeilijk voor hem en als je hem in lane stopt met bijvoorbeeld een lux is de first blood zo binnen!

Veel samen met een vriend gelaned die allistar speelt trouwens. Beste counter tegen jarvan's ult, en die zie je toch in elke game :+
Conscience do cost.
  donderdag 3 maart 2011 @ 17:00:38 #24
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_93597545
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Half half? Renekton is 100% prima sinds de patch, met hem heb ik dan ook mijn hoogste win %. Wanneer zou hij niet goed zijn dan? Je kan hem tanky maken, dps (geen echte carry) of mijn persoonlijke favoriet: Hybrid. Juist door die flexibiliteit past hij in heel veel comps.

Hij kan makkelijk solo lanen, zelfs 1v2 is niet moeilijk voor hem en als je hem in lane stopt met bijvoorbeeld een lux is de first blood zo binnen!

Veel samen met een vriend gelaned die allistar speelt trouwens. Beste counter tegen jarvan's ult, en die zie je toch in elke game :+
Half/half als in de zin van de helft van de Renektons zijn goed, de andere helft zuigt zwaar :P. Het is in ieder geval geen hele simpele hero om mee te spelen. Na de patch is er inderdaad prima mee te spelen, maar hem voor die prijs aan een level 12 aanraden vind ik een beetje ver gaan :).
pi_93597713
Na ik krijg zo 400 ip per potje nu ;p dus gaat snel, maar wat zijn dan een beetje vergelijkbare champions voor een goede prijs ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')